מורשת נתניהו

יאיר נתניהו מרים אצבע משולשת למפגינים בבית המשפט, צילום מסך מ"כאן"
יאיר נתניהו מרים אצבע משולשת למפגינים בבית המשפט, צילום מסך מ"כאן"

הטבע עושה את שלו. אנשים טובים חושבים מהיום על מורשת נתניהו. האיש הרי נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, מקים ממשלה מנופחת ומושחתת והוא בוודאי לא היה רוצה שנזכור אותו על כל אלה.

תומכי הימין מדברים על סיפוח ההתנחלויות, או אולי סיפוח יהודה ושומרון כולה. זו תהיה מורשת נתניהו, הם מלהגים. הוא מחפש מהלך היסטורי –  כמו השלום של בגין וההתנתקות של שרון. האידאולוגים הקיצונים דוחפים להשתלטות על בית המשפט העליון. זו, הם מנבאים, תהיה מורשת נתניהו!

הטבע עושה את שלו. אנשים טובים חושבים מהיום על מורשת נתניהו. האיש הרי נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, מקים ממשלה מנופחת ומושחתת והוא בוודאי לא היה רוצה שנזכור אותו על כל אלה

בצד השני של הרחוב, זוכרים לו את ההסתה מעל המרפסת נגד רבין. את הלחישות באזנו של כדורי "השמאל שכח מה זה להיות יהודים", ואת הערבים נוהרים לקלפיות באוטובוסים של השמאל. זו מורשת נתניהו, הם מנסים להיות מקוריים.

יש גם כמה קרובי המשפחה הלוחמת שמתרפקים על מכתבי יוני ועל "מקום תחת השמש" ועל כל נאומיו נגד הטרור ונגד הגרעין האיראני באנגלית מצוחצחת, ונגד סדאם חוסיין ונגד אחמדיניג'אד ונגד נסראללה וסינוואר.

מצד שני, מגחכים בשמאל על מורשת שחרור אלף מחבלים עם דם על הידיים תמורת גלעד שליט ועל העברת עשרות מיליוני דולרים לחמאס בעזה כל חודש.
זו, ללא ספק מצקצקים בשמאל, מורשת נתניהו – הכניעה לטרור.

אבל מורשת נתניהו ניצבת מול פניהם ההמומות של אלה וגם של אלה. המורשת מדברת, כותבת, מרואיינת, יורקת, מגהקת, מקיאה יומיום את צו הירושה של בנימין נתניהו.

כי מורשת נתניהו הוא פשוט יאיר נתניהו. זה הכל. שום מדיניות, שום אידאולוגיה, אפס חזון.

אבל מורשת נתניהו מדברת, כותבת, מרואיינת, יורקת, מגהקת, מקיאה יומיום את צו הירושה של בנימין נתניהו. מורשת טבעית. ביולוגית. מנטאלית, פסיכולוגית, פסיכיאטרית

יאיר נתניהו יהיה איתנו עוד הרבה שנים. נושא בקצות אצבעותיו ולשונו את מורשת אביו – ראש ממשלת שוחד מרמה והפרת אמונים.

יומיום הוא טורח להזכיר לנו. מצייץ את המורשת לדעת נגד כל הסובבים את האב.

מסית, מנבל את פיו ומקלדתו, משקר ומתעלל מילולית ודיגיטלית בשרי הממשלה, ביועמ"ש החבוט, בפרקליטות המבוהלת, במשטרה, בתקשורת, בשמאל, בימין הימני ובימין המרכזי, בשותפי אביו לקואליציה, ברמטכ"ל, בקציני צה"ל, בלוחמי צה"ל, בכל מה שזז נושם או חי במדינה הזו ומפריע לרגע אחד בעין של אביו.
זו המורשת.

טונות של טין, בוץ, צואה מילולית ורפש אינטרנטי המפוזר לכל עבר בלי שום חשבון למדינה שתחת ניהולו של אביו, לערכיה, לנורמות, למוסר הנביאים או למוסר התשלומים שלה.

יאיר נתניהו הוא בבואתו המדויקת של בנימין נתניהו. מעביר הדי. אנ. איי. המיקרוסקופי של כל עמדה, דעה שקרית נכלולית או סתם דמיונית, שאביו הביולוגי מעלה בדעתו לחשוב או לומר.

יאיר הוא המורשת. לא יוני. לא נועה. לא אבנר. יאיר בן בנימין נתניהו בן בנציון נתניהו.

הוא כלב התקיפה, הוא השור המועד, הוא הצלופח החלקלק, הוא התוכי המדבר מבטנו של אביו.

יאיר הוא המורשת. לא יוני. לא נועה. לא אבנר. יאיר בן בנימין נתניהו בן בנציון נתניהו. הוא כלב התקיפה, הוא השור המועד, הוא הצלופח החלקלק, הוא התוכי המדבר מבטנו של אביו

הוא הנחש הזומם מזימות פוליטיות, הוא השועל המבצע אותן, הוא הצבוע המילל בלילה וטורף בבוקר. הוא הזיקית המשנה את צבעיה על כל משטח בהתאם לרצון השרידות שלה. הוא העקרב שיעקוץ את הצפרדע באמצע הנהר, הוא האטד ממנו תצא האש שתשרוף את כולנו.

מורשת נתניהו.
לא סיפוח. לא שחיתות, לא כתבי אישום. לא אישתו המתעללת בעובדים, לא עסקת המניות ולא עסקת הצוללות.
רק יאיר. הוא המורשת.

מוזיאון מעשיו מחדליו ומילותיו הנבזיות של ראש ממשלת ישראל לתפארת מדינת ישראל וההיסטוריה לנצח נצחים.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 531 מילים ו-1 תגובות
סגירה