בניגוד לעמדת האוצר - מענקים כספיים יינתנו לכלל הציבור, ללא הבחנה בין עובדים למובטלים

דיווח: נתניהו מעוניין לפטר את ראש אגף התקציבים מרידור ● נציגי הקואליציה, אוסנת מארק וצבי האוזר, נבחרו לוועדה לבחירת שופטים ● האחיות הודיעו שיפתחו בשביתה ביום שני הקרוב ● תלמידי הגנים ובתי הספר ילמדו בשנה הבאה בקבוצות שימנו 18 ילדים ● אוחנה: אודיע בתוך חודש על המפכ"ל הבא ● בר סימן טוב דחה את הצעת נתניהו לשמש פרויקטור של מנהלת הקורונה

לקוחות ליד סניף של בנק דיסקונט בירושלים, 20 באפריל 2020; למצולמים אין קשר לדיווח (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
לקוחות ליד סניף של בנק דיסקונט בירושלים, 20 באפריל 2020; למצולמים אין קשר לדיווח
07:08 עריכה

אמש במהלך ההפגנה מול ביתו של ראש הממשלה, הותקפו העיתונאים אבישי בן חיים ויוסי אלי מערוץ 12 על ידי מפגינים. 

07:14 עריכה

במערכת הפוליטית הגיבו לתקיפת העיתונאים אמש בהפגנה בירושלים:

ח"כ משהו בוגי יעלון: "ארועי הלילה בירושלים מדאיגים מאוד. מי שחרד (בצדק) לדמוקרטיה הישראלית ולמצוקת האזרחים, לא יכול להרשות תקיפה שוטרים או עיתונאים. מנהיגים המחאה צריכים להוקיע אנרכיזם ואלימות".

השרה גילה גמליאל מהליכוד: "ערב של הסתה ואנרכיה שמסתיים בתקיפה פיזית של עיתונאים ושוטרים. המצב חייב להיפסק – לפני שיהיה מאוחר מדי".

השרה פנינה תמנו שטה: "זכות הפגנה כן, אך לאף אחד אין זכות לנהוג באלימות".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד שנתפס אוכל סנדוויץ' בעוד שמפגינים צועדים מאחוריו: "הם ימשיכו לצפצף במשרוקיות ולהטיל אימה ואנחנו נמשיך לשרת את הציבור".

07:18 עריכה

עימותים צורמים בממשלה סביב ההתנהלות עם משבר הקורונה. גורם בכיר בליכוד תקף בלילה בחריפות את שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ: "נתניהו זועם על גנץ וכחול לבן שמשיקולים פוליטיים מכשילים את הצעדים הדרושים לבלימת המחלה והצלת חיים. חוסר האחריות של כחול לבן מוביל בהכרח לסגר מלא ולמחירים כלכליים מיותרים. גנץ התנגד היום לכל צעד לבלימת התפשטות הקורונה שיכול למנוע את הצורך בסגר כללי בהמשך".

בכחול לבן השיבו: "במקום להסיר אחריות מניהול משבר הקורונה, נתניהו צריך לתת לצה"ל לנצח ולמשרד הביטחון לפקד על המערכה בשטח. זה לא זמן לפוליטיקה ולא לשום קרב שאינו בשיקום הכלכלה, הבריאות והחברה. וטב להתרכז בלהעביר אתה כסף לחשבונות העצמאים שעדיין ממתינים לו. יש מי שדואג להם ויש מי שבורח מאחריות".

07:25 עריכה

50 מפגינים נעצרו ועוכבו בעימותים עם השוטרים בהפגנה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מפגין מוחזק על ידי שוטרים בהפגנות מול בית ראש הממשלה, 15 ביולי 2020 (צילום: Flash90/יונתן זינדל)
מפגין מוחזק על ידי שוטרים בהפגנות מול בית ראש הממשלה, 14 ביולי 2020 (צילום: Flash90/יונתן זינדל)
07:34 עריכה

בעקבות מתקפת נתניהו את גנץ, בכחול לבן שוקלים מחדש האם לתמוך במועמדת הליכוד לוועדה לבחירת שופטים – כך דווח בכאן 11. ההחלטה הסופית בנושא תתקבל הבוקר.

 

 

07:43 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "מחאת בלפור מוצדקת ונכונה אבל שום דבר לא מצדיק אלימות נגד שוטרים ועיתונאים. מחכה כן, אלימות לא. אין לנו ארץ אחרת, אין לנו משטרה אחרת".

08:16 עריכה

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, בראיון בכאן רשת ב': "ההחלטות בקבינט ובכל הפורומים הן לא שחור או לבן – אלו מגבלות עם מחיר כלכלי קשה. צריך לבחון השפעות של ההגבלות הקודמות".

הוא הוסיף: "לא רוצים לראות סגר כללי – זה יום כיפורים לכלכלה. העלייה בתחלואה מדאיגה – צריך לקבל החלטות זהירות".

08:17 עריכה

משרד הבריאות הודיע כי התגלה חולה קורונה בהפגנת העצמאים שהתקיימה בכיכר רבין במוצאי שבת האחרונה.

09:01 עריכה

כחול לבן הודיעה  כי תצביע בעד הח"כים אסנת הילה מארק מהליכוד וצבי האוזר (דרך ארץ) כחברים בוועדה למינוי שופטים. זאת, בהתאם להסכם הקואליציוני עם הליכוד.

09:02 עריכה

הודעות הוואטסאפ שמקבלים חברי כחול לבן היום

09:26 עריכה

סקר מנדטים פורסם הבוקר ב-103FML: ימינה ממשיכה להתחזק וממקמת את עצמה כמפלגה הרביעית בגודלה. כחול לבן עם תשעה מנדטים בלבד.

09:52 עריכה

ח"כ עידן רול יש עתיד תל"ם חוזר בו מדבריו אתמול: "אני לא קורא למרי אזרחי ואם מישהו הבין אחרת אני מתנצל על כך", אמר בראיון לרדיו 103FM.

09:55 עריכה

יאיר לפיד: "אם אסנת מארק תבחר היום לוועדה למינוי שופטים זה אומר דבר אחד: שגנץ וכחול לבן הצביעו בשבילה. במקרה כזה אפשר לזרוק לפח את כל קשקושי אנחנו שומרים על בית המשפט. אתם לא. אתם סייענים של חשוד בפלילים".

10:32 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו: "ביבי די! נכשלת בניהול המשבר הנוכחי. תודה על כל מה שעשית עד היום. הגיע הזמן לפנות את הבמה".

10:36 עריכה

תמונתו של הרב יאשיהו פינטו שהורשע בשוחד בלשכתה של ח"כ אוסנת מארק מהליכוד, מועמדת הקואליציה לוועדה למינוי שופטים. מארק: "מעריכה מאוד את הרב".

12:01 עריכה

שר האוצר מתנגד בחריפות לסגר מוחלט – אך מביע תמיכה מסויגת ביוזמה להטיל סגר בלילות ובסופי השבוע.

בראיון ל-ynet התייחס ישראל כ"ץ להצעה לסגר בלילות ובסופי שבוע: "הרעיון עלה, יש בו מקוריות מסוימת, יש בו יתרונות ויש בו קשיים מבחינת הימנעות מפגיעה במקומות עבודה", אמר השר כץ. "המל"ל יקבע תוך כמה ימים הצעות, ואם ההצעה הזאת תובא ותשולב בתוך דברים אחרים יצטרכו לנמק אותה. אני חושב שסגר מוחלט על מדינת ישראל יהיה טעות ופגיעה נוראית – לא רק בעסקים אלא בציבור כולו".

עוד הוסיף: "לראות את הנתונים בכל תחום, לראות אותם בצורה רצינית. למשל נושא המלונות – הייתה כוונה לסגור, בדקתי את זה לעומק, ראיתי שמקיימים ומקפידים ואין כמעט הדבקות, ולכן פעלתי כדי שיתנו להם להמשיך לפעול".

12:18 עריכה

השר רפי פרץ: "שוחחתי הבוקר עם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד לחזק אותו על המידתיות והממלכתיות שבה המשטרה התנהלה בהתפרעויות שארעו אמש ליד בית ראש הממשלה ובמרכז העיר ירושלים". לטענת השר פרץ, "ההפגנה הייתה בעיקר אלימה ורחוקה מאכפתיות למשבר". השר פרץ לא נכח בהפגנה וניזון מהדיווחים הספציפיים בתקשורת.

12:48 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להתמודדות עם משבר הקורונה: "עשינו מאמצים כבירים על מנת לשמור על חיי אדם בגל הראשון והצלחנו לצמצם את הסכנה ואת שיעור התמותה מהמגפה באופן משמעותי. אבל המלאכה לא תמה. גם כעת, כשהגל השני פוקד אותנו ועוד מדינות רבות בעולם, אלינו לעשות ביחד את כל מה שניתן על מנת להמשיך ולהילחם ביחד בהתפשטות הגוברת של הנגיף".

12:51 עריכה

השרה מירי רגב מרוקאית גאה: "המפגינים בבלפור לדוקטור אבישי בן חיים: 'מרוקאי זבל'. בלי חשומה". פירושה של המילה חשומה במרוקאית הוא בושה.

13:22 עריכה

העימותים בקואליציה: ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ שוקל לאפשר חופש הצבעה לאיסור על טיפולי המרה – בניגוד לעמדת הממשלה. זאת, לאחר שהליכוד תמך בהצעה להקים ועדת חקירה לשופטים.

הצעת החוק של יו"ר מרצ ניצן הורוביץ קובעת כי ייאסר על פסיכולוגים לבצע טיפולים שמטרתם לשנות נטייה מינית והפרת הוראה זו תהווה עבירה פלילית.

13:23 עריכה

השר דודי אמסלם במתקפה חריפה במליאת הכנסת על ההפגנות אמש מול בית ראש הממשלה בירושלים: "בסטיליה הם אמרו. בבסטיליה כבשו והרגו את כולם. זה מה שהם מצפים שיעשו בבלפור. כדאי שתתעוררו לפני שיהיה מאוחר. אנו צעד קטן לפני אנרכיה מוחלטת שמוביל אותה השמאל האלים בישראל".

14:09 עריכה

הלימודים בבתי הספר ובגנים יפוצלו בשנת הלימודים הבאה לקבוצות של עד 18 ילדים כדי למנוע הדבקה בנגיף הקורונה – כך הודיע היום שר החינוך יואב גלנט. לפי הודעת שר החינוך, כיתות גן יפוצלו לשני חללים באמצעות מחיצות ועל כל קבוצה תופקד סייעת. בחטיבות ובתיכונים הלמידה תיעשה באופן משולב מהבית ומבית הספר בנוסף לחלוקה לקבוצות, כדי לצמצם את מספר התלמידים השוהים בו-זמנית במבנה.

על פי התוכנית, כל גננת תמשיך להיות אחראית על כל ילדי הגן – 26 ילדים בממוצע. הפיצול ידרוש הכנה של גני הילדים וכן גיוס סייעות נוספות. "הפעולה לא מורכבת מדי, לא מדובר ביצירת יש מאין", אמר גלנט, אך הודה כי ישנם סימני שאלה בנוגע לפיצול הגנים, למשל תוספת של תאי שירותים. "אני מקווה שיהיו לנו בקרוב מודלים של העניין הזה, שנוכל להבהיר לציבור איך זה ייראה", אמר.

14:33 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על הוועדה למינוי שופטים: "אני אצביע לפי הסיכום הקואליציוני. אני לא יודע מה אחרים יעשו. כמובן שההצבעה חשאית וכל אחד יכול לקבל החלטתו. בהצבעות חשאיות יש גם הפתעות".

15:08 עריכה

החלו הבחירות לנציגי הכנסת בוועדה למינוי שופטים. בראש ועדת הקלפי עומד איתן גינזבורג מכחול לבן, ולצידו חברים קרן ברק מהליכוד, בועז טופורובסקי מיש עתיד – תל"ם ויאיר גולן ממרצ. לפני ההצבעה בדק גינזבורג את תקינות הקלפי. ההצבעה היא חשאית.

ראשונה להצביע – חברת הכנסת קארין אלהרר.

15:21 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את תקיפת העיתונאי אבישי בן חיים בהפגנה נגדו אתמול: "בושה וחרפה".

15:29 עריכה

מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ הודיע על הקפאת השתתפותם של עובדי המשרד בתוכניות ההשתלמות של קרן וקסנר ובתוכניות השתלמות של גורמים חיצוניים נוספים. הדברים נאמרו בדיון של ועדת החוקה, חוק ומשפט, שדנה בהתקשרות המדינה עם הקרן.

15:38 עריכה

אסנת מארק, המתמודדת על מושב בוועדה למינוי שופטים, ביקשה ממזכירת הכנסת טופס הצבעה, כדי שתוכל להראות לחברי הכנסת היכן עליהם לסמן כדי לבחור בה, אך בקשתה לא התקבלה. במזכירות לא היו מעוניינים למסור טופס הצבעה, כי כל חבר כנסת שמגיע לבחור מקבל טופס, ואם יופצו טפסים רשמיים, שלא כחלק מהליך ההצבעה, עלול הדבר לפגוע בטוהר הבחירות.

15:42 עריכה

בית משפט השלום בירושלים שחרר שלושה מפגינים, שנעצרו אתמול בהפגנה מול בית ראש הממשלה, למעצר בית. על שלושה מוחים נוספים, ששוחררו ממעצר גם כן, נאסר להתקרב למרחק של מאה מטרים מבית ראש הממשלה במשך שבועיים.

15:48 עריכה

מאבטחת במשמר הכנסת נדבקה בקורונה – כך עדכנה דוברות הכנסת. בעקבות זאת נפתחה חקירה אפידמיולוגית.

16:41 עריכה

יאיר נתניהו פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שינחה את הגורמים הרלוונטיים לפתוח בחקירה, כי מופנים כלפיו איומים לפגיעות פיזיות וקיים, לדבריו, חשש לשלומו.

17:00 עריכה

הסתדרות האחים והאחיות הודיעה שתפתח ביום שני הקרוב בשביתה, בגלל מחסור בתקנים.

17:51 עריכה

בני גנץ, קטי שטרית, עידן רול, אריאל קלנר, אורנה ברביבאי ורם בן ברק – הנתונים בבידוד ביתי – הגיעו להצביע בבחירות לנציגי הוועדה למינוי שופטים.

18:01 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הודיע שיבחר מפכ"ל בתוך 30 יום. אוחנה טען שההסתה שקדמה לרצח רבין מחווירה לעומת הפוסטים שמתפרסמים נגד ראש הממשלה נתניהו. אוחנה נשא דברים במשרד לביטחון הפנים.

18:06 עריכה

החלה ספירת הקולות בהצבעה על בחירת נציגי הכנסת בוועדה למינוי שופטים. הספירה נערכת בלשכתה של מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ.

18:16 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין הכריז שהוא זה שאחראי על האירוע. אדלשטיין אמר שנעשים מאמצים כדי להימנע מהטלת סגר כללי. את הדברים אמר אדלשטיין במסיבת עיתונאים שערך במרכז הרפואי הדסה – עין כרם.

18:29 עריכה

משרד הבריאות הנחה שלא לערוך בדיקות קורונה למי שאינו מפגינים תסמינים. גם מי שנתון בבידוד לאחר שנחשף לחולה קורונה – לא יעבור בדיקה, אם אינו מפגין תסמינים. מי שמתגורר עם חולה מאומת – יוכל לעבור בדיקת קורונה גם אם לא פיתח סימפטומים.

18:49 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם תוכנית, שלפיה, משפחות עם ילד אחד יקבלו מענק בסך 2,000 שקלים, משפחות עם שני ילדים יקבלו מענק בסך 2,500 שקלים, ומשפחות עם שלושה ילדים יקבלו מענק בסך 3,000 שקלים. אזרחים ללא ילדים יקבלו מענק בסך 750 שקלים. במשרד האוצר מתנגדים ליוזמה.

19:21 עריכה

מרכז רבין הגיב על דבריו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה על כך שההסתה שקדמה לרצח רבין מחווירה לעומת הפוסטים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו –

מעודד לגלות כי אחרי 25 שנה שר בכיר בליכוד מודה כי אכן הייתה הסתה שהובילה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. מרכז רבין מגנה כל אלימות ומשוכנע שהיום שומרים על ראש הממשלה טוב יותר.

19:29 עריכה

אוסנת מארק וצבי האוזר נבחרו לחברים בוועדה למינוי שופטים.

19:44 עריכה

ביש עתיד – תל"ם תוקפים את הבחירה באוסנת מארק לחברה בוועדה לבחירת שופטים.

20:04 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו דורש לפטר את ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור – כך דיווח רביב דרוקר בחדשות 13. מי שמתנגד לצעד הוא שר האוצר ישראל כ"ץ.

20:11 עריכה

ראש הממשלה החליפי בני גנץ הוזמן להצטרף לראש הממשלה בנימין נתניהו בהודעה שימסור הערב לגבי תוכניתו הכלכלית, אך דחה את ההצעה – כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12. הסירוב הגיע על רקע היחסים המתוחים בין השניים ולאור התנגדותו של יושב ראש כחול לבן לתוכנית האמורה, שלפיה, יינתנו מענקים כספיים לציבור ללא הבחנה בין מי שזקוק יותר למי שפחות.

20:31 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר הערב ש"מדינת ישראל קרובה מאוד לסגר". הוא הביע תמיכה במתן סמכויות למשרד הביטחון בהתמודדות עם מגפת הקורונה.

גנץ התראיין הערב לשלושת ערוצי הטלוויזיה – כאן 11, קשת 12 ורשת 13 – והעריך שמשבר הקורונה יימשך עד סוף 2021. יושב ראש כחול לבן שב והביע תמיכה בתקציב אחד עבור השנים 2021-2020, כפי שנקבע בהסכם בינו לבין ראש הממשלה נתניהו.

20:33 עריכה

תגובת כחול לבן לתוכנית המענקים, שתוצג הערב על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ –

כל חיזוק כלכלי לאזרחי ישראל מבורך, אך צריך לעגן זאת בתכנית אחראית וארוכת טווח שתבטיח שגם בשנה הבאה פרנסתם וחוסנם ישמר.

באשר למענקים – כחול לבן תומכת בהזרמת כסף ישירות לאזרחים, אך יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה – מובטלים ומשפחות שזקוקות לכך. נדון בכך בהמשך בממשלה.

20:35 עריכה

מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר מתנגדת לתוכנית המענקים, שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך דיווח הערב מתן חודורוב בחדשות 13. בדומה לטרנר, גם בכירי משרד האוצר מסויגים מאוד מהיוזמה, שתוצג הערב לציבור.

20:56 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, דחה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לעמוד בראש מנהלת הקורונה – כך דיווחה הערב קרן מרציאנו בחדשות 12.

21:03 עריכה

ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, המתנגד לתוכנית המענקים שמוביל ראש הממשלה נתניהו, הזהיר, כשדיבר בגנות היוזמה, שמדינת ישראל עלולה להידרדר למצבה של ונצואלה.

שאול מרידור (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
מרידור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
21:08 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג הערב את תוכניתו הכלכלית – "מענק לכל אזרח". משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים – 2,500 שקלים, משפחה עם שלושה ילדים – 3,000 שקלים. יתר הציבור יקבל 750 שקלים. נתניהו אמר שתוכנית זו תסייע להנעת הכלכלה. "נספק לכם, אזרחי ישראל, ודאות כלכלית, ככל שיידרש, כל תקופת הקורונה", הבטיח ראש הממשלה.

"הגל השני כבר הגיע אלינו. אנחנו נאבקים בו בנחישות, אנחנו נאבקים בו באחדות", אמר נתניהו. "אנחנו עושים הכל כדי להימנע מסגר מלא", התחייב.

נתניהו מתח ביקורת על חבר הכנסת עידן רול – שקרא שלא להישמע להנחיה להיכנס לסגר, אם זו תינתן – מבלי להזכיר את שמו.

כשנשאל האם הוא סבור שבני גנץ מונע את שיטוח העקומה – כפי שטען בכיר בליכוד אמש – השיב נתניהו: "אני לא עוסק בפוליטיקה". ראש הממשלה הכחיש שהוא מעוניין במערכת בחירות כעת.

21:35 עריכה

אחרי שראש הממשלה נתניהו הציג את התוכנית "מענק לכל אזרח", נשא דברים שר האוצר ישראל כ"ץ. השר נדרש לטענה שתשלומים למובטלים לא יתמרצו אותם לשוב לשוק התעסוקה ואמר שאנשים רוצים לעבוד ולא להיות מובטלים.

"אני אישית חושב שאסור לסגור את המשק הישראלי. גם ראש הממשלה חושב כך", אמר כ"ץ.

21:52 עריכה

באופוזיציה תוקפים את תוכנית המענקים של ראש הממשלה נתניהו.

22:47 עריכה

בניגוד לרובם המכריע של עמיתיה לאופוזיציה – אם לא לכולם – חברת הכנסת תמר זנדברג תומכת במתן מענק לכלל הציבור.

22:51 עריכה

גם בקואליציה מביעים התנגדות לתוכנית המענקים של ראש הממשלה נתניהו.

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי –

השרה לנושאים אסטרטגיים אורית פרקש הכהן –

יושב ראש ועדת הכנסת איתן גינזבורג –

22:58 עריכה

בשורות האופוזיציה מוסיפים לבקר הערב את תוכנית המענקים של נתניהו.

סגירה