על הסרת שלט הגאווה מקיר הקונסוליה האמריקאית בירושלים

שלט הגאווה על קיר הקונסוליה האמריקאית בירושלים (צילום: סיעת "מאוחדים")
סיעת "מאוחדים"
שלט הגאווה על קיר הקונסוליה האמריקאית בירושלים

השנה, הקונספט של "חודש הגאווה" הפך לקצת יותר בעייתי – אסור לקיים אירועים המוניים, אנשים פחות מעוניינים לצאת מהבית ולהגיע לאירועים, ואם נודה על האמת, המצב הכלכלי פוגע גם בלהט"ב ואף אחד מרגיש.ה שמח.ה במיוחד.

אז בתוך כל האפור הזה שלא נצבע השנה בצבעי הקשת, השגרירות האמריקאית בישראל לא ויתרה על המסורת שלה ותלתה שלט בצבעי הגאווה על גדר האבן של המבנה הישן של הקונסוליה ברחוב אגרון בירושלים, מבנה אבן שמשמש היום בין השאר כמעון השגריר בירושלים. שלט שנתלה שם כל שנה ומקבל את פני הבאים.ות במצעד הירושלמי שמסתיים בגן העצמאות ממול.

לא צריך לגלות בקיאות מרשימה בפוליטיקה האמריקאית כדי לתהות כיצד ממשל טראמפ מאפשר לשגרירויות לעשות דבר כזה. טראמפ עצמו אינו באמת אנטילהט"בי, אבל נשען על אמונם של הנוצרים האוונגליסטיים שמתנגדים ללהט"ב באופן עקבי, ומזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפיאו, הוא נוצרי אוונגליסטי אדוק.

ובכל זאת, למרות כל אלה, ממשיכות השגרירויות ברחבי העולם לציין את אירועי הגאווה יחד עם הקהילה המקומית, ושגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, מארח בביתו פעילים.ות מארגוני והתארגנויות הלהט"ב השונות לרגל חודש הגאווה, כמעט כל שנה. אפילו פומפיאו עצמו הוציא בעבר הצהרות שמחזקות את המחויבות האמריקאית לזכויות אדם ולקהילת הלהט"ב בפרט. ככה זה האמריקאים האלה, מוזרים.

אפילו פומפיאו עצמו, נוצרי אוונגליסט אדוק, הוציא בעבר הצהרות שמחזקות את המחויבות האמריקאית לזכויות אדם ולקהילת הלהט"ב בפרט. ככה זה האמריקאים האלה, מוזרים

והנה, גם השנה נתלה השלט, ומה יום מיומיים? השנה שלח סגן ראש העיר הטרי, אריה קינג מהאיחוד הלאומי, את פקחיה הנאמנים של עיריית ירושלים, שבמקום לאכוף עבירות חניה, לכלוך, רעש ועוד דברים חשובים, נאלצו להסיר את השלט מגדר המבנה. קינג, מסתבר, אמר ש"כל גוף שינסה לטמא את קדושתה של ירושלים צריך לצאת נגדו. בין אם הוא גוף ישראלי, ובוודאי כשמדובר על אורח שבא לעיר" וזעם על כך שמנסים להכעיס "95% מתושבי העיר".

למי שלא יודע, קינג התמנה לסגן ללא תשלום לא מזמן, ולסיעת מרצ בעיריית ירושלים הדבר כלל לא מפריע – הם מתעקשים להמשיך לשבת בקואליציה עם אדם שמטרתו המוצהרת היא לייהד את ירושלים. אתם יודעים, לייהד, מילה יפה לטיהור אתני. זה כנראה לא מספיק ללורה וורטון ולסיעה שלה – האם פגיעה בקודש הקודשים, קהילת הלהט"ב, סוף סוף תזיז אותם מהנוחות בקואליציה?

עכשיו השאלה החשובה היא מה יעשו האמריקאים. שגרירויות נחשבות לשטח אקס-טריטוריאלי, ולכוחות שיטור של המדינה אסור לפעול בתוכן. אינני עורך דין ואיני יודע מה דינו של הצד החיצוני של גדר האבן של השגרירות, אבל אני כן יודע שהאמריקאים לא מרוצים מכך.

העירייה מצדה, מנסה להתנער ולהעמיד פנים שהכל בסדר – לטענתם, זאת הפעם הראשונה שהשלט נתלה, ולכן אי אפשר לראות במה שקרה היום שינוי של סטטוס קוו או משהו דומה, רק שחיפוש מהיר בתמונות שלי (איזה כיף זה שיש עליהן תיוג גיאוגרפי) מצא תמונה מ-2018 עם אותו שלט בדיוק.

קינג, מסתבר, אמר ש"כל גוף שינסה לטמא את קדושתה של ירושלים צריך לצאת נגדו. בין אם הוא גוף ישראלי, ובוודאי כשמדובר על אורח שבא לעיר" וזעם על כך שמנסים להכעיס "95% מתושבי העיר"

לא ברור לי מה מפריע למר קינג – צבעי הקשת? המילה גאווה? העובדה שהשלט באנגלית? או שפשוט קשה לו לקבל את העובדה שבזמן שהוא נשאר אי שם מאחור, העולם מתקדם, ואפילו הממשל הכי אנטי-להט"בי (ביחס לחברה) מאז ומעולם מרים דגל של תמיכה בזכויות להט"ב? בכל מקרה, מר קינג, אם קשה לך, אני מציע לך לעבור איזשהו טיפול המרה. מי יודע, אולי תצליח להפוך מאדם חשוך ושונא אדם לאדם טוב ואוהב.

עמית לב-ברינקר, יליד 1982 ותל אביבי, נשוי ללוק ואב לראובן (השחור) ונחמה (הטריקולורית), הייטקיסט ביום ואקטיביסט בלילה, אבל לא אחרי 21:30

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 526 מילים
סגירה