נתניהו: חדשות 12 עושים שמיניות באוויר לתדלק את ההפגנות השמאל

אלפי מפגינים נגד נתניהו בקיסריה, ירושלים ות"א ● אחד המפגינים נדקר בצווארו ● אוחנה: נתניהו לא שוחח איתי על ההפגנות ● גנץ: אם אצא טירון פוליטי שכך יהיה ● עו"ד בן יצחק דורש להפסיק שימוש במכת"זיות ● החוק נגד טיפולי המרה מפלג את המשותפת ● הממשלה תדון מחר בקיצוץ רוחבי ● שר הבטחון והמטכ"ל קיימו הערכת מצב לגבול הצפון

  • המחאה בגן צ'רלס קלור בתל אביב, 25 ביולי 2020 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מרים אלסטר/פלאש90
  • המחאה בגן צ'רלס קלור בתל אביב, 25 ביולי 2020 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מרים אלסטר/פלאש90
  • המחאה בגן צ'רלס קלור בתל אביב, 25 ביולי 2020 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
    תומר נויברג/פלאש90
  • המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ב-25 ביולי 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
    אוליביה פיטוסי/פלאש90
  • המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ב-25 ביולי 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
    אוליבייה פיטוסי/פלאש90
  • המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ב-25 ביולי 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
    אוליביה פיטוסי/פלאש90
  • המחאה בגן צ'רלס קלור בתל אביב, 25 ביולי 2020 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
    תומר נויברג/פלאש90
22:54 עריכה

מפגינים ברחבי הארץ מעידים שהותקפו באלימות. כך למשל אדם שהפגין בצומת שער הנגב בעוטף עזה סיפר שנדקר בצווארו ושחבריו הוכו. "כשבאנו להתקפל הסתערו עלינו מכמה כיוונים, ממש מארב". לפי דיווחים אחרים, מפגינים בתל אביב רוססו בגז פלפל על ילד בן 9 שהפגין בצומת גהה.

 

22:48 עריכה

הדיפלומט לשעבר עופר אבירן הגיע להפגנה בירושלים והזדהה כמי שתמך בליכוד בעבר וכיום חושב שלא יכול היה לייצג את המדינה בחו"ל.

"השחיתות, ההסתה של ביבי, פרשת הצוללות. ביבי אומר הכל 'אני אני ואני'. הוא נכשל בקורונה? לך הביתה. הסתרת מידע מהרמטכ"ל ומשר הביטחון? לך הביתה. … אני אדם שהצבעתי לבגין, הצבעתי לשמיר … enough is enpugh ביבי לך הביתה".

22:42 עריכה

יאיר נתניהו כותב ללימור לבנת "לכי קיבינימט!!!!" ושרת החינוך לשעבר משיבה "המערכת כשלה בחינוך שלו וזה כנראה לא בר תיקון … אני חוסמת".

22:11 עריכה

נתניהו השתלח הערב בחדשות 12 בטענה שהם מנפחים את מספרי ההפגנות, אך התמונות מצ'ארלס קלור בתל אביב, בלפור בירושלים, קיסריה ועשרות צמתים ברחבי הארץ במהלך היום מספרות סיפור אחר.

המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ב-25 ביולי 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ב-25 ביולי 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)

 

21:55 עריכה

בפוסט בפייסבוק נתניהו תקף הערב את חדשות 12 וכינה אותם "זרוע תעמולה חסרת בושה של השמאל האנרכיסטי להפיל את ממשלת הימין והעומד בראשה".

נתניהו תאר את האופן שבו הערוץ מסקר את ההפגנות נגדו ו"מנפח" את מספר המפגינים.
"חדשות 12 עושים שמיניות באוויר כדי לתדלק את ההפגנות הפוליטיות שמאורגנות וממומנות ע"י ארגוני השמאל, פייק ניוז על סטראודים".

ערוץ 12 הפך לזרוע תעמולה חסרת בושה של השמאל האנרכיסטי להפיל את ממשלת הימין והעומד בראשה. מדי ערב הם פותחים את שידורי…

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שבת, 25 ביולי 2020

21:50 עריכה

בראיון שנתן הערב לדנה וייס בחדשות 12, בני גנץ המשיך להצדיק את ישיבתו בממשלה, הביע את נכונותו לשלם על כך מחיר פוליטי והוסיף אמירה מוזרה על חוסר הרצון שלו ללכת לעבודה בבוקר.

"לשותפות הזאת לא נכנסתי בשביל נתניהו אלא בשביל המדינה … אתמסר כל כולי לעניין ואם אצא מזה טירון פוליטי כך יהיה … אני גאה שבזכותי המענקים ניתנו בצורה דיפרנציאלית אז מה זה משנה שנתניהו וכ"ץ היו במסיבת עיתונאים ובני גנץ לא היה?

"כפוליטיקאי אפשר לומר עבדו עליך פה ועבדו עליך שם אבל מה זה חשוב? כשאמות יכתבו על מצבתי עבדו עליו או שיכתבו הוא עשה למען החברה?".

"אנחנו עושים מה שצריך בשביל המדינה, כזה יהיה פוליטיקה או מדינה אצלי זה יהיה מדינה. אצל נתניהו? אני לא בטוח … כל בוקר אני אומר לאשתי שאני לא רוצה ללכת לבית ספר ורויטל עונה לי, 'אבל אתה בהנהלה … אני מתכוון להיות ראש ממשלה ואני חושב שאהיה ראש ממשלה".

21:30 עריכה

"העם מבקש תשובות" אמרה השחקנית נועה קולר לכאן 11, בהפגנה נגד הממשלה והעומד בראשה בככר פריז בירושלים. לדבריה, בין הנוכחים אפשר למצוא "את כל הסקטורים", ביניםה המוחים נגד השחיתות השלטונית, העצמאים ואנשי התרבות.

21:01 עריכה

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי קיימו היום הערכת מצב משותפת יחד עם קצינים בכירים נוספים, בהם ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה, לאור המתיחות בגבול הצפון.

גנץ אמר שלבנון וסוריה ישאו באחריות לכל פעולה שתצא משטחן ושישראל לא תסבול פגיעה בריבונותה. בניסיון להוריד את גובה הלהבות ומחשש לפיגוע נקמה, ישראל הבהירה היום שלא התכוונה לחסל את פעיל חיזבאללה עלי כאמל מוחסן בדמשק.

20:47 עריכה

נתניהו עזב הערב את ביתו בקיסריה ללא עימות עם המפגינים וליד בית ראש הממשלה בירושלים מפגינים אלפים.

20:45 עריכה

משרד הבריאות מעדכן כי 1,770 חולי קורונה אותרו ביממה האחרונה, מהם 312 חולים קשה ו-94 מונשמים.

20:27 עריכה

לימור לבנת מגנה את היעדר הגינוי של אמיר אוחנה לאנשי לה פמיליה שקראו קריאות עידוד ליגאל עמיר.

19:45 עריכה

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה הגיע הערב לאולפן "פגוש את העיתונות" והתייחס למעורבות שלו בניסיון ללחוץ על המשטרה להגביל את ההפגנות בבלפור.

"אני מסתכל לך בעיניים, ראש הממשלה לא שוחח איתי על ההפגנות ולא אמר שום דבר שקשור להפגנות, ראש הממשלה צבר ב-11 שנותיו הרבה הפגנות ולא חושב שניסה להיאבק בזה. מה שאני כן מקבל זה הרבה פניות של תושבים בירושלים שאמרו שחייהם הפכו בלתי נסבלים, זמבורות, צפצפות, רמקולים גדולים, הרחובות חסומים, עשרות אנשים שישנים שם ואיפה הם עושים צרכים? השכנים ראו בעיניהם, עשיתי ישיבה השבוע ושכנים דיברו עם צמרת המשטרה, הם אמרו 'תבואו כל יום תראו שתיים שלוש חבילות בחצר'.

"צריך לאפשר את היכולת להפגין וחופש הביטוי אבל המחאות הללו הן מדגרות קורונה והדבר השני הוא לאפשר חיים סבירים של תושבים".

"אני מצפה מהמשטרה לפעול בשוויון כלפי כל האוכלוסיות".

"בתוך 30 יום אודיע מי המועמד שלי למפכ"ל המשטרה … ראש הממשלה לא צריך להיות מעורב בהחלטה הזו, גם כאשר הודעתי על מינוי דן אלדד ואורלי בן ארי ראש הממשלה לא היה מעורב, אם המועמד שלי יהיה "חשוד" בוודאי נגיע להתכתשות בעניין הזה".

19:28 עריכה

"סמכויות לא נותנים סמכויות לוקחים", אומרת פרופ' עידית מטות מאיכילוב שהמנהל שלה, פרופ' רוני גמזו, מונה השבוע לפרויקטור הקורונה.

באולפן פגוש את העיתונות ב-N12 אמרה הרופאה כי היא "לא חושבת שבהיסטריה מנצחים את המלחמה, זה לא רק מה רוני צריך לעשות זה גם מה אני ואת צריכים לעשות … סוף סוף התשתיות הרפואיות יעברו שידרוג".

פרופ' שוקי שמר, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, אמר כי "אם מקדם ההדבקה יישאר כמו שהוא נהיה בגל גדול יותר של חולים קשה והמטרה היא להוריד אותו … מספרי התחלואה גדלים והולכים ומטרתו של רוני גמזו היא להוריד מקדם הדבקה כדי להוריד את מספר החולים בבתי החולים בגיבוי שיש לו מראש הממשלה ושר הבריאות … צריך להימנע מסגר כי זה לא אסטרטגיה זה אמצעי".

פרופ' אייל לשם אמר כי "הנזק של הסגר הוא עצום, זה נשק יום הדין, כאשר רואים הצטברות של אלפי חולים שאי אפשר לטפל בהם זה השלב היחיד שבו צריך להגיע לסגר".

18:58 עריכה

הממשלה תדון מחר בקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה כדי לממן את ההסכם עם העובדים הסוציאליים. ח"כ עאידה תומא סולימאן חושבת ש"שאיפת האוצר לקצץ בשירותים חברתיים כדי לתמוך בשירותים חברתיים היא פארסה".

18:26 עריכה

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים להפגנה בבלפור ובמקומות אחרים, ובקבוצות המחאה מביעים תקווה שהערב המשטרה צמנע מאלימות.

"אנחנו מקווים שבניגוד להפגנות הקודמות בהן המשטרה לא איפשרה למפגינים להתפזר והפעילה נגדם אלימות חסרת רסן ומיותרת שגרמה לפציעות בקרב עשרות בני אדם, הערב המשטרה תתנהל בצורה אחראית".

לקראת ההפגנה הערב, ואחרי האלימות המשטרתית הקיצונית בהפגנות הקודמות:אנחנו, אלפי צעירים וצעירות מכל רחבי הארץ, עולים…

פורסם על ידי ‏הבעלבתים‏ ב- יום שבת, 25 ביולי 2020

18:14 עריכה

הרשימה הערבית המשותפת נקלעה למשבר על רקע ההצבעה של שלושה אנשי חד"ש בעד החוק האוסר טיפולי המרה. העובדה שהיו"ר איימן עודה והשניים האחרים תמכו בחוק מעורר המחלוקת בחברה הערבית, מעוררת סערה ברשימה.

על המתנגדים נמנה ח"כ מנסור עבאס, יו"ר מפלגת רע"מ, שכועס על ההצבעה ואומר שהיא מעמידה במבחן את קיום הרשימה. בראיון לכאן ב' הח"כ ניסה להסביר את התנגדותו לחוק כך:

"אין קשר בין החוק הזה לחוות הדעת של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל, קודם צריך לדאוג לקהילה הזו ולתת לה את הסעד ומה שראוי לה, אבל להשתמש בה לניגוח פוליטי לבלבל את שורות הקואליציה … השימוש שהיה בכנסת בחוק הזה הוא פוליטי נטו … לפני שרוצים לנסח חוק צריך להיות צמודים למטרות שלשמן מנסחים חוק".

"אני מדבר על זכותם של אנשים לפנות לפסיכולוגים ולקבל סעד כפי שהם רוצים אבל התנגדנו לבוא לפסיכולוג ולומר לו שאסור לו לתת סעד, אם יש שיטות טיפוליות שמזיקות את זה צריך לאסור … צריך להתחשב גם במסורת ובערכים של החברה הערבית".

"בינתיים אנחנו חושבים שהרשימה המשותפת צריכה להמשיך, אבל להמשיך כאשר היא מייצגת את הערכים של החברה שבחרה בה. אף אחד לא אמר לציבור הערבי במה הוא מאמין, אבל לקבל תמיכה ציבורית רחבה ואז לבוא ולהאשים את החברה הערבית בצביעות זה לא מתקבל. אם הרשימה המשותפת רוצה להמשיך במערכת הפוליטית ולקבל תמיכה בחברה הערבית היא צריכה לייצג את הדעות והערכים שלה".

17:58 עריכה

האזרח שעבר ליד בית משפחת נתניהו בקיסריה שוחרר.

17:23 עריכה

שבוע טוב! גם הערב צפויים להגיע אלפים למוקדי ההפגנות נגד הממשלה והעומד בראשה, בירושלים, בגן צ'ארלס קלור בתל אביב ובמאות צמתים וגשרים ברחבי הארץ.

במתחם המאובטח של בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, הוצבו היום שיריוניות, והערב המפגינים צפויים לפקוד גם את הבית הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה.

אזרח שעבר ליד הבית בקיסריה עוכב על ידי המשטרה שטענה כי המעבר במקום מותר רק לתושבים.

בימים האחרונים המפגינים מוחים נגד מכוניות ההתזה המשטרתיות ואנשי קריים מיניסטר פנו למ"מ מפכ"ל המשטרה בדרישה להפסיק את השימוש במכשיר הזה. ועדת הפנים של הכנסת תקיים השבוע דיון בנושא האלימות המשטרתית, ומשה יעלון דורש מהמפכ"ל בפועל לברר את הנושא עם פקודיו בתחנת מוריה.

סגירה