מצעד הגאווה ייערך היום אחה"צ בירושלים, המשטרה בכוננות שיא

המצעד יתחיל בגן הפעמון בשעה 15:30 ● רחובות הצעדה ייסגרו לתנועה והמשטרה תתפרס לאורכם בכוחות מתוגברים ● הבית הפתוח בירושלים: "במשיך להתקדם ל'ארץ המובטחת', מדינת ישראל שבה כולנו חיים בחירות מלאה מאלימות ומאפלייה"

מצעד הגאווה הקודם בירושלים (צילום: גילי יערי פלאש 90)
גילי יערי פלאש 90
מצעד הגאווה הקודם בירושלים

ירושלים תחגוג היום את מצעד הגאווה והסובלנות ה-18 שלה. אירועי המצעד בירושלים יתחילו בגן הפעמון בשעה 15:30. בשעה 17:00 יצא המצעד למסלולו בכיכר פלומר, רחובות קרן היסוד, קינג ג'ורג', הלל, ומנשה בן ישראל ויסתיים בגן העצמאות.

משטרת ישראל השלימה את ההיערכות לקראת המצעד. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרסו לאורך ציר הצעדה, במקומות הכינוס וברחובות הסמוכים, על מנת לשמור על ביטחון המשתתפים. מהמשטרה נמסר: "המשטרה תפעל בנחישות כנגד כל גורם שינסה להפר את הסדר ומהלכה התקין של המצעד".

מהבית הפתוח בירושלים נמסר: "מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים צועד אחרי שני עשורים של מאבק עיקש על נוכחותנו בעיר שלנו, בירת ישראל, על זכותנו לשוויון, לחירות, לביטחון אישי ולהגנה במרחב הציבורי, על הפלורליזם והסובלנות. המצעד הוא המצעד של כולנו לעבר 'הארץ המובטחת': מדינת ישראל שבה כולנו חיים בחירוּת מלאה מאלימות ומאפליה".

המשטרה מודיעה כי לא תותר כניסה למתחמי המצעד, כולל שטח הכינוס, תוואי המצעד ושטח סיום המצעד עם כלי נשק מכל סוג. חל איסור על הטסת רחפנים  וכלי טייס מכל סוג. הכניסה למסלול המצעד והיציאה ממנו יתאפשרו אך ורק דרך שטח הכינוס בגן הפעמון, בכיכר פריז, ברחוב דוד המלך וברחובות ההסתדרות ושמאי. שוטרים יערכו בידוק ביטחוני על פי הצורך בכניסות.

החל מהשעה 14:30 ייסגרו לתנועהרחובות הצעדה והרחובות המובילים אליהם כולל רחוב אגרון וחלקים משדרות קינג ג'ורג', עזה, קק"ל, המלך דוד, חטיבת הצנחנים ועוד. חניית נכים תתאפשר ברחוב מרטין לותר קינג. הכבישים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים.

בתחילת השבוע תלתה תנועת "חזון" לקראת המצעד ברחבי הבירה שלטים שעליהם נכתבו שלטים בגנות הלהט"ב: "אבא ואמא = משפחה", ו"האומץ להיות נורמלי". לאחר סערה ציבורית, הורתה עיריית ירושלים להסיר את השלטים ערב פגיעתם ברגשותיו של ציבור הלהט"ב. "חזון" עתרה לבג"ץ כנגד הסרת השלטים אך בג"צ דחה את העתירה.

 

 

עוד 265 מילים
סגירה