לאחר שהציג את ההגבלות לציבור: אדלשטיין חגג במסיבה עם עשרות משתתפים

כך דווח בכאן חדשות, אדלשטיין הגיב: "האירוע התקיים בהתאם להנחיות" ● היועמ"ש לבג"ץ: "להורות על ביטול החסינות שניתנה לח"כ חיים כץ" ● נשיא המדינה ריבלין מבקר את התנהלות המדינה עם משבר הקורונה: "ישראל לא פיתחה עדיין תורת לחימה למאבק בנגיף" ● הכנסת הצביעה נגד הקמת ועדת החקירה לשופטים ● ניסנקורן: כל עוד אני שר המשפטים שלטון החוק לא ייפגע ● גנץ: הליכוד מייצר מחדל מוסרי ומחבל בדמוקרטיה

יולי אדלשטיין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
יולי אדלשטיין
06:57 עריכה

היום בשעה 13:00 בצהריים יוטל סגר על ביתר עילית, שיימשך שבוע. תחילה אמור הסגר היה להתחיל בשעה 08:00 בבוקר, אולם משום שהוחלט על הטלתו בשעת לילה מאוחרת – נדחתה שעת התחלתו, כדי שהציבור יוכל להיערך לקראתו. הסגר על העיר הוטל בשל שיעורי התחלואה הגבוהים שבה.

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין מתנגד להטלת הסגר, שלדבריו, "רק יהפוך את העיר למדגרה של הנגיף".

07:03 עריכה

לדרישת ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, היום יתקיים דיון עם נציגי משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי בעניין איכוני שב"כ. לפי שורה של דיווחים, רבים מאלו שקיבלו הודעה על כך ששהו בקרבת חולי קורונה – כלל לא נכחו בעת האמורה לצד חולים.

07:35 עריכה

מהבוקר הקנס על אי עטיית מסכה במרחב הציבורי עומד על 500 שקלים, ולא 200 שקלים כפי שהיה עד כה.

07:44 עריכה

היום נכנס לתוקף האיסור לפתוח אולמות אירועים.

08:34 עריכה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, פעלה יחד עם גורמים נוספים במשרד כדי לסכל את הקמת "המכלול", גוף שהורכב, בין היתר, מקציני חיל האוויר ונועד לקטוע שרשראות הדבקה – כך דווח ב"ידיעות אחרונות".

לפי הפרסום – שתמציתו הופיעה הבוקר בעיתון, ויופיע במלואו בסוף השבוע – סדצקי עמדה בראש המתנגדים להקמת גוף זה, בעוד עמיתה, המשנה למנכ"ל, פרופסור איתמר גרוטו, התעלם מהיוזמה והמנכ"ל לשעבר, משה בר סימן טוב, ביכר שלא לקבל החלטות.

08:47 עריכה

1,319 נדבקים בקורונה אותרו אתמול בישראל – כך לפי דוח של מרכז המידע והידע למערכה בקורונה. זהו מספר החולים הגבוה ביותר שאובחן בישראל במשך יממה. לפי דוח זה של אגף המודיעין, כעת בישראל 13,841 חולים פעילים.

09:08 עריכה

עורך הדין מיכה פטמן פורש מייצוגו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. פטמן התמנה לפרקליטו של נתניהו לפני חודשים אחדים. הדיון הבא במשפט נתניהו ייערך בעוד עשרה ימים.

ההתפטרות נעשתה לאחר שוועדת ההיתרים לא קיבלה את בקשת ראש הממשלה להסתייע כספית במקורבו. את נתניהו מייצג כעת עורך הדין עמית חדד.

09:42 עריכה

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי הציג בחשבון הפייסבוק שלו תוכנית כלכלית, שאותה גיבש, לדבריו, עם בני גנץ. בין היתר מוצע בתוכנית פטור לעסקים מתשלום ארנונה, מתן דמי אבטלה לעובדים עצמאיים והקפאה של תשלומי המשכנתאות.

תכנית "חיסון כלכלי" יוצאת לדרך. אסור לתת למאות אלפי ישראלים ליפול לתהום ולכן, יחד עם בני גנץ – Benny Gantz בניתי תכנית…

פורסם על ידי ‏איציק שמולי | Itzik Shmuli‏ ב- יום שלישי, 7 ביולי 2020

09:46 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ ייפגשו היום כדי לדון בתקציב המדינה. אתמול בערב נועדו השניים, אך לא גיבשו הסכמה בעניין. בעוד נתניהו מעוניין בתקציב אחד ל-2020 ובתקציב נוסף ל-2021, גנץ תומך בתקציב יחיד ל-2021-2020.

10:38 עריכה

בעקבות חשיפת זמן ישראלהתנועה לאיכות השלטון פנתה לוועדת הכנסת: השר רפי פרץ מכהן בתפקידו בניגוד לחוק ועליו להתפטר מתפקידו.

בשל התנהלותו של השר רפי פרץ מאז הצטרף לקואליציה והצבעתו בניגוד לעמדת מפלגת ימינה, על ועדת הכנסת לקבוע כי חבר הכנסת פרץ פרש מסיעתו שלא במסגרת התפלגות ולמעשה מעל באמון שנתן בו הציבור. חוק יסוד הממשלה קובע, כי שר אשר פרש מסיעתו ולא התפטר מהממשלה סמוך לכהונתו, לא יכהן כשר בתקופת כהונתה של אותה הכנסת. בשל כך על השר פרץ להתפטר מתפקידו כשר לכל תקופת הכנסת ה-23.

ב-17 במאי הושבעה ממשלת ישראל ה-35. במסגרת השבעה זו הצביעו חברי הכנסת, בין היתר, גם על כניסתו של חבר הכנסת רפי פרץ לתפקיד השר לענייני ירושלים ומורשת. זאת, על אף שסיעת ימינה, ממנה נבחר חבר הכנסת פרץ לכנסת ה-23, נמצאת באופוזיציה.

השבוע, פורסם בתקשורת כי השר פרץ הגיש לוועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת גינזבורג הודעה על התפלגותו מסיעת ימינה. תיקוני החקיקה שבאו לאחר התרגל המסריח בשנת 1990, נועדו להסדיר את מערכת היחסים בין הסיעה לחבריה, על מנת למנוע מחבר כנסת שנבחר במסגרת רשימה מסוימת לערוק לסיעה אחרת, רק בשל הבטחה של תפקיד, כלומר למנוע מעילה באמון הבוחרים. בפועל, השר פרץ הצביע נגד עמדת סיעת ימינה בעניין הבעת אי-אמון בממשלה לא פעם אחת ולא פעמיים. כך למשל ביום השבעת הממשלה הצביע פרץ בעד כינון הממשלה ה-35 ובניגוד לעמדת סיעת ימינה, זאת משום שחתם עם ראש הממשלה נתניהו על הסכם למינויו לתפקיד שר – תפקיד המהווה תמורה לפרץ עבור כניסתו לקואליציה.

לטענת התנועה, על ועדת הכנסת חלה החובה לקבוע על סמך החומר העובדתי ובהתאם לחוק יסוד הכנסת – כי חבר הכנסת פרץ פרש מסיעתו שלא במסגרת התפלגות. חוק יסוד הממשלה קובע כי שר אשר פרש מסיעתו ולא התפטר מהממשלה סמוך לכהונתו, לא יכהן כשר בתקופת כהונתה של אותה הכנסת. משכך, על חבר הכנסת פרץ גם להתפטר מתפקידו כשר לכל תקופת הכנסת ה-23.

11:17 עריכה

אב הבית במעון ראש הממשלה, אפי אזולאי, צפוי להיחקר היום באזהרה בחשד לשיבוש הליכי משפט ולהדחה לעדות שקר – כך דיווח אביעד גליקמן בחדשות 13. החקירה במשטרה נפתחה בעקבות טענתה של ליאורה בביאן, העובדת בבית ראש הממשלה, כי אזולאי איים עליה.

11:19 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נכנס לבידוד בשל חשש שנחשף לחולה קורונה.

12:33 עריכה

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פרסם את מספרי הטלפון של חברי הכנסת מש"ס ומיהדות התורה בניסיון ללחוץ עליהם לתמוך הקמת ועדת חקירה לבחינת ניגודי עניינים של שופטי בית המשפט העליון.

13:01 עריכה

בשעה זו – 13:00 בצהריים – מתחיל הסגר שהוטל על העיר ביתר עילית.

13:10 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, הנתון בבידוד, עדכן ששלומו טוב, והוא ממשיך בעבודתו.

13:20 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר על היוזמה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון שהיא "מופרכת והיא לא תעבור".

13:27 עריכה

ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת פנה לשרים בבקשה לקבל מהם הצעות לצעדים נוספים שיש לנקוט כדי למנוע התקהלויות.

14:08 עריכה

יושב ראש סיעת הליכוד מיקי זוהר הודיע שהליכוד יצביע בעד הקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון.

14:13 עריכה

בכחול לבן אומרים ש"הצבעה בעד הקמת ועדת חקירה לשופטים היא הכרזת מלחמה נגד הדמוקרטיה הישראלית". עוד אומרים במפלגה שאם בליכוד יתמכו ביוזמה – המשמעות היא הליכה לבחירות.

14:25 עריכה

יושב ראש הכנסת יריב לוין הודיע שיתמוך בהקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון.

הימים שבהם הכנסת חששה מלבקר את מערכת המשפט חלפו. עצם הדיון שיתקיים היום במליאת הכנסת בהצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא ניגוד העניינים בבית המשפט העליון והתמיכה הבלתי מבוטלת שההצעה זוכה לה, הם שבירה של מחסום נוסף בדרך לביקורת פרלמנטרית אפקטיבית על הדברים הטעונים תיקון ברשות השופטת.

14:45 עריכה

מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נתן אשל, האשים בהודעה ששלח לעיתונאים את הציבור על כך שאינו נשמע להנחיות.

נתן אשל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אשל בכנסת, אשתקד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לא החור גנב, העכבר גנב. אחוז גבוה של הציבור שלא נשמע להוראות, שלא חובש מסיכה, שחוגג במועדונים ועל הגגות, בים ובמקומות ציבוריים אחרים – אשם במצב, ולא הממשלה, שרצתה לעזור לבעלי עסקים, שלא נשמעו לכללים.

14:48 עריכה

ביהדות התורה אומרים שאם לא תחול משמעת קואליציונית הם יתמכו ביוזמה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית, שתבחן את ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון.

14:54 עריכה

היוזמה להקמת ועדת חקירה לבחינת ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון מסעירה את המערכת הפוליטית.

15:06 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ: "הליכוד מייצר מחדל מוסרי ומחבל בדמוקרטיה – לא אאפשר זאת".

 

15:58 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר במהלך מליאת הכנסת על רקע הקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית לבדיקת ניגודי עניינים של שופטים: "אני מתבייש בליכוד. אני חושב שיש לנו פה מבחן לדמוקרטיה ישראלית, לשלטון החוק. אני חושב שמה שעושה הליכוד זו הפרה טוטאלית ובוטה של ההסכם הקואליציוני ושל מערך יחסי העבודה של ממשלה. אני מתבייש שראש ממשלה הורה לחברי הליכוד להצביע בעד הצעה כזו".

16:00 עריכה

השר רפי פרץ: "על אף שבימי המשבר בו אנו נמצאים יש נושאים חשובים יותר לציבור הישראלי הצבעתי בעד הקמת ועדת חקירה לחקר ניגודי העניינים של השופטים. הטיפול בקורונה לא צריך לסתור את השינויים שצריך לעשות במערכת המשפט. אור השמש מחטא ושקיפות של העומדים על כס השיפוט רק תחזק את הדמוקרטיה ותגדיל את האמון".

16:12 עריכה

הכנסת דחתה את ההצאה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לניגוד עניינים של שופטים. 54 הצביעו נגד ו-43 בעד. ראש הממשלה בנימין נתניהו נעדר מההצבעה.

16:16 עריכה

מפלגת ימינה: "למה מצביעים ימין ומקבלים שמאל? חסרו 11 קולות כדי להקים ועדת חקירה על השופטים. 13 ח"כים מהליכוד ומש"ס נעדרו בהוראת נתניהו ודרעי. אל תספרו לנו יותר שאתם באמת בעד שינוי במערכת המשפט".

16:18 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "אני תמיד שמח כשיש לי הזדמנות להצביע נגד סמוטריץ' ונתניהו. אני מתבייש שכנסת ישראל, במקום לעסוק בטיפול בהתפשטות המגפה והמשבר הכלכלי, מנסה לעזור לממשלת החרטא לשנות את סדר היום ולברוח מאחריות".

16:23 עריכה

בצלאל סמוטריץ' (ימינה): "נפל דבר בישראל, קואליציית ליברמן-טיבי-יזבק-לפיד ובורחי הליכוד חברו יחד לבצר את כוחו לשל בג"ץ על חשבון אור השמש וניקיון הכפיים של השופטים. אור השמש מחטא, הם בחרו להשאיר את מדינת ישראל בחושך".

16:28 עריכה

השר אבי ניסנקורן: "כל עוד אני שר המשפטים, שלטון החוק לא ייפגע ומערכת המשפט תפעל בעצמאות מלאה. למען כל אזרח במדינת ישראל. נקודה".

16:32 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "שבוע הבא יש עתיד תביא להצבעה הקמה של ועדת חקירה בנושא הצוללות".

17:21 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה התייחס להפלת ההצעה להקמת ועדת חקירה נגד שופטי בית המשפט העליון ואמר: "ההצעה המסוכנת של סמוטריץ' נפלה בזכות הקולות של הרשימה המשותפת. שוב מתברר שכדי להתנגד לאג'נדה של נתניהו צריך אותנו להרבה יותר מהצבעה אחת".

17:26 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שלח דברי ברכה במהלך טקס סיום של המכללה לביטחון לאומי, והתייחס להתמודדות המדינה עם נגיף הקורונה: "עד לרגעים אלו, מדינת ישראל, לא פיתחה 'תורת לחימה' ברורה וקוהרנטית למאבק בנגיף. אין לנו גוף אחד שמרכז את הידע, את המאבק, את ההתמודדות, את השליטה, ואת השיח מול הציבור ועם הציבור".

עוד הוסיף ריבלין: "אין שום מקום לחישובים פוליטיים של משרד הביטחון מול משרד הבריאות. חייבים לתת את המושכות בידי הגוף שיכול להביא את התוצאה הטובה ביותר, כשכל שאר המשרדים כפופים לו ומסייעים לו. היום הבטחון הלאומי שלנו מצריך התמודדות נחושה אך שקולה עם המשבר הבריאותי. הבטחון הלאומי שלנו מצריך שיקום המשק הישראלי שספג וסופג מכה אנושה".

18:01 עריכה

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, הגישה מועמדות לכהן כחברה מטעם האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים.

18:24 עריכה

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שהוא "רוצה להפיל את הממשלה" – כך דווח בוואלה! NEWS.

דרעי אמר את הדברים לנתניהו בשיחת ועידה טלפונית בהשתתפות יו"ר הכנסת יריב לוין, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני. דרעי וגפני ניסו לשכנע את נתניהו לא להצביע בעד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון אך ראש הממשלה סירב. בשלב הזה, דרעי אמר לנתניהו בטון גבוה: "זה יפיל את הממשלה, אתה רוצה להפיל את הממשלה", ובסוף הדברים טרק את הטלפון בזעם.

18:59 עריכה

מסתמן: ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יציג הערב את חבילת הסיוע למשק.

19:20 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העביר היום לבג"ץ את עמדתו כי יש לבטל את החסינות שהעניקה ועדת הכנסת לח"כ חיים כץ (הליכוד).

"אי החלטת הכנסת ה-22 להעניק לח"כ כץ חסינות, כמו גם המלצת ועדת הכנסת, הן בטלות וחסרות תוקף, ולחלופין יש להורות על ביטולן. זאת המטעם שנתקבלו בחוסר סמכות ובחריגה מסמכות, וכן מחמת חוסר סבירות קיצוני", כתב מנדלבליט במסגרת תגובה לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד החלטת החסינות.

19:27 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מתייחס להפלת ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון.

"היום נאלצנו לעצור את פעילותינו כדי למנוע פגיעה בשופטי ישראל ובמערכת המשפט. אני שמח שעשינו זאת, אני גאה שעשינו זאת. מה שחשוב בימים הללו זה ביטחון, בריאות וכלכלה ולא שום משחק פוליטי".

"כחול לבן בראשותי תציג ביום ראשון את דרישותיה לחבילת סיוע לאזרחי ישראל ותתמוך אך ורק בתוכנית ארוכת טווח שיש בה מענה לכלכלה הישראלית ולאזרחי ישראל", דברי גנץ.

19:52 עריכה

מממשמר הדמוקרטיה הישראלית נמסר: "טוב עשה היועץ המשפטי לממשלה שקיבל את כל טענותינו בעניין החלטת הכנסת להעניק חסינות לח"כ חיים כץ. החלטת הכנסת הקודמת הייתה בלתי חוקית, ועל בית המשפט לקבוע שהיא בטלה ולאפשר את הגשת כתב האישום נגד כץ באופן מיידי לבית המשפט. משמר הדמוקרטיה ימשיך לעמוד על כך שהחלטות הכנסת והממשלה יהיו בהתאם לדין ולעקרונות היסוד של משטר מתוקן".

19:53 עריכה

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו קיים התייעצות עם שר הבריאות אדלשטיין וראש המל"ל בה דנו על נתוני התחלואה במוקדים שונים, לקראת הכרזה על אזור מוגבל. נתניהו הנחה לכנס את ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל מיד בתום גיבוש ההמלצות הסופיות במשרד הבריאות.

20:22 עריכה

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד על חוות דעתו של היועמ"ש בעניין החסינות לחיים כץ: "חוות דעת מופרכת. בהחלטתו היועץ מבטל את סמכות הכנסת כליל. ההחלטה עליה הצביעו רוב חברי הוועדה הייתה שקולה, לאחר תהליך סדור ושמיעת כל הצדדים. אבל אחרי היום מה לנו כי נלין?".

20:29 עריכה

הממשלה מתכוונת לאשר בשבוע הבא רפורמה שתחייב כל אזרח למסור למשרד הפנים את מספר הטלפון הנייד ואת כתובת הדואר האלקטרוני שלו – כך דיווח העיתונאי חיים לוינסון ב"הארץ". מטרת הרפורמה היא לשפר את שליחת הדואר לאזרחים.

20:41 עריכה

זמן קצר אחרי שבישר על הגבלת ההתקהלויות ל-20 איש בבתים, אדלשטיין חגג לרעייתו אירנה נבזלין יום הולדת בבית פרטי בנוכחות עשרות מוזמנים, שעות לפני שהנחיות חדשות נכנסו לתוקף – כך דווח בכאן חדשות. אדלשטיין: "האירוע עמד בהנחיות".

21:42 עריכה

השרה לקידום קהילתי, אורלי לוי-אבקסיס, פנתה לשר המשפטים אבי ניסנקורן בבקשה לדחות את יישום החוק האוסר צריכת זנות.

"אני מבקשת לדחות את תחולת החוק, עד להקמת מנגנוני השיקום והטיפול הנדרשים לוודא כי אוכלוסיות הזנות מקבלות את המענה הדרוש", כתבה.

21:54 עריכה

יש עתיד: "בכל פעם שתראו את שר הרווחה מדבר על חלשים תזכרו שברגע האמת הוא חזק על חלשים. היום הוא הצביע נגד השוואת קצבת הנכות לשכר המינימום. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שיש לה שר רווחה אנטי חברתי. בושה".

21:57 עריכה

מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי התקשר לראש הסגל של ראש הממשלה אשר חיון, ודרש בשם נשיא המדינה את התערבותו של נתניהו כדי שיו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר יתנצל בפני ריבלין ויחזור בו מטענתו כי הוא התערב לבלימת ההצעה להקמת ועדת חקירה נגד השופטים – שנפלה בכנסת. חיון הבטיח לטובי שרה"מ יתערב בנושא – כך דווח ב-ynet.

22:15 עריכה

אירינה נבזלין אשתו של שר הבריאות יולי אדשטיין הגיבה לפרסום על מסיבת יום ההולדת שערכה בביתה בניגוד להנחיות: "אני אדם פרטי שחגג באירוע מצומצם, באוויר הפתוח, על פי כל כלל מחמיר, עם חבריו. הוזמנו פחות מ-50 אנשים".

07:40 עריכה

 יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מהליכוד: "יש נתק מוחלט בינינו לבין כחול לבן".

בראיון ל"ישראל היום" טען זוהר כי "מה שמחזיק את הממשלה הזאת זה אך ורק משבר הקורונה. אם לא היינו בגל שני, יש מצב שלא היתה כזאת ממשלה. כחול לבן צריכים לשנות את הגישה".

לשאלה האם הממשלה תחזיק מעמד זמן רב ענה: "להערכתי לא, אבל אני עדיין אופטימי ששני הצדדים יתעשתו כדי לייצב את הממשלה. אני רוצה שנתניהו יהיה ראש הממשלה. זה לא סוד שלא תמכתי במועמדותו של בני גנץ, ואין לי רצון עז שהוא יהיה ראש ממשלה".

סגירה