פעילי "לה פמיליה" נעצרו אחרי שתקפו עיתונאים בירושלים

יעלון: "המותקפים זה אלה שמבקרים את נתניהו והתוקפים זה אלה שתומכים בו" ● המשטרה חסמה כבישים ליד ביתו של השר אוחנה ● נתניהו תקף את ערוץ 12 ● כחול-לבן מתעקשים על תקציב ל-2021 ● גנץ: פיקוד העורף יקבל אחריות לחיקור האפידמיולוגי ● פייסבוק הסירה חשבון פיקטיבי שאיים על נתניהו

  • הפגנה ליד ביתו של השר לבטחון פנים אמיר אוחנה בתל אביב, 30 ביולי 2020 (צילום: אבשלום ססוני / פלאש 90)
    אבשלום ססוני / פלאש 90
  • הפגנה ליד ביתו של השר לבטחון פנים אמיר אוחנה בתל אביב, 30 ביולי 2020 (צילום: אבשלום ססוני / פלאש 90)
    אבשלום ססוני / פלאש 90
  • אני מחאת קריים מיניסטר במסיבת עיתונאים בגן העצמאות בירושלים. מימין: גונן בן יצחק, חיים שדמי וישי הדס, 30 ביולי 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי / פלאש 90
  • הפגנה נגד בנימין נתניהו מחוץ לבית ראש הממשלה בירושלים, 30 ביולי 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • הפגנה נגד בנימין נתניהו מחוץ לבית ראש הממשלה בירושלים, 30 ביולי 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • הפגנה נגד בנימין נתניהו ליד בית ראש הממשלה בירושלים, 30 ביולי 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • שרה נתניהו, 30 ביולי 2020 (צילום: דוברות משפחת נתניהו)
    דוברות משפחת נתניהו
  • פעילי "לה פמיליה" מתעמתים עם שוטרים בהפגנות בירושלים, 30 ביולי 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
    אוליביה פיטוסי / פלאש 90
07:31 עריכה

גל המחאות. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מזהיר: "זה ייגמר בדם". 

בראיון ל"ישראל היום", שיתפרסם מחר במלואו, התייחס אוחנה לאלימות בהפגנות ואמר: "מלחמת אחים לא תהיה אבל אלימות הולכת ומתגברת – כן. יש אווירה של שנאה בהפגנות האלה. לא של מחלוקת, מחלוקת תמיד היתה ותמיד תהיה, הפעם יש הרגשה של שנאה עזה בין הצדדים. אני מקווה שאני טועה אבל בתחושה שלי, זה ייגמר בדם".

07:34 עריכה

ברקע העימות סביב תקציב המדינה אמר הבוקר שר המודיעין אלי כהן בראיון בכאן רשת ב': "אף אחד לא יכול לומר מתי תיגמר הקורונה, נוכל לתת תחזית טובה יותר לשנת 2021 לקראת סוף השנה, מאשר עכשיו. אני בטוח שכלכלנים שחתמו בעד תקציב חד שנתי הם גורמי שמאל, אני מסתכל על גורמים אובייקטיביים".

על הבחירה שלא לפרסם את תיעוד סיכול הפיגוע בצפון אמר כהן: "ישראל כמעט ולא מפרסמת דברים שעלולים לחשוף את היכולות שלה. האירוע נולד מזה שישראל לא מאפשרת לאיראן להתבסס בגבולה הצפוני".

07:44 עריכה

ח"כ עפר שלח בראיון לכאן רשת ב', מתייחס לאלימות בהפגנות: "אני חושש מרצח של מפגין. ההסתה והאלימות כבר קיימות, השאלה אם זה ייצא לפועל זה עניין זה מזל. רה"מ מוגן ע"י יחידה של שב"כ, הסכנה לחייו היא אפסית. ההשוואה בינו לבין אדם שמותקף ע"י חבורת בריונים ברחוב היא התבכיינות".

על התנהלות המשטרה אמר: "המשטרה עושה עבודה בתנאים מאוד קשים, היא מוצאת עצמה בין הפטיש לסדן. בזמן שרה"מ והשר לביטחון הפנים מפעילים לחץ על המשטרה, זה שם את הפיקוד במצב בלתי אפשרי".

08:35 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס בראיון לכאן רשת ב' לתקיפת המפגינים: "ההסלמה עלולה להוביל לעוד הסלמה. כל אדם שנוהג בקיצוניות ואלימות מימין או משמאל – אלו דברים פסולים. זכות ההפגנה היא זכות יסוד – מי שיוצא להפגין לא צריך להיפגע. ראש הממשלה אומר דברים שלא צריכים להיאמר"

"רף ההסתה עולה כלפי כולם, לא רק כלפי ראש הממשלה", הוסיף ניסנקורן. "יש הקצנה גם כלפי אנשי משפט, צריכים להיזהר ולפקוח עיניים. הסיטואציה ששר משפטים אומר שיש לו אמון במערכת המשפט זו לא סיטואציה סבירה".

09:15 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בציוץ בטוויטר כי הוא הולך להגיש תלונה במשטרה על דמות שאיימה לרצוח אותו. בשרשור הציוצים הבא, מפוזר ענן הערפל סביב אותה דמות.

09:20 עריכה

השר יועז הנדל בראיון בגל"צ: "מה שקורה ברחובות מדיר שינה מעיניי. ממשלת האחדות הצליחה לקום מבחינה פוליטית, אבל נכשלנו בחברה הישראלית".

10:07 עריכה

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס לאירועי המחאה הצפויים להתקיים הערב: "גם בתקופה מורכבת זו נאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק. נמשיך לפעול בהתאם להערכת המצב ולאפשר את ההפגנות בכל רחבי הארץ, זאת ללא קשר לנושא ההפגנה ולזהות המפגינים". הוא הוסיף כי "לצד זאת לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, פגיעה במפגינים, באזרחים ובשוטרים כאחד. נפעל בנחישות במלוא חומרת הדין נגד מפרי הסדר".

10:31 עריכה

לאחר גל שמועות על מצבה הבריאותי של שרה נתניהו, יועץ ראש הממשלה אומר: "שלומה טוב, נוציא היום סרטון בהשתתפותה" – כך דווח בגל"צ.

11:02 עריכה

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תוקף את המפלגות החרדיות.

"במקום לדאוג לעצמאים ולאנשים שעבדו כל חייהם, שילמו מיסים, שירתו בצה"ל ועושים מילואים, שוב מנסות המפלגות החרדיות לשדוד את הקופה הציבורית ולהוסיף מיליונים לתקציב הישיבות, ובגלל שנתניהו פוחד מגפני הם יקבלו את הכסף לפני כולם", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.

 

11:29 עריכה

ח"כ מיקי זוהר: "בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה מדאיגה במדד השנאה כלפי ראש הממשלה והליכוד. הפגנות חסרות פרופורציה, התבטאויות משולחות רסן ושנאה יוקדת שחצתה כל גבול".

11:40 עריכה

פחות משבוע לאחר שהוטל, ואחרי שגם הפרויקטור גמזו הודיע על התנגדותו לסגר בסוף השבוע, שר הביטחון גנץ ושר הבריאות אדלשטיין ושר הבריאות אדלשטיין שוחחו בנושא. גנץ השמיע בפני אדלשטיין את טענות בעלי העסקים, לפיהן ההגבלות חסרות היגיון ופוגעות בפרנסתם. ייתכן שכבר היום ביטול הסגר יובא לאישור טלפוני בממשלה – כבר דווח ב-ynet.

13:03 עריכה

חברת פייסבוק הודיעה כי החשבון שעליו התלונן ראש הממשלה בנימין נתניהו התגלה כפיקטיבי והוסר מהאתר. נתניהו אמר אתמול כי הוא מתכוון להגיש תלונה במשטרה בעקבות תגובה בפייסבוק מטעם אותו חשבון, שבה נכתב: "את ביבי צריך להוריד רק בכוח… דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש!". התגובה פורסמה מחשבון בשם "דנה רון".

 

13:32 עריכה

מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה למחיקת חשבון הפייסבוק שאותר כפיקטיבי והסית נגדו: "אם מדובר בחשבון אנונימי שהופעל על ידי גורמים שקוראים לרצוח את ראש הממשלה, הרי שהדבר חמור לא פחות. המשטרה חייבת לאתר אותו, למצות איתו את הדין ולפעול בנחישות נגד עשרות פרסומי ההסתה והאיומים ברצח המתפרסמים מדי יום נגד ראש הממשלה ומשפחתו.
אפרים שמיר שקרא לרצוח את ראש הממשלה אינו אנונימי וכמוהו אנשים אחרים שנחקרו במשטרה על הסתה פרועה נגד ראש הממשלה. בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור".

14:20 עריכה

שני החשודים בתקיפת המפגינים בתל אביב שלשום שוחררו למעצר בית. כמו כן, הוצא נגדם צו הרחקה מאירועי המחאה. השופטת ענת יהב: "מדובר בשתי קבוצות שהתגרו אחת בשנייה, אינני יודעת מי התחיל ומי החזיר"

15:19 עריכה

במשטרה מעריכים שאלפים יגיעו להפגנה נגד השחיתות בבלפור הערב ואין בכוונתם להגביל את משך זמן ההפגנה, אך ב-23:00 יבקשו להוריד את הווליום במחאה. לפי דיווח של N12, השוטרים ינסו להתחקות אחר "גורמים זרים" שעלולים לנקוט באלימות ובאותה נשימה יקצו לאנשי "לה פמיליה" מקום משלהם כי להפגין.

15:29 עריכה

פיקוד העורף יקבל אחריות על התחקור האפידמיולוגי. לפי שר הבטחון בני גנץ, הצבא יציג לרוני גמזו תכנית פעולה לרשויות מקומיות בהתאם לרמת התחלואה בהן? "פועלים ליצירת 'שעון לחימה' לכל אחד מהגופים שמטפלים בקורונה", צייץ השר.

מוקדם יותר היום מנכ"ל משרד הבריאות כתב לעובדי המשרד כי ניהול מערך התחקור יישאר בהובלה מקצועית של משרדו.

15:33 עריכה

המשטרה עצרה חשוד נוסף בתקיפת מפגינים במחאה שלשום ליד ביתו של השר אמיר אוחנה בתל אביב. מוקדם יותר שוחררו שני חשודים אחרים.

15:53 עריכה

המשטרה הגישה כתב אישום נגד תושב שדרות בן 22 שחשוד בתקיפה ודקירת מפגין נגד נתניהו בצומת שער הנגב במוצאי שבת האחרונה. המשטרה ביקשה מעצר עד תום ההליכים.

16:13 עריכה

דובר צה"ל הודיע כי לפני כחודש עצרו כוחות זרוע הים חשוד שניסה לחדור בשחייה מרצועת עזה לשטחה הימי של ישראל. מערך השליטה הימי איתר את החשוד והכווין אליו את לוחמי פלגה 916 ולוחמי יחידת סנפיר של זרוע הים.
החשוד נעצר והועבר לחקירת שב"כ.

16:27 עריכה

ליברמן מפרסם סרטון שבו הוא קורא דווקא עכשיו בתשעה באב, "לעשות הכל למנוע מלחמת אחים …ראינו לצערי חיכוכים ואלימות … בואו נאפשר להתבטא באופן חופשי לכל אחד בלי חשש בלי אלימות ובלי האשמות".

16:42 עריכה

במשפחת נתניהו דוחים את ההשערה שראש הממשלה והצוות שלו עומדים מאחורי הפרופיל הפיקטיבי. לדעתם הרעיון הזה "מטומטם".

17:11 עריכה

אנשי מחאת קריים מיניסטר קיימחו מסיבת עיתונאים בגן העצמאות לקראת המחאה שתתקיים הערב בבלפור. עורך דין גונן בן יצחק טען כי נתניהו רוצה שלמחאה יהיו פרצופים ולכן הוא מטרגט אותם באופן אישי. הוא הסתמך על ציוץ של נתניהו שבו דווח כביכול על אדם שנעצר עם אקדח פלסטיק ליד ביתו, בצירוף תמונה של בן יצחק. הוא הוסיף שאין למחאה מנהיגים והיא מזמן יצאה מגדר הקבוצה שהובילה אותה בעבר.

חיים שדמי, שגם פרסם תחקירים בזמן ישראל, טען להתנכלות מצד המשטרה וסיפר על תקיפה שעבר מצד אוהדי כדורגל לפני 17 שנה ולא נעשה דבר בעניין מצד המשטרה. לדבריו, אלה אותם אוהדים שמגלים אלימות גם היום, בין שקוראים להם לה פמיליה או פנאטיקס, "אלה שמות סרק, הם יודופאשיסטים".

אני מחאת קריים מיניסטר במסיבת עיתונאים בגן העצמאות בירושלים. מימין: גונן בן יצחק, חיים שדמי וישי הדס, 30 ביולי 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אני מחאת קריים מיניסטר במסיבת עיתונאים בגן העצמאות בירושלים. מימין: גונן בן יצחק, חיים שדמי וישי הדס, 30 ביולי 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

פורסם על ידי ‏‎Crime Minister‎‏ ב- יום חמישי, 30 ביולי 2020

17:14 עריכה

המשטרה עצרה חשוד נוסף בחשד למעורבות במה שהוגדר בדיווחים כקטטה אלימה בהפגנה בתל אביב שלשום.

17:21 עריכה

כחול-לבן ממשיכים להתעקש על תקציב גם לשנה הבאה ולא רק עד סוף השנה הנוכחית. הדד ליין להעברת התקציב הוא 25 באוגוסט והשבוע הוגשה הצעת חוק להארכת המועד ב-100 ימים.

18:15 עריכה

ראש הממשלה ממשיך לתקוף את התקשורת וערוץ 12 בפרט. לפני מספר דקות בנימין נתניהו העלה פוסט בו הוא כותב שדווקא בתשעה באב "בוחרים בערוץ 12 להמשיך במסע של פילוג ופייק ניוז".

לטענתו, הערוץ "מטייח את ההסתה לרצח ראש הממשלה מצד השמאל הקיצוני" לאחר שאתמול "העלילו" שהוא עומד מאחורי "קבוצת בריונים שתקפה בתל אביב". לדבריו, היום הוסיפו בערוץ "עלילה חדשה" כאילו הוא עומד מאחורי החשבון הפיקטיבי שקרא לרצוח אותו. "ערוץ 12 עושים את כל זה כדי להסתיר את ההסתה המסוכנת נגד ראש הממשלה".

מצער שבעיצומו של משבר הקורונה, ודווקא ביום הזה שההיסטוריה לימדה אותנו שעוצמתנו היא באחדותנו, בוחרים בערוץ 12 להמשיך במסע…

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום חמישי, 30 ביולי 2020

19:06 עריכה

המשטרה תחסום הערב כבישים מרכזיים בתל אביב, בהם יגאל אלון, השלום וצומת עזריאלי, על רקע ההפגנה מול ביתו של השר לבטחון פנים אמיר אוחנה. עשרות מפגינים כבר הגיעו למקום והמשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים.

המשטרה עצרה קודם לכן עוד 3 חשודים באלימות בהפגנה בתל אביב שלשום, לאחר ששוחררו שניים למעצר בית. במקביל, המשטרה בודקת את האיום נגד נתניהו בחשבון הפיקטיבי בפייסבוק.

19:47 עריכה

דובר משפחת נתניהו עופר גולן פרסם הערב תמונה של שרה נתניהו והכלבה המשפחתית בבית ראש הממשלה בבלפור. התמונה צולמה זמן קצר לפני שהופצה כדי לנסות להזים שמועות על כך שהגברת נתניהו אושפזה. בסרטון המצורף היא מדברת בגנות הביוש שלדעתה פושה במקומותינו, גם כלפי הבן שלה, ומשבחת אנשי שמאל כביכול, "כמו מוקי ושי גולדן", שלא לקחו בכך חלק.

"כל השיימינג הזה שעושים לי לבעלי ולאחרונה גם לבן שלי … כפסיכולוגית נתקלתי בנערים שהתאבדו בגלל זה".

שרה נתניהו, 30 ביולי 2020 (צילום: דוברות משפחת נתניהו)
שרה נתניהו, 30 ביולי 2020 (צילום: דוברות משפחת נתניהו)
20:01 עריכה

המשטרה תנסה למנוע את הגעת פעילי לה פמיליה להפגנה ליד בית ראש הממשלה בבלפור. המשטרה ערוכה גם במוקד הנוסף בירושלים במתחם התחנה, לשם הבטיחו פעילי ארגון אוהדי בית"ר שיגיעו ב-9:30 ומשם הם אמורים לצעוד לבלפור.

20:16 עריכה

משרד הבריאות מעדכן כי כרגע יש 328 חולי קורונה במצב קשה, ומחצות מתו מהנגיף 6 בני אדם. אתמול אובחנו 1,967 נדבקים חדשים כאשר אחת מעשר בדיקות חיובית.

21:12 עריכה

בג"ץ דחה בקשה "בהולה" מטעם קבוצת אזרחים שהציגו את עצמם כדיירים באזור מעון ראש הממשלה, שביקשו מבית המשפט העליון להוציא צו ביניים המחייב את המשטרה להפסיק את ההפגנה המתקיימת באזור כעת בשעה 23:00.

הבקשה הוגשה הערב על ידי כ-61 אזרחים, אשר הגישו עתירה נגד ההפגנות באזור כבר לפני 10 ימים. העתירה עצמה טרם נידונה. אולם השופט דוד מינץ דחה את בקשתם הערב. "עם כל ההבנה למצוקותיהם של המבקשים, אין הצדקה למתן צו ביניים, ודאי לא בשים לב למועד ההפגנה המדוברת", כתב.

21:21 עריכה

הנשיא ראובן ריבלין, ח"כ גדעון סער ושר הבטחון בני גנץ מאחלים חג קורבן שמח למוסלמים והדרוזים.

21:35 עריכה

משה יעלון (תלם-יש עתיד) הגיע לתמוך במפגינים בבלפור.

22:08 עריכה

משה יעלון הגיע לבלפור כדי לתמוך במפגינים ובראיון שתועד כאן מדבר נגד הצגת אירועי האלימות כאילו הם הדדיים.

"באתי להגן על המפגינים, להגן על חופש המחאה, משום שהאלימות שמופעלת על המפגינים היא לא הדדית. כל האמירות האלה של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, כאילו זה הדדי 'אנרכיסטים משמאל' וקיצונים מימין, מה שנתניהו לא אומר, זה לא נכון. המותקפים זה אלה שמבקרים את נתניהו והתוקפים זה אלה שתומכים בו הביביסטים, אין פה שום הדדיות.

"ואתה רואה מי נפצע היום, היום בנימין נתניהו הפליג בדמיונו: מה שקרה בתל אביב הוצג כקטטה בין אוהדי קבוצות כדורגל – נו באמת, כמה אפשר לשקר? והוא מאויים ברצח? יש שב"כ שמגן עליו, כל הפייק איומים הללו, צריך להגן עליו, אסור לאיים עליו, זה בסדר. אבל הפייק הזה נועד להסית את האנשים שלו נגד האנשים שמתנגדים לו.

יעלון התייחס גם לתחקיר שיתפרסם מחר בידיעות אחרונות על פרשת הצוללות:

"זה לא ייגמר עד שזה לא ימוצה פלילית או בוועדת חקירה ממלכתית. אני לא סתם אומר שזו פרשת השחיתות הבטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה.

22:21 עריכה

8 פעילי "לה פמיליה" נעצרו אחרי שתקפו אנשי תקשורת במתחם התחנה בירושלים. בתיעוד שפרסם ברוך קרא אנשי הקבוצה הזו תקפו צוות צילום של חדשות 13 ואת הכתב יוסי אלי.

22:30 עריכה

נפתלי בנט הציע ליפעת שאשא ביטון לערוק לימינה, לקראת הדחתה מראשות ועדת קורונה, לפי הדיווח של N12.

22:33 עריכה

ח"כ עופר שלח (יש עתיד) הגיע לבלפור ומעריך שהסוף כבר ידוע, ובו "האיש שכשכל, האיש שמשקר, האיש שמסית – ילך הביתה".

22:45 עריכה

פעילי לה פמיליה מאחלים "מוות לשמאלנים".

22:51 עריכה

מיקי זוהר מדווח ש"מפגיני שמאל" הגיעו להפגין ליד ביתו בקרית גת בפעם השניה. "עוד הוכחה שאני בדרך הנכונה!".

22:57 עריכה

ח"כ יפעת שאשא ביטון פנתה לראש הממשלה בבקשה שיבטל את הסגר המסחרי בסופי שבוע. "יש תמימות דעים שהסגר המסחרי אינו נחוץ  בסופ"ש, אנא בטל אותו לאלתר".

סגירה