תנו להשלים משפט אחד

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה, ומבקר המדינה מתניהו אנגלמן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
Tomer Neuberg/Flash90
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה, ומבקר המדינה מתניהו אנגלמן

היצור שנוצר בדמות ממשלת הנגררים הבזבזנית שמוביל נתניהו, פסיקת בג"ץ, הרכב הקואליציה – הכל חשוב. אך מה שעוד יותר חשוב הוא משפט אחד, משפט נתניהו.

בתקופה זו מתנהל מאבק בין מי שמנסה לדחות את המשפט וליצור תנאים נוחים לקיומו, לבין אלו הפועלים לוודא כי המשפט אכן יתנהל כראוי ולא יידחה או יאפשר לנאשם להמלט מאימת הדין.

היצור שנוצר בדמות ממשלת הנגררים הבזבזנית שמוביל נתניהו, פסיקת בג"צ, הרכב הקואליציה – הכל חשוב. אך מה שעוד יותר חשוב הוא משפט אחד, משפט נתניהו

ישנם אף כאלו שהעלו השערות בנוגע לאופי הספין הבא שבו ישתמש נתניהו כדי לדחות את המשפט. האם גל נוסף של קורונה? הסלמה ביטחונית? או דחייה של פתיחת בתי המשפט מסיבה כזו או אחרת?

הפרקליטות והיועמ"ש הם השחקנים המרכזיים בזירה, וכשומרי סף – עליהם מוטלת החובה לוודא כי המשפט יתנהל והנאשם לא יתחמק בתואנות שווא. הפרקליטות והיועמ"ש הצפויים לנהל את התיק של נתניהו, שניהם האויבים/מכשולים שעומדים בדרך. לכן אנו רואים סדרה של התקפות נגדם, או במילים אחרות עלייה אקספוננציאלית בהתקפות עליהם בתזמון מדויק ע"י תזמורת ההצדעה לנתניהו.

מי שתפקידו הוא לערער ואף לפורר את שני הגופים האלו עבור נתניהו הוא נאמנו – שר המשפטים נכון לעכשיו – עו"ד אמיר אוחנה.

אוחנה דואג לגרום לכאוס בפרקליטות. פעם הוא מכנה אותם "חצר פרטית", ופעם הוא קורא לבדיקתה על ידי מבקר המדינה, שבחן ודחה את הבקשה, אבל הכותרות ועירעור הסמכות של שומרי הסף כבר בפנים, ובעיתוי מושלם לפני פתיחת המשפט. אוחנה, כמו אוחנה אחר ממגרש הכדורגל, יודע להתל בהגנת היריב עד שבשפת הכדורגל "יבשל" שער לנתניהו. שער כזה שיבקיע ויחורר לחלוטין את רשת הביטחון של הדמוקרטיה.

אוחנה, כמו אוחנה אחר ממגרש הכדורגל, יודע להתל בהגנת היריב עד שבשפת הכדורגל "יבשל" שער לנתניהו. שער כזה שיבקיע ויחורר לחלוטין את רשת הביטחון של הדמוקרטיה

בנושא זה, הפרסום הטרי בנוגע להקלטת השיחה בין אשכנזי ליועמ"ש, סיפור עתיק יומין, מהימים שקדמו למינוי מנדלבליט למזכיר הממשלה המקורב של נתניהו, ואז מינויו ליועמ"ש – שיחקה לידיהם בתזמון מושלם – אך רק מחזקת דווקא את טענות המפגינים נגד השחיתות בהפגנות בכיכר גורן ובכיכר הבימה.

רבים בימין, המגנים כעת בלהט את היועמ"ש בשל ההקלטה, לא טרחו לגנות את ראש הממשלה כשנחקר, נחשד ולבסוף אף נאשם בפלילים חמורים – שוחד, מרמה והפרת אמונים. אלו הרי "כסף קטן" לעומת כל חשד נגד מנדלבליט, ובעבר נגד גנץ, אשכנזי וברק.

לוחמי הדמוקרטיה שתפקידם להגן על עקרונות של מנהל תקין וטוהר המידות -ויש כאלו, יותר ברחובות מאשר בכנסת, יחד עם עורכי דין שנלחמים גם הם למען טוהר המידות ושמירת הדמוקרטיה (וחלקם כותבים באתר זה) ייאבקו ולא יתנו לנתניהו להתחמק. הם יאבקו גם בהסכם הקואליציוני הגדוש בשורה של פגיעות בדמוקרטיות. שורה מכובדת של פעילים ועורכי דין יילחמו למען העיקרון המתבקש – נתניהו חייב להשלים משפט.

כדי לדחות את המשפט ולהרוויח זמן, מטרתו של נתניהו היא לגרום לכך שימונה פרקליט המדינה נוח ויועמ"ש נוח. בשביל זה יש את אוחנה, שזו משימה נוספת אשר מוטלת על כתפיו לפחות בשעה זו (גם מפכ"ל נוח לא יכול להזיק, אבל זה כבר ענין לשר אחר). מאמציו של אוחנה לקדם מינויים "טובים" לנתניהו בפרקליטות גורמים לכך שהוא יועדף על פני אחרים.

אוחנה צפוי לפעול למינוי פרקליט מדינה עם חוט שדרה שניתן לכיפוף לפי הצורך. מעין מתניהו אנגלמן, אותו מתניהו של נתניהו.

מודל אנגלמן מזכיר את מודל 'ישראל היום'. כפי שנתניהו דאג להרים מספיק טלפונים לעורך 'ישראל היום' בעת הצורך, כנראה כדי להשפיע על אופי הפרסומים, כך הוא דואג לעריכת דוח מבקר המדינה. כל שומרי הסף על הכוונת של נתניהו, ומטרתו ליצור שומרי סף שיהפכו לשומרי נתניהו מפני משפט.

הפאניקה שאחזה בציבור מהקורונה היא בהלה קלה לעומת הפאניקה של נתניהו מהמשפט. הפאניקה הזו, יחד עם סדרת המהלכים שתוארו כאן, עם כל ניסיונות ההתחמקות שלו ממשפט עד כה, מעידות כי לנתניהו יש סיבה לדאוג וכי יש ממש בטענות שעלו בכתבי האישום.

לוחמי הדמוקרטיה, שתפקידם להגן על עקרונות המנהל התקין וטוהר המידות -ויש כאלו, יותר ברחובות מאשר בכנסת, יחד עם עורכי הדין שנלחמים למען טוהר המידות ושמירת הדמוקרטיה – לא יתנו לנתניהו להתחמק

נתניהו הצליח לשחק בגנץ ובאשכנזי ואולי גם בפרקליטות וביועמ"ש, אך ספק אם יצליח לשחק בשופטים שישפטו אותו במשפט.

נתניהו מתנהל כמי שכבר הפסיד במשפט ולכן מנסה כבר עכשיו, בעזרת השר אוחנה, לשבור את הכלים, על הציבור להתייצב ברחובות ולסייע לפעילים ולעורכי הדין במאבק.

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
ספר לנו מהם בדיוק האשמות החמורות שנתניהו נאשם בפלילים.. כדי שנחליט אם יש כאן תפירת תיק לעומת מעטפות מרשרשים(אולמרט) או קבלת כספים עבור חברה בטענת מצגת שווא של מוצר מדף או לקןחות רוכשים ... המשך קריאה

ספר לנו מהם בדיוק האשמות החמורות שנתניהו נאשם בפלילים.. כדי שנחליט אם יש כאן תפירת תיק לעומת מעטפות מרשרשים(אולמרט) או קבלת כספים עבור חברה בטענת מצגת שווא של מוצר מדף או לקןחות רוכשים כדי להבטיח קו אשראי המבטיחה משכורות!

עוד 652 מילים ו-1 תגובות
סגירה