• נטלי קלי וויקטור ראסוק ב-The Baker and the Beauty (צילום: ABC\ ג'ף דיילי)
    ABC\ ג'ף דיילי
  • צילום מתוך הפיילוט של ABC, The Baker and the Beauty, משמאל לימין: ליסה וידאל, קרלוס גימז, ויקטור ראסוק, דוד דל ריו ובליסה אסקובדו (צילום: ABC\ גאי ד'אלמה)
    ABC\ גאי ד'אלמה
  • צילום מתוך הפיילוט של ABC, האגדה המודרנית The Baker and the Beauty (צילום: ABC\ ג'ף דיילי)
    ABC\ ג'ף דיילי
  • הקאסט והמפיקים של The Baker and the Beauty של ABC, משמאל: המפיק הראשי דין גיאוגריס, דן בוקטינסקי, נטלי קלי, ויקטור ראסוק, המפיקה בפועל רייצ'ל קפלן, והמפיק בפועל פיטר טראגוט, במסיבת עיתונאים ב-8 בינואר, 2020, במלון לנגהם הנטינגטון בפסדינה, קליפורניה (צילום: ABC\ פרנק מיסולטה)
    ABC\ פרנק מיסולטה
  • ויקטור ראסוק ונטלי קלי באגדה המודרנית של ABC The Baker and the Beauty (צילום: ABC/גאי ד'אלמה)
    ABC/גאי ד'אלמה

בלי אסי ורותם: איך זה "להיות איתה" בהוליווד

"אמריקאים יוצאי קובה וישראלים יוצאי תימן זה לא בדיוק אותו דבר, אבל לדעתי זה הכי קרוב שהייתי יכול למצוא" ● "זה מאפשר לנו לכל הפחות לדבר על שתי תרבויות שונות, שתי גישות שונות, בתוך אומה אחת" ● המפיק דין גיאורגריס מספר כיצד נולדה הגרסה האמריקאית לסדרה הישראלית "להיות איתה", ומחכה לדייט עם אסי עזר ● ראיון

פגישה מקרית בין סלבריטאית בינלאומית ובן מעמד הפועלים מוכיחה את כוחה של האהבה, גם בסדרה הישראלית הפופולרית "להיות איתה", וגם בגרסה האמריקאית החדשה שלה ב-ABC, בשם The Baker and the Beauty.

בעוד שהגרסה הישראלית מתרכזת בדוגמנית-על אשכנזיה ואופה ממוצא תימני, הגרסה האמריקאית מתמקדת ביזמית ודוגמנית אוסטרלית ואופה ממוצא קובני-אמריקאי. דין גיאורגריס, שפיתח ומפיק את הסדרה האמריקאית, היה מאושר מהתגובות של הקהל, כאשר שוחחנו לאחר שידור הפרק השלישי.

"זה שוק קשה, אבל הצופים באמריקה התאהבו בסדרה כפי שאני התאהבתי בסדרה הישראלית המקורית", אמר לי גיאורגריס בראיון טלפוני.

"ABC נתנו לנו את אחד ממועדי השידור הטובים ביותר ביום שני בערב, אחרי אחת מתוכניות הגמר של 'הרווק'", אמר גיאורגריס, "ולדעתי הם האמינו בסדרה מספיק כדי שהם ירצו לשדר את פרק הבכורה פעמיים – כפי שאכן קרה".

הגרסה הישראלית, "להיות איתה", נוצרה על ידי אסי עזר וגרפה נתוני רייטינג גבוהים מאז הבכורה שלה ב-2013. היא עוקבת אחר דוגמנית העל נועה (רותם סלע) והרומן שלה עם האופה עמוס (אביב אלוש).

למרות שגיאורגריס לא הגיע לישראל כדי להיפגש עם עזר, השניים היו בקשר טלפוני במהלך העבודה על הגרסה האמריקאית של הסדרה. "אנחנו חברים קרובים", אמר גיאורגריס. "הוא כל הזמן מבטיח לתת לי סיור הכל-כולל-הכל בישראל כשאגיע לביקור. כנראה שהוא מדריך הטיולים הכי טוב בעולם".

ובאשר לסדרה עצמה, "חומרי המקור היו מבדרים, מצחיקים ורגשיים", אמר גיאורגריס, ששיתף פעולה עם קשת. "צפיתי בסדרה, ובתוך פחות מ-15 דקות, כבר ידעתי שאני רוצה לקחת את זה ולהביא את זה לארצות הברית".

בספטמבר האחרון, הוא כבר החל להציע את הפיילוט של "The Baker and the Beauty". הוא העביר את מקום ההתרחשות מישראל לארצות הברית – באופן ספציפי למיאמי, שם מתגוררת אוכלוסייה משמעותית של קובניים.

"אמריקאים יוצאי קובה וישראלים יוצאי תימן זה לא בדיוק אותו דבר, אבל לדעתי זה הכי קרוב שהייתי יכול למצוא", אמר גיאורגריס. "זה מאפשר לנו לכל הפחות לדבר על שתי תרבויות שונות, שתי גישות שונות, בתוך אומה אחת".

בגרסה האמריקאית, אמר גיאורגריס, "יש הרבה ספרדית בסדרה. לדעתי זה שומר על אותנטיות אצל השחקנים. התגובה הייתה חיובית באופן מדהים, שזה נפלא". הדמויות מדברות לעתים בספרדית עם כתוביות באנגלית.

"ABC תמכו בכך, למרבה השמחה", אמר גיאורגריס. "לפעמים באמריקה, יש מעט רתיעה לגבי תרגום, אבל אתם עומדים לראות הרבה מזה".

הסדרה נפתחת כשהצופים פוגשים צעיר קובני-אמריקאי, דניאל גרסיה (ויקטור ראסוק). דניאל עובד במאפייה המשפחתית, המנוהלת על ידי הוריו, רפאל ומארי גרסיה. הוא איש של מעמד הפועלים שמרגיש לא בנוח כשחברתו הלטינית ונסה (מישל ויינטימיליה) לוקחת אותו למסעדה מפוארת לארוחת ערב.

באופן מקרי, הוא פוגש באישה לא מוכרת וזוהרת (נטלי קלי) באחד הרגעים שהוא לא ליד ונסה. בחזרה בשולחן, ונסה מציעה לו נישואים. עם קהל של אנשים שצופים ושחלקם אף מצלמים בטלפון סלולרי, דניאל מסרב להצעה.

הוא מוצא את עצמו הולך הביתה לבד, אך לא לזמן רב. האישה הזוהרת – שכמו בת דמותה הישראלית נקראת נועה – עוצרת עם הפמליה שלה ומזמינה אותו להצטרף אליהם ללילה בעיר. הוא מבין שהיא מפורסמת, ומחליט ללכת על זה.

המפיק הראשי דין גיאוגריס, של The Baker and the Beauty במסיבת עיתונאים ב-8 בינואר, 2020, במלון לנגהם הנטינגטון בפסדינה, קליפורניה (צילום: ABC\ פרנק מיסולטה)
דין גיאוגריס (צילום: ABC\ פרנק מיסולטה)

"מיאמי היא עיר בה לדעתי שתי הדמויות האלו יכולות לפגוש אחת את השנייה", אמר גיאורגריס.

דניאל מצטרף לנועה לערב בלתי צפוי של ריגושים, לתדהמתם של אחיו הקטנים – התקליטן השאפתן מתאו ואחותו התיכוניסטית נטלי.

"הדניאל שלנו שונה מהדמות בפורמט הישראלי", אמר גיאורגריס. "הוא שחקן שאתה רוצה לראות שהוא עושה דברים", למשל, בעקבות ההצעה הספונטנית של נועה, הוא מכין מאפים קובניים, המומחיות של המאפייה המשפחתית. "בפורמט הישראלי, דניאל קצת יותר אבוד, זורם עם מה שהחיים מביאים לו", אמר גיאורגריס.

"בצד של נועה", אמר גיאורגריס, "לא רציתי לשכפל את רותם, משום שהרגשתי שאנשים ראו את הדמות הזו בטלוויזיה האמריקאית קודם לכן. הוא משבח את ההופעה של דן בוקטינסקי- "שחקן קומי נפלא וכותב בעצמו, ב'סקנדל',  בתור המנהל של נועה, לואיס, שמנסה לשכנע את דניאל שהוא לא בליגה של נועה".

גיאורגריס הרחיב את התפקיד של ונסה לאחר דיון על הדמות שלה עם עזר. "היא הייתה כל כך טובה עד שהשארתי אותה בעניינים", הוא אמר. "ידעתי שאנשים יתאהבו בדמות שלה". נראה שההתאהבות הזו קרתה באופן כללי גם עם קהל הצופים של הסדרה בארצות הברית. 99% מהצופים בפרק הראשון נשארו עד סופו.

הוא מבטיח יותר דרמה בהמשך לכל מי שהתחיל לצפות, וגם סגנון שהולך ומתרחק מהגרסה הישראלית. "משום שכל שאר הדמויות בגרסה האמריקאית, הן סיפורים שונים, מורכבים יותר במידה מסוימת", אמר גיאוגריס.

"הקצב של היחסים בין נועה לדניאל מתקדם מהר יותר. ברגע שמגיעים לפרק חמש, הסדרה הופכת לבת דודה רחוקה של הגרסה הישראלית".

עוד 670 מילים
סגירה