אמנון אברמוביץ' נזקק לליווי שוטרים ביציאה מהפגנת ימין בת"א

ועדת השרים החליטה על סגר בשכונות בטבריה ואלעד, ייתכן שיוטלו הגבלות נוספות מחר ● גנץ: אם הפלסטינים ימשיכו להגיד לא, נתקדם בלעדיהם ● ועדת הכספים אישרה את החזרי המס לנתניהו ● מנדלבליט לא יחקור את ההדלפה מקבינט הקורונה ● ח"כ עודד פורר נבחר ליושב ראש הוועדה לקידום מעמד האישה

כרזת בחירות של הליכוד המציגה את העיתונאים רביב דרוקר, גיא פלג, אמנון אברמוביץ ובן כספית, עם הכיתוב: "הם לא יחליטו, אתם תחליט" (צילום: טוויטר)
טוויטר
כרזת בחירות של הליכוד המציגה את העיתונאים רביב דרוקר, גיא פלג, אמנון אברמוביץ ובן כספית, עם הכיתוב: "הם לא יחליטו, אתם תחליט", ינואר 2019
07:14 עריכה

ועדת הכספים של הכנסת תדון היום – לבקשת ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ – בהשוואת תנאיו של ראש הממשלה החליפי לזה של ראש הממשלה, בין היתר בתפעול המעון, סיפוק שירותי אחסון ומימון הוצאות לבני משפחה. ראש הממשלה החליפי בני גנץ הודיע מצידו שהוא מוותר על ההוצאות. בנוסף, תדון הוועדה בדרישות של נתניהו לקבלת החזרי מס רטרואקטיבי.

על רקע הביקורת הפוליטית והציבורית ייתכן שבקואליציה ייסוגו מחלק מהבקשות.

07:39 עריכה

בכירים בבית הלבן ובמחלקת המדינה ידונו השבוע – ולפי חלק מההערכות מחר – בתוכנית הסיפוח. בדיון ייקחו חלק מזכיר המדינה מייק פומפאו, יועצו של הנשיא גג'ארד קושנר, השליח למזרח התיכון אבי ברקוביץ' ושגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן. ייתכן שגם הנשיא דונלד טראמפ ישתתף בדיון. השיחות יעסקו, בין היתר, בהשלכות של החלת הריבונות על קידום תוכנית טראמפ לאזור.

08:09 עריכה

בכירים במפלגה הרפובליקאית שיגרו לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב, ובו הביעו תמיכה בזכותה של ישראל לקבל החלטות בנושא הסיפוח.

08:20 עריכה

מליאת הכנסת אישרה בלילה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להארכת תוקפן של התקנות לשעת חירום.

09:10 עריכה

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר לראשונה מאז הקמת הממשלה. הקבינט הנוכחי, הכולל 16 חברים וארבעה משקיפים, הוא הגדול בתולדות המדינה.

09:25 עריכה

כחול לבן תתמוך בביטול המס על ראש הממשלה בנימין נתניהו, סעיף שעלותו מאות אלפי שקלים – כך דיווח יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז". זאת בתמורה להסרה מסדר היום של השוואת תנאי ראש הממשלה החליפי לאלה של ראש הממשלה. הדיון בנושא יתקיים בוועדת הכספים, בשעה 10:30 בבוקר.

09:28 עריכה

קצב הכפלת החולים הפעילים עומד על תשעה ימים – כך נקבע בדוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה. לפי נתון זה, בשבוע הבא יהיו בישראל למעלה מעשרת אלפים חולים פעילים.

09:36 עריכה

לקראת הדיון בוועדת הכספים על הקלות מס לנתניהו, באופוזיציה תוקפים את סדר העדיפויות של הממשלה.

10:02 עריכה

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי צפויה לבחור היום בחבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו לתפקיד יושב הראש.

10:42 עריכה

החלה ישיבתה של ועדת הכספים, שבה יידונו הבקשה להחזרי מס עבור ראש הממשלה נתניהו והבקשה להשוואת תנאיו של ראש הממשלה החליפי לאלה של ראש הממשלה.

11:05 עריכה

נציגי כחול לבן לא הגיעו לדיון בוועדת הכספים על מתן החזרי מס לנתניהו ועל השוואת תנאי ראש הממשלה החליפי לאלה של ראש הממשלה.

12:02 עריכה

יושב ראש סיעת כחול לבן איתן גינזבורג הגיע לדיון בוועדת הכספים. עד אז לא השתתף בדיון כל נציג של המפלגה.

12:48 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין ויושבת ראש ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון קיימו סיור מחסן הציוד של משרד הבריאות בתל אביב.

12:50 עריכה

נציגי כחול לבן ייעדרו מההצבעה בוועדת הכספים לגבי החזרי המס לראש הממשלה בנימין נתניהו.

13:12 עריכה

יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר תקף בחריפות, בדיון של ועדת הכספים, את היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית פרגו ברנע (שאינה נוכחת במקום). לטענתו, היא ממררת את חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. להגנתה יצא חבר הכנסת מיקי לוי, שקרא לזוהר לחזור בו ממתקפתו על עובדת ציבור.

13:19 עריכה

ועדת הכספים אישרה לראש הממשלה בנימין נתניהו את החזרי המס (בלשון הוועדה: "גילום מס על תשלומים, שירותים וטובות הנאה שקיבל ראש ממשלה במסגרת מילוי תפקידו עד לשנת ל-2017, שאינם שכר או קצבה"). החלטה התקבלה ברוב של שמונה תומכים מול חמישה מתנגדים ונמנע אחד.

יושב ראש הוועדה, משה גפני: "כאשר חוקקנו את החוק הפוטר את ראש הממשלה ממיסוי על הוצאות הנוגעות לתפקידו – ברשות המיסים ציינו כי לא יהיה חיוב רטרואקטיבי, אילו היינו יודעים שיבקשו למסות לאחור, היינו כוללים זאת בחוק כבר אז".

13:53 עריכה

הערב צפויה הכרזה על אזורים מוגבלים – במטרה לצמצם את התפשטות הקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים דיון עם שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת. החלטה על אזורים מוגבלים נתונה בסמכותה של ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים.

13:59 עריכה

חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו נבחר ליושב ראש הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי.

14:09 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט שלא תיפתח חקירה של הקלטת דיון קבינט הקורונה והדלפתו. אתמול ושלשום שודרו בחדשות 12 הקלטות של ראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן ושל שר הפנים אריה דרעי.

14:16 עריכה

הדיון בוועדת הכספים על השוואת תנאיו של ראש הממשלה החליפי לאלה של ראש הממשלה לא צפוי להיערך היום.

14:22 עריכה

באופוזיציה תוקפים את הקואליציה על החלטת ועדת הכספים לאשר החזרי מס לנתניהו.

14:55 עריכה

בביקור במחלקת קורונה בשיבא, שר הבריאות יולי אדלשטיין מזהיר כי "מערכת הבריאות נערכת לתרחישים הקשים והמשימה העיקרית היא לנסות לשטח את הקומת החולים". לדבריו, "יוכרזו אזורים אדומים אך לא נגיע בשלב זה לסגר טוטאלי".

15:12 עריכה

עורך דין שחר בן מאיר מאיים לעתור לבג"ץ אם רשות המסים לא תגבה מראש הממשלה את הוצאות המס של 2012 עד 2018, למרות ההחלטה שהתקבלה היום בוועדת הכספים.

15:50 עריכה

הממשלה צפויה להכריז היום על הגבלות בשכונות בטבריה לאור העליה בנתוני התחלואה בעיר.

16:14 עריכה

ועדת חוקה בכנסת דנה כעת ב"חוק הקורונה" שמסמיך את הממשלה להתמודד עם התפשטות המגיפה בחוק במקום תקנות החירום. אלא שאין חברי קואליציה בדיון. זאת, בניגוד לדיון בוועדת הכספים שבה אושרו הטבות המס לנתניהו.

16:23 עריכה

גבי אשכנזי פועל לבלימת תכנית הסיפוח במתכונת הנוכחית שלה, לפי דיווח של מוריה אסרף וולברג מגלי צה"ל. היא מצטטת בכיר באו"ם שאמר את הדברים לפוליטיקאים ישראלים.

בהודעה רשמית אחרת שיצאה מלשכת שר החוץ, נמסר כי הוא שוחח עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב וברך אותו לרגל יום הניצחון שיצוין מחר במצעד רשמי במוסקבה.

אשכנזי הודה לעמיתו על ההזמנה לקחת חלק באירועים והביע צער על כך שלנוכח מגבלות הקורונה נבצר מנציג ישראלי בדרג מיניסטריאלי להגיע למצעד.
בנוסף, שוחחו השניים על ההתפתחויות וההזדמנויות האזוריות.

17:15 עריכה

בני גנץ אומר היום כי יפעל "להקטין את הסכנה להפיכתה של ישראל למדינה דו-לאומית לצד שמירה על בטחון המדינה ודיון הדוק עם ארה"ב, מדינות העולם והגם הפלסטינים, ככל שירצו להיות חלק מהשיח". הוא תקף את חוסר הנכונות של הרשות לדון בתכנית: "לא נמשיך לחכות לפלסטינים, אם הם לנצח יגידו לא על הכל ניאלץ להתקדם בלעדיהם. אם הם חושבים שימשיכו עם ה'דיפ שיט' שלהם אז הם טועים".

גנץ התחייב שפלסטינים לא יהיו חלק משטחי ישראל, זכויות אדם לא ייפגעו ויהיה תיאום עם מדינות האזור מבלי לסכן את הסכמי השלום. הוא הודה שאינו יודע מה צפוי לקרות בתאריך היעד של ה-1 ביולי וטען כי ל"מה שנעשה יהיו מחירים ולמה שלא נעשה גם יהיו מחירים".

17:47 עריכה

מוחמד אל עימאדי העומד בראש ועדת שיקום עזה של קטאר, אומר שבשבוע הבא יועבר לרצועה סיוע למשפחות נזקקות בהיקף של 10 מיליון דולר. כל משפחה שתזכה לסיוע תקבל 100 דולר בדיוק והעברת הכספים תתממש אחרי שנדחתה מספר פעמים בגלל הקורונה.

18:10 עריכה

בתגובה לדברים שאמר מוקדם יותר שר הבטחון בני גנץ על הסיפוח והשלכותיו, נמסרה התגובה הבאה משלום עכשיו:

"אחרי שנסוג מההבטחה להחליף את נתניהו, גנץ הפך רשמית למשת"פ שלו. האיש שהתחייב להביא שלום נרתם לפרויקט הבערת המזרח התיכון. תמיכתו בסיפוח חד צדדי ודבריו על היום שאחרי ועל הסרבנות הפלסטינית מעלים חשש כי האיש מנותק מהמציאות ומוכן לבגוד ברצון בוחריו ולהוביל אותנו לאסון בשביל רוטציה שלא תתקיים לעולם."

18:50 עריכה

מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ, רונן פרץ, מגן על החלטת ועדת הכספים לאשר את הטבת המס לנתניהו בהיקף של מאות אלפי שקלים. לדבריו, ועדת הכספים למעשה קבעה ש"אין חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל השאר … מעולם לא הוטל מס על ראש ממשלה בישראל חוץ מנתניהו, ההחלטה עושה סדר בנושא וקובעת שהיחס לנתניהו יהיה כמו כל ראש ממשלה אחר".

מנגד, ניצן הורביץ שנתניהו משתין עלינו מהמקפצה, ויאיר לפיד תיאר זאת כשחיתות פוליטית בזמן שישראל בצמרת סגירת העסקים במשבר הקורונה מבין מדינות המערב.

19:14 עריכה

איימן עודה מתאר את הסיפוח כמציאות של "מדינה אחת עם שתי מערכות חוק לשני עמים. קוראים לזה אפרטהייד וזה חמור מכל מעשה שחיתות שגנץ כבר הכשיר".

 

19:50 עריכה

ועדת השרים החליטה הערב על הטלת סגר במספר שכונות בטבריה ובכל השטח של אלעד בעקבות העליה בתחלואה בקורונה באזורים אלו. הסגר באזורים אלה יימשך שבוע החל ממחר. בת ים נותרה לפי שעה מחוץ להגבלות הסגר למרות התחלואה הגבוהה יחסית בעיר.

מנתוני משרד הבריאות עולה שביממה האחרונה נרשם זינוק חד בהדבקה כאשר 459 נדבקים נוספים אובחנו ו-40 מוגדרים חולים קשים מתוך 5,299 חולים פעילים.

נתניהו אמר בישיבת קבינט הקורונה שמחר יידרשו החלטות נוספות, כך שעוד אזורים בארץ צפויים להיסגר.

"בעקבות עליית התחלואה קיבלנו הערב בוועדת השרים את המלצת משרד הבריאות להטיל מגבלות על כמה שכונות בעיר טבריה וביישוב אלעד. אנחנו מחר בבוקר נבדוק גם יישובים אחרים. הדרך הבטוחה ביותר לעצור את המגפה זה שכל אזרחי ישראל יעטו מסכות וישמרו על מרחק. בכל מקרה אנחנו מחר נידרש ליישובים אחרים ונודיע בהתאם את ההחלטות".

הדיון על איכוני השב"כ אמור להתקיים בשבוע הבא אך ייתכן שיוקדם לשבוע הקרוב.

20:19 עריכה

"גנץ רוצה כמה שיותר שטח עם כמה שפחות פלסטינים", אומרת ח"כ עאידה תומא סלימאן על תמיכת שר הבטחון בתכנית הסיפוח. ח"כ ניצן הורביץ אומר בהפגנה בככר רבין כי "החזירות בבלפור" היא "כלום לעומת השוד הגדול בשטחים".

20:25 עריכה

נפתלי בנט מברך את משרד הבריאות על ההחלטה לבצע בדיקות קורונה למבודדים חדשים ולא רק לבעלי סימפטומים. "הלחץ שלנו השתלם … היעד: 100 אלף בדיקות ליום".

20:42 עריכה

ברשות המסים דורשים מנתניהו לשלם מס של 600 אלף שקל עבור ההוצאות הפרטיות של ביתו בקיסריה, למרות הפטור שקיבל מוועדת הכספים.

21:07 עריכה

עיריית ירושלים הסירה היום שלט שנתלה על שגרירות ארה"ב בעיר לציון אירועי הגאווה, בנימוק שהשלט הוצב שם ללא היתר. מהודעה שהוציאה שגרירות ארה"ב הערב נאמר כי שלט הגאווה הוסר באופן זמני היום במקביל לדיון עם העירייה ו"השלט יתלה מחדש בשטח השגרירות בהקדם האפשרי".

21:31 עריכה

המשטרה חילצה את אמנון אברמוביץ' מהפגנת הימין שאותה קיווה לסקר. ההפגנה נגד מערכת המשפט נערכה ברחבת המוזיאון בתל אביב והשתתפו בה גם ח"כ מיקי זהר והמיועדת לוועדה לבחירת שופטים אסנת מארק.

22:06 עריכה

סאיב עריקאת, בכיר הרשות הפלסטינית, אומר שהפלסטיני שנהרג היום על ידי חיילי מג"ב באבו דיס הוא קרוב משפחה שלו. לטענתו, הוא בסך הכל היה בדרכו לאסוף את אחותו ולא ניסה לבצע פיגוע דריסה, כפי שחשדו החיילים.

22:51 עריכה

בני גנץ ורובי ריבלין מגנים את ההתקפות (המילוליות) על אמנון אברמוביץ' בהפגנת הימין נגד מערכת המשפט הערב בתל אביב.

גנץ: "אסור בתכלית האיסור לאיים על עיתונאים". ריבלין: "עלינו לעשות הכל כדי שאף אחד מאתנו לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית".

סגירה