ניר ברקת, בנימין נתניהו, גדעון סער (צילום: פלאש90)
פלאש90

בזמן שברקת וסער מתקוטטים, נתניהו בונה על הפגנת ההמונים

גדעון סער רשם אתמול הישג, כשהוחלט לקיים פריימריז על ראשות הליכוד בשבועות הקרובים ● אבל את מרב תשומת הלב משך אתמול ניר ברקת, שנכנס אל הזירה בתרועות מלחמה נגד סער ● נתניהו, בינתיים, מתמקד בדבר אחד בלבד: הפגנת הימין ביום שלישי ● בכיר בליכוד: "זהו מדד התמיכה בנתניהו" ● פרשנות

גדעון סער יכול לרשום לעצמו הישג. הפריימריז על ראשות הליכוד, שעליו סיכמו אמש נתניהו ויו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, מקורבו של סער, יתקיימו במהלך ששת השבועות הקרובים.

סער רוצה את הפריימריס עד ה-11 בדצמבר, בתחום 21 הימים שבהם עדיין אפשר, תיאורטית, לנצח את בנימין נתניהו ולמנוע בחירות. נתניהו היה מעדיף את הפריימריז אחרי כן, גם אם הוא מנצח את סער בכל קונסטלציה בליכוד.

נתניהו אוסף בינתיים לצדו את רוב הבכירים בליכוד, גם כאלה שהיו פעם תומכים מובהקים של סער, כמו צחי הנגבי ומירי רגב. לצדו של סער עומדים השר כץ וח"כ מיכל שיר. אתמול כבר החל קמפיין נגטיבי סביב הקשר בין סער ושיר. סביר להניח שזו רק ההתחלה.

אתמול עלה לזירה גם ניר ברקת. ראש עיריית ירושלים לשעבר ביקש ליהנות מכל העולמות: גם להראות שהוא חצה את הקווים פנימה, למגרש של הגדולים, וגם לא להכעיס מדי את נתניהו. משום כך, ברקת הציע כי הפריימריז לא יתקיימו לתפקיד יו"ר הליכוד אלא לתפקיד ממלא המקום, שיכהן מהרגע שבו נתניהו ייאלץ לצאת לנבצרות שלו. ברקת מבקש להביא למרכז הליכוד הצעה ברוח זו, ולקיים שם הצבעה. הסיכוי קלוש.

ראש עיריית ירושלים לשעבר ביקש ליהנות מכל העולמות: גם להראות שהוא חצה את הקווים פנימה, למגרש של הגדולים, וגם לא להכעיס מדי את נתניהו

בינתיים פרצה מלחמה זוטא בין סער וברקת. ברקת טען כי סער בא להדיח את נתניהו, בשעה הכי קשה של ראש הממשלה. סער נכנס בו בגסות, והזכיר את עברו של ברקת בראשות סניף קדימה בירושלים. זהו ספיח מרתק להתרחשויות בליכוד. קרב בין סער (מקום שישי ברשימה)  וברקת (מקום עשירי) יוכרע קרוב לוודאי לטובת סער.

אבל ברקת לא מוותר. הוא מצליח לעורר חשש כבד אצל כל המועמדים האחרים לקראת קרבות הירושה. ברקת מחזיק, על פי עדותו, 300 מיליון דולר בבנק, ויכול לעשות כמעט הכול.

לפני הפריימריז האחרונים בפברואר, שבהם התמודד לראשונה, הוא הקים מטות והעסיק יועצים אסטרטגיים ופעילים במשכורות גבוהות שפקדו עבורו מאות מתפקדים חדשים. ברקת היה אז איש פרטי ולא חלו עליו המגבלות שמחייבות כל פוליטיקאי מכהן.

שרים בליכוד טוענים כי ברקת אחראי על כל פרסום שלילי נגדם בכל עיתון ואתר. הם מייחסים לו כוחות-על ושיטות אפלות. המתקפה של סער על ברקת הוגדרה בידי מקורבי ברקת "שפל המדרגה", אבל עוררה שמחה בקרב שרים אחרים. התקווה הגדולה שלהם היא כי ברקת לא יוכל יותר לפזר סכומי עתק כיוון שחוקי הפריימריז יגבילו אותו אחרי שנבחר כחבר כנסת.

ועכשיו כולם נושאים עיניים להפגנה של הימין ביום שלישי ברחבת מוזיאון תל אביב. המאמצים סביב ההפגנה הזו גדולים בארגון ובפרסום. בכיר בליכוד אמר לי אמש: "זהו מדד התמיכה בנתניהו. גם הוא רואה את זה כך. זה הרבה יותר חשוב לו מהפריימריז מול סער.

"נתניהו קרא לציבור לצאת ולהבעיר את השטח. אם יגיעו עשרות אלפים, הוא יידע שהציבור איתו ויש עם מי להילחם. אם זה לא יקרה – אני מעריך שהוא ילך לעסקת טיעון"

"נתניהו קרא לציבור בנאום שלו ביום חמישי לצאת ולהבעיר את השטח. אם יגיעו עשרות אלפים, הוא יידע שהציבור איתו ויש עם מי להילחם. אם זה לא יקרה – אני מעריך שהוא ילך לעסקת טיעון".

עוד 468 מילים
סגירה