דיווח: בלשכת נתניהו דרשו משרים בליכוד להתייצב לפתיחת משפטו; חלקם סירבו לתביעה

בין חברי הממשלה שדחו את הדרישה להגיע למשפט - יובל שטייניץ; כמחצית מחברי סיעת הליכוד, בהם אוחנה, גלנט, רגב, הנגבי וברקת הגיעו לבית המשפט לתמוך בנתניהו ● גנץ הנחה את חברי סיעתו לא להגיב בתקיפות לגבי המשפט ● נתניהו טען שגורמים במשטרה ובפרקליטות תפרו לו תיקים ● הדיון הבא - בעוד כחודשיים ● פילבר העיד בחודש שעבר בעניין תרשומת שערך לגבי בזק

  • הפגנת תמיכה בנתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • שופטי נתניהו – עודד שחם (מימין), רבקה פרידמן פלדמן ומשה בר-עם, בבית המשפט המחוזי ירושלים, היום (צילום: עמית שאבי - פול, מתוך פלאש 90)
    עמית שאבי - פול, מתוך פלאש 90
  • מחאת הדגלים השחורים מחוץ לבית ראש הממשלה בירושלים, היום (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
    מחאת הדגלים השחורים
  • הפגנת תמיכה בנתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים, היום (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • נתניהו בבית המשפט המחוזי ירושלים בעת פתיחת משפטו, ב-24 במאי 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • הפגנת תמיכה בנתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • פעילי ליכוד וימין בהפגנת תמיכה בנתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים, היום (צילום: Raoul Wootliff / The Times of Israel)
    Raoul Wootliff / The Times of Israel
  • הבעלים של "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, בבית המשפט המחוזי ירושלים. מאי 2020 (צילום: עמית שאבי - פול, מתוך פלאש 90)
    עמית שאבי - פול, מתוך פלאש 90
07:17 עריכה

בוקר טוב! נתניהו יתייצב היום ב-15:00 למשפטו במחוזי בירושלים ומחוץ לבית המשפט יתקיימו הפגנה אחת שתומכת בו ולעומתה הפגנה אחרת שתצא נגד כהונתו כראש ממשלה בזמן שהוא עומד למשפט על שוחד, מרמה והפרת אמונים. המשטרה תנסה לחצוץ בין שתי ההפגנות. השרים מירי רגב ואמיר אוחנה יהיו בין אלה שיגיעו לתמוך בנתניהו, אך הם לא יורשלו להיכנס לאולם עצמו, וגם חלק גדול מהתקשורת תיאלץ להישאר בחוץ.

יחד עם נתניהו יעמדו לדין גם שאול אלוביץ' ואשתו איריס וכן מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.

 

07:28 עריכה

"זה יום חשוב שיש בו ניצחון לשלטון החוק צריך לקוות שזה יהיה בסיס להתעשתות של מערכת אכיפת החוק", אומר הבוקר אהוד ברק לכאן ב'.

"מעמידים נאשם לדין על עבירות קונקרטיות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, אין פה שום מילה נגד אנשי ימין. חלק זה דברים בלתי מוסברים וחלק זה הצלחה של נתניהו לתעתע באנשים שאני בטוח שהם נגד נטילת שוחד".

"בוחרים מקבלים הכרעות פוליטיות ולא יכולים להחליף את השופטים, גם יואב גלנט אמר לפני, אני מקווה שזה לא יעלה לו באובדן גובה בבלפור, שהשופטים צריכים לשפוט ולא יכולים לעשות את זה לפי מצב הרוח של הבוחרים".

"אני לא מאמין שההפגנות ישפיעו על שופטי ישראל, וגם הדמויות שיופיעו שם הצטיינו בנאמנות עיוורת לנתניהו וזה בטח לא ישפיע, השרים עושים את זה בשביל נתניהו ולא בשביל השופטים, אם הוא צריך את התמיכה הרגשית הזו וזה לא בניגוד לתקנות שיבואו".

לפני ברק התראיין שר החינוך יואב גלנט שאמר כי "לנתניהו נערך משפט שדה … יש בתקשורת ניסיון להטות את הדין מראש ולחרוץ את דינו של נתניהו בכל יום. אני בוטח בשופטים ובמערכת המשפט, בסופו של דבר ההחלטות שלהם מקובלות". .

07:32 עריכה

גם השר בלי תיק צחי הנגבי יגיע לתמוך בנתניהו במחוזי בירושלים.

08:11 עריכה

הודיה מונסנגו בת ה-25 שוחררה מהכלא בפרו אחרי כמעט 300 ימים בהם היתה עצורה שם לאחר שנתפסו סמים בכבודה שלה. הצעירה הישראלית שוחררה למעצר בית והנשיא ריבלין אומר הבוקר שהוא מקווה שזהו צעד לקראת שחרורה המלא.

08:19 עריכה

רם בן ברק מוקיר תודה לאהוד ברק על יציאת צה"ל מלבנון לפני 20 ובהקשר אקטואלי יותר, מוסיף שהוא חשש למדרון החלקלק שמדינת ישראל צועדת בו. "לראש רה"מ מכהן יישב שנים על ספסל הנאשמים והרבה אנשים, ובעיקר כחול-לבן מקבלים את זה בשלוות נפש".

08:37 עריכה

הקורונה משתוללת בארה"ב שסופרת קרוב ל-100 אלף מתים מהנגיף וכתבת N12 מביאה את עמוד השער של ניו יורק טיימס, שמביא את סיפורים של אלף קרבנות.

08:41 עריכה

מירב מיכאלי נותנת קרדיט לארבע אמהות שהתניעו את הקמפיין הציבורי ליציאה מלבנון, היום לפני 20 שנה. "בהתחלה הן ספגו זלזול ולעג, כי מה נשים מבינות בביטחון … עד שברק הוציא את צה"ל מלבנון".

08:43 עריכה

ישיבת הממשלה הראשונה תתקיים היום בניהולו של מי שיעמוד בצהריים למשפט. יאיר לפיד מציין שעל סדר היום של ישיבת הממשלה הראשונה יהיו "הקמת משרד המים המיותר, הקמת משרד ההתיישבות המיותר והקמת משרד ראש הממשלה החליפי הלגמרי מיותר".

09:30 עריכה

שרים וח"כים מהליכוד יגיעו היום לבית המשפט המחוזי בירושלים כדי לתמוך בנתניהו בתחילת משפטו. יאיר לפיד חוש שזו "חרפה לאומית שלא תשכח, זה ניסיון ההפיכה האמיתי".

09:36 עריכה

השופט בדימוס יעקב טירקל התייחס הבוקר לפתיחת משפט נתניהו ואמר לרדיו ירושלים שלהערכתו "אין כאן חומר מספיק להרשעה". מוקדם יותר הבוקר אמר לגלי צה"ל "שהשופטים יעשו את מה שניתן כדי לבודד את עצמם מרעשי הרקע".

10:18 עריכה

"מיליון איש לא יהיו שם" אומר לגלי צה"ל יואב בלום, חבר מרכז הליכוד, שלטענתו הנציגות של הליכוד שתפגין היום בבית המשפט המחוזי בירושלים לא מייצגת את הדעה של אנשי הליכוד.

"זה לא הליכוד… בתוך עמי חי אני רואה ומכיר את האנשים 40 שנה ואני טוען, המספרים מדברים בעד עצמם, היתה הפגנה ברחבת המוזיאון בתל אביב ניסו להעמיס אוטובוסים כמה אנשים היו שם? האופנה של להאשים את התקשורת זה משהו שאני לא יכול להצטרף אליה. יש כאן ניסיון להאשים את המשפט לא כמשפט אישי אלא כמשפט ציבורי, אני חבר ליכוד זה לא המשפט שלי, אני לא עומד לדין. אני באופן אישי מאמין בחפותו של נתניהו וחושב שהוא יצא זכאי, הדרך שבה הוא מוביל לשם מסוכנת".

השחקנית אורנה בנאי אומרת שקיבלה פנייה להצטרף להפגנת הדגלים השחורים בירושלים אומרת שנענתה בחיוב: "לא סירבתי, אני לוקחת סיכון גדול ומתכוונת להתייצב. כמובן שיש חשש מפגיעה, הייתי קרבן בעבר, הטרמינולוגיה מאוד מאוד קשה וכל ההפרדה בין ימין לשמאל, … אני שמאלנית גאה".

10:52 עריכה

יריב לוין, יו"ר הכנסת, אומר כי פתיחת משפטו של נתניהו תיזכר כאחת מנקודות השפל של מערכת המשפט הישראלית. לדבריו, האישומים נגד נתניהו חסרי תקדים ומקומם במישור האתר ולא הפלילי. "בנימין נתניהו קיבל בבחירות האחרונות אמון חסר תקדים … כל אדם הגון שיבחן את התיקים ואת ההליכים שקדמו להגשתם יסיק מיד שתיקים אלה דינם אחד – קריסה".

יום פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייזכר כאחת מנקודות השפל של מערכת המשפט הישראלית. האישומים כנגד ראש הממשלה…

פורסם על ידי ‏יריב לוין – Yariv Levin‏ ב- יום ראשון, 24 במאי 2020

10:58 עריכה

הממשלה הורידה מסדר יומה את הקמת המשרד לראש הממשלה החלופי, וכן את הקמת משרדי ההתיישבות ומשאבי המים. להערכתו של אריק בנדר, הסעיפים האלה יצוצו מחדש, בעיתוי נוח יותר. במקביל, הממשלה תאשר צמצום של האיכון הסלולרי אחר חולי קורונה בידי שב"כ, ותגביל אותו למקרים ייחודיים.

11:15 עריכה

ישראל כ"ץ מתכוון להגיע לאזור הסמוך לבית המשפט המחוזי בירושלים כדי לתמוך בנתניהו. בגלל מגבלות קורונה, אומר כ"ץ, הוא לא יתקהל עם חבריו בהפגנת התמיכה.

איימן עודה חושב שההסתה שפעלה נגד ערבים פועלת עכשיו נגד השופטים.

11:25 עריכה

נתניהו פתח את ישיבת הממשלה הגדולה והמנופחת בתולדות המדינה באמירה הבאה: "כל אחד ואחת יוכלו להגיד מה שהם רוצים ואני מקצה את הזמן לא כאילו לשמוע, אלא באמת לשמוע על מנת שביחד, בני ואני ואתם נקבל את ההחלטות הנכונות לאזרחי ישראל"

נתניהו נפרד ממשה כחלון שעוזב את החיים הפוליטיים. "היתה לך הצלחה גדולה בדברים גדולים שעשית למען כלכלת ישראל, בשמי ובשם אזרחי ישראל תודה רבה לך".

נתניהו נפרד גם משר הדתות יצחק וואקנין, "שבא מהעם וחוזר אל העם. הוא כיהן כמעט בכל ועדות הכנסת בהצטיינות".

נתניהו הוסיף כי החליט לפעול להגדלת תקציב התכנית הכלכלית ל-100 מיליארד שקל. "נכניס פעולות שיביאו מקומות עבודה". ראש הממשלה ציין גם שיחות שהיו לו בימים האחרונים עם מנהיגי סודאן וצ'אד שלהם איחל חג שמח. לטענתו, הדבר מלמד על התחממות היחסים בין ישראל לעולם המוסלמי.

אחרי נתניהו דיבר רה"מ החלופי גנץ. "בשביל להגיע לאחדות ופיוס בחברה הישראלית אנחנו צריכים לפעול שהממשלה תאריך ימים והפיוס בחברה על כלל מרכיביה ילך ויגבר ואין כמו בירושלים לעשות את הדבר הזה".

גנץ דיבר גם על היציאה ממשבר הקורונה, "בכלל ההיבטים הכלכליים, הבריאותיים והחברתיים. זו הזדמנות להודות לך ראש הממשלה, על הצעדים המהירים למרות ההשלכות הכבדות, לפחות מבחינה אפידמיולוגית הצליחו לבלום את המחלה וצריך לראות מה אפשר לעשות כדי להניע את המשק".

"השבוע יחולו 20 שנה של יציאת צה"ל מלבנון … לגבי אשכנזי ולי היתה את החווייה להיות מאחרוני הסוגרים את המערכת הזו, אנחנו מסתכלים על הזירה הצפונית בתשומת לב רבה".

לאחר מכן דיברו כחלון וואקנין. כפי מציין כתב מעריב אריק בנדר, לא נאמרה אף מילה על המשפט שייפתח בצהריים.

12:31 עריכה

"זה מאוד קשה זה מאוד מעליב ובוודאי שזה עלול להיות מסוכן הרצח של רבין מראה למה דברים יכולים להוביל זה יכול לחלחל לרעה", כך אומרת לכאן ב' השופטת בדימוס עדנה קפלן הגלר, בהתייחס להסתה כלפי מערכת האכיפה בכלל וכעת כלפי השופטים עצמם.

"חזקת החפות זה לא סתם מלה מטומטמת שנזרקת לחלל העולם בלי שתהיה לה תהודה בפועל אני נסערת מעצם הרעיון שבית המשפט יכול להיות מוטה מהפגנות ועל ידי עיתונות … יש לו חזקת חפות הוא לא הורשע".

 

12:48 עריכה

פרשת חדשות 13, אבישי בן חיים, חוזר עכשיו בגלי צה"ל את התאוריה שלו לפיה כתב האישום נגדנתניהו הוא כתב אישום נגד ישראל השניה:

"המשפט ראוי להידון בתגובת ישראל הראשונה לניסיונות של ישראל השנייה להשתתף במשחק הדמוקרטי מאז המהמך ב-77 … האם אנחנו מסוגלים לתת שוויון לזה שההמון ישתתף במשחק הפוליטי?".

"ראש הממשלה הזה הוא מנהיג מובהק של ישראל השניה, היא בחרה בו, דימונה, ירוחם, אופקים, נתיבות, שלומי, (שהצביעו לנתניהו ברובן) והקולות האחרים זה לש"ס שנשבעה לו. זה תהליך שהתחיל בקרימינליזציה של כל מאבק מזרחי, דרך וואדי סאליב, דרך אהרון אבוחצירה, ילדי תימן זה היה מאבק הראשון, ועכשיו מערכת המשפט הופכת למוקד הכוח והממלכתיות של ההגמוניה ודרכה היא שומרת על הכוח שלה".

12:55 עריכה

הממשלה אישרה את הרכבי הקבינט הבטחוני-מדיני וקבינט קורונה. במקביל, אושרה החלטה לפיה כל תלמיד יבקר בירושלים 3 פעמים במהלך שנות הלימוד.

הממשלה אישרה את הרכב ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני):

1. יו"ר – ראש הממשלה בנימין נתניהו – מינוי על פי חוק
2. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ – מינוי על פי חוק
3. שר החוץ גבי אשכנזי – מינוי על פי חוק
4. שר האוצר ישראל כ"ץ – מינוי על פי חוק
5. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה – מינוי על פי חוק
6. שר המשפטים אבי ניסנקורן – מינוי על פי חוק
7. השר יולי (יואל) אדלשטיין
8. השר זאב אלקין (יכהן לסירוגין כחבר/משקיף ויתחלף עם השר יובל שטייניץ כל שישה חודשים)
9. השר מיכאל ביטון
10. השר יואב גלנט
11. השר אריה מכלוף דרעי
12. השר יועז הנדל
13. השר עמיר פרץ
14. השרה אורית פרקש הכהן
15. השרה מירי רגב
16. השר אלון שוסטר
*משקיפים:*
1. השר צחי הנגבי
2. השר אלי כהן
3. השר רפי פרץ
4. השר יובל שטייניץ (יכהן לסירוגין כחבר/משקיף ויתחלף עם השר זאב אלקין כל שישה חודשים)

בנוסף, ראש הממשלה הביא לאישור הממשלה החלטה על הקמת ועדת שרים לעניין ההתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו. לפיה ההודעה הרשמית, "ועדת השרים תשמש מסגרת תיאום עליונה בין כלל הגורמים הממשלתיים העוסקים בטיפול במשבר הקורונה, על מנת לטייב את פעולותיה של הממשלה בכל הנוגע להשלכות המשבר על התחום הבריאותי, החברתי והכלכלי.
ועדת השרים תרכז את אסטרטגיית היציאה של מדינת ישראל ממשבר הקורונה בהיבטים השונים, ובכלל זה מתן מענה בסוגיות של תעסוקה, תמיכה כלכלית למגזר העסקי, העצמאים והמגזר השלישי, הסרת חסמים ופעולות נוספות להתמודדות עם המיתון שאליו נקלע המשק הישראלי. היערכות לקראת התפרצות חוזרת של נגיף הקורונה, לרבות גיבוש תוכנית להתמודדות עם התפרצות זו, ככל שתהיה".

הרכב ועדת השרים:

1. יו"ר – ראש הממשלה
2. מ"מ יו"ר – שר הבריאות
3. שר הביטחון וראש הממשלה החליפי
4. שר האוצר
5. השר לביטחון הפנים
6. שר החוץ
7. שר החינוך
8. שר הכלכלה והתעשייה
9. שר המדע והטכנולוגיה
10. שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים
11. שר הפנים
12. השרה לשוויון חברתי
13. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים
14. שר התיירות
לוועדת השרים יוזמנו באופן קבוע גם ר' המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר והיועץ המשפטי לממשלה.

13:00 עריכה

תומכי נתניהו החלו להגיע להפגנת התמיכה בו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים. הרחובות הסמוכים נסגרו לתנועה.

13:07 עריכה

יאיר לפיד יוצא נגד מה שהוא מגדיר כהסתה של נתניהו ומקורביו נגד מערכת המשפט. "ההסתה של נתניהו ואנשיו נגד מערכת המשפט היא שקרית, מסוכנת, אלימה וחצתה כל גבול. הוא מנסה להסית ולהוביל אותנו למלחמת אחים, כדי להינצל ממשפט, לא נתן לו".

13:29 עריכה

סיעות הליכוד וכחול לבן סיכמו היום כי במסגרת התשובות שעתידות להימסר לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, לעתירות שהוגשו בנושא חוקי היסוד הנוגעים להסכם הקואליציוני, הצדדים יפעלו באופן מתואם.

בהודעה משותפת הוסבר כי "הצדדים מתכוונים להבהיר, כי ההסכם מורכב מאיזונים רבים כפי שהם מופיעים בהסכם הקואלציוני ועל כן הם רואים חשיבות באישור כלל סעיפי החקיקה וההסכם. הצדדים אף ידגישו, כי הם רואים חשיבות מיוחדת בהשארה על כנו של ההסדר בנושא ראש הממשלה החליפי. שתי הסיעות יבקשו מבית המשפט הגבוה לצדק להכריע בענין במהירות האפשרית, ויגישו תגובה מתואמת לבג"ץ בימים הקרובים".

13:40 עריכה

אנשי מחאת הדגלים השחורים החלו את ההפגנה שלהם נגד נתניהו בבלפור ולאחר מכן מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים. "נאשם בפלילים אינו ראש הממשלה שלנו. נאשם שמסית נגד מערכות הצדק והחוק אינו ראש הממשלה שלנו, נאשם שמסית נגד חצי מהעם אינו ראש הממשלה שלנו".

14:19 עריכה

ליאת בן ארי מגיעה לבית המשפט כשהיא מלווה במאבטחים ונכנסת לאולם. מחוץ לבית המשפט מאות מפגינים בעד נתניהו, וקצת פחות כנגדו.

14:30 עריכה

שיירת ראש הממשלה נתניהו בדרך לבית המשפט המחוזי בירושלים.

14:37 עריכה

נוני מוזס הנאשם בתיק 2,000 הגיע לבית המשפט וכך גם בני הזוג אלוביץ' מתיק וואלה-בזק. בין המגיעים לתמוך בנתניהו, הח"כים מיכל שיר, ציפי חוטובלי, אמיר אוחנה, מירי רגב צחי הנגבי, דודי אמסלם ועוד. נתניהו אמור להגיע יחד עם בנו אבנר.

14:48 עריכה

כשבכירי הליכוד מאחוריו, נתניהו נשא מעין נאום לפני כניסתו לאולם..

"הניסיון להפיל אותי ואת מחנה הימין נמשכים, למעלה מעשור השמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי אז בשנים האחרונות מוצאו פטנט חדש – גורמים בפרקליטות ובמשטרה חברו לעיתונים בשמאל כדי לתפור לי תיקים, להפיל ראש ממשלה מהימין ולהרחיק את הימין מהנהגת המדינה, לא אכפת להם אם יבוא פודל קטן מהימין אבל אני לא פודל, אני לא מוכן להתאתרג, ולא מוכן לעשות כל מני דברים ולכן צריך להפיל אותי".

"שמעתי את המפכ"ל לשעבר רוני אלשייך, שהטיף בצדקנות על טוהר מידות זה אותו אלשייך שעבר עבירה פלילית … שהדליף בשידור חי מתוך חקירות בענייני וטען ששלחתי חוקרים פרטיים בעניינו, בזה הוא מזכיר את רוני ריטמן שטען את הטענה השקרית שאני הוא זה ששלחתי את קצינת המשטרה שהתלוננה נגדו על הטרדה מינית. אלו האנשים שניהלו את החקירות נגדי, שזוהמו ונתפרו מהרגע הראשון".

"הניסיון להפיל אותי ואת הימין הגיעו לשיא בשנה האחרונה כשהתערבה 'חבורת רק לא ביבי' ברגל גסה בבחירות. ערב הבחירות פרסמו כתב חשדות נגדי והיו בטוחים שהימין יתרסק וזה לא קרה אז הם ניסו עוד פעם בבחירות מרץ, הגישו כתב אישום וזה היה אמור להיות מכת מוות, באולפנים חגגו עשו הכל כדי שאעמוד פה כראש ממשלה לשעבר, מובס, אבל וחפוי ראש. אבל אזרחי ישראל אתם הרבה יותר חכמים ממה שהחבורה הזו חושבת עלינו. נתתם לנו יותר קולות ממה שמפלגה קיבלה אי פעם".

"אני מבקש שהכל ישודר בשידור חי, הציבור צריך לשמוע הכל ולא דרך המסננת המעוותת של כתבי החצר של הפרקליטות רק ביום החמישי אחד מהם (רביב דרוקר) ערך עוד משפט שדה. לאחד העדים אמרו אם לא תעיד נגד נתניהו תלך לכלא ולאחר אמרו אם תעיז לשנות את העדות תלך לכלא, לזה קוראים סחיטה באיומים, אז הגשנו עוד תלונה ליועץ המשפטי לממשלה".

15:07 עריכה

השר דודי אמסלם טען בראיון לחדשות 13 שלראש הממשלה נתניהו תפרו שלושה תיקים. לדבריו, הוא סבור שהתיקים לא היו צריכים להגיע לבית המשפט.

15:08 עריכה

ראש הממשלה נתניהו נכנס לאולם 317, שבו יחל משפטו. לצידו שני עורכי דינו, עמית חדד ומיכה פטמן. נתניהו, כצפוי, לא יושב על ספסל הנאשמים, אלא עומד ומשוחח עם פרקליטיו.

15:11 עריכה

שלושת השופטים, רבקה פרידמן פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם, נכנסו לאולם בית המשפט. הצלמים עזבו את האולם.

15:14 עריכה

השופט עודד שחם נתן גילוי נאות בעניין מעורבותו למשפט שבו היה קשור מוזס לפני 24 שנים.

15:15 עריכה

ארבעת עורכי הדין של הנאשמים אישרו שמרשיהם קראו את כתבי האישום.

15:19 עריכה

פרקליטו של נתניהו, עורך הדין מיכה פטמן, אומר בדיון שהצטרף לצוות ההגנה רק ביום העצמאות האחרון. זהו אחד מהטיעונים לדחיית הדיונים.

15:21 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה נתניהו על הדברים שנשא לפני פתיחת משפטו.

15:22 עריכה

לצד ראש הממשלה נתניהו נראים השרים אמיר אוחנה, צחי הנגבי, מירי רגב, יואב גלנט, ישראל כ"ץ, אלי כהן דודי אמסלם, סגן השר גדי יברקן, חברי הכנסת שלמה קרעי, קטי שטרית ומאי גולן וחברי הכנסת לשעבר אריאל קלנר והילה מארק.

15:26 עריכה

גם פרקליטו של שאול אלוביץ', עורך הדין ז'ק חן – כמו הסנגור מיכה פטמן – אמר שאינו מכיר את התיק.

15:32 עריכה

בבית המשפט העלה עורך הדין ז'ק חן טענות לגבי שידור תוכנית הטלוויזיה "המקור", שבה התראיינו שלושה-ארבעה עדי תביעה. בתוכנית, ששודרה ביום חמישי האחרון ברשת 13, נידונה פרשת בזק-וואלה (תיק 4,000).

15:35 עריכה

ראש הממשלה החלופי, בני גנץ: "יש לחבריי ולי אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק"

15:38 עריכה

ההפגנה מול בית ראש הממשלה מתפזרת בשעה זו.

15:41 עריכה

עורך הדין ז'ק חן מבקש מבית המשפט להורות לעדים לשאת דברים רק על דוכן העדים. זאת ברקע הדיון על התוכנית "המקור", שדנה בשבוע שעבר בתיק 4,000.

15:46 עריכה

פרקליטתה של איריס אלוביץ', עורכת הדין מיכל רוזן-עוזר, אמרה שגם הם לא בשלים בשלב זה לתחילתו המעשית של המשפט.

15:48 עריכה

עורך הדין עמית חדד, פרקליטו של נתניהו, נכנס לאולם 317 – במקום עורך הדין מיכה פטמן.

15:54 עריכה

עורך הדין מיכה פטמן אמר שאחד מעדי התביעה נחקר ב-20 באפריל. התובעת ליאת בן ארי אמרה שאין כרגע המשך של הליכים או ספיחים.

15:58 עריכה

בינתיים בטוויטר: המערכת הפוליטית סוער.

16:03 עריכה

הדיון בבית המשפט הסתיים. הדיון נמשך מעט פחות משעה. החלטות יינתנו בהמשך.

16:10 עריכה

בדיון אמרה התובעת ליאת בן ארי שאינה מתנגדת לכך שהנאשמים ייעדרו מדיונים טכניים, כמו זה שהתקיים היום. זאת לאחר שעורך הדין מיכה פטמן אמר שבהיעדרותם של הנאשמים יצומצם "הקרקס התקשורתי".

16:33 עריכה
16:54 עריכה

ראש הממשלה נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו לאחר הדיון הראשון במשפטו –

מה שעומד היום למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם: להפיל אותנו, את המחנה הלאומי, באמצעות תיקים תפורים והזויים.

בעזרתכם ובעזרת השם אמשיך להילחם. מדינת ישראל היא שליחות חיי ואמשיך ביתר שאת לשמור עליה ולשמור עליכם. להחזיר את מקומות העבודה שאיבדנו בקורונה ולשמור על הביטחון והחיים שלכם.

תודה על התמיכה האדירה!

17:11 עריכה

הדיון הבא במשפט נתניהו ייערך בעוד כחודשיים – ב-19 ביולי, בשעה תשע בבוקר. בדיון זה לא ישתתף ראש הממשלה נתניהו.

17:17 עריכה

מקצת מהמפגינים ליד בית ראש הממשלה התומכים בנתניהו הוזמנו לתוך המעון. ככל הנראה הם ייפגשו נתניהו.

17:51 עריכה

בטוויטר מוסיפים מתנגדי נתניהו לבקר אותו.

17:55 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיב למתקפה על מערכות אכיפת החוק –

בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח היום משפטם של ארבעה נאשמים, בהם ראש הממשלה, בפרשות 1,000, 2,000 ו-4,000.

התביעה הכללית תנהל את ההליך בתיק זה כמו בכל תיק אחר – באופן מקצועי וענייני ובין כותלי בית המשפט בלבד.

ישראל היא מדינת חוק. משכך, בית המשפט הוא המקום להשמעת טענות הצדדים, להצגת ראיות התביעה, ולבחינה מדוקדקת של כל טענות ההגנה. שם ורק שם יוכרע דינם של הנאשמים.

אנו נמשיך לפעול ללא מורא, גם אל מול הניסיון המופרך לייחס לרשויות אכיפת החוק שיקולים לא ענייניים, ניסיון שאותו יש לדחות מכל וכל.

נמשיך לפעול בהגינות ומתוך העיקרון שהכל שווים בפני החוק; זו מחויבותנו לאזרחי מדינת ישראל.

18:07 עריכה

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי מכחול לבן: "ההתקפות הקשות על אישים או על מערכות הצדק בישראל חייבות להיפסק מיידית".

היום בו מתייצב ראש ממשלה מכהן בישראל למשפט איננו יום שמח, לאף אחד. כמו שאמרתי אינספור פעמים בעבר, אני מאחל למדינת ישראל…

פורסם על ידי ‏יזהר שי – Izhar Shay‏ ב- יום ראשון, 24 במאי 2020

18:14 עריכה

החלה ישיבה ביטחונית בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן במשרד ראש הממשלה.

18:24 עריכה

רכבת ישראל תשוב לפעילות מלאה בעוד כשבועיים, בשמונה ביוני – כך סיכמו שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין.

תחנת הרכבת ירושלים – יצחק נבון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
תחנת הרכבת ירושלים – יצחק נבון, החודש (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
19:27 עריכה

החוק הנורבגי – המאפשר לשרים להתפטר מהכנסת ולאחר מכן לשוב ולהתמנות לחברי כנסת אם ירצו בכך – יועלה להצבעה בכנסת ביום רביעי הקרוב. החוק אמור היה לעלות להצבעה ביום רביעי האחרון, אך הוא הורד מסדר היום בשל חילוקי דעות בקואליציה.

19:43 עריכה

מהנעשה בטוויטר: חילופי הדברים לגבי משפט נתניהו נמשכים.

19:52 עריכה

ראש הממשלה נתניהו נפגש הערב עם ראש המוסד יוסי כהן לקראת העברת חמ"ל הרכש, שאותו ניהל, לידי משרד הבריאות. נתניהו הודה לכהן על חלקו במאבק בנגיף הקורונה.

20:03 עריכה

עולם התרבות ישוב לפעילות ב-14 ביוני – כך סיכמו הערב שר התרבות והספורט חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין.

20:06 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ ביקש מחברי סיעתו להימנע היום מתגובות חריפות – כך דיווח הערב עקיבא נוביק בחדשות 13. עמיר פרץ ואיציק שמולי מהעבודה נמנעו מלהתייחס למשפט נתניהו.

20:13 עריכה

עד המדינה שלמה פילבר העיד בחודש שעבר לגבי תרשומת בכתב ידו, שנעשתה בזמן אמת, שלפיה, נתניהו ביקש ממנו לפעול לטובת בזק ואלוביץ' – כך דיווח אביעד גליקמן בחדשות 13. מזכר זה, יחד עם מסמכים נוספים, התגלה לפרקליטות לאחרונה.

20:23 עריכה

בלשכת ראש הממשלה דרשו משרים בליכוד להגיע היום לבית המשפט, חלקם סירבו – כך דיווח הערב מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

20:48 עריכה

לאורך היום נמנעו חברי ימינה מלהידרש למשפט נתניהו; הערב הגיב חבר הכנסת מתן כהנא – שהאשים את ראש הממשלה בכך שסיכל רפורמות במערכת המשפט.

21:00 עריכה

21:11 עריכה

ראש לשכת ראש הממשלה, חני בליוויס, ארגנה חלק מהאוטובוסים שבהם הגיעו פעילי ליכוד לתמוך בנתניהו – כך דיווח הערב עקיבא נוביק בחדשות 13.

21:34 עריכה

ראש הממשלה נתניהו התראיין לערוץ 20 ואמר שיסרב לעשות הסדר טיעון. נתניהו שב וקרא לשדר את המשפט בשידור ישיר.

22:18 עריכה

אורלי לב, שנחקרה בחשד להסתה נגד היועץ המשפטי לממשלה, היא בין הפעילים שהוזמנו למפגש עם ראש הממשלה במעונו. לב כתבה בעבר על נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות שהיא "השופטת הכי כלבה בישראל". על מנדלבליט כתבה לב שחייבים למחוק לו את החיוך. כך דיווח הערב ירון אברהם בחדשות 12.

22:28 עריכה

השחקנית אלונה סער, שנודעה בעיקר בגלל שיוכה המשפחתי – היותה בתו של חבר הכנסת גדעון סער, לא עפה על הבעת התמיכה של חברי הליכוד בראש הממשלה נתניהו הבוקר בבית המשפט.

22:33 עריכה

ספר שחיבר מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, מעוכב במשך חודשים בוועדת השרים לענייני פרסומים, שבה חברים ראש הממשלה נתניהו והשר אמיר אוחנה – כך דיווח הערב אורן אהרוני בתאגיד השידור כאן.

סגירה