בחרת למוטט את הגשר

 (צילום: גיא רוה)
גיא רוה

היי אורלי,

כבר כמה שבועות טובים, מאז הכרזתך, אני ועוד רבים אחרים שעמלו והצביעו עבורך, גועשים וכואבים. אני לא מדבר על האנשים ב"מרצ" ו"העבודה", אני יודע שמהם ממש לא אכפת לך, אני מדבר על אנשי "גשר", כמוני, שלקחו חלק בפעילות מטה המפלגה בבחירות סבב א'.

אני ורבים אחרים שעמלו והצביעו עבורך, גועשים וכואבים. אני לא מדבר על אנשי "מרצ" ו"העבודה", אני יודע שמהם ממש לא אכפת לך, אני מדבר על אנשי "גשר", כמוני, שלקחו חלק בפעילות מטה המפלגה

גילוי נאות – בבחירות 2019 סבב א', עת המפלגה רצה באופן עצמאי, עזרתי בניהול מחוז ת"א ומרכז. היה לי העונג לשתף פעולה עם ישראליים מדהימים שלא עניין אותם ימין שמאל אלא בעיקר רצו לתקן כמה רעות חולות במדינה ולהחזיר לפה מעט שפיות וענווה.

אורלי, איכשהו מכולם את הצלחת לכנס ימנים ושמאלנים, אשכנזים ומזרחים ועוד שאר אנשים מקצוות החברה. הצלחת לכנס את אותם אנשים ולגרום להם לפעול למטרה אחת, היינו תמימים לחשוב שאנו מתנדבים ופועלים למען מטרה מקודשת.

החלטתי להתנדב כי עקבתי אחרי פועלך, נתפסת לי כאחת מהיחידות שהן באמת לוחמות למען צדק חברתי ולמען החלשים, משרתת ציבור ולא עוד פוליטיקאית קטנה שבאה לעשות לביתה, לימים אגלה כמה שגיתי.

בהרצאה הראשונה שבאתי להאזין לך, סיפרת על הרגע בו ליברמן הודיע לך על ההצטרפות לקואליציה, על שתיקתו לנוכח שאלותייך לגבי פנסיות העולים והנושאים החברתיים האחרים עליהם התחייבתם בפני המצביעים. לא חסכת בהבעת סלידה מהמהלך, לא חסכת בתיאורים כיצד התכווץ לך עמוד השדרה לנוכח הפוליטיקה הצינית של ליברמן. כנראה שהוא היה מורה מצוין, כי ציניות כמו זאת שנוטפת מהמהלכים שלך, זה לא משהו שנולדים איתו.

לפני הכנס הראשון של מחוז מרכז, התכנסנו הפעילים הבולטים בחדר הדיונים במרכז ויצ"ו תל אביב. על הקיר בחדר היו תלויות תמונותיהן של המנכ"ליות ההיסטוריות של התנועה, זה היה רגע מרגש, רגע בו רבים מיושבי החדר ראו בך כממשיכת הדרך של רוח אותה שושלת.

לא חסכת בהבעת סלידה ממהלך ההצטרפות לקואליציה ומהפוליטיקה הצינית של ליברמן. כנראה שהוא היה מורה מצוין, כי ציניות כמו זו שנוטפת ממהלכיך, זה לא משהו שנולדים איתו

באותם ימים עוד דובר על שבעה מנדטים שהוצגו בכמה סקרים והיינו אחוזי תקווה המאמינים שנצליח להכניס את המפלגה לכנס., אבל מהר מאוד הסקרים ציירו תמונה קודרת בה אחוז החסימה רחוק אלפי קילומטרים.

ואז החלטת להביא יועץ חדש ואיש שטח חדש, ופתאום הקמפיין מריץ אותך לתפקיד שרת הבריאות. רבים מאיתנו במטה המפלגה לא הבנו את פשר העניין, מה פתאום להתמקד בבריאות? מה הוביל לזניחת הרעיונות הכלכליים-חברתיים ומדוע הם נדחקו לשוליים? בדיעבד כולנו מבינים היום, שנושא הבריאות לא היה קרוב לליבך כמו שתיארת, אלא שימש כטיקט פוליטי זול, בניסיון להכניס אותך לכנסת.

במהלך הקמפיין, מטה המפלגה תפקד בצורה מפוזרת, חוסר הסנכרון הביא לכך שכל גורם מוציא הודעות אחרות לתקשורת, כל אחד פירש וזיקק את מצע המפלגה בדרכו שלו, כל כך הייתה חסרה מנהיגות ולא התפלאנו כשלבסוף המפלגה הצליחה לסחוט בקושי שני מנדטים. אך זכית להזדמנות השנייה וקצת אחרי האיחוד עם "העבודה", התכנסנו צעירי "גשר" לפגישה במטה המפלגה עמך, שם לא חסכת ביקורת מאחרים.

טענות על אנשים שהיו חלק מהקמפיין הקודם בשל אופורטוניזם, רמיזה על חבלה בקמפיין, הסיכויים המועטים להישמע בעת המערכה "ביבי נגד גנץ" ובכלל אפס נטילת אחריות והכרה בסיבות האמיתיות לכשלון.

גודל הרמייה לגבי דמותך התחוור לי. כפיות הטובה שהבעת כלפי אנשים שעמלו ימים ולילות עבורך, הראו כמה את "אדם של אנשים". אמרת שיש לך עקרונות, שלא תשתפי פעולה עם ביבי שהזניח את הציבור, שדרדר מאות אלפי ילדים לעוני, שמואשם בפלילים, שאיבד כל מנדט מוסרי להנהיג. מה עם אותן הבטחות? מה השתנה מאז מלבד שהתיקים התגבשו לידי כתבי אישום?

אמרת שלא תשתפי פעולה עם ביבי שהזניח את הציבור, שדרדר מאות אלפי ילדים לעוני, שמואשם בפלילים, שאיבד מנדט מוסרי להנהיג. מה השתנה מאז מלבד שהתיקים התגבשו לידי כתבי אישום?

הבטחת להיות מגדלור מוסרי וגשר לכל חלקי החברה, הבטחת להביא עידן חדש, עידן בו כל ילד יזכה לשיוויון הזדמנויות ללא קשר להיכן נולד. חבל לי על כל אותן הבטחות סרק, חבל לי על מפלגת גשר ועל הרעיונות החברתיים שהתגבשו שם. חבל לי על כל אותם פעילים, אוסף אנשים לא קשורים שויתרו על הרבה אגו ושמו בצד חילוקי דעות ארוכי שנים, בכדי להבטיח עתיד טוב יותר.

בימים בהם המדינה חצויה מתמיד בין ימין לשמאל, יכולת להיות זאת שמביאה לשיח, לקירוב לבבות, לשיתוף פעולה של שני הצדדים. במקום זאת, בחרת למוטט את הגשר, לעשות דה-לגיטימציה לחלקים גדולים באוכלוסיה ולקבור את הפרויקט הפוליטי היחידי שיכול היה באמת לשמש כקולם של החלשים בחברה, והכל רק למען כסא בממשלה.

אני צופה בראיונות שלך בטלויזיה ובחוסר המודעות המשווע שלך ואני מבקש רק דבר אחד, תפסיקי עם גניבת הדעת. תפסיקי לספר שהמהלך הזה היה עבור המדינה ולא עבור הון פוליטי, אחרת לא היית מתזמנת את ההודעה שלך ל-20:00 בערב, עת נפתחות מהודורות החדשות. אחרת גם לא היית עושה מהלך פרסונלי, ממש כמה ימים לפני הסגר ושלל המכות שהקורונה הביאה עלינו. ובבקשה, תפסיקי כבר לעשות שימוש בטובת הזולת ככלי פוליטי, כי כבר הבנו מזמן שלאורלי לוי אכפת רק מעצמה.

גיא רוה הוא אנליסט לאיתור הלבנות כספים באינטרנט, קצין במיל', סטודנט לתואר שני במדע המדינה, מתעניין וחוקר יחסים בינלאומיים ואת הקשר בין ספורט לפוליטיקה בפרט. לולא הקורונה היה אמור להתחתן בעוד כמה חודשים, אבל החתונה נדחתה לשנה הבאה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 761 מילים
סגירה