גנץ למקורביו: "אני מתכוון לעמוד על כך שיאושר תקציב דו-שנתי"

רן ארז: אם בית הדין יוציא צווי מניעה אכבד את ההחלטה ● דיווח: השגריר דיוויד פרידמן הפסיק את התיווך בין נתניהו לגנץ ואשכנזי ● נתניהו: נבלום את העליה בתחלואה, כולל סגרים נושמים ● הורביץ יגיש הצעת חוק נגד טיפולי המרה ● מיכאל ביטון: לא מאמין שנתניהו רוצה בחירות ● קבינט קורונה אישר את חזרת מופעי התרבות בהגבלה של 250 צופים

בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
בני גנץ
07:07 עריכה

בוקר טוב! קבינט הקורונה אישר אתמול בלילה את חזרת ענף התרבות לפעילות. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר סיכמו שמספר הצופים בכל מופיע יוגבל ל-250 ויתאפשר לקיים אירועים של 500 איש באישור מיוחד של מנכ"ל משרד התרבות.

הרכבת תחדש את פעילותה ביום שני. הנוסעים יצטרכו להצטייד בשוברים שהוזמנו מראש, בזמן הנסיעה תהיה חובת חבישת מסיכה והנוסעים לא יורשו לאכול או לשתות. מספר הנדבקים בקורונה התקרב ל-300 ביממה החולפת.

משרד החינוך, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי יבקשו צווי מניעה נגד ארגון המורים שמבקש לסיים את שנת החינוך במועדה ואילו הממשלה דורשת מהם ללמד עוד 9 ימים לתוך החופש הגדול.

07:23 עריכה

פעילת יש עתיד מרמת השרון נחקרה במשטרת הרצליה בעקבות סדרת ציוצים שבהם כינתה את בכירי כחול-לבן "בוגדים", "גנבי קולות" וכיו"ב.

07:42 עריכה

פגישה מכרעת תתקיים הבוקר בין בנימין נתניהו ובני גנץ כשעל הפרק שאלת התקציב. נתניהו רוצה תקציב חד שנתי שיאפשר פירוק הממשלה בזמן שהוא ממשיך לכהן כראש הממשלה ואילו גנץ רוצה תקציב דו שנתי.

מיכאל ביטון אמר הבוקר לכאן ב' כי "תקציב המדינה הוא תנאי לקיום הממשלה ותהליך האישור שלו מחייב הסכמה בין כחול-לבן לליכוד אנחנו מאמינים שהוא חייב להיות גם ל-2021 … לא נעשה מעצמנו צחוק ונאשר תקציב בספטמבר, מה אנחנו מאשרים תקציב לשלושה חודשים? ההיגיון הבריא הוא שהתקציב יכלול את 2012. אני לא מאמין שנתניהו כל כך ממהר לבחירות".

08:27 עריכה

הרשות השופטת הודיעה אתמול שניגודי העניינים של השופטים יפורסמו באתר שלה החל מהשנה הבאה. זאת, בהמשך לפרסומים של קלמן ליבסקינד וצח שפיצן בכאן בנושא הזה.

 

08:31 עריכה

על רקע האישור לחדש פעילות בענף התרבות, שאול מזרחי, הבעלים של הבארבי, אומר הבוקר כי זו "עדיין תעשייה מדממת שזקוקה להיכלים גדולים יותר, השאירו אותנו לסוף מתוך בורות וחוסר הבנה". מי שבאמת נשאר עכשיו לסוף התור הם אנשי התיירות שאין להם כרגע לקוחות מחו"ל.

09:01 עריכה

257 נדבקים בקורונה זוהו ביממה האחרונה ומספר המונשמים עומד על 32. סך החולים הפעילים מסתכם ב-4,395. במערכת החינוך יש 654 נדבקים ו-177 מוסדות סגורים. ראש אגף תקשוב בצה"ל אלוף ליאור כרמלי ייכנס לבידוד אחרי שנמצא חיובי לקורונה.

09:28 עריכה

גנץ מבטיח לראשי רשויות דרוזיות לבטל את תקנות קמיניץ ותכנית חומש שתתן פתרונות למחסור בדיור ובתקציבים.

09:36 עריכה

יו"ר ועדת הכספים משה גפני תומך בתקציב חד שנתי ובכך הוא מצטרף לשר האוצר ולראש הממשלה שגם הם רוצים להעביר תקציב רק לשנה הנוכחית.

09:39 עריכה

אסנת מארק מיועדת להיכנס לכנסת ולכהן בוועדה לבחירת שופטים לאחר ששר אחד או שניים מהליכוד יאותו להתפטר. כרגע אין שר כזה, ובראיון לכאן ב' מצהירה המיועדת שהכוונה היא למנות שופטים שהשקפתם קרובה לזו של הליכוד.

09:45 עריכה

"התחומים האלה חשובים אבל הנזק שהממשלה עושה גדול מכל תועלת שמישהו מהם יכול להביא בממשלה שהולכת על סיפוח שמסכן את קיומה ובטחונה של ישראל", אומרת לכאן ב' ח"כ מרב מיכאלי ביחס להשתתפות של עמיר פרץ ואיציק שמולי כשרים בממשלת נתניהו-גנץ.

"גברים מתעקשים לממש פריבילגיה של גישה בלתי מוגבלת לגוף של נשים בכלל וילדות או צעירות מעריצות שהם בעמדה פגיעה כמו בפרשת אייל גולן", אמרה מיכאלי ביחס לפרשת הכדורגלנים והנערות. "אי אפשר שלא לעשות קו מחבר לברוך גזאי שלא יהיה חבר כנסת אבל ימשיך ללמד את השיעורים האלה כמו רבנים אחרים … כל אלה ממשיכים לקבל משכורת מהמדינה".

10:30 עריכה

בנימין נתניהו, בני גנץ, ישראל כ"ץ, עמיר פרץ ואחרים מקיימים כעת את הדיון על התקציב. נתניהו ואנשי הפקידות באוצר חושבים שצריך להעביר תקציב חד שנתי מהיר בספטמבר כדי לענות על הדרישות המיידיות של המשק והשלכות הקורונה, ועם קבלת המידע על התנהגות הכלכלה והמגיפה בחורף, להעביר את התקציב השני.

10:57 עריכה

שר התקשורת יועז הנדל אמר הבוקר כי יתמוך בריבונות ביו"ש בלי קשר לעמדתו של בני גנץ. בראיון לגלי צה"ל אמר הנדל "יתמוך בחוק בנושא בממשלה ובכנסת … יכול להיות שלא נסכים על זה אבל אני 100% איתו בגישה הממלכתית".

11:22 עריכה

ניצן הורביץ (מרצ) יעלה ביום ראשון הצעת חוק לוועדת שרים לחקיקה לאסור על "טיפולי המרה". בוועדת השרים חברים השרים הגאים אמיר אוחנה ואיציק שמולי ומכאן הציפייה של הורביץ היא שהם יתמכו בהצעה. בתחקיר שנערך באתר זה נמצא שטיפולי ההמרה ממשיכים להיערך ללא הפרעה ומטפלים מוסמכים משתפים איתם פעולה.

11:54 עריכה

פרופ' חזי לוי מתמנה למנכ"ל משרד הבריאות במקום משה בר סימן טוב בצל העלייה המדאיגה בתחלואה בקורונה. נתניהו אמר את הדברים הבאים למנכ"ל היוצא: "היה לך חלק חשוב במאבק בקורונה, הבעת את דעתך ועמדת עליה מול הביקורת האכזרית".

נתניהו אמר כי הממשלה סיימה את פתיחת המשק וכרגע המאמץ הוא ליישר בחזרה את העקומה:

"נידרש לבלום את המחלה שעולה בחזרה, נעשה את הצעדים הדרושים להבטיח שהעליה תיבלם כולל סגרים נושמים. אין תחליף אלא לשנות את התנהגות הציבור, אם לא – ניאלץ לנקוט אמצעים תקיפים … אנחנו עוצרים את הפתיחות ונפעל בכל דרך להבטיח את הורדת העקומה".

11:59 עריכה

שר החינוך יואב גלנט מודיע היום על מועדי ב' מיוחדים לכל מי שלא יכול היה להיבחן בגלל הקורונה. גם מי שלא יוכל להגיע למועדים האלה יקבל אפשרות להיבחן במועד אחר באופן נקודתי. במקביל, ארגון המורים עומד בסירובו ללמד עוד 9 ימים אחרי סיום שנת הלימודים מחר, לעומת הסתדרות המורים שהסכימה להאריך את השנה, אך לא תממש את ההבטחה אם הארגון העל יסודי לא יצטרף.

12:04 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי מעודד מהסכם שמים פתוחים שאושר היום על ידי האיחוד האירופי. "ההסכם מבטיח שישראלים רבים ימשיכו ליהנות ממחירי טיסות נמוכים ומספר רב של יעדים".

13:19 עריכה

שר החוץ הירדני איימן א-ספדי הגיע היום לביקור פתע ברמאללה לפגישה עם אבו מאזן. שלשום המלך הירדני עבדאללה ערך שיחה עם חבר קונגרס אמריקאי ואתמול עם יורש העצר של אבו דאבי כששניהם מציגים חזית אחידה נגד הסיפוח.

13:37 עריכה

הפגישה בין בנימין נתניהו, בני גנץ, ישראל כ"ץ וצמרת האוצר הסתיימה ללא תוצאות. נתניהו ואנשי האוצר רוצים להעביר תקציב לשנה הנוכחית בספטמבר ואילו גנץ מתעקש על תקציב דו שנתי.

16:08 עריכה

מועצת המנהלים של אל על דחתה את מתווה החילוץ שהוצע לחברה על ידי המדינה בשבוע שעבר. דירקטוריון החברה המליץ על מתווה חלופי, שתכליתו היא למנוע את הפיכתה של החברה לממשלתית.

16:22 עריכה

ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "מכל האבסורודים שיצר משבר הקורונה, ויש רבים כאלה, להיזכר ב-18 ביוני לטפל בהארכת שנת הלימודים שאמורה להסתיים ב-20 זה באמת שיא השיאים".

16:42 עריכה

בתוכנית המקור בערוץ 13, אותה מגיש העיתונאי רביב דרוקר, ישודר הערב תחקיר אודות קמפיין שהתנהל נגד איילת שקד ברשתות החברתיות במהלך סבב הבחירות הראשון. 

לפי התחקיר, הקמפיין נועד לפגוע בשמה של שקד, אז שרת המשפטים, שרצה עם מפלגת הימין החדש במקביל למפלגת הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

17:24 עריכה

שר החינוך יואב גלנט: "מדינת ישראל ומערכת החינוך בכלל זאת נמצאת בימים לא רגילים וכולנו נדרשים להיכנס מתחת לאלונקה ולתרום את חלקנו במסגרת צו השעה. מערכת החינוך חשובה ומשפיעה על כל אזרחי מדינת ישראל. לא נאפשר לבודדים להביא לאנרכיה במדינה בשל שאיפות אישיות וקטנוניות. אנחנו מחויבים לתלמידים, למורים ולהורים".

18:39 עריכה

לקראת פתיחת הרכבת: שרת התחבורה מירי רגב, הנחתה את רכבת ישראל לאפשר הזמנת שוברי נסיעה ברכבת ליום השני הקרוב, כבר ממחר בשעות הבוקר. זאת, על מנת לאפשר לשומרי השבת אפשרות לנסיעה ברכבת ביום שני.

18:40 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם משפחתו של אורון שאול, בלשכתו שבירושלים. נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו חזר על מחויבות הממשלה להשבת הבנים הביתה".

18:51 עריכה

ח"כ אופיר סופר מסיעת ימינה סייר היום בגבול הצפון: "שלשום אירע מקרה שביעי של חדירה לישראל, וזה לא במקרה. המסתננים מודעים לחיים הטובים שמחכים להם כאן בחסות בג"ץ. הגדר לבד לא תספיק לעצור את הסכנה – הפתרון הוא חקיקה והקשחת התנאים", אמר סופר.

19:38 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "תביעת כחול לבן לתקציב דו שנתי במציאות של קורונה היא או חובבנות או חוסר אחריות. אין דרך לתכנן תקציב שנתיים קדימה בתנאי אי ודאות כלכלית קיצוניים כל כך. זה יתקתע את העזרה ההכרחית לעצמאים ולמובטלים רק בשביל פוליטיקה קטנה".

 

19:52 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי הודיע על מינוי אלון אושפיז למנכ"ל משרד החוץ. זה יחליף בתפקיד את יובל רותם המכהן כמנכ"ל מאז סוף 2016 כשנתניהו שימש כשר החוץ.

19:53 עריכה

יו"ר ארגון המורים רן ארז הגיע לבית הדין לעבודה ואמר כי אם בית הדין יוציא צווי מניעה הוא יכבד את ההחלטה.

"בועטים ורומסים את המורים", אמר ארז שהגיע לבית הדין כדי להשתתף בדיון על בקשת משרדי החינוך, האוצר ומרכז השלטון המקומי להוציא צו מניעה נגד הנחיית ארגון המורים למורי התיכונים לסיים את שנת הלימודים ב-20 ביוני.

"אני הסכמתי לשבת עם שר החינוך למשא ומתן אבל לצערי הוא ביטל את הפגישות איתי", הוסיף ארז – כך דווח בערוץ 7.

20:04 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הדברים מתוך ספרו של ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי לשעבר של טראמפ, ולפיהם "הטיל ספק ביכולתו של ג'ארד קושנר להוביל את תהליך השלום".

נתניהו הבהיר: "יש לי אמון מלא בקושנר, שתרם רבות לקידום השלום במזרח התיכון".

20:16 עריכה

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן הפסיק את ניסיונות התיווך בין ראש הממשלה נתניהו לבני גנץ וגבי אשכנזי, בניסיון להביא להסכמה בממשלה על המתווה להחלת ריבונות – כך פורסם ב"מעריב".

20:59 עריכה

עימות בין נתניהו לגנץ – למרות הלחצים מצד נתניהו, יו"ר כחול לבן אמר למקורביו: "אני מתכוון לעמוד על כך שיאושר תקציב דו-שנתי. זה מופיע בהסכם ושני הצדדים חתמו" – כך דווח הערב בכאן 11.

21:12 עריכה

השר לשעבר נפתלי בנט: "ממשלת ישראל ופקידיה החליטו לדון מיליון ישראלים לאבטלת קבע – לסגור מחדש מסעדות, הופעות, חנויות ואת החיים".

21:19 עריכה

הקבינט המדיני בטחוני יתכנס לראשונה ביום רביעי הקרוב משעה 18:00-21:00 בשיחת וידאו.

21:39 עריכה

ועדת השרים להגדרת "אזור מוגבל" החליטה להכריז על שכונות ביישובים רהט וערערה בנגב כאזורים מוגבלים, לפי תקנות שעת חירום.

22:37 עריכה

ח"כ איילת שקד הגיבה לתחקיר "המקור" (ערוץ 13) בו הוצג כיצד במערכת הבחירות הראשונה נפלה לקמפיין בוטים נגדה ברשתות החברתיות, שהופעל על ידי ארגון "מפקדים למען בטחון ישראל". 

"מתברר שארגון השמאל הקיצוני מפקדים למען בטחון ישראל הפעילו נגדי מערך בוטים וטרולים בכל הרשתות החברתיות. ארגון שאבו מאזן תומך הטרור הוא מתומכיו האדוקים, ומנופף בניירות העמדה שלו כדי להצדיק את עמדותיו האנטידמיות, לא יכול להיות קשור בשום אופן לבטחון ישראל".

 

סגירה