פרשת הצוללות "או שנתניהו משקר או שאינו דובר אמת"

פוסטר של התנועה לאיכות השלטון, הדורשת לחקור את פרשת הצוללות (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
פוסטר של התנועה לאיכות השלטון, הדורשת לחקור את פרשת הצוללות

יש ימים שזה ממש בלתי מובן. כיצד הציבור ממשיך לתמוך בראש הממשלה, למרות עוד ועוד גילויי שחיתות דווקא מצידו?

אומר מראש – הציבור לא מטומטם, הציבור הוא קורבן של שטיפת מוח.

יש ימים שזה ממש בלתי מובן. כיצד הציבור ממשיך לתמוך בראש הממשלה, למרות עוד ועוד גילויי שחיתות דווקא מצידו? אומר מראש – הציבור לא מטומטם, הציבור הוא קורבן של שטיפת מוח

זו אמירה קשה כלפי מי שמרגישים נבגדים ומרומים. מי שמרגישים שלוקחים להם את המדינה וכאשר חבריהם ורבים אחרים ממשיכים להצביע ולתמוך בנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים. מאות אלפים ברשתות ממשיכים לומר שתפרו לו תיקים, שמנדלבליט "עבריין לכאורה" ו"השופטים שמאלנים", שהפרקליטות כולה היא "מפלגת סלאח א דין" ובג"צ הוא מפלגת "הגבעה".

אבל תקראו את עתירת התנועה לאיכות השלטון

השבוע פרסמה התנועה לאיכות השלטון עתירה של 150 עמודים ובה תצהירים וראיות על מערך הקשרים שהובילו לפרשה 3000 ולעסקאות שוחד, רווחי מניות בלתי סבירים בעליל, עמלות למקורבים, ומעשים שבהם נסחר ביטחון המדינה במיליארדים על ידי מקורבי ראש הממשלה.

זאת כשהוא עצמו מאשר את עסקת הצוללות ואת מכירת הצוללות המתקדמות למצרים, את עסקת ספינות המגן היקרות והמיותרות, את הדרישה לספינות נגד צוללות שאיש מעולם לא דרש במערכת הביטחון, ואת הניסיון להפריט את מספנות חיל הים ולהעבירן לידי תיסנקרופ. כל העסקאות הללו נעשות בלחצים והנחיות מפורשות של ראש הממשלה, נטען בעתירה, ולמרות כל זה ולמרות התנגדות של מערכת הביטחון, מנדלבליט מחליט כבר בתחילת הפרשה לא לחקור ואף מודיע שנתניהו לא חשוד.

היום אנחנו הרי יודעים שנתניהו הרוויח מיליונים בעסקת המניות לבדה, קיבל מתנות של אלפי דולרים כל חודש מבן דודו, אנשיו הנאשמים כיום בפלילים גזרו קופונים בפרשת הצוללות ולמרות כל המעשים והעובדות הללו טרם נפתחה נגדו חקירה פלילית.

השבוע פרסמה התנועה לאיכות השלטון עתירה של 150 עמודי תצהירים וראיות על הקשרים שהובילו לעסקאות שוחד, רווחי מניות לא סבירים, עמלות למקורבים, וסחר בביטחון המדינה במיליארדים על ידי מקורבי רה"מ

מתוך העתירה:

סעיף 251. הפער הכלכלי הבלתי מוסבר והבלתי הגיוני שבמסגרתו ראש הממשלה רוכש מניות בהנחה של 95%; מוכר אותן חזרה לרוכש ברווח של 800%; ובאותה שעה ממש שערכה של החברה עצמה נחתך ביותר מחצי (57%) – מעלה חשד שמסתתרת העברת כספים בלתי חוקית בין מיליקובסקי לנתניהו. העברת כספים כזו עלולה להוות הלבנת הון או מתת אסור "מוסתר" במסגרת עסקת שוחד, ולמצער מעלה חשד חמור להעלמת מס.

סעיף 252. בהקשר זה יצויין שמכיוון שמתקיים גם חשד להלבנת הון ייתכן שמדובר גם בעבירות בינלאומיות הכוללים, בין היתר, את FCPA (Foreign Corrupt Practices Act), עניין הדורש קיומה של חקירה בינלאומית.

סעיף 253. יוזכר שלפי ראיון שפורסם עם מיליקובסקי הוא טען שמי שמכר לנתניהו את המניות היה צד שלישי (כלומר, ייתכן שההנחה שניתנה ברכישת המניות – בגובה 95%(!) – כלל לא ניתנה מקרוב משפחה אלא מ"גורם אחר", שייתכן שיש לו אינטרסים כלכליים, ולפיכך התמונה העולה עלולה להיות חמורה כפל-כפליים – כי הרי איזה מניע או אינטרס עומד מאחורי הטבה שכזו במיליוני שקלים לראש ממשלה מכהן). ועוד כאשר נשאל מיליקובסקי אם הוא משמש כיום נאמן להחזקת נכסיו של נתניהו הוא השיב כי הביטוי נאמן "אינו מדויק", אך סירב לפרט. עניינים אלו אף מגבירים את החשד שמדובר בתשלום שוחד של גורם עלום כלשהו, וממילא כלל אין מדובר ב"מתנה" של קרוב משפחה. במילים אחרות, עולה החשד שמיליקובסקי משמש כמסלקת כספים פרטית של נתניהו. חשד, יש לציין, שמתעורר גם נוכח הפרסום שלפיו נתניהו כלל לא שילם את מחיר הרכישה עצמו.

 

מיהו אם כן אותו הגורם השלישי, שיתכן כי על פי מיליקובסקי רכש את המניות עבור נתניהו? האם יתכן שחברת תיסנקרופ – הידועה כבר במספר מעשי שוחד שהביאו בכירים ביוון למשל, לכלא, היא ששילמה על כך?

מומלץ לכל אדם אחראי שרוצה לדעת ולהבין את חומרת פרשיות הצוללות, המניות והעמלות, לקרוא את העתירה של התנועה לאיכות השלטון. צריך להסיר את הכובע בפני ד"ר אליעד שרגא היו"ר ואנשיו עו"ד תומר נאור, עו"ד אריאל ברזילי ועו"ד אביתר הראל, שעשו עבודת נמלים, עשו סדר בהשתלשלות האירועים, מיפו במבט-על וסרקו וערכו את כל ההקשרים של "מנוע האינטרסים".

אותו מנוע שהביא את נתניהו ואנשיו ל"טייל" ב"חנות של תיסנקרופ" ולרכוש, באופן המעורר חשדות כבדים, מערכות נשק אסטרטגיות במיליארדי אירו והרבה יותר מיליארדי שקלים, ללא הליך מסודר ובניגוד מוחלט לעמדת שר הביטחון, הרמטכ"ל, מפקדי חיל הים ורבים אחרים במערכת הביטחון ובמטכ"ל, האמונים על רכש מערכות נשק, על סדרי עדיפויות של תקציב ועל תכנון לטווח ארוך.

אותו "מנוע אינטרסים" שהביא את נתניהו ואנשיו ל"טייל" ב"חנות של תיסנקרופ" ולרכוש, באופן המעורר חשדות כבדים, מערכות נשק אסטרטגיות במיליארדי אירו, ללא הליך מסודר ובניגוד מוחלט לעמדת שר הביטחון

והציבור? – ממשיך לתמוך. והעיתונות שלנו ברובה – ממשיכה בשגרת סיקור הממשלה וראשיה הכפולים. גם זה שמפלגתו והוא אישית הבטיחו להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות.

רק למען גירוד ראשוני של התודעה, הנה קטעים קצרים מתוך תיאור השתלשלות האירועים המזעזעת בכל קנה מידה. לא צריך להיות יועץ משפטי לממשלה כדי להבין את גודל השחיתות.

כמה עולה צוללת?

צריך להבין שעלות גוף הצוללת לבדו היא חצי מיליארד אירו, אבל זה רק "הכסף הקטן", עלות אחזקתה לאורך שנות פעילותה, הכשרת הצוותים ורכישת כלי הנשק שלה והתקנתם, יכולים להגיע לכשישה מיליארד אירו ויותר. במכפלות של שקלים – צוללת אחת שווה כמעט לחצי מתקציב הביטחון השנתי של מדינת ישראל.

ובכן הנה הדרישה החד משמעית של נתניהו לרכוש צוללת שישית, למרות התנגדות של צה"ל ומערכת הביטחון, לאחר שעשו בהליך סדור את כל הבדיקות המבצעיות והכלכליות וקבעו שלישראל דרושות רק חמש צוללות. למרות המחלוקת עם כל מערכת הביטחון נתניהו כופה על המערכת רכישת צוללת שישית.

סעיף 356. ידוע כי צוללת היא כלי המלחמה היקר ביותר בצה"ל, ומלבד מחיר הקניה, עלות רכישתה והפעלתה, חייבת לגלם גם תחזוקה בסכומים גבוהים, הסדרי עגינה במתקנים שיותאמו בחוף, הכשרה מקצועית ממושכת של צוותים כולל אנשי קבע, ועוד. לנוכח העובדה שמדובר בהוצאה שעלותה מיליארדי שקלים, ברור לכל גורמי הביטחון שעסקו בכך ומומחיותם היא לוחמה ימית או תקצוב המערכת הביטחון, שכל החלטה בעניין סד"כ הצוללות יש לקבל בדרך תקינה, המבוססת על מסד הנתונים.

סעיף 357. טרם נתאר את העסקות שבוצעו וההתרחשויות  סביבן, העותרת תציין כי על פי המידע שנמסר לה, כבר בשנת 2010 הוזהר נתניהו כי ההתנהלות בנושאים רגישים אלו, לא יכולה להיעשות בדרך תקינה לנוכח החלטתו להפעיל בנושאים כה רגישים את קרובי משפחתו, עו"ד דוד שמרון ועו"ד יצחק מולכו (ר' סעיפים 37-38 בתצהיר המצורף כנספח ע/127).

סעיף 358. העותרת תפנה גם להסכם ניגוד העניינים לפיו פעלו עו"ד שמרון ומולכו, בו ניתן לראות כי הוא בבירור אינו מכסה עניינים מרכזיים ביותר הקשורים לרכש מחברה זו, בהם עסקו השניים במישרין ובעקיפין, כולל לעניין היחסים עם מצרים.

סעיף 359. עוד תציין העותרת, כי על פי התצהירים שנמסרו לה, בהתאם להנחיה מפורשת של נתניהו מתאריך 27.8.2009, במשך תקופה ממושכת, הגורם היחידי במשרדו אשר ריכז את קידום הרכש מחברה זו, הוא מר אבריאל בר יוסף, זאת תוך מידור בעלי תפקידים במשרד הביטחון, כאשר בהנחיית נתניהו גם גורמים במשרד החוץ נדרשים להעביר אך ורק אל בר יוסף את המידע בנושא זה. נציין כי למשרד הביטחון יש משלחת בגרמניה שתפקידה לעסוק ברכש, ומהתצהירים שהוגשו לעותרת עולה בין היתר, כי בשלב מסוים ראש המשלחת בגרמניה העביר מחאה כתובה לישראל בעניין המידור הנ"ל. כמו כן עולה כי לאחר שניתנה הנחייה זו של נתניהו, בר יוסף שימש כמשנה לראש המל"ל, לא העביר דיווחים גם לממונה הישיר עליו ראש המל"ל מר עוזי ארד.

סעיף 360. יצוין, כי רה"מ הסביר את הנחייתו זו לפיה יש לדווח רק לבר יוסף, בטענה כי קיימות הדלפות המסכנות את ביצועה של העסקה. עם זאת, ממידע שקיבלה העותרת מפי בעלי תפקידים במשרד הביטחון שעסקו ברכש צוללות באותן שנים, עולה כי לא ידוע להם דבר על הדלפות אשר בוצעו בתקופה שלפני הנחייתו זו למידור, אשר הסבו נזק בהקשר לעסקאות מסוג זה, ובוודאי לא ידוע על הדלפות לגביהן הועלתה דרישה לבצע בדיקה פנימית.

כבר בשנת 2010 הוזהר נתניהו כי ההתנהלות בנושאים רגישים אלו, לא יכולה להיעשות בדרך תקינה לנוכח החלטתו להפעיל בנושאים כה רגישים את קרובי משפחתו, עו"ד דוד שמרון ועו"ד יצחק מולכו

ובכן הנה הדרישה החד משמעית של נתניהו לרכוש צוללת שישית, למרות התנגדות של צה"ל ומערכת הביטחון לאחר שעשו את כל הבדיקות המבצעיות והכלכליות. למרות המחלוקת עם כל מערכת הביטחון כולל המל"ל הכפוף אליו ישירות, נתניהו כופה על המערכת רכישת צוללת שישית. המשך ציטוט מהעתירה:

סעיף 369. יודגש כי לאחר שהתעוררה מחלוקת זו נתניהו הורה לראש המל"ל דאז, מר יוסי כהן, לערוך בדיקות ולגבש עמדה מטעם המל"ל בעניין זה. ואכן, מסד הנתונים נבדק שוב על ידי המל"ל, ובסיום הבדיקה, מסר ראש המל"ל כי יש לקבל את עמדת משרד הביטחון וכי הסד"כ שיש להחזיק הוא של חמש צוללות; ולא של שש צוללות.

סעיף 370. על רקע זה יש לבחון את כלל ההחלטות שהתקבלו בעניין קליטת צוללת זו בשנת 2010, ולאחר מכן במהלך 2015 ו-2016.

סעיף 371. המשמעות הכלכלית של הגדלת הסד"כ לשש צוללות, כפי שהתברר מהבדיקות הנ"ל שנערכו היא מרחיקת לכת. מהמידע שנמסר לעותרת עולה כי אילו מקבלי ההחלטות אשר נקלעו לוויכוחים קשים עם מר נתניהו והמל"ל סביב דרישות הרכש שהוצבו, היו יודעים בזמן אמת על מעורבותם של גורמים פליליים, או על הזיקה בין גורמים מסחריים ותיסנקרופ לבין עו"ד שמרון או מר מיליקובסקי, הם היו מתנהלים באופן שונה, וייתכן ואף היו מסרבים לאשר רכישות בניגוד לדעתם.

נחזור לרגע לאחור:

סעיף 363. נציין כי מפקד חיל הים, ראש אג"ת, והרמטכ"ל דאז, רא"ל גבי אשכנזי, התנגדו נחרצות לרכישת צוללת זו, ועל כן הסיכום שהושג עם הרמטכ"ל סמוך לאחר ההחלטה, היה כי הרכש לא יביא להגדלת הצי, אלא שאם הגעתה תצא מהסד"כ הצוללת הראשונה, שנכנסה לשירות בסוף שנת 1999, כך שסד"כ חיל הים יעמוד על 5 צוללות בלבד. סיכום זה הושג אז בין הרמטכ"ל למנכ"ל המשרד אלוף (במיל.) אודי שני, בתיאום עם שר הביטחון אז, אהוד ברק. עוד הוסכם כי המשרד יבדוק אם ניתן למכור את הצוללת הראשונה ובכך לכסות על חלק קטן מההפסדים שיגרמו.

סעיף 364. העותרת תדגיש כי על פי התצהירים שבידה, ההחלטה על רכש הצוללת השישית לא התקבלה באופן דומה להחלטות שהתקבלו בנוגע לרכישת הצוללות 4-5. לא רק שההחלטה התקבלה ללא עבודת מטה מקיפה ובדיקה של כלל הנתונים ומשמעותם, אלא שהיא התקבלה למעשה בניגוד לממצאי עבודת המטה שאוזכרה במבוא לפרק זה, שנעשתה בעבר באגף התכנון בצה"ל (אג"ת), בצוות משולב שהוקם ופעל באחריות החטיבה האסטרטגית באג"ת.

החלטת רכש הצוללת ה-6 לא התקבלה כמו ההחלטות בנוגע לרכישת הצוללות 4-5. לא רק  שהתקבלה ללא עבודת מטה מקיפה ובדיקת הנתונים ומשמעותם, אלא שהתקבלה למעשה בניגוד לממצאי עבודת המטה

ועוד בהמשך מביאה העתירה תצהירים חתומים בידי בכירי מערכת הביטחון, אלופים בצה"ל, מנכ"לים, שרים ורמטכ"לים. דבריהם הקשים מפורטים ומעידים כאלף עדים על הפשע המתרקם נגד מדינת ישראל ואזרחיה. צריך להבין, המיליארדים לרכישת צוללות מיותרות, נלקחים מתקציב הביטחון על חשבון הנגמ"שים הישנים שנכנסים לשג'אעיה, על חשבון מערכות נשק אחרות, וכאשר מערכת הביטחון מקבלת תוספות תקציביות (והיא לא קיבלה) זה בא על חשבון מערכת הבריאות, החינוך והרווחה. המשך ציטוט:

סעיף 372. ידוע כי ניהול תקציב הביטחון הוא קריטי להגנה על אזרחי ישראל, והגדלת הסד"כ לא יכולה להתבצע בתהליך שאיננו תקין לנוכח ההוצאה התקציבית העצומה על חשבון צרכים אחרים של צה"ל, ובנסיבת אלו מדובר בפגיעה בביטחון המדינה. בהקשר זה נפנה לדברים המופיעים בסעיף 7.ג. לתצהירו של גורם בטחוני בכיר, המצורף כנספח ע/129:

"ידוע לי כי התועלת השולית של צוללת שישית לא יכולה להצדיק באופן סביר את ההוצאה העצומה, על חשבון תקציבים לצרכים ביטחוניים אחרים וכאשר קיימות חלופות רלוונטיות אחרות בעלות נמוכה משמעותית. בנוסף, עלות ההשקעה בצוללת השישית (5-6 מיליארד ₪) היא לא הגיונית בעליל, וזאת מבחינת הביטחון הלאומי של מדינת ישראל!! לחוות דעתי המקצועית, החד משמעית בנושא, יותר קריטי להשקיע את הכסף הזה במקומות אחרים, חשובים והכרחיים יותר לביטחון מדינת ישראל".

אז צריך לחזור ולומר – הציבור לא מטומטם.

הציבור נמצא תחת מתקפה של שקרים, הפצצות של ספינים, הפגזות של תיאורי מציאות מופרכים, בדיות שלטוניות על המגפה, הפחדות מצד האיום האיראני ושימוש חולני בסמכויות ואמצעי השלטון כדי לשטוף את מוחו.

אנחנו חיים בעידן של שטיפת מוח אלקטרונית דיגיטלית יומיומית דרך הסלולר, הטלוויזיה, המחשב והרשתות החברתיות. עידן של שליטה בתודעה באמצעות מסרים המוחדרים יומיום בכל אמצעי תקשורת לראשו של הציבור. אנחנו נמצאים פשוט במלחמה.

ועוד בהמשך, מביאה העתירה תצהירים חתומים בידי בכירי מערכת הביטחון, אלופים בצה"ל, מנכ"לים, שרים ורמטכ"לים. דבריהם הקשים מפורטים ומעידים כאלף עדים על הפשע המתרקם נגד מדינת ישראל ואזרחיה

מלחמה על תודעתו של הציבור. מטרת המלחמה לערפל את המידע האמיתי את העובדות הקשות ואת ההאשמות החמורות כלפי ראש ממשלת ישראל. משמעותן, שהליכתו תגרום לאבדן השלטון של מפלגתו ואנשיו וכל מי שמרוויח היטב מאחיזתו בשלטון.

ראש ממשלה "דופק על השולחן" ומרוויח אישית

הנה עוד עובדות הכתובות בצורה פשוטה, הגיונית ומתארות למרבה הזוועה את שמבצע ראש ממשלת ישראל במערכות הכי רגישות וסודיות, הכי יקרות ואסטרטגיות של מדינת ישראל, כאשר כמה פסקאות קודם מפורטים קשריו העסקיים עם בן דודו נתן מיליקובסקי, המספק חומרי גלם לחברה שמייצרת את הצוללות ומרוויחה מכל מכירה, כאשר גם מניותיה עולות בהתאם לכמות המכירות, ובדיעבד מתברר שראש הממשלה עצמו, אישית, מרוויח מכך לחשבון הבנק שלו:

ד.4.ג. פרשת הצוללת השביעית, השמינית והתשיעית

סעיף 373. החל משנת 2014, החל נתניהו לקדם, במועדים שונים, רכש צוללות נוספות מחברת תיסנקרופ. ההנחיה והפעולות בוצעו בשני שלבים, תחילה במחצית השנייה של 2015, ובהמשך בתחילת 2016. בעקבות פעולותיו נוצרו מחלוקות ועימותים קשים בין נתניהו לדרגים שונים במשרד הביטחון, ועל כן, חלק מהרכישות נמנעו.

סעיף 374. על פי התצהירים שנמסרו לעותרת, נתניהו פעל – לרכישת שלוש צוללות נוספות – באופן לא סביר בצורה קיצונית המנוגד לא רק לעמדת צה"ל ומשרד הביטחון, אלא גם בניגוד לעמדת המל"ל, שהיא הגורם המקצועי במשרד ראש הממשלה.

סעיף 375. יצוין כי מערכת הביטחון, הפועלת בכפוף לאילוצים תקציביים, עמדה באותה תקופה תחת קשיים תקציביים, שהביאו לפגיעה קשה בפעילות, וגם על רקע זה נוצרה התנגדות ליוזמות הרכש של ראש הממשלה. כך למשל, כבר בשנת 2014 בישיבה שנערכה במועד שאינו ידוע לעותרת במדויק, העלה נתניהו דרישה לרכוש צוללת נוספת, שביעית במספר, תוך שהוא דופק על השולחן. דרישה זו גרמה לתגובה חריגה של גורם ביטחוני שנכח בישיבה.

סעיף 376. כאמור, לצד היתרונות הביטחוניים שמקנה כל צוללת, ידוע כי רכישתה מהווה נטל כלכלי של ממש על תקציב הביטחון, ועל כן נשקלות בזהירות החלופות כולל בהקשר למועדי הרכישה, מחירי התחזוקה, וחישובים של עלות מול תועלת. על פי התצהירים שנמסרו לעותרת, בחודש אוגוסט 2015, במסגרת דיון מכין לקבינט בתכנית הרב שנתית (תר"ש), בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש אג"ת, רמ"ט שר הביטחון, ראש המל"ל, ועוד, הניח ראש המל"ל נייר "הנחיות ראש הממשלה לתר"ש". הנחיה מספר אחת של ראש הממשלה הייתה להעלות את מספר הצוללות בצי לתשע.

סעיף 377. על רקע הנחייה לא הגיונית זו, נוצר עימות קשה מול השר יעלון, ומיד לאחר דיון זה, הרמטכ"ל דאז, גדי אייזנקוט, כינס בלשכתו ישיבה, ולאחריה, הוציא מסמך המבהיר את עמדת צה"ל בעניין סד"כ הצוללות. במסמך נקבע במפורש כי לצה"ל אין צורך ביותר מחמש צוללות, והוא הופץ באמצע חודש אוגוסט 2015 לכל המעורבים, כולל ללשכת ראש הממשלה.

סעיף 378. על פי המידע שנמסר לעותרת – מסמך זה עורר תגובה קשה בלשכת ראש הממשלה.

סעיף 379. יודגש, כי דרישה לרכישה נוספת, הייתה ממילא באותה עת בעייתית ביותר, שכן ראש הממשלה עצמו קיבל החלטות קשות שהובילו לקיצוצי תקציב, וכפי שציין גם מבקר המדינה בדו"ח שפורסם, פגעו בכשירות צה"ל.

סעיף 380. כאמור, עמדת מערכת הביטחון לגבי סד"כ הצוללות שחיל הים יכול לתחזק, התבססה על בדיקות שנערכו, כולל עבודה מקצועית שהוגשה לדרג המדיני על ידי פרופ' שאול חורב. מאז לא נערכה כל עבודה המבוססת על בדיקת נתונים ושקלול היתרונות מול העלויות, אשר ממצאיה יכולים לשנות את המסקנה כי הסד"כ המתאים הוא חמש צוללות. זאת, למעט הבדיקה הנ"ל שנערכה בשנת 2011, אז הופעל לחץ מצד מי שנאשמים בימים אלה בפלילים, והתקבלה החלטה על סד"כ של שש צוללות, בכפוף להתחייבות ראש הממשלה להעביר מדי שנה תוספת תקציב משמעותית של מיליארד דולר. לאחר שמיליארדי דולרים לא הועברו בפועל, עמדת מערכת הביטחון על הצורך בסד"כ של חמש צוללות, התגבשה על בסיס הנתונים הקיימים, כולל עבודת המטה הנ"ל.

סעיף 381. על רקע הצגת המסמך הנ"ל, המתייחס לתשע צוללות, נוצר ויכוח סוער ונוקב, כאשר שר הביטחון דאז, יעלון, הבהיר מיד שאין כל הצדקה למספר כזה, וכי הצורך המבצעי הוא בחמש צוללות בלבד.

צריך להדגיש את עוצמת ואבסורדיות הטירוף. ב-2014 ישראל נמצאת בלחימה של 50 יום במבצע "צוק איתן" בעזה. המשק סובל מנזקים כלכליים אדירים, רקטות נוחתות במרכז הארץ, חיילי צה"ל בנגמשים מיושנים מתפוצצים בלב רצועת עזה וצה"ל כולו מוכוון ללחימה הזאת ובאותה עת דורש ראש הממשלה, לא אחר, לרכוש תשע צוללות שכאמור עלות כל אחת מהן מיליארדי אירו. הגוף ומערכות הנשק והתחזוקה והכשרת הצוותים.

צריך להדגיש את עוצמת הטירוף. ב-2014 ישראל נמצאת בלחימה ב"צוק איתן" בעזה. המשק סובל מנזקים כלכליים אדירים, רקטות נוחתות במרכז הארץ, חיילי צה"ל בנגמשים מיושנים מתפוצצים בלב עזה

צריך להדגיש רמי דותן שנשפט ל-15 שנה בכלא – היה "ילד", ביחס למה שמתואר בעתירה.

אפשר להמשיך לצטט כאן את כל מארג הפשע (לכאורה, לכאורה, הרי נדרשת חקירת משטרה והקמת ועדת חקירה ממלכתית), אבל די בקריאת העובדות, שרשרת התרחשותן, רצף העלמת המידע מצד ראש הממשלה ואנשיו הנאשמים כיום בפלילים, ועקיפת מערכות הביטחון – השר, הרמטכ"ל, מפקד חיל הים ראש אג"ת, אנשי הרכש במשרד הביטחון, היועצים המשפטיים וכל המערכות המסודרות של מדינת חוק – די בעובדות הללו כדי לראות את התנין הענק המשייט מול חופי ישראל בדמות פרשה 3000 על כל הסתעפויותיה. רכש צוללות, אישור צוללות מתקדמות למצרים, הנחייה לרכש ספינות נגד צוללות (אולי בגלל המשמעות של אישור צוללות מתקדמות למצרים מישהו חשב שזהו המענה), רכש ספינות מגן כבדות יקרות ומיותרות, וניסיון להעביר את מספנות חיל הים לשליטת חברת תיסנקרופ הגרמנית.

טירוף, אני אומר לכם טירוף. ועל כל אלה אומר מנדלבליט כבר בתחילת הדרך שנתניהו לא חשוד?

כל הרכש הענק והיקר הזה מוכוון להתבצע רק מחברה אחת – אותה חברה שלה בן דודו של נתניהו מספק חומרי גלם ומיקי גנור הוא הנציג שלה בארץ – תיסנקרופ. צוללת ששית, צוללות שבע-שמונה-תשע, ספינות מגן לאסדות הגז, ספינות נגד צוללות וניסיון השתלטות על מספנות חיל הים. הכל למען תיסנקרופ.

מדובר לא רק על רכש, אלא על התחייבויות ארוכות טווח לעשרות שנים קדימה של מדינת ישראל מול המספנה הזו וספק חומרי הגלם שלה. עשרות מיליארדי שקלים מתקציבם של אזרחי ישראל ישועבדו למטרה הזו שמאחוריה עסקאות לא הגיוניות, לא כשרות, שהתקבלו בדרך לא מקצועית, לא חוקית. במהלכה של הדרך גם העברת המספנות, משמעותה העברת מערכות סודיות המסווגות כ"סודי ביותר" לידיים זרות, במקום שיישארו בידיים ישראליות. טירוף כבר אמרנו?

אפשר להמשיך לצטט את כל מארג הפשע (לכאורה, לכאורה, הרי נדרשת חקירת משטרה והקמת ועדת חקירה ממלכתית), אבל די בקריאת העובדות כדי לראות את התנין הענק המשייט מול חופי ישראל בדמות פרשה 3000

המידע הוא נשק השליטה

המידע הוא הנשק של העידן שלנו והשימוש המניפולטיבי במידע הוא הכלי שבאמצעותו שליטים ומערכות פוליטיות מבצעים את זממם – הישארות בשלטון! שליטה בתודעת הציבור היא בעצם שליטה במדינה כולה – בתקציבה, בתשתיות שלה, במערכות הביטחון והכלכלה שלה, בנכסי הציבור ומשאבי הטבע שלה.

ההיסטוריה מלאה בשיטות תעמולה של משטרים שונים שכל מטרתם הייתה לשכנע את הציבור בדרכם, שלא לומר צדקת דרכם, אלא תמיכה בדרכם וזאת על ידי יצירת דמוניזציה של מתנגדיהם.

אז השלטון בישראל מנהל כיום, יומיום, מלחמה נגד מתנגדיו – ברחוב וברשתות. בכנסת ובכל אמצעי שמגיע לתודעת הציבור.

הממשלה שהוקמה ברמאות לא מצליחה ליישם למעשה שום דבר חיובי למען הציבור. אפילו לא מסרים. אין לממשלת החירום אחדות שום חזון, אין פתרונות אין דרך. יש רק הפחדה, יש מסרים פשוטים וחוזרים על עצמם של תמיכה במנהיג, בחפותו למרות אשמתו, יש שטיפת מוח אין סופית בניסיון לתאר מציאות קורסת כמציאות נהדרת.

לכן אנחנו במלחמה על תודעתו של הציבור ובמלחמה הזו צריך להילחם בחכמה. לתת לציבור אלטרנטיבה תודעתית. להביא עובדות להתעקש על האמת ועל דרך. להצביע על השחיתות ועל הכישלונות ולהציע אלטרנטיבה.

האופוזיציה של הציבור צריכה להקים כבר מחר ועדת חקירה ציבורית לפרשת הצוללות המניות והעמלות. האופוזיציה בכנסת צריכה להקים ממשלת צללים ולהציג אלטרנטיבה יומיומית לדרכה  ופעולותיה של הממשלה.

כי השליטה התודעתית מתבצעת יומיום בתעמולה מכוונת, מתוכננת. כל עובדה זוכה להפצת עובדה אלטרנטיבית. כל ממצא חדש, זוכה לתגובה שהופכת אותו מיד למשהו שולי, זניח לכאורה. ואם אלו גילויים מדהימים על עוד מעשה שחיתות התעמרות או שקר של ראש הממשלה, מיד מערכת משומנת תצא ותשטוף לציבור את המוח בספינים שיהפכו את תודעתו לדייסה אחת גדולה עד שהוא כבר לא ירצה לשמוע שום דבר.

האופוזיציה של הציבור צריכה להקים כבר מחר ועדת חקירה ציבורית לפרשת הצוללות המניות והעמלות. האופוזיציה בכנסת צריכה להקים ממשלת צללים ולהציג אלטרנטיבה יומיומית לדרכה  ופעולותיה של הממשלה

במלחמת התודעה הזו צריך להילחם. לשכנע יומיום ולהציג אלטרנטיבה יומיום.

נסיים עם ציטוט מדויק אחד מתוך העתירה המצביע על השקרים שבהם מאכיל נתניהו את כל מערכות החוק במדינת ישראל ואת הציבור כולו. הנושא: יחסיו עם בן דודו נתן מילקובסקי. האם הם ביחסים עסקיים או רק משפחתיים, כאשר נתניהו קונה באמצעות הלוואה של 600 אלף דולר, מניות שמהן אחר כך הוא מרוויח 16 מיליון ₪, למרות שמניית החברה ירדה, הוא, נתניהו, מרוויח מאות אחוזים מהשקעתו:

סעיף 278. מהאמור עולה, כי בין ראש הממשלה למר מיליקובסקי יש, או לכל הפחות היו, גם יחסים עסקיים מהותיים מעבר לקרבה המשפחתית, הכוללים שותפות בתחום "תוספי הפלדה".

סעיף 279. על פי התקשורת, שותפות זו כללה החזקה של השניים במניות סידריפט. זאת, בניגוד מוחלט ובסתירה לאופן שבו הציג ראש הממשלה את טיב היחסים בינו לבין מר מיליקובסקי בפני הוועדה למתן היתרים בשנת 2019 – עת פנה פעם נוספת לוועדה – והציג את מר מיליקובסקי כקרוב משפחה שתורם ממניעים של נדיבות. וכן בניגוד להצהרותיו בתקשורת כי אין לו כל קשר לעסקיו של מר מיליקובסקי. מכאן עולה אחת מהשתיים: או שבשנת 2009 משקר נתניהו לוועדת ההיתרים; או שבשנת 2019 אינו דובר אמת.

ובכן זו התמצית: או שנתניהו משקר או שאינו דובר אמת. אין שום מצב אחר.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 3,298 מילים ו-1 תגובות
סגירה