"אנחנו הולכים לאופוזיציה וראש האופוזיציה יהיה בנימין נתניהו"

בלעדי "קיווינו ל-60 חברי כנסת, אנחנו עומדים על 58. אין מה לעשות. אנחנו הולכים לאופוזיציה" ● כך מצהיר שר בכיר בליכוד, המקורב לראש הממשלה ● "הבעיה היא שיש לערבים יותר מדי ח"כים. הם מכריעים את הכול, ואנחנו מבינים שכבר אין לנו מה לעשות נגד זה" ● אבל, הוא מזהיר: "בעוד שנה יהיו בחירות. תהיה להם קואליציה, אבל יהיה גם כאוס, ובסוף אנחנו נחזור אל השלטון כמו גדולים"

בנימין נתניהו אחרי היוודע תוצאות הבחירות, מסביר את המתמטיקה של התוצאות (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בנימין נתניהו אחרי היוודע תוצאות הבחירות, מסביר את המתמטיקה של התוצאות

לבנימין נתניהו אין ממשלה. לגוש הימין יש 58 חברי כנסת אחרי הספירה הסופית, אבל ראש הממשלה לא יכול לעשות עם זה הרבה. אין לו שום פרטנר מעבר לגדר השמאלית, וגם המבצע ללכידת עריקים נכשל לפני שהחל.

ההישג של נתניהו בבחירות הללו, 36 מנדטים לליכוד אחרי קמפיין מצליח ועבודת שטח מעולה, הולך ומתמסמס. ההתכתשות הלילית האחרונה עם אביגדור ליברמן מלמדת שאין לימין ונתניהו שום סיכוי גם בגזרה הזו. ליברמן הוא היום חלק כמעט מבני מגוש המרכז-שמאל-הרשימה המשותפת. אתמול שמעתי בפעם הראשונה מאז 2006 את בכירי הליכוד מדברים על המעבר לאופוזיציה.

"הגוש היהודי של כחול-לבן, העבודה וליברמן עומד על 47 מנדטים", מנתח שר בליכוד. "ליברמן לא היה מוכן לשבת עם הערבים. גם הערבים אמרו שהם לא מוכנים לראות אותו בממשלה. עכשיו שני הצדדים מרככים את העמדות. אני שומע את האנשים של ליברמן מדברים על כך שהשיח עם הערבים לא צריך להפריע.

"אני גם מבין שליברמן לא רוצה עוד בחירות, וזה לא שאכפת לו מהמדינה, אלא בגלל שהוא יאבד עוד מנדטים בסיבוב הרביעי. תוסיף לזה את כל החשבונות האישיים שיש לו עם נתניהו ותגיע למסקנה שיש להם ממשלה חלופית".

"ליברמן לא רוצה עוד בחירות, וזה לא שאכפת לו מהמדינה, אלא בגלל שהוא יאבד עוד מנדטים בסיבוב הרביעי. תוסיף לזה את כל החשבונות האישיים שיש לו עם נתניהו ותגיע למסקנה שיש להם ממשלה חלופית"

"נתניהו לא יכול להיות ראש ממשלה", ממשיך השר, שדיבר בפתיחות עם זמן ישראל בתנאי שיישאר בעילום שם – שכן דבריו מנוגדים לקו הרשמי והפומבי של המפלגה ונתניהו.

"קיווינו ל-60 חברי כנסת ביום הבחירות. ידענו ש-61 זה לא ריאלי. עם 60 חברי כנסת אפשר היה לצאת למכרז, מי יהיה הראשון שיקפוץ אלינו. בסוף מישהו היה בא. היום אנחנו עומדים על 58 חברי כנסת. אין מה לעשות. אנחנו הולכים לאופוזיציה".

השר ממשיך להפתיע. "אילו הייתי נתניהו הייתי מוותר על קבלת המנדט מהנשיא", הוא מצהיר. "הייתי אומר לו 'אין לי רוב, אין לי ממשלה, תעבור הלאה'. זה הכול. לבני גנץ יש 62 תומכים אם הערבים ישכחו את מה שהוא אמר על הרוב היהודי ועליהם. הבעיה היא שיש לערבים יותר מדי חברי כנסת. זה לא חמישה חברי הכנסת מחד"ש ותע"ל שרבין הסתייע בהם לגוש חוסם ב-1992. היום הם 15 חברי כנסת. הם מכריעים את הכול, אבל אנחנו מבינים שכבר אין לנו מה לעשות נגד זה".

"הבעיה היא שיש לערבים יותר מדי חברי כנסת. זה לא חמישה ח"כים שרבין הסתייע בהם לגוש חוסם ב-1992. היום הם 15 חברי כנסת. הם מכריעים את הכול, אבל אנחנו מבינים שכבר אין לנו מה לעשות נגד זה"

"אנחנו הולכים לאופוזיציה וראש האופוזיציה יהיה בנימין נתניהו", מתחייב השר. "כל הדיבורים על עסקת טיעון הם שטויות. המשפט יתחיל, יימשך שבע שנים, והוא יהיה הקמפיין הכי טוב של נתניהו בבחירות הבאות. נתניהו פשוט ינפץ את כל ההאשמות וגם את עדי המדינה נגדו. הוא לא רוצה את התסריט הזה, אבל אין לו ברירה.

"אגב, אם כחול-לבן יקימו ממשלה – הם גם לא צריכים את החוק שמונע מנתניהו להיות ראש הממשלה. גם אם החוק הזה יעבור, אנחנו נגיע לשלטון – אולי בעוד כמה חודשים – ונשנה את החוק".

השר מקורב לראש הממשלה. משום מה, הוא לא נראה ולא נשמע מאוכזב מהמעבר האפשרי לאופוזיציה. עכשיו הוא כבר מתכנן את הצעדים האופרטיביים.

"קשה לי להאמין שנוכל להפיל את הממשלה באמצעות הצבעת אי-אמון. צריך למצוא 61 חברי כנסת שיצביעו אי-אמון, ולהציג מועמד חלופי. מה שבטוח, הקואליציה הזו תתפורר לבד. אנחנו נביך אותם בכל יום בהצעות חוק על החלת הריבונות, על הגולן, על ירושלים. הם לא יחזיקו מעמד גם בגלל המדיניות מול עזה. תאר לך מה יקרה אם הם יבטלו את חוק קמיניץ. איך ליברמן ישתולל שם".

"מה שבטוח, הקואליציה הזו תתפורר לבד. אנחנו נביך אותם בכל יום בהצעות חוק על החלת הריבונות, על הגולן, על ירושלים. הם לא יחזיקו מעמד גם בגלל המדיניות מול עזה"

אני שואל את השר אם הבלוק של הימין לא יתפורר, ומפלגות יצטרפו לממשלה של גנץ, יאיר לפיד וליברמן. "זה לא יקרה", אומר השר. "אין להם שותפים אצלנו. אנחנו צריכים לחכות רק כמה חודשים". האם חברי כנסת בליכוד יתקוממו נגד נתניהו כדי להחליף אותו? השר שולל גם את האפשרות הזו.

"נתניהו הוא יו"ר הליכוד. הוא נבחר לארבע שנים. ההישג שלו בבחירות הוא מדהים. הוא הביא 36 מנדטים תחת כתב אישום ושלושה עדי מדינה, מול שלושה רמטכ"לים וגנרלים אחרים, ועם ליברמן שלקח לו חלקים בימין. מי ייצא מולו בליכוד? מי ירצה להתאבד? תראה את גדעון סער. הוא פשוט מחוסל אצלנו. למה הוא רץ בכלל?"

נקודה מעניינת נוספת שמעלה השר נוגעת למאבקי הירושה בליכוד. "יש אצלנו רבים ששמחים ללכת לאופוזיציה מבחינה אחת: עכשיו אנחנו על מישור אחד. אין שר בכיר ושר זוטר. כולם עומדים על קו הזינוק במרוץ לרשת את נתניהו. היתרונות שהיו לשרים כאלה ואחרים נמחקים. הסיכויים שווים. הכול נפתח מחדש".

"יש אצלנו רבים ששמחים ללכת לאופוזיציה מבחינה אחת: עכשיו אנחנו על מישור אחד. אין שר בכיר ושר זוטר. כולם עומדים על קו הזינוק במרוץ לרשת את נתניהו. הכול נפתח מחדש"

"בעוד שנה יהיו בחירות חדשות", מסכם השר. "נתניהו יוביל את הליכוד ואת הגוש. הוא לא הולך לשום מקום. כחול-לבן יבואו לבחירות אחרי שהקימו ממשלה בלי רוב יהודי, עם הרשימה המשותפת, ואחרי כישלון שצפוי כמו השמש בצהרי אוגוסט. הרי הם הולכים להקים קואליציה של קרעים מנוגדים ולהתמודד עם משבר תקציבי אדיר, ועם הקורונה שמחסלת את המשק. תהיה להם קואליציה, אבל יהיה גם כאוס לאומי, ובסוף אנחנו נחזור אל השלטון כמו גדולים. זה סגור".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
שקרים וסיפורים. "שר בכיר".פייק והמצאה של הכתב. ידוע ש2 מצביעים נגד כחול לבן ואחת נמנעת. אז איך יקימו ממשלה? שטויות במיץ עגבניות. וכדי לרכך את הרמאות, ג'סטה. השר אומר שנתניהו יהיה ראש בא... המשך קריאה

שקרים וסיפורים. "שר בכיר".פייק והמצאה של הכתב. ידוע ש2 מצביעים נגד כחול לבן ואחת נמנעת. אז איך יקימו ממשלה? שטויות במיץ עגבניות. וכדי לרכך את הרמאות, ג'סטה. השר אומר שנתניהו יהיה ראש באופוזיציה שיראה אמין.

מי שהצביע כחול לבן, אכל אותה ובגדול, הכניסו לו לתפריט את הרשימה המשותפת, עד הרגע האחרון אמרו בכירי כח"לב ובראשם גנץ , כי לא ילכו עם המשותפת. הם שיקרו במצח נחושה וללא שום התחשבות בבוחריה... המשך קריאה

מי שהצביע כחול לבן, אכל אותה ובגדול, הכניסו לו לתפריט את הרשימה המשותפת, עד הרגע האחרון אמרו בכירי כח"לב ובראשם גנץ , כי לא ילכו עם המשותפת. הם שיקרו במצח נחושה וללא שום התחשבות בבוחריהם. רק כדי להגיע לשלטון. אני מקווה שיום הכיפורים לא יכפר על הבזיון והחרפה שהביאה עלינו מפלגת הגנרלים ובראשם גנץ חצי העב"ם, כפי שכינתה אותו אשת הטלויזיה , רינה מצליח. משוגעים רדו מן הגג, כי לתהום תפלו תוך מספר חודשים. כי את התפריט שבישלתם עם הרשימה המשותפת, מלא ברע והיא תחילת זרע הפורענות במדינת ישראל.

עוד 831 מילים ו-3 תגובות
סגירה