בליכוד מעוניינים בתקציב לארבעה חודשים בלבד; ייתכן שהסיבה - רצון להביא לבחירות

הרכבת תשוב לפעילות בשבוע הבא ● אירועי תרבות יוכלו להיערך בנוכחות 250 משתתפים, ובאישור מנכ"ל משרד התרבות - בהשתתפות 500 איש ● שישה חברי כנסת הגישו את התפטרותם מהכנסת, לאחר שהחוק הנורווגי נכנס לתוקף ● הגבלות הוטלו על שכונות ברהט ובערערה בשל התפשטות הקורונה בתחומן ● שלושה אלופים במילואים דחו את ההצעה לעמוד בראש מינהלת הסיפוח

מליאת הכנסת (צילום: שמוליק גרוס, דוברות הכנסת)
שמוליק גרוס, דוברות הכנסת
מליאת הכנסת
07:06 עריכה

אכיפת הוראות הקורונה (איסור התקהלויות, חובב בידוד למי שנדרש לכך וחובת עטיית המסכות) על ידי המשטרה תחזור היום – לאחר שאמש מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק לתיקון ולקיום תקנות שעת החירום בקריאה שנייה ושלישית למשך 45 יום. 10 חברי כנסת הצביעו בעד, לא היו מתנגדים או נמנעים.

07:08 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לפצל את מהלך הריבונות לשני שלבים – כך דווח הבוקר ב"ישראל היום" בהתבסס על שיחות שקיים עם כמה גורמים בימים האחרונים.

על פי מתווה הנשקל, בפעימה הראשונה תורחב הריבונות הישראלית אל שורה של יישובים בעומק השטח מחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים. היקף השטח יהיה עשרה אחוזים משטחי יו"ש, ולא 30 אחוזים, כפי שמאפשרת תוכנית טראמפ.

כמו כן, דווח כי נשקלת האפשרות כי לאחר שלב זה ישראל תפנה פעם נוספת לרשות הפלסטינית ותקרא לה לבוא לשולחן המשא ומתן. אם הפלסטינים יתמידו בסירובם, ישראל תמצה את 20 האחוזים הנותרים בפעימה השנייה.

07:11 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, הגיב לכך שהלילה בן 20 נורה למוות בכפר יאסיף: "על מגיפת הקורונה שיתקו מדינה שלמה, ומה עושים עם מגיפת הפשיעה בחברה הערבית? לא צריך סגר או לשתק את הכלכלה. צריך תוכנית ממשלתית ואכיפה אחראית ועקבית מול ארגוני פשע ונשק בלתי מורשה שמשתוללים ברחובות".

לאחר שהגיב לדברים אלה, בחצות, פורסם רצח לכאורה לנוסף בחברה הערבית – בן 22 נדקר למוות בבאקה אל גרבייה.

07:37 עריכה

שר התיירות אסף זמיר התייחס בתוכנית "חדשות הבוקר" בערוץ 12 לדבריו של ראש הממשלה נתניהו אתמול לפיהם הטיסות ליוון וקפריסין יחזרו ב-1 באוגוסט. 

"העולם צריך לנפוש גם תחת הקורונה. החזרה לשגרת טיסות תהיה מאוד איטית, ייקח הרבה מאוד זמן לתת אמון. יש הערכות ארוכות טווח למתי הוא יחזור לפעילות מלאה. מנגד ובאופן חלקי, יצאנו לקמפיין תיירות פנים. צריך לחזור לתיירות גם בתקופת קורונה", דברי השר.

על הסיפוח אמר השר זמיר: "תוכנית טראמפ בכללותה היא תוכנית טובה, אני כן חותר להגיע להסכם עם הפלסטינים ובזה כחול לבן תומכת. החלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון יש לו רוב גם אם אין ממשלה".

08:09 עריכה

שר העבודה והרווחה איציק שמולי בראיון לכאן רשת ב': "נערכנו לכ-600 אלף מובטלים. שירות התעסוקה מצביע על מספר הרבה יותר גבוה. במקום לבצע ניסוי חברתי כדי לבדוק אם הם יחזיקו מעמד, צריך להרחיב להם את רשתות הביטחון, ומצד שני להגדיל את התמריצים שיחזירו אותם לשוק העבודה".

כמו כן, שמולי התייחס לכוונות הסיפוח ואמר: "על כוונות הסיפוח: "השגריר מהאמירויות פנה אלינו באומץ ואמר – 'אנחנו רוצים להמשיך בנורמליזציה עם ישראל'. לקחת את הדבר היקר הזה ולזרוק לפח – עבור מה? שנבעיר את השטחים? שנזרוק את הסכם השלום עם ירדן?".

08:36 עריכה

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, בראיון לכאן רשת ב': "קיבלנו ברכות ומחמאות משר החינוך הקודם ומהמנכ"ל, ועכשיו פתאום נזכרו שאנחנו צריכים להוסיף תשעה ימים בחופש הגדול – לא מגיע לנו הזלזול הזה. אנחנו הסקטור היחיד שנרתם כמו הרופאים".

הוא הוסיף "לא יכול להיות שנקבל היום ציווי א ומחר יהיה ציווי ב, ובצורה כזאת נעבוד כל הזמן תחת כוחנות ובריונות. לעניות דעתי, ולפי חוות דעת משפטית שקיבלתי, למשרד החינוך אין סמכות להורות עלינו ללמד".

09:03 עריכה

יו"ר סיעת מרצ ח"כ תמר זנדברג תעלה היום במליאת הכנסת הצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

לקראת הדיון נשלחו למעלה מ-30 אלף מיילים לחברי הכנסת של העבודה וכחול לבן בדרישה שיתמכו בהצעת החוק: "הבטחתם בקמפיין הבחירות להצביע בעד – עכשיו זה הזמן לעמוד בהבטחה, לתקן את העיוות ולהצביע בעד".

 

09:51 עריכה

שרת התחבורה מירי רגב התראיינה הבוקר בגל"צ ואמרה כי היא מקווה ש"לא נחכה עם הרכבת עד אוגוסט. הנחיתי את הנהלת הרכבת ואני מתואמת עם שר הבריאות וההנהלה, שערוכה לכל המגבלות – הוספת פקחים, כריזה, לוודא שאנשים מגיעים עם מסיכות".

נראה דחייה בהחזרת הרכבת לאור הדיווחים על גל שני?
"בריאות העם והציבור היא הקובעת, ממנה גוזרים את מה שהולך להיות עם המשק. הנחיתי שהרכבת ערוכה עם וואוצ'רים ופיקוח. נמתין לדיון בקבינט ומשרד הבריאות יהיה זה יחליט".

10:37 עריכה

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר בדיון על המתמחים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת: "נפעל יחד עם המתמחים והארגונים הייצגים למציאת פתרון הולם בסוגיה, כולל קיצור שעות במשמרת".

10:57 עריכה

השר איציק שמולי על דבריו ש שר הבריאות יולי אדלשטיין: "אני שמח שההחלטה התקדימית שקיבלתי מתחילה להניע את גלגלי השינוי עבור המתמחים ומברך את שר הבריאות על הודעתו האמיצה, שנותנת לדרכי גיבוי מלא. עלינו לשמור על התמחות מקצועית, אבל להפוך אותה ליותר אנושית. הדרך היחידה לקבלת האישור הנדרש מטעמי תלויה בקיומו של מתווה עוברת לקיצור התורניות".

12:14 עריכה

משרד החינוך עדכן כי נכון לעכשיו 635 תלמידים ועובדי הוראה חולים בקורונה. 177 בתי ספר וגני ילדים סגורים. 22,738 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד.

12:16 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה: "יש הרבה אתגרים מוצדקים בדרך להיות רופא/ה, משמרת של 26 שעות הם לא אחד מהם. עם המתמחים בוועדת העבודה והרווחה ובהפגנה מחוץ לכנסת".

12:16 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס המבקר בישראל. לפגישה הצטרף שר החוץ של יוון ניקוס דנדיאס.

השניים דנו במאמצים לחדש את התיירות בין המדינות בראשית אוגוסט. אשכנזי אמר כי יוון היא שותפה חשובה של ישראל, וכי בכוונתו להמשיך לחזק את היחסים בין המדינות, לקידום הביטחון, הכלכלה והיציבות באזור.

12:55 עריכה

ביום ראשון, 5 ביולי יובא לאישור הממשלה מינויו של גלעד ארדן כשגריר באו"ם ובארה"ב.

13:04 עריכה

ח"כ ניר ברקת שוב מעביר ביקורת על התנהלות משרד האוצר: "הבוקר בוועדת הכספים ביקשתי שוב לקבל נתונים לגבי התוכנית לעידוד תעסוקה של האוצר. נתונים אלו קריטיים כאשר אנו דנים בהתנהלות הקרן, ומנסים להבין כמה עסקים לא קיבלו בכלל מענק. במצב הנוכחי איננו יודעים לאן הכסף הולך, וכשלא יודעים מה היעד לא ניתן לעקוב ולראות האם המענה הנחוץ באמת ניתן".

עוד הוסיף ברקת: "האשראי לא באמת מהווה תמיכה אמיתית לעסקים, אלא אולי מאפשר להם להתמודד יותר טוב מאשר ללא ערבות המדינה בכלל, אבל זה עדיין לא הפתרון הנכון. הפתרון הנכון הוא מענק ישיר לחשבון לאלה שזקוקים לכך".

13:55 עריכה

עימות בין השר דודי אמסלם ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. אמסלם נאם במליאה ואמר: "ליברמן חבר ליזבק, חברת הכנסת המהללת שהאידים, כדי להפיל את נתניהו. ליברמן השיב: "הדרדרת לזנות".

עוד אמר אמסלם: "הוא אומר שהוא יוצא להפגין כי בשנה האחרונה לא הצליחו לשנות מציאות במדינת ישראל", תקף אמסלם את ליברמן בנאומו והוסיף כי "הוא רק שוכח ששנה וחצי המפלגה שלו והוא גוררים את מדינת ישראל לשלוש מערכות בחירות שתקו מדינה שלמה. העמסתם על המשק הוצאות מיותרות במליארדי שקלים. אתם מזכירים לי את הקוזאק הנגזל".

ליברמן אמר: "הדרדרת כמו שבחיים לא תיארתי, התדרדרת לזנות, תתחיל לדבר אמת, תתחיל לדבר עובדות, מספיק עם השקרים".

14:10 עריכה

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, סיכם עם השרים חילי טרופר, יזהר שי, אלון שוסטר, אסף זמיר ומיכאל ביטון, על התפטרותם מהכנסת בעקבות כניסתו לתקוף של החוק הנורבגי.

בעקבות התפטרות השרים, יכנסו לכנסת ארבע חברות כנסת חדשות שסיכמו את הצטרפותן לכחול לבן- מיכל קוטלר וונש, עינב קאבלה, תהלה פרידמן והילה שי. היום קיים גנץ פגישה ראשונה עם חברות הכנסת המיועדות ובירך אותן על הצטרפותן הצפויה.

15:14 עריכה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק, הקובעת שמי שהוצא נגדו צו הרחקה בשל אלימות במשפחה יישא אזיק אלקטרוני, שיתריע למשטרה ולמי שממנו עליו לשמור מרחק, אם יפר את הצו. לצד הצעה זו, של חברת הכנסת קרן ברק, הועברה הצעה נוספת, דומה במהותה, של חבר הכנסת יואב סגלוביץ'.

15:19 עריכה

השרים חילי טרופר, אסף זמיר, אלון שוסטר, ומיכאל ביטון הגישו את התפטרותם מהכנסת ליושב ראש הכנסת, יריב לוין, לאחר שהשבוע אושר בכנסת החוק הנורווגי. התפטרותם תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות.

במקום הארבעה יתמנו לחברי כנסת יוראי להב הרצנו, מיכל וונש, עינב קאבלה ותהלה פרידמן. להב הרצנו, שכיהן כחבר כנסת בכנסת ה-21 וה-22, יהיה חבר בסיעת יש עתיד – תל"ם. וונש, החברה בתל"ם, ופרידמן, החברה ביש עתיד, יעזבו את מפלגותיהן ויצטרפו לכחול לבן. קאבלה, שחברה בחוסן לישראל, תישאר במפלגתה. בשונה מלהב הרצנו, השלוש מעולם לא כיהנו כחברות כנסת.

אם גם השר יזהר שי יתפטר מהכנסת – כפי שדווח בעבר – תתמה לחברת כנסת הילה וזאן מחוסן לישראל.

15:42 עריכה

השר גבי אשכנזי והשר לשעבר נפתלי בנט קיימו פגישה בארבע עיניים בלשכתו של הראשון בכנסת.

15:46 עריכה

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בתיקון לחוק הפסיכולוגים, שמוגש על ידי חבר הכנסת ניצן הורוביץ, במטרה לאסור טיפולי המרה.

16:22 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי ויושב ראש הכנסת יריב לוין ייפגשו הערב כדי לדון בנושא הסיפוח.

16:36 עריכה

סגן שר החינוך מאיר פרוש מיהדות התורה הגיש את התפטרותו מהכנסת ליושב הראש יריב לוין, לאחר שהשבוע אושר החוק הנורווגי. ההתפטרות תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות. במקומו יתמנה לחבר כנסת יצחק פינדרוס, שכיהן בכנסת ה-21.

17:04 עריכה

מליאת הכנסת דחתה את הצעת החוק, שהועלתה בקריאה טרומית, לאסור על מי שהוגש נגדו כתב אישום לכהן כראש הממשלה. בהצעה, שהגיש אלי אבידר, תמכו 24 חברי כנסת, ו-60 חברי כנסת התנגדו לה.

17:34 עריכה

ועדת הכספים אישרה להקצות 2.4 מיליארד שקלים להקמה של קרן הלוואות בערבות המדינה לעסקים המוגדרים ככאלה הנתונים בסיכון גבוה.

17:37 עריכה

הממשלה החליטה ששתי שכונות בעיר רהט שבדרום ושתי שכונות במועצה המקומית ערערה שבמחוז חיפה יוכרזו כאזורים אדומים. הכרזה דומה צפויה גם לגבי שכונת עג'מי שביפו.

משמעות ההכרזה – הטלה של מגבלות, האוסרות על התקהלות של יותר מעשרה אנשים. בתי הספר בשכונות אלה צפויים להיסגר.

17:45 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נציגים של תעשיית התרבות. "אני יודע שיש מצוקה. אנחנו רוצים לטפל בה, ולכן ביקשתי גם משר האוצר שיצטרף אלינו. נשמע את הדברים ונעזור כמיטב יכולתנו". בפגישה השתתף גם שר התרבות והספורט חילי טרופר.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגים של תעשיית התרבות, 17 ביוני 2020 (צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית)
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגים של ענף התרבות, היום (צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית)
18:07 עריכה

בסקר, שנערך אמש ופורסם היום, נמצא שלו הבחירות לכנסת היו נערכות כעת – הליכוד היה זוכה ב-41 מנדטים. בלוק המפלגות של נתניהו, המורכב מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה, שאמנם התפרק אך עשוי לשוב ולשתף פעולה בעתיד – קיבל בסקר 65 מושבים בכנסת.

בסקר, שנערך בקרב 547 נשאלים, נמצא ש-56% מהמרואיינים סבורים שיש לבצע סיפוח על מקצת או מרבית היישובים בשטחים.

18:20 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ קיימו הבוקר פגישה בארבע עיניים. בערב, כך קבעו השניים, יקיימו פגישה בהרכב נרחב יותר. בפגישה שתיערך הערב ישתתפו שר החוץ גבי אשכנזי ויושב ראש הכנסת יריב לוין.

18:30 עריכה

קבינט הקורונה צפוי לאשר הערב קיום של אירועי תרבות בהשתתפות של עד 250 איש.

18:46 עריכה

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי צפוי להגיש מחר ליושב ראש הכנסת את התפטרותו מהכנסת. תחתיו תתמנה הילה וזאן לחברת כנסת.

19:07 עריכה

רכבת ישראל תשוב לפעול ביום שני הקרוב – כך החליט הערב קבינט הקורונה.

19:21 עריכה

ישראל חתמה עם חברת מודרנה על הסדר שיאפשר לה לרכוש חיסונים לקורונה, אם פיתוחם על ידי החברה יצליח – כך הודיע הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח קבינט הקורונה.

מדינת ישראל חתמה עם חברת "מודרנה" על הסדר שיאפשר לנו לקנות חיסונים. החברה מתקדמת בפיתוח, הם טוענים שהם יכולים להגיע לזה באמצע השנה הבאה, אנחנו מקווים שהם יצליחו, אין לנו ביטחון בכך, אבל אנחנו מעוניינים לקבל את החיסונים הללו במהירות אם יפותחו ולכשיפותחו. זה שם אותנו במקום מאוד טוב בעולם.

אנחנו כמובן ממשיכים במאמצים שלנו פה במדינת ישראל, במכון הביולוגי, ואנחנו מקווים גם שם להגיע לתוצאות. זה כמובן יפתור לנו את הדילמה שהוועדה הזאת עסוקה בה כל הזמן – איך לעצור את התפתחות המחלה מצד אחד, ומצד שני להמשיך כמובן את המשך פתיחת הכלכלה. יש עלייה תלולה למדי של תחלואה. אנחנו נדבר בישיבה הזו על האמצעים השונים של בלימת העלייה הזאת.

אנחנו באים עכשיו, בני גנץ, השר טרופר ואנוכי, מפגישה עם נציגי המגזר העסקי שעוסק בתרבות, במופעים. אנחנו מתכוונים לעזור להם לפתוח את זה תחת המגבלות של משרד הבריאות, ועל כך נקווה להשלים את העבודה תוך 24 שעות.

אני מחזיק פה דוח של ה"אקונומיסט" שמדרג את מדינות העולם בדרך שבה הן טיפלו בבעיית הנגיף. אנחנו מדורגים בין 8 המדינות המוצלחות. קיבלנו ציון טוב מאוד. ועם זאת אני אומר – זה משקף את העבר, לא משקף את העתיד – העתיד מתחיל כרגע. יש לנו עלייה בתחלואה, צריך להוריד אותה, צריך להמשיך לפתוח את המשק. אנחנו נדבר גם היום על דרך אחראית לעשות זאת גם בתחבורה, אבל אנחנו חייבים לטפל בעלייה הכללית וגם במוקדי התחלואה הספציפיים. נדרשנו לכך בוועדת שרים מיוחדת לפני הישיבה הזאת.

19:35 עריכה

171 נדבקים בקורונה אותרו היום – כך עדכן משרד הבריאות. בישראל כעת 3,993 חולים, 29 מהם מונשמים.

19:56 עריכה

משנת המשפט הבאה תפורסם רשימת המניעויות של השופטים.

19:59 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ פנה לשלושה קצינים בדרגת אלוף כדי שיעמדו בראש מינהלת הסיפוח, אך הם סירבו – כך דיווח הערב רוני דניאל בחדשות 12. מדובר באלופים במיל' אבי מזרחי, רוני נומה ויעקב אייש.

20:07 עריכה

בניגוד להסכם הקואליציוני, בליכוד מעוניינים בתקציב חד-שנתי, ולא דו-שנתי – כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12. לדברי שר האוצר ישראל כ"ץ, בכירי משרדו מצדדים בתקציב חד-שנתי. המשמעות היא שהתקציב יהיה תקף לארבעה חודשים, ואז תידרש חקיקה חדשה לשם גיבוש תקציב 2021.

אם לא יועבר תקציב, תתפזר הכנסת כך שבנימין נתניהו יוסיף להחזיק בראשות הממשלה, ולא יידרש להעביר את התפקיד לבני גנץ.

20:26 עריכה

התרופה דקסמטזון (Dexamethasone) – שאתמול דווח שסייעה להציל את חייהם של חולי קורונה  – שימשה רופאים בבתי החולים איכילוב, תל השומר והדסה, שביקשו לסייע לחולים בקוביד-19. כך חשף הערב נדב איל בחדשות 13. ייתכן ששיעורי התמותה הנמוכים יחסית בישראל קשורים לשימוש בתרופה זו.

20:28 עריכה

לראשונה מאז התמנה לשר האוצר התראיין ישראל כ"ץ לתקשורת. בראיון לחדשות 13 אמר כ"ץ כי גם אם המצב ישוב להיות חמור כפי שהיה בשיאו של גל התחלואה הראשון – "אין מקום לסגר כללי, יש מקום לטיפול נקודתי". עוד אמר השר, שהתשתיות – ולא הדיור – יעמוד במוקד פעילותו במשרד האוצר.

בראיון בחדשות 12 אמר שר האוצר, בהתייחס לשאלה האם יטיל מיסים, שאין בכוונתו להכביד על הציבור. את הביקורת על עבודתו מצד עמיתיו הגדיר כ"רעשי רקע".

20:53 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין: אם לא תהיה משמעת ציבורית להנחיות – נסגור את הרכבת ואת מוסדות התרבות.

21:32 עריכה

הנסיעות ברכבת ישראל, שישובו לפעול בשבוע הבא, יוגבלו ל-500 נוסעים. נוסע שירצה לעשות שימוש ברכבת יידרש להזמין שובר באתר האינטרנט או ביישומון של הרכבת.

21:36 עריכה

קבינט הקורונה, שהתכנס הערב, קבע שאירועי תרבות יוכלו להיערך בנוכחות 250 משתתפים. מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוכל לאשר קיום אירועים בנוכחות של 500 משתתפים.

21:40 עריכה

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ תגיש הצעת חוק, שקובעת שכל עוד אין תחבורה ציבורית בשבת – שרים לא יוכלו לנסוע בכלי הרכב הממשלתיים שברשותם. ההערכה היא שהצעת החוק לא תעבור.

22:38 עריכה

לאחר שגבי אשכנזי חשף כרמטכ"ל בפני האלוף גדי איזנקוט את המסמך, שיוחס אז לאלוף יואב גלנט – הציע איזנקוט שאשכנזי יציג את המסמך לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אהוד ברק. הערב הושמעו בחדשות 13 הקלטות, שבהן נחשף שעוזר הרמטכ"ל, תת אלוף ארז וינר, הטעה את איזנקוט לחשוב שהמסמך הוצג לנתניהו ולברק, כפי שהציע.

פרקליטו של וינר מסר בתגובה שהדברים, שאמר מרשו לאיזנקוט, היו "נכונים בהתאם למה שידע בזמן אמת, ובכלל".

22:47 עריכה

שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, הגיש הערב את התפטרותו מהכנסת ליושב הראש יריב לוין. עם כניסת ההתפטרות לתוקף – יתמנה אוריאל מנחם בוסו, סגן ראש עיריית פתח תקווה, לחבר כנסת.

23:00 עריכה

ההחלטה, שלפיה אירועי תרבות יוכלו להיערך בנוכחות 250 משתתפים, ואם יינתן אישור של מנכ"ל משרד התרבות, גם בנוכחות של 500 משתתפים – תיכנס לתוקף מחר.

סגירה