אלפים הפגינו בפתח תקווה נגד חקירות ראש הממשלה ובתמיכה בבנימין נתניהו, ב-29 באוקטובר 2019 (צילום: פלאש90)
פלאש90

זה ייגמר בדם הליכוד ורשויות החוק במסלול התנגשות מסוכן

המתקפה התקדימית של שר המשפטים אתמול נגד הפרקליטות חשפה רק טפח מהשיח המתנהל בימים אלה בקרב בכירי הליכוד המקורבים לנתניהו ● "את האנשים בלהב 433 שתפרו תיקים לראש הממשלה צריך להכניס לבית הסוהר", אומר שר בכיר לזמן ישראל ● "מחר יעצרו את ראש הממשלה עצמו. זה מפחיד" ● פרשנות

ביום שישי בצהריים הגיעו כמעט כל בכירי הליכוד לטקס הברית של נכדו של ראש עיריית ירושלים, משה ליאון. סביב אחד השולחנות באולמי דריה בתלפיות נסוב שיח הבכירים על גורמי אכיפת החוק במדינה והיחס שלהם כלפי ראש הממשלה והימין. ההתבטאויות שנשמעו שם היו קשות יותר מאלה שהשמיע יאיר נתניהו בחקירתו במשטרה בתיק 4000, לפי הפרסום אמש בחדשות 12.

אחד השרים המקורבים לבנימין נתניהו אמר את הדברים הבאים, וחזר עליהם גם אתמול בשיחה עם זמן ישראל: "את האנשים בלהב 433 שתפרו תיקים לראש הממשלה צריך להכניס לבית הסוהר, במקום את נתניהו. אין שם אף אדם ישר. זו המיליציה של הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, שהצטרף אליהם בעל כורחו.

"את האנשים בלהב 433 שתפרו תיקים לראש הממשלה צריך להכניס לבית הסוהר, במקום את נתניהו. אין שם אף אדם ישר. זו המיליציה של הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, שהצטרף אליהם בעל כורחו"

"אנחנו אמנם שרים בממשלה ובקבינט, אבל חסרי אונים. אין לנו שום כוח מולם. להיפך, אני מכיר שרים וחברי כנסת ששותקים ומוותרים כדי לא להסתבך איתם. הפרקליטות זו הממשלה האמיתית שחורצת גורלות במדינה הזו".

הזעם של נתניהו ומקורביו כלפי המשטרה והפרקליטות הגיע לשיאו בעקבות החקירה הנוכחית נגד יונתן אוריך ועופר גולן, עוזריו של נתניהו. זו גם הסיבה למסיבת העיתונאים התקדימית והתוקפנית של שר המשפטים אמיר אוחנה נגד הפרקליטות.

אמיר אוחנה במסיבת העיתונאים שערך בה תקף בחריפות את רשויות החוק. 29 באוקטובר 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
אמיר אוחנה במסיבת העיתונאים אתמול,בה תקף בחריפות את רשויות החוק (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

"מי יכול להאמין שיש דבר כזה?", אמר לזמן ישראל השר המקורב לראש הממשלה. "מתי עוצרים וחוקרים על שטות כזו? מחרימים פלאפונים? מתי בפעם האחרונה במדינה הזו חקרו מישהו על הטרדת עד? מה יהיה הצעד הבא? יבואו מחר בבוקר לעצור את ראש הממשלה עצמו. זה מפחיד".

אלא שמה שמפחיד באמת, זו התדרדרות השיח. בכירי הליכוד לא מוכנים כמובן לקבל שהתנהגותו של ראש הממשלה היתה נואלת בשלוש הפרשיות החמורות, כפי שזו באה לידי ביטוי בכתב החשדות נגד נתניהו. גם הדיאלוג המשחית בינו ובין נוני מוזס, המוציא לאור של ידיעות אחרונות, לא עושה על הליכודניקים שום רושם, כי מבחינתם מדובר בשיחה שגרתית בין פוליטיקאי ואיש תקשורת בכיר.

"מתי עוצרים וחוקרים על שטות כזו? מחרימים פלאפונים? מתי בפעם האחרונה במדינה הזו חקרו מישהו על הטרדת עד? מה יהיה הצעד הבא? יבואו מחר בבוקר לעצור את ראש הממשלה עצמו. זה מפחיד"

אנחנו על סף פגיעה פיזית חמורה בעיתונאי, בכיר בפרקליטות או חוקר משטרה. אין לי ספק בכך, ולא רק בגלל ההתנפלות שכבר קיימת על אנשי התקשורת, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

כבר עכשיו מנסים הפוליטיקאים משני עברי המתרס להאשים בדיעבד זה את זה בעלייה במפלס השנאה: בשמאל מאשימים את נתניהו ומקורביו בהסתה נגד רשויות החוק, בעוד ראש הממשלה ומקורביו מאמינים שרשויות החוק הם אלה שמסיתים נגד נתניהו. האווירה ברחוב כבר מזכירה ימים אפלים שחשבנו שהם מאחורינו.

המשבר החמור הזה מקרין, כמובן, על התמונה הפוליטית והמשא ומתן הקואליציוני. גם זה תקדים.

בנימין נתניהו בטקס האזכרה לרחבעם זאבי בהר הרצל. 29 באוקטובר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
בנימין נתניהו אתמול, בטקס האזכרה לרחבעם זאבי בהר הרצל (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

נתניהו, מסתבר, מתכנן את מהלכיו על פי כתב האישום אשר קרוב לוודאי יוגש נגדו. סביב השולחן באולמי דריה בירושלים, טענו השרים המקורבים כי אם נתניהו יזכה בהנחה אחרי השימוע ויואשם רק במרמה והפרת אמונים, הוא ילך עם זה לבחירות תחת הקמפיין, "תראו על מה הם רוצים להפיל אותי".

אם לעומת זאת, נתניהו אכן יואשם בשוחד, המצב יהיה שונה. הבכירים מעריכים שעם תיק שכזה, קשה יהיה לרוץ לבחירות – ואז נתניהו יחתור בכל מחיר לממשלת אחדות, עד שייצא לנבצרות. השאלה היא, כמובן, האם ימצא פרטנר לממשלה כזו בכחול-לבן, והאם בג"צ יסכים לסידור כזה.

עוד 508 מילים
סגירה