מאות מפגינים מחו נגד החזרת אורכן של משמרות מתמחי הרפואה ל-26 שעות

ימינה דחתה את הצעת הליכוד לקבל את משרד החינוך והמשרד לענייני ירושלים ● כחול לבן הציעה לליכוד את התיק לנושאים אסטרטגיים והתיק לשוויון חברתי בתמורה לתיק הבריאות ● אוחנה: שי ניצן נכנס, לכאורה בניגוד לחוק, למערכות משרד המשפטים; אפנה למבקר כדי שיבדוק את הנעשה בפרקליטות ● הפרקליטות: שיחת אשכנזי-מנדלבליט היא האזנת סתר ואין לעשות בה שימוש

מתמחים מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב, הערב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרים אלסטר, פלאש 90
מתמחים מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב, הערב
15:43 עריכה

מחר ישובו לפעול גני הילדים, המשפחתונים ומעונות היום, אחרי כחודשיים שבהם היו סגורים. הלימודים יתקיימו ברוטציה, כשכמחצית מהתלמידים ילמדו בימים ראשון-שלישי, והמחצית השנייה – בימים רביעי-שישי. ביום ראשון האחרון החלו לחזור ללימודים תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב. מחר יחלו הלימודים של תלמידי א'-ג' ביישובים הערביים.

עד סוף החודש יתחדשו הלימודים גם בכיתות ד'-י'.

16:06 עריכה

שלשום (חמישי) הטיל נשיא המדינה ריבלין על נתניהו את הרכבת הממשלה, לאחר ש-72 חברי כנסת ביקשו ממנו לעשות כן. לרשותו של נתניהו 14 ימים. לפי שורה של דיווחים, הממשלה החדשה – הממשלה ה-35 – תושבע ביום רביעי הקרוב.

בממשלת נתניהו-גנץ יהיו חברות סיעות הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, העבודה וגשר. טרם סוכם על הצטרפות ימינה לקואליציה. בנוסף, עוד לא התקבלה החלטה מי יחזיק בתיק הבריאות. אם המשרד יועבר לידי כחול לבן, תשיב המפלגה כמה מהתיקים שקיבלה לידי הליכוד. ההערכה היא שאם תקבל כחול לבן את המשרד, ימונה יצחק קרייס, המנהל את המרכז הרפואי שיבא, לשר הבריאות. בימים הקרובים יודיעו נתניהו וגנץ לחברי מפלגותיהם על מינוייהם לשרים.

16:28 עריכה

ישנה הקלטה, שבה נשמע אביחי מנדלבליט, כשכיהן כפרקליט הצבאי הראשי, אומר לרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי: "אני אסגור לך את העניין" – כך דיווחה אמש אילה חסון בתוכניתה "שישי" ברשת 13. דבריו של מנדלבליט מתייחסים, ככל הנראה, לכך שאשכנזי החזיק במסמך, שהעביר לו בועז הרפז, ושהוא סבר שיואב גלנט חיבר, ולא דיווח על כך לרשויות החוק, אף שהיה מודע לבעייתיות של המסמך.

"הפצ"ר מנדלבליט אומר לאשכנזי: 'אני אסגור לך את העניין'", דיווחה חסון. "אני עוברת על החוק, אולי, כשאני אומרת את זה", הסתייגה והוסיפה – "'אני אסגור לך את העניין', בקולו (של מנדלבליט). 'אני אדאג שהסגנית שלי תסגור את זה, אני אקבע לה. אני אדאג ששוקי למברגר (מפרקליטות המדינה) יהיה ויטה את הכף לטובתנו'. ואשכנזי אומר 'המפכ"ל איתנו, והוא דואג לנו, והוא הבטיח שהוא דואג לנו. כל זה בשיחה הזאת".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק קרא לפרסם את כל המידע בעניין. בשלהי כהונתו של אשכנזי כרמטכ"ל התגלעו חילוקי דעות קשים בינו לבין שר הביטחון ברק, שהגיעו עד כדי נתק מוחלט בין השניים.

17:34 עריכה

חבר הכנסת אבי דיכטר: "אני לא רואה אפשרות שלא אמונה לשר". דיכטר, מספר 10 ברשימת הליכוד, אמר בראיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" שבימים הקרובים ידון עם ראש הממשלה נתניהו על התפקיד שיאייש.

אבי דיכטר (צילום: פלאש 90)
דיכטר בכנסת באוגוסט האחרון (צילום: פלאש 90)
18:19 עריכה

תנועת המחאה הדגלים השחורים, המתנגדת לכהונת נתניהו בראשות הממשלה, הודיעה שתקיים הפגנות הערב בעשרה מוקדים, בהם מול בתיהם של חברי כחול לבן בני גנץ, מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר.

18:36 עריכה

בעוד כשבועיים, ב-24 במאי, ייפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים משפטם של בנימין נתניהו, נוני מוזס ושאול ואיריס אלוביץ'. אמש דווח כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל לתמוך בבקשה לשדר את המשפט בשידור ישיר.

בראש הרכב השופטים עומדת השופטת רבקה פרידמן פלדמן, ולצידה השופטים משה בר-עם ועודד שחם.

18:44 עריכה

רוב הציבור, 53%, סבור שפסיקת בג"ץ השבוע הייתה מוצדקת – כך נמצא בסקר שפורסם הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות". הסקר נערך אתמול ושלשום בקרב 515 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של הציבור בישראל. 26% מהמרואיינים בסקר החזיקו בדעה שהפסיקה איננה מוצדקת.

בקרב מי שמזהים עצמם כאנשי ימין – 68% סבורים שהפסיקה מוצדקת, ואילו 18% סבורים שלא. בקרב אנשי שמאל – 37% השיבו שלדעתם הפסיקה מוצדקת, ושיעור זהה השיב שלא.

19:22 עריכה

חבר הכנסת יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת אומר שאם סיעתו לא תקבל תפקיד של יושב ראש ועדה בכנסת – יעתור לבג"ץ, כך פרסם הערב אריק בנדר ב"מעריב".

יוסף ג'בארין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ג'בארין בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
19:46 עריכה

נתניהו לא שולל את האפשרות שייתן לימינה, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, את משרד הבריאות – כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12. ארבעה מחברי הסיעה – נפתלי בנט, רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' – מצפים לקבל תפקידים משמעותיים, וזו שאיפה שיהיה קשה לממשה.

20:06 עריכה

שלשום התקיימה – לראשונה מאז חודש ינואר – ישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני; הערב פורסם שהסיבה לכינוס היא מתקפת סייבר איראנית על מתקני מים וביוב אזרחיים בישראל, שאירעה לפני כשבועיים.

ברק רביד מחדשות 13, שחשף את סיבת כינוסה של ועדת השרים לענייני ביטחון, דיווח שבישראל רואים במתקפה הסלמה וחציה של קו אדום. בישראל יידרשו להחליט אם להגיב לתקיפה.

20:14 עריכה

בכיכר רבין בתל אביב מתקיימת הפגנה של התנועה לאיכות השלטון נגד הקמת ממשלה בראשות נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

20:18 עריכה

ממחר בערב יחל נתניהו להיפגש עם חברי הליכוד לקראת השבעת הממשלה ביום רביעי הקרוב. בפגישותיו לא צפוי נתניהו לומר לחברי מפלגתו איזה תיקים יקבלו, אלא ישמע אותם ויסביר על האילוצים שבהם הוא נתון.

גם יושב ראש כחול לבן בני גנץ ייפגש ממחר עם חברי מפלגתו בעניין חלוקת התיקים שבהם מחזיקה הסיעה.

20:52 עריכה

הורים מפגינים בתל אביב מול ביתו של שר העבודה והרווחה, אופיר אקוניס, במחאה על כך שמעונות רבים, שבתחום אחריות משרדו, לא שבים לפעול.

21:08 עריכה

שר המשפטים, אמיר אוחנה, פרסם בחשבון הפייסבוק שלו דברים לקראת סיום כהונתו בתפקיד. אוחנה כתב שפרקליט המדינה לשעבר נכנס למערכות משרד המשפטים לכאורה בניגוד לחוק.

הגעתי מודאג – אני עוזב הרבה יותר מודאג.

אם הכל יעבוד כמתוכנן, אסיים השבוע את כהונתי כשר המשפטים.

זמן סיכומים עוד יגיע, אבל אני עוזב בדאגה גדולה.

הגעתי לתפקיד עם הרבה ידע על מערכת המשפט, כמי שעסק בתחום וספג לא מעט שעות בית משפט ופרקליטות.

הגעתי מודאג – אני עוזב הרבה, הרבה, ועוד כמה פעמים הרבה יותר מודאג.

רבים שקדמו לי זיהו במערכת המשפט חולי, נקמנות, היעדר שקיפות, ריקבון ועוד שלל תארים.

אבל מה שחושפים כמה עיתונאים אמיצים בעת האחרונה (להבדיל ממדבררי המערכת, ועל כך אולי ארחיב בהזדמנות אחרת, שאיבדו מזמן את הזכות להיקרא "עיתונאים") ראו למשל מה שחושפת בימים האחרונים העיתונאית אילה חסון, אמור להיות רעידת אדמה של ממש.

אם הדברים לא היו משרתים את אג'נדת "רק לא ביבי", אין לי ספק שכך גם היה.

יש במערכת גם אנשים המכירים באמור לעיל, אך יש פחד גדול ואימה לתת לדברים פומבי.

כל מי שעיניו בראשו רואה את הירידה חסרת התקדים באמון הציבור בפרקליטות ובייעוץ המשפטי לממשלה, ורק מי שהדבר איננו מדאיג אותו יכול להתעלם מכך.

זה היה צריך להיות בראש ובראשונה אינטרס של מי שמערכות אכיפת החוק והמשפט יקרות לליבו – ובראשם היועץ המשפטי לממשלה – לבצע בהן בדיקה מקיפה, כוללת ושקופה לעיני הציבור.

לחזק את אמון הציבור במערכות.

לצערי זה לא קורה.

המערכות נגועות עמוק מדי בניגודי עניינים, בקשרים אישיים, קליקות ושיקולים זרים המונעים זאת.

החשדות הולכים ומתרבים, אבל היום גם אין פרקליט מדינה שיבדוק אותן.

בינתיים, יש פרקליט מדינה לשעבר שנכנס למערכות משרד המשפטים, לכאורה בניגוד לחוק.

על כן החלטתי להיפגש מחר בבוקר עם מבקר המדינה ולבקש ממנו להיכנס לעובי הקורה.

פשוט – אין גורם אחר שיכול לקיים בקרה כוללת ואפקטיבית על הרעות החולות שבמערכת.

לנציב הביקורת על הפרקליטות, אדם שיש לי הערכה רבה מאוד אליו – השופט רוזן – אין את הסמכויות בחוק לבצע זאת.

אם מבקר המדינה ימנע מלבצע את הבדיקה, אשקול הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקה כוללת של כל הטענות החמורות המתרבות ונערמות.

שבוע טוב.

21:22 עריכה

רופאים מתמחים מוחים הערב בכיכר הבימה בתל אביב ובבת גלים בחיפה נגד החזרת המשמרות למתכונת עבודה של 26 שעות, לאחר שקוצרו ל-12 שעות.

21:38 עריכה

בכחול לבן הציעו לליכוד את המשרד לשוויון חברתי ואת המשרד לנושאים אסטרטגיים בתמורה לקבלת תיק הבריאות – כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12. בליכוד דורשים תמורה משמעותית יותר.

חבר הכנסת יזהר שי, שאמור, ככל הנראה, להתמנות לשר המדע והטכנולוגיה, פנה ליושב ראש המפלגה בני גנץ ואמר לו שהוא מוכן לוותר על מינויו לשר, אם עקרון הפריטטיות יישמר, דהיינו, גם הליכוד ושותפותיה יוותרו על משרת שר בממשלה.

יזהר שי (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
יזהר שי (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

לפי הדיווח, כך עתידה להיראות חלוקת התיקים של כחול לבן
ביטחון – בני גנץ, כחול לבן
חוץ – גבי אשכנזי, כחול לבן
משפטים – אבי ניסנקורן, כחול לבן
כלכלה ותעשייה – עמיר פרץ, העבודה
רווחה – איציק שמולי, העבודה
תרבות וספורט – חילי טרופר, כחול לבן
חקלאות ופיתוח הכפר – אלון שוסטר או מיקי חיימוביץ', כחול לבן
תקשורת – יועז הנדל, דרך ארץ
עלייה וקליטה – פנינה תמנו-שטה, כחול לבן
תיירות – אסף זמיר או אורית פרקש הכהן, כחול לבן
שוויון חברתי – מירב כהן, כחול לבן
מיעוטים ונושאים אסטרטגיים – מיכאל ביטון, כחול לבן

22:09 עריכה

22:14 עריכה

נבחרי ציבור הביעו הערב תמיכה במאבק המתמחים.

22:29 עריכה

בליכוד הציעו לימינה את משרד החינוך, המשרד לענייני ירושלים ומורשת, משרת סגן שר וראשות ועדת הכנסת לפניות הציבור. בימינה דחו את ההצעה.

22:52 עריכה

בעקבות פרסומים בתקשורת וכמענה לפניות נמסרה מהפרקליטות הודעה לגבי הפרסום של אילה חסון אמש (שישי) בחדשות 13.

השיחה בין אשכנזי למנדלבליט שאליה התייחסו הפרסומים בערוץ 13, היתה אחת ממספר שיחות שעליהן נחקר מנדלבליט בשעתו.

במהלך חקירתו של מנדלבליט, בזמן השמעת השיחה, התברר לראשונה כי ההקלטה נעשתה על אף שאשכנזי הורה למזכירתו להפסיק את ההקלטה האוטומטית, הוראה שהפכה את השיחה להאזנת סתר, ומשכך הורתה הפרקליטה המלווה שלא לעשות שימוש בהקלטה זו מאותו רגע ואילך, ולשים את ההקלטה והתמליל במעטפה סגורה, בהתאם לחוק האזנת סתר.

בניגוד לפרסומים שונים, כל הנוגעים בדבר סברו בשעתו כי אין אפשרות משפטית לפנות לביהמ"ש על מנת לעשות שימוש בשיחה במסגרת החקירה, מאחר שזו אפשרות שקיימת רק לגבי עבירות מסוג פשע חמור. החקירה לא עסקה בעבירות מסוג זה.

הפרסומים במהלך סוף השבוע האחרון הם מעוותים ואינם משקפים את התוכן ואת הדברים כהווייתם.

מכל מקום, אנו שבים ומבהירים כי פרסום תכנים כאלה ואחרים מתוך האזנת סתר הוא עבירה פלילית.

22:56 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הנחה את מנכ"ל משרדו לפעול יחד עם משרד האוצר להארכה ולהרחבה של ההקלות במתן דמי אבטלה. ההחלטה תובא הלילה למשאל טלפוני בין שרי הממשלה. בין ההקלות – קיצור התקופה הדרושה לשם קבלת דמי אבטלה לשישה חודשים לכל מי שהחל את תקופת האבטלה עד סוף חודש אפריל.

23:04 עריכה

23:07 עריכה

הממשלה אישרה במשאל שרים טלפוני את המשך מתן ההקלות למובטלים.

סגירה