מיקי זוהר התקפל: הליכוד לא ידיח את שאשא ביטון מראשות ועדת קורונה

הליכוד הודיע בצהריים על כוונתו להדיח מחר את יפעת שאשא ביטון מראשות ועדת קורונה אחרי שהצביעה בעד פתיחת בריכות וחדרי כושר בניגוד לעמדת הממשלה ● פרופ' חזי לוי מודאג מהעליה במספר החולים ● פעילי ליכוד התחזו לתושבי שכונה סמוכה לבית ראש הממשלה והתלוננו לעירייה על המחאה במקום - כדי להביא לפינויה

יפעת שאשא-ביטון נואמת בכנסת במאי 2019, אז היתה שרת שיכון. הליכוד מבקש להדיח אותה מתפקידה הנוכחי כיו"ר ועדת קורונה אחרי שהצביעה בעד אישור לפתוח בריכות וחדרי כושר בניגוד לעמדת הממשלה (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
נועם ריבקין פנטון / פלאש 90
יפעת שאשא-ביטון נואמת בכנסת בעת שהיתה שרת שיכון, 13 במאי 2019
06:59 עריכה

הממשלה תתכנס היום בשעה 10:30 כדי לדון בתוכנית הכלכלית, שהציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ ביום חמישי האחרון. בתוכנית נקבע, בין היתר, שמחוסרי עבודה יוסיפו לקבל דמי אבטלה עד יוני 2021. הממשלה צפויה לאשר בישיבתה את התוכנית, שתעבור לאישור הכנסת.

07:08 עריכה

ועדת הקורונה צפויה לקיים היום הצבעה על סגירתם של חדרי כושר ובריכות ציבוריות. אתמול התקיים בוועדה דיון סוער בעניין זה, אך ההצבעה נדחתה להיום. הוועדה תתכנס בשעה 13:00 בצהריים.

07:34 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום דיון עם יושב ראש ש"ס, השר אריה דרעי, יושב ראש אגודת ישראל, השר יעקב ליצמן ויושב ראש דגל התורה, משה גפני. בפגישה, שתעסוק בסגר שהוטל על שכונות שבהן מתגוררת אוכלוסייה חרדית, ישתתפו שר הבריאות, יולי אדלשטיין, השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה.

08:02 עריכה

מהיום – האוטובוסים ישובו לפעול אחרי השעה 22:00 בלילה, כך הודיעה אתמול שרת התחבורה מירי רגב. זאת לאחר שקודם לכן נקבע שכדי לחסוך בתקציב התחבורה הציבורית תופסק בשעה 22:00 בלילה.

08:14 עריכה

שבועיים אחרי שהסתדרות האחים והאחיות הודיעה על סכסוך עבודה, שבים האחים והאחיות ומאיימים לשבות. בפנייה לשר האוצר ישראל כ"ץ ביקשו האחים והאחיות לקיים עימו "דיון חירום". הסתדרות האחים והאחיות דורשת להקצות עוד תקנים ומזהירה מפני "סיכון ממשי של חיי אדם".

08:45 עריכה

פקחים של עיריית ירושלים וכוחות משטרה פירקו את מאהל המחאה, שהוקם ליד בית ראש הממשלה. עשרות אחדות של מפגינים, המתנגדים להמשך כהונתו של בנימין נתניהו כראש הממשלה, פונו מהמקום. לדבריהם, הפינוי נעשה בכוח ובאופן אלים.

09:33 עריכה

באופוזיציה תוקפים את פינוי המוחים ליד בית ראש הממשלה בירושלים.

10:02 עריכה

חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד עדכן שנכנס לבידוד ביתי.

10:50 עריכה

בכיר בליכוד איים להדיח את חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון מראשות ועדת הקורונה, לאור כוונתה לבטל את החלטת הממשלה לסגור את חדרי הכושר והבריכות הציבוריות. "אם יושבת ראש ועדת הקורונה לא תיישר קו עם החלטות הממשלה – נחליף אותה", אמר. ב-13:00 ייערך דיון על פתיחת חדרי הכושר והבריכות הציבוריות.

11:56 עריכה

המשטרה פרסמה תגובה לפינוי מאהל המחאה שהוקם ליד בית ראש הממשלה –

בעקבות תלונות שהגיעו לעיריית ירושלים מתושבים המתגוררים בסמוך למעון ראש הממשלה, בגין חסימת המדרכה למעבר הולכי רגל באמצעות חפצים שונים והפרעה במקום, אבטחו הבוקר כוחות משטרה את עובדי העירייה בזמן שפינו ציוד מהמקום. המשטרה, מתוקף תפקידה, תמשיך לסייע לפעילות עיריית ירושלים בכל פעילות שתידרש.

12:07 עריכה

יושבת ראש ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון, אמרה בראיון בכאן רשת ב' שההצבעה על פתיחה של חדרי כושר ובריכות שחייה תיערך היום כמתוכנן. "מוכנה לשלם את המחיר כדי לעשות את הדברים הנכונים", אמרה.

12:27 עריכה

סיעת ש"ס נפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי תלונות הציבור החרדי על הסגרים בשכונותיה של אוכלוסייה זו ולגבי הטענות לאלימות השוטרים נגדה. בישיבה השתתפו גם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ושר הבריאות יולי אדלשטיין.

יושב ראש ש"ס אריה דרעי אמר: "הציבור החרדי ממושמע, היד הקלה נגדנו חייבת להיפסק". יושב ראש סיעת ש"ס מיכאל מלכיאלי אמר בישיבה: "יש זעם גדול על האכיפה הברננית, שמפלה את החרדים. בזמן שביישוב ביתר אישה מקבלת קנס של 2,000 שקלים על אי עטיית מסכה, בתל אביב מחלקים מסכות. הציבור שלנו מרגיש נרדף".

12:44 עריכה

הזמר והיוצר אסף אמדורסקי תקף בחשבון הפייסבוק שלו את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "גזלן חסר מצפון". הוא קרא לציבור להגיע מחר למחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים. "הוא נוכל, ונוכלים יש להעמיד לדין", כתב.

בדרך כלל העמוד פה נוהג לפרסם מופעים ואירועי מוזיקה אבל מכיוון שהנאשם מבלפור החליט לבדו (פה אחד, קרחת אחת) לעצור את כל…

פורסם על ידי ‏אסף אמדורסקי‏ ב- יום ראשון, 12 ביולי 2020

13:03 עריכה

באופוזיציה מוסיפים לתמוך במוחים נגד נתניהו, שפונו הבוקר מהמאהל שהקימו ליד בית ראש הממשלה בירושלים.

14:04 עריכה

פעילי ליכוד הציגו עצמם כשכנים של ראש הממשלה והתלוננו באופן מאורגן על המחאה במקום – כך דיווחה ענבר טויזר ב-N12. לאחר שהתלונות הועברו לעיריית ירושלים, פונה הבוקר מאהל המחאה. במשטרה אישרו שהפינוי נעשה בעקבות פניות של תושבים באזור.

14:20 עריכה

ועדת הקורונה מתכנסת בשעה זו, אחרי שישיבתה נדחתה בלמעלה משעה. הוועדה תדון בשיעורי התחלואה בחדרי הכושר ובבריכות השחייה.

14:22 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין החליטו לגבש תו סגול מחמיר מיוחד לצמצום ההתקהלויות סביב הבריכות, ובכך לפתוח את בריכות השחייה הלא מקורות, תוך תגבור האכיפה במקומות אלה – כך נמסר מדוברות ראש הממשלה.

חדרי הכושר יישארו סגורים ויפוצו כלכלית בהתאם.

14:31 עריכה

בניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועדת הקורונה אישרה פתיחה של חדרי כושר. ביציאה מהדיון אמר יושב ראש הקואליציה ויושב ראש סיעת הליכוד, מיקי זוהר, ליושבת ראש ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון: "אני מדיח אותך מהתפקיד" – כך דיווחה דפנה ליאל ב-N12.

14:48 עריכה

נציב תלונות הציבור על שופטים, שופט בית המשפט העליון בדימוס אורי שוהם, דחה את התלונה שהגיש חבר הכנסת שלמה קרעי לגבי שישה מקרים של ניגודי עניינים לכאורה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. התלונה בוססה בעיקרה על כתבות שפורסמו ב"מעריב".

בהחלטתו סקר הנציב שהם את ששת המקרים בהם נטען לניגוד עניינים, וכן את התייחסותה של הנשיאה חיות לכל אחד ואחד מן המקרים. הנשיאה חיות אף הוסיפה בתגובתה, כי קשה להשתחרר מהרושם שהתלונה והכתבות "אינן אלא חלק ממסע מכוון של דה-לגיטימציה, המתנהל מזה זמן נגד בית המשפט העליון וחלק משופטיו באופן אישי. בתגובתי התייחסתי אחת לאחת לטענות כלפיי והראיתי כי אין לדברים שחר, וכי מדובר בליקוט וצירוף מגמתי של חלקי מידע מן העשור האחרון והפרחת טענות והנחות משוללות יסוד".

14:57 עריכה

ח"כ מיקי זוהר שלח ליו"ר ועדת הכנסת מכתב שמצהיר על כוונתו להחליף באופן מיידי את ח"כ יפעת שאשא ביטון מראשות ועדה קורונה, אחרי שפתיחת חדרי כושר ובריכות שחייה אושרה בין היתר בתמיכתה. ח"כ גדעון סער חושב שהדחת יו"ר הוועדה אינה הצעד הנכון.

15:09 עריכה

ח"כ מיקי זוהר מסביר את הבקשה להדיח את ח"כ יפעת שאשא ביטון מראשות ועדת קורונה. לדבריו, היא "בחרה בדרך פופוליסטית וחסרת אחריות על גבם של הרשויות הנלחמות למניעת מגפת הקורונה והחליטה לפעול כנגד עמדת הקואליציה". גם ח"כ יואב קיש תקף את שאשא ביטון, שלדעתו "מובילה קו של כניעה ללחצים סקטוריאליים".

15:20 עריכה

בסיום ההצבעה על פתיחת חדרי כושר ובריכות שחיה, ח"כ מיקי זוהר אמר ליפעת שאשא ביטון "את גמרת" ולאחר מכן פנה להליך הדחתה. כעת הוא ממשיך ומסביר את המהלך בכך שה"החלטה של ח"כ יפעת שאשא ביטון היא בניגוד לעמדת גורמי המקצוע ושר הבריאות וגם מפרה משמעת קואליציונית". מנגד, ח"כ אביגדור ליברמן משבח אותה "על העמדה האמיצה".

15:40 עריכה

בן כספית מראה צילום מסך מקבוצת וואטסאפ של תומכי נתניהו, שבהודעות לחבריה, עודדו אותם להתקשר לעיריית ירושלים ולהתלונן על מאהל המחאה בבלפור "ולהסביר להם שאנחנו ירושלמים".

15:57 עריכה

משרד הבריאות הודיע כי יש כיום 20,251 חולי קורונה פעילים, 160 שמצבם קשה, 51 מונשמים ו-364 מתים. באיחור של יממה, המשרד מודיע שאתמול נדבקו 1,221 אנשים, והתקבלו 21,539 תוצאות של בדיקות.

16:12 עריכה

עוד קצת מיקי זוהר בוועדת קורונה: "כל עוד יש פה ממשלה היא צריכה להוביל תהליכים ואם אתם לא תאפשרו לממשלה ללכת עם גורמי המקצוע והשר הממונה  … יש פה משבר בריאותי וכלכלי ועכשיו גם פוליטי. התנהלות מהסוג הזה יכולה לייצר אנרכיה, זה ללכת נגד גורמי מקצוע ושר בריאות … ההחלטה חסרת אחריות ונתקן אותה".

ההחלטה לפתוח בריכות וחדרי כושר אושרה סופית ומיקי זוהר מבטיח שהתקנות לסגור אותם יובאו על ידי הממשלה לאישור מחודש בוועדות.

16:23 עריכה

"אנחנו מביאים לאישור הממשלה את התכנית הכלכלית המקיפה לשכירים, לעצמאים ולבעלי עסקים בשנה הקרובה, התכנית מיועדת לעזור לכל מי שנפגע מההתפרצות של הנגיף. אני יודע שהיא לא שלמה ושיש בה חורים, שר האוצר ואני כבר דיברנו על כך גם עם בני גנץ על מתן מענה, יש הרבה דברים שצריך לטפל בהם".

16:29 עריכה

ח"כים מהאופוזיציה ממשיכים לתמוך ביפעת שאשא ביטון לאחר שאיפשרה את ההצבעה נגד עמדת הממשלה בעניין פתיחת חדרי כושר ובריכות שחיה. עודד פורר אומר שזה משב רוח מרענן, מיקי לוי חושב שהכנסת לא יכולה להיות חותמת גומי של הממשלה ויואל רזבוזוב חושב שוועדת הקורונה פעלה נגד הממשלה ובעד אזרחי ישראל.

16:46 עריכה

ח"כ אוסנת מארק כינתה את המחאה הכלכלית שהיתה בככר רבין בשבת "הפגנה של השמאל הרדיקלי". בדיון בוועדת הכלכלה אמרה מארק "לא ראיתי שם עצמאים, רק שמאלנים ושמאל רדיקלי שבא ואמר רק דבר אחד, 'לא ביבי'".

יש מי שעושים סיבוב על גבם של מאות אלפי עצמאיים ובעלי עסקים ומנצלים את המצוקה שלהם לטובת ניגוח פוליטי, ויש מי שעובדים…

פורסם על ידי ‏אוסנת הילה מארק – Osnat hila mark‏ ב- יום שני, 13 ביולי 2020

16:50 עריכה

כחול-לבן הודיעו לליכוד שלא יתנגדו להדחת יפעת שאשא ביטון מראשות ועדת קורונה במהלך הדיון שיתקיים מחר בוועדת כנסת, כך לפי דיווחים של דפנה ליאל ומיכאל שמש.

17:21 עריכה

הממשלה אישרה את התכנית הכלכלית שכוללת רשת בטחון לעוד שנה מהיום לשכירים בחל"ת, מענק סיוע לעצמאים ולעסקים עבור חודשים מאי ויוני, החזרי ארנונה, פטור ממס על משיכה של קרן השתלמות עד 10,500 בחודש ועוד.

18:15 עריכה

כאלף עובדים סוציאליים מפגינים מול משרד האוצר במסגרת היום השמיני לשביתת המחאה שלהם על תנאי העסקתם. ח"כ ניצן הורביץ אומר שזו "השביתה הכי צודקת".

 

 

18:17 עריכה

שר הביטחון בני גנץ הודיע על מכרז לרכישת 25 אלף חבילות מזון שיחולקו בשכונות שתחת סגר. מוטב מאוחר.

 

18:21 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן במסר חד משמעי לליכוד: "אם תחליפו את נתניהו אני מתחייב תוך שבוע להקים ממשלה בראשות הליכוד".

18:40 עריכה

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, מדווח שהיום יש 932 נדבקים מחצות, וסך החולים המאומתים מעל 40 אלף, כאשר רבע מהנדבקים בגילאי 0-18.

"התחלואה הולכת ועולה וגם מספר הבדיקות עלה לכ-27 אלף מהם 6% חיוביות, אני מודאג מהעליה במספר החולים, אני מדבר כרופא ומבקש מאוד שאנשים יישמעו להוראות. זו ערבות הדדית שלנו אחד כלפי השני, עטיית מסכה, שמירת מרחק והיגיינה, מי שלא עוטה מסכה מסכן את כל הסובבים אותו. אני לא בטוח שכולנו מבינים עד כמה יש עליה, חולים קשים שרוצים למנוע וחשוב לומר שביחד יכולים להוריד את התחלואה, להתגבר, לחיות בצל הקורונה בצורה הנכונה, ולהוריד את רמת התחלואה".

"אנחנו משוחחים עם מועמדים לניהול המשל"ט … יהיה מפקד על שינהל את כל המערכה הזו שיש לה מרכיב לוגיסטי, תקציבי, כוח אדם, ויש גם מרכיב רפואי וכל אלה ינוהלו באותו משל"ט כשתפקידינו ואחריותינו להביא מרכיב רפואי לשולחן".

18:42 עריכה

סיעת כחול-לבן מודיעים שלא יתמכו בהדחת יפעת שאשא ביטון.

"נוכח חשיבות תפקודה של הכנסת כגוף מפקח, אין זה ראוי להדיח את יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון. אם הליכוד יקדם הצבעה בנושא – לא ניקח בה חלק".

19:19 עריכה

משה יעלון נואם על שכרן הנמוך של העובדות הסוציאליות ואז הוא מבין שהוא בעצם נמצא מול הפגנת חירשים ואילמים ועובר לדבר על חשיבות התמיכה באנשים עם מוגבלויות.

19:22 עריכה

אריה דרעי אומר שנמנע בהצבעה על התכנית הכלכלית מאחר שלא אושר תקציב שדרש לבטחון תזונתי. "פקידי האוצר פועלים למסמס את התכנית אולם הדיונים נמשכים וראש הממשלה ושר האוצר תומכים".

19:36 עריכה

מיקי זוהר נסוג מדרישתו להדיח את יפעת שאשא ביטון, לאחר התייעצות עם ראש הממשלה ויו"ר הכנסת. במקום הדחה מראשות ועדת קורונה, הוחלט לנקוט נגד הח"כית הסוררת צעדים משמעתיים ולא יעברו לוועדה בראשותה הצעות חוק לדיון עד להודעה חדשה. במקביל, שר הבריאות לא מבין למה כל תקנה והגבלה של משרדו נתקלת בהתנגדות.

20:10 עריכה

בנימין נתניהו פנה היום לבני גנץ וביקש ממנו לתמוך בהדחת יפעת שאשא ביטון מראשות ועדת קורונה. לפי דיווח של חדשות כאן, לאחר מכן בכחול-לבן החליטו שלא לתמוך בהדחה, מאחר ש"ראש הממשלה לא נשכב עד הגדר בשבילנו ולכן לא נתאמץ בשבילו". לבסוף נתניהו ומיקי זוהר נסוגו מהדרישה והחליטו להטיל על שאשא ביטון סנקציות בלבד.

20:26 עריכה

משרד  הבריאות מעדכן כי מחצות נדבקו 954 חולים, מספר החולים הפעילים עומד על 20,560, מהם 183 מוגדרים במצב קשה, 54 מונשמים ו-365 מתים.

20:51 עריכה

במח"ש מעדכנים שהיום התקיימה פגישה של נציגי המחלקה עם הוריו של איאד אל-חלאק המנוח, שהוא בחור עם צרכים מיוחדים שנהרג על ידי שוטרים ליד שער האריות בירושלים אחרי שזוהה בטעות כמחבל.

הצעיר לא היה חמוש ובפגישה נמסר למשפחתו עדכון על החקירה שנמצאת בשלבים מתקדמים וצפויה לעבור לפרקליטות מח"ש לקבלת החלטה לגבי השוטרים. במסגרת החקירה אותרו עדי ראיה, נחקרו השוטרים המעורבים ונתפסו מצלמות שהיו במקום ונבדקו כולן, אלא שאירוע הירי לא תועד בהן.

גם בחדר האשפה שבו בוצע הירי היו מצלמות אבל לטענת מח"ש הן לא היו מחוברות בזמן הירי.

21:12 עריכה

"קצר טווח – מסייעים, ארוך טווח – משקיעים", בסיסמה הזו מסביר בני גנץ את התכנית הכלכלית החדשה שנועדה לתת רשת בטחון למובטלים ועצמאים, ואמורה לייצר גם תשתיות חדשות לצמיחה.

21:23 עריכה

בעקבות העליה בתחלואה נתניהו הזמין לדיון מחר את משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר.

22:03 עריכה

המענקים לעצמאים עלולים להתאחר מעבר ליום רביעי כפי שהובטח, שכן המליאה ננעלה להיום בלי להעביר את המענקים האלה בקריאה ראשונה. ההצבעה נדחית למחר בתקווה להספיק גם את הקריאה השניה והשלישית, לפי דיווחים של אריק בנדר ודפנה ליאל.

סגירה