דיווח: מקורבי נתניהו טוענים כי גנץ מפריע לניהול משבר הקורונה

משרד הבריאות: מאז החזרת איכוני שב"כ, עשרות אלפים נשלחו לבידוד ● נתניהו האריך בחצי שנה את כהונת ראש המוסד יוסי כהן ● ועדת הקורונה אישרה את הצו האוסר התקהלות יותר מ-50 איש ● נתניהו יכנס מחר את הממשלה לדיון נוסף בנושא הגבלות קורונה ● ועדת ההיתרים הקציבה לנתניהו 30 ימים להוכיח שהשיב לבן דודו מיליקובסקי 30 אלף דולרים, שקיבל ממנו ללא אישור ● הממשלה אישרה את מינוי גלעד ארדן לשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית

בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת הקבינט ב-7 ביוני 2020. מאחוריהם גבי אשכנזי (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
Marc Israel Sellem/POOL
בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת הקבינט ב-7 ביוני 2020. מאחוריהם גבי אשכנזי
06:58 עריכה

ועדת הקורונה של הכנסת תתכנס היום, בשעה 13:00, כדי לאשר את ההגבלות שהטילה הממשלה ביום חמישי האחרון. לפי ההגבלות החדשות, באולמות, פאבים, מועדונים ובתי תפילה יוכלו להתכנס עד 50 איש ובהתקהלויות אחרות במקומות סגורים – עד 20. אם אכן יאושרו, ההגבלות ייכנסו לתוקף מחר.

07:14 עריכה

מהיום חל איסור לקיים מבחנים במוסדות להשכלה גבוהה, אלא במתכונת מקוונת. היוזמה של ועד ראשי האוניברסיטאות, שרק חלק מהמבחנים יהיו מבחני בית ואחרים ייעשו במוסדות ההשכלה – לא התקבלה על ידי משרד הבריאות.

07:48 עריכה

הממשלה תאשר היום בישיבתה השבועית את מינויו של גלעד ארדן לשגריר ישראל באו"ם. כהונתו כשגריר תחל היום, והוא יחליף בתפקיד את דני דנון, שכיהן בתפקיד מאוקטובר 2015. עם מינויו תיפסק חברותו בממשלה ובכנסת.

בנוסף ימונה ארדן לשגריר ישראל בארצות הברית – כהונה שתחל ב-22 בינואר 2021. ארדן יחליף בתפקיד את השגריר המכהן, רון דרמר.

גלעד ארדן בטקס חילופי השר לביטחון הפנים בירושלים, 18 במאי 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ארדן בטקס חילופי השר לביטחון הפנים בירושלים במאי האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במקומו של ארדן, המכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי, יתמנה כחבר בממשלה, חבר הכנסת אופיר אקוניס.

שלשום הגישה שרת ההתיישבות ציפי חוטובלי את התפטרותה מהכנסת – התפטרות שתיכנס היום לתוקף.

במקומם של ארדן ושל חוטובלי כחברי כנסת, יתמנו אריאל קלנר ואוסנת מארק לח"כים. השניים כיהנו בעבר כחברי כנסת.

08:46 עריכה

יושב ראש ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופסור רון רובין, ביקר את השר להשכלה גבוהה זאב אלקין, שמנע את כינוס המועצה להשכלה גבוהה כדי שתדון במתווה הבחינות שגיבש הוועד. "זה סימן רע לבאות", אמר רובין בגלי צה"ל.

09:20 עריכה

שר החינוך יואב גלנט מעוניין למנות למנכ"ל משרדו את עמית אדרי, שכיהן כקצין הלוגיסטיקה של גלנט, כשזה עמד בראש פיקוד דרום – כך דיווח עמיר קורץ ב"כלכליסט". אדרי נעדר ניסיון בתחום החינוך.

10:03 עריכה

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, ראש אגף המבצעים בצה"ל, האלוף אהרון חליוה, הורה לסגור את חדרי הכושר והספינינג בבסיסי הצבא.

10:34 עריכה

ועדת ההיתרים קבעה שעל ראש הממשלה בנימין נתניהו להציג ראיות לכך שהשיב לבן דודו, איש העסקים נתן מיליקובסקי, 30 אלף דולרים, שקיבל ממנו, בתוך 30 ימים – כך עולה מהחלטת הוועדה, שפורסמה הבוקר ב"הארץ".

ביום חמישי האחרון הודיעה הוועדה שעל ראש הממשלה להשיב 30 מתוך 300 אלף הדולרים שהעביר מיליקובסקי לבני הזוג נתניהו. יתר הסכום – כך השתכנעה הוועדה – שימש להגנתה המשפטית של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו.

10:46 עריכה

השרה לשוויון חברתי מירב כהן תיכנס לבידוד, לאחר שהתברר שסייעת בגן הילדים של בתה התבררה כחולת קורונה. כהן אינה חייבת להיות בבידוד, אך החליטה לנקוט בצעד זה לאחר שנועצה בגורמי מקצוע במשרד הבריאות.

11:43 עריכה

הממשלה אישרה את מינוי גלעד ארדן לשגריר ישראל באו"ם, כהונה שתחל היום, ולשגריר בארצות הברית, כהונה שתחל בעוד חצי שנה.

עם המינוי נפסקה חברותו של ארדן בממשלה ובכנסת. במקומו התמנה לחבר כנסת אריאל קלנר, שכיהן כח"כ בכנסת ה-21.

12:29 עריכה

יושב ראש ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת צבי האוזר, ייכנס לבידוד, לאחר שבא במגע עם חולה מאומת. הבידוד של האוזר יימשך עד יום שני בשבוע הבא.

12:50 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ נפגש עם נציגים של איגוד אולמות האירועים, והוחלט על הקמה של צוות משותף – שיחל לפעול השבוע – לגיבוש מתווה סיוע לענף זה. תנאי לקבלת סיוע מהמדינה הוא החזרה של מקדמות, שקיבלו האולמות מחוגגים, שהאירועים שתכננו לקיים לא נערכו.

13:57 עריכה

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה ממליץ לבחון מחדש את ההקלות שניתנו לקיום אירועי תרבות, כי הללו נערכים במקומות סגורים בנוכחות מספר גבוה של משתתפים.

14:03 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפרד היום בישיבת הממשלה מגלעד ארדן, המתמנה לשגריר ישראל באו"ם.

אנחנו נפרדים היום מגלעד ארדן. גלעד, אני רוצה להזכיר לך שאנחנו נפגשנו בכהונה הראשונה שלי ב-96'. הגעת כאדם צעיר, אתה עדיין נשארת אדם צעיר, אבל צברת ניסיון גדול מאוד. רשמתי לי רק חלק מהתפקידים שעשית: שר להגנת הסביבה, שר להגנת העורף, שר התקשורת, שר הבט"פ – בתקופה עם אתגרים גדולים מאוד של פיגועי בודדים שהיינו צריכים להתמודד איתם, המשטרה הייתה צריכה לעשות זאת, ואכן בהנהגתך עשתה שורה של צעדים שלא נעשו קודם לכן. השר לעניינים אסטרטגיים – ההתארגנות נגד ה-BDS, וכמובן, חבר הקבינט במשך השנים האחרונות. אלה תפקידים שוודאי גרמו לך להכיר את האתגרים חובקי העולם של מדינת ישראל.

אתה ביטאת לא פעם את נכונותך וביטחונך שתוכל לייצג את מדינת ישראל בעוצמה, בתקיפות הדרושה וגם בנימוקים הדרושים במישורים הללו. אני חושב שהעבודה שעשית מול ה-BDS נותנת לך משנה מרץ ומשנה ניסיון לפעולה הזאת. הזירה הזאת הולכת להיות מאתגרת, אנחנו רואים מה קורה במסגרת בית הדין הבינלאומי בהאג, בית הדין המוטה שעושה דה-לגיטימציה לישראל.

אין ספק שהזירה של האו"ם והזירה של ארה"ב הן הזירות הבינלאומיות החשובות ביותר שיש לנו. אנחנו שולחים אותך לשם עם ציפייה גדולה וידיעה שאנחנו נאותגר שם, ואנחנו סומכים עליך שתעשה שם את העבודה.

אתה תתמנה מעכשיו, מגמר הישיבה הזאת, כשגריר ישראל באו"ם, ומה-20 בינואר, עם תום כהונתו של רון דרמר שתוארך היום גם כן בשנה אחת, כשגריר ישראל בארה"ב. היחיד שהיה בתפקיד הזה בכפילות היה אבא אבן הרבה שנים קודם לכן, ואני מאחל לך לא פחות הצלחה. תודה לך גלעד, על כל תרומתך.

14:09 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה, שיידרשו צעדים נוספים במאבק בקורונה, מעבר לאלה שהוחלט עליהם בסוף השבוע האחרון.

בימים הקרובים אנחנו נציג תוכנית כלכלית מיוחדת לטפל באתגר הכלכלי של הקורונה שמעסיק עצמאים, אזרחים, בעלי עסקים ועובדים. זו משימת-על מבחינתי ומבחינת הממשלה. במקביל, אנחנו בעיצומה של מתקפת קורונה מחודשת – התפרצות חזקה מאוד שעולה ומתפשטת גם בעולם וגם אצלנו.

ארגון הבריאות העולמי ציין את המזרח התיכון כמוקד התפשטות עולמי. זה לא פוסח על ישראל, זה כאן. ולכן, אנחנו גם רואים, כפי שהתרעתי, שההתפרצות הזאת תלווה גם בעלייה, בהכפלה, של מספר החולים הקשים – דבר שיאתגר את מדינת ישראל ואת מערכת הבריאות שלנו.

שוחחתי על כך הבוקר עם שר הבריאות, ואתמול בלילה עם גורמים שונים. אנחנו נידרש לצעדים נוספים מעבר למה שהחליטו קבינט הקורונה והממשלה בסוף השבוע שעבר. לצורך זה אני מבקש בגמר הדיון של ישיבת הממשלה הזאת להביא הערכה מחודשת על מצבנו, לאן אנחנו הולכים והצעדים הנדרשים.

כמו כן, ביקשתי בהתאם לדיונים שקיימנו להביא הנה את יו"ר הכנסת יריב לוין ואת ראש ועדת חוק, חוקה ומשפט יעקב אשר, כדי להעמיד אותם על החומרה של המצב. אנחנו במצב חירום, אנחנו לא יכולים להתנהג בחקיקה בכנסת, בצעדים שאנחנו עושים, כאילו אנחנו בימים כתיקונם. לא כך הדבר, ועל כן אנחנו רוצים לקדם גם את האמצעים לקבלת החלטות וגם את קבלת ההחלטות בהיקף אחר ובעוצמה אחרת, כדי לבלום את התפשטות הקורונה. אם לא נבלום את התפשטות הקורונה, לא תהיה לנו לא בריאות ולא כלכלה, וייגבו חיים של אזרחים רבים במדינת ישראל.

אנחנו חייבים לעשות את מה שנדרש. לכן, ביממה הקרובה, לאחר המצגת שתוצג כאן, אנחנו נידרש לישיבת ממשלה נוספת כדי לקבל את ההחלטות הדרושות הן בצעדים מעשיים והן בחקיקה.

14:19 עריכה

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר בוועדת הקורונה כי ישראל נתונה בעיצומו של גל תחלואה שני, הקשה יותר מהגל הראשון. לדבריו, אם לא יינקטו כעת צעדים קשים, ישראל תמצא עצמה תחת סגר.

14:27 עריכה

גלעד ארדן, שהתמנה לשגריר ישראל באו"ם, הודה לראש הממשלה ולשריה על האמון שנתנו בו.

14:36 עריכה

התוכנית הכלכלית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחצי השנה הקרובה תכלול הארכה לתקופה ממושכת של פרק הזמן שבו ניתנים דמי אבטלה – כך דיווח שאול אמסטרדמסקי בתאגיד השידור כאן. ביום חמישי האחרון אמר נתניהו, שבימים הקרובים יציג את תוכניתו, אותה כינה "ערכת קורונה כלכלית".

ככל הנראה תכלול התוכנית פעימות נוספות עבור ציבור העובדים העצמאיים. תיכלל גם אפשרות להאריך את התוכנית בחצי שנה נוספת.

15:09 עריכה

מחר תתקיים ישיבת ממשלה לדיון על הגבלות נוספות.

15:56 עריכה

הקנס על אי עטיית מסכה צפוי לעלות השבוע ל-500 שקלים, כאשר תאושר הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. בוואלה! דווח כי המהלך ייצא לפועל לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת הביעו התנגדות לכך שהקנס על אי העטייה יירד לסכום נמוך יותר.

16:20 עריכה

ועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון אישרה ברוב של 7 תומכים מול 3 מתנגדים את הצוים הקובעים כי באולמות בברים ובבתי כנסת מספר המתקהלים לא יעלה על 50. הצו יכנס לתוקפו מחר בשעה 08:00.

16:31 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בביקורת על החלטת ועדת הקורונה, להגביל נוכחות של עד 50 בני אדם במקומות: "ההנחיה הייתה צריכה להתקבל לפי גודל המקום אבל אף אחד בממשלה העצלנית הזאת לא בא לעבוד. גוזרים קריסה כלכלית למאות אלפי אנשים".

17:00 עריכה

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, לאחר החלטת הוועדה: "כואבת את הצער שחווים בעלי השמחות ובעלי האולמות עם ביטול האירועים שתכננו השבוע, אך אנחנו בשעת חירום. עם זאת, יש לנו חובה מוסרית אמיתית לפצות את האנשים שאנחנו כופים עליהם את צמצום הפעילות וסגירת המקומות".

17:59 עריכה

בעקבות משבר הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להאריך את כהונתו של ראש המוסד יוסי כהן בחצי שנה.

18:25 עריכה

משרד הבריאות עדכן כי מיום חמישי נשלחו עשרות אלפי הודעות ממשרד הבריאות לאזרחים בעקבות איכוני השב"כ, העוקבים אחר המקומות בהם שהו חולי הקורונה.

"אנחנו מבינים את הקושי שהפעולה יוצרת עבור הציבור אבל חזור לזכור כי זהו כלי המסייע רבות בחקירות האפידמיולוגיות ומציל חיים", נכתב בהודעת המשרד. עוד נמסר כי התקבלו פניות רבות בנושא ערעור על בידודים, נאמר כי הבעיה מוכרת ופועלים לפתור אותה.

18:28 עריכה

הממשלה מקדמת בהליך חקיקה מהיר חוק שיאפשר לה לקבל החלטות על היקף ההגבלות במרחב הציבורי מבלי לקבל אישור מראש מהכנסת – כך דווח בוואלה!NEWS. לוועדת הקורונה בכנסת תהיה סמכות רק לאחר 7 ימים לאשרר או לבטל את החלטת הממשלה אבל ההחלטות ייכנסו לתוקף מיידית.

18:46 עריכה

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, בירך את איסמעיל חאלדי, תושב הכפר חוואלד בגליל התחתון שמונה היום לשגריר ישראל באריתריאה.

"חאלדי שימש כיועץ שלי כשכיהנתי כשר החוץ. הוא ידוע כפטריוט ישראלי המגן על מדינת ישראל בחירוף נפש ונלחם בכל הכח על שמה של מדינת ישראל בעולם", סיפר ליברמן.

ברכות חמות לאיסמעיל חאלדי, תושב הכפר חוואלד שבגליל התחתון, שמונה היום לשגריר ישראל באריתריאה. חאלדי שימש כיועץ שלי…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום ראשון, 5 ביולי 2020

19:40 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ על הדרישה להעביר את הטיפול במשבר הקורונה לידי צה"ל: "אני ממש לא חושב שצה"ל ומערכת הביטחון זו התשובה לכל דבר. אבל המדינה השקיעה משאבים עצומים בפיקוד העורף, בפירוש גם כדי להתמודד עם מחלות. יש שם מומחיות, יש כוח אדם, יש יכולות ביצוע בחירום. כשאנחנו נכנסים לגל שני, בלתי נתפס שלא מנצלים את המשאב האדיר הזה. זה מסריח מפוליטיקה קטנונית".

20:21 עריכה

מקורבי ראש הממשלה נתניהו אמרו לחדשות 13 כי ראש הממשלה החליפי בני גנץ מפריע בניהול משבר הקורונה. "הוא מפריע לו לנהל את משבר הקורונה – יש רק קברניט אחד", אמרו המקורבים.

21:24 עריכה

שר הכלכלה עמיר פרץ הודיע כי החליט לחתום על הצו לאיסור ייצוא מכונות הנשמה לחודש הקרוב. "כמו כולם גם אני בעד לפתוח את המשק לשיווק בחו"ל,

22:09 עריכה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הודיע כי יוגדל היקף מלוניות הקורונה ב-50% השבוע. כמו כן, צה"ל יקצה 300 חיילים לתגבור מיידי של מערך הבדיקות האפידמיולוגיות.

07:08 עריכה

משרד הביטחון והתעשייה האווירית הודיעו הלילה כי שוגר בהצלחה לוויין התצפית אופק 16 לחלל. השיגור בוצע באמצעות משגר לוויינים מסוג שביט משדה ניסויים במרכז הארץ.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ברך: "הישג אדיר למערכת הביטחון…העובדה שישראל היא אחת מ-13 מדינות בעולם בעלות יכולת שיגור לחלל אינה מובנת מאליה והיא עומדת בראש ובראשונה בזכות האנשים ששוקדים על המערכות הללו ומקדמים יכולות פורצות דרך לאורך שנים".

גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וחבר מפלגתו והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון שלחו ברכות:

סגירה