קצינת המשטרה אינה מבינה שהמשטרה אינה גוף פרטי ששייך לה

המשטרה מפנה הפגנה סוערת מול בית ראש הממשלה, ב-26 ביוני 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
המשטרה מפנה הפגנה סוערת מול בית ראש הממשלה, ב-26 ביוני 2020

חברי הטוב, עורך הדין גונן בן-יצחק, נסע בליל שישי האחרון לתחנת משטרת מוריה כדי לייעץ לעצורים מההפגנה בבלפור. קצינת המשטרה במקום, למרבה התדהמה, הודיעה לו שאינו יכול להיכנס למתחם התחנה ולייעץ לעצורים, בשל ויכוח קולני שהתחולל בינו לבין קצין משטרה כלשהו באחד הימים האחרונים.

חברי עו"ד גונן בן-יצחק נסע בליל שישי למשטרת מוריה, לייעץ לעצורים מהפגנת בלפור. קצינת המשטרה, למרבה התדהמה, הודיעה לו שאינו יכול להיכנס, בשל ויכוח קולני שהתחולל לאחרונה בינו לבין קצין משטרה

קצינת המשטרה, למרבה החומרה, כלל אינה מבינה שמשטרת ישראל אינה גוף פרטי ששייך לה. היא אינה מבינה שאין לה שום סמכות לפגוע בזכות היסוד של חשוד בכלל ושל חשוד עצור בפרט, לקבל ייעוץ משפטי מסנגור. ושאין לה שום סמכות לפגוע בחופש העיסוק של עורך הדין בן-יצחק.

מדובר במעשה חמור. כתבתי לגונן. אין לי ספק שהוא יפעל. זה ייקח זמן. זה יהיה קשה. אבל זה יופנם בסופו של דבר גם אם ולאחר עידן נתניהו-אוחנה):

משטרת ישראל מחוייבת לשמור על אזרחי מדינת ישראל, על שלטון החוק, על המשטר הדמוקרטי, על טוהר המידות ועל זכויות האדם והאזרח.

תפקידה אינו לדכא זכויות של פלסטינים בגדה. תפקידה אינו להטיל אימה על פלסטינים בירושלים המזרחית. ותפקידה אינו לפגוע בזכויות יסוד של שום ישראלי.

קצינת המשטרה, למרבה החומרה, אינה מבינה שמשטרת ישראל אינה גוף פרטי ששייך לה. ושאין לה שום סמכות לפגוע בזכות היסוד של חשוד עצור לקבל ייעוץ משפטי מסנגור. או לפגוע בחופש העיסוק של עו"ד בן-יצחק

תפקידה הוא להגן עלינו. חלק מרכזי בהגנה זו מתבטא בחובתה לאפשר לכל חשוד לפגוש עורך דין. ולאפשר לכל עורך דין להיכנס לתחנת המשטרה. ומי שלא יפנים זאת, לא יוכל לשרת במשטרה.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 250 מילים
סגירה