במבצע דרמטי ברפיח, צה"ל חילץ שני חטופים ישראלים

מסוק צה"לי עם פרננדו סימון מרמן ולואיס הר נוחת בבית חולים שיבא תל השומר, 12 בפברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל
מסוק צה"לי עם פרננדו סימון מרמן ולואיס הר נוחת בבית חולים שיבא תל השומר, 12 בפברואר 2024

דובר צה"ל הודיע לפני שעה קלה כי במבצע משותף של צה"ל, שב"כ והימ"מ חולצו הלילה ברפיח פרננדו מרמן, בן 60, ולואיס הר, בן 70, אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה מניר יצחק שבעה באוקטובר. מצבם של השניים טוב והם הועברו לבדיקות רפואיות במרכז הרפואי שיבא תל השומר.

מרמן והר הם גיסים: פרננדו הוא אחיה של קלרה, אשתו של לואיס. חמשת בני המשפחה נחטפו יחד – קלרה מרמן, אחותה גבריאלה ליימברג ומיה ליימברג, בתה של גבריאלה, שוחררו לפני בסוף נובמבר, במסגרת עסקת החטופים הראשונה.

לואיס הר ופרננדו מרמן (צילום: באדיבות המשפחות)
לואיס הר ופרננדו מרמן (צילום: באדיבות המשפחות)

כרגע לא ידועים כל הפרטים על החילוץ הדרמטי, שהתרחש במחנה הפליטים א-שאבורה בצפון רפיח. מתברר שבישראל עקבו זמן רב אחרי המבנה שבו הוחזקו מרמן והר. גורם בטחוני מסר הלילה כי בישראל המתינו זמן רב לתנאים המתאימים כדי לבצע את הפעולה.

בישראל עקבו זמן רב אחרי המבנה שבו הוחזקו מרמן והר. גורם בטחוני מסר הלילה כי בישראל המתינו זמן רב לתנאים המתאימים כדי לבצע את הפעולה

מעט אחרי חצות הכוחות הצליחו הכוחות להתגנב לבניין עצמו שבו הוחזקו השניים בקומה השנייה. הם הצמידו מטען חבלה קטן לדלת הכניסה בחדר המדרגות, הפעילו אותו ואז פרצו פנימה וחיסלו את שלושת השומרים של חמאס.

מייד אחר כך שני החטופים נישאו על ידי הלוחמים לכלי רכב שהמתינו בסמטאות הצרות של מחנה הפליטים ומשם למנחת מאולתר, שם המתין להם מסוק שהעביר אותם לבית החולים שיבא תל השומר. מבדיקה ראשונית של השניים, מצבם טוב והם כבר פגשו את בני משפחתם. במהלך חילופי האש נפצעו לוחם אחד באורח קל.

המבצע הזה לווה באש מאסיבית מאד של חיל האוויר וכוחות מן הקרקע. בפעולה עצמה השתתפו כוחות של יחידות מיוחדות בצה"ל, היחידה המבצעית של השב"כ והימ"מ.

הפלסטינים מדווחים על עשרות נפגעים, וסביר להניח שבמהלך היום התמונה תתבהר, אולם ברור לחלוטין שחמאס ינסה לנצל את הפעולה הזו הלילה בכדי למנף את הלחץ שמופעל על ישראל שלא לפעול ברפיח.

אתמול הלחץ הזה התגבר עם האיום של חמאס להפסיק את המשא ומתן לשחרור השבויים, ולכן יהיה מעניין לראות הבוקר את תגובת חמאס בעניין.

סגירה