מרואיין למפכ"לות: אוחנה רמז לי שאם אתנגד למחאה - אקבל את המינוי

יעלון: נתניהו חשב שניהול משבר הקורונה יביא לו תהילה ● פרויקטור הקורונה: לא ניתן לשנות את המגבלות בהחלטות נמהרות ● בשבוע הבא יגובשו קריטריונים אחידים לגבי התקהלויות בבתי כנסת, עסקים ומוסדות תרבות ● דיווח: ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, אמר בימים האחרונים בישיבת הנהלה של המשרד ש"החל מהשבוע הבא תקציב חד שנתי הופך לבדיחה"

אמיר אוחנה בטקס חילופי שרים במשרד לבטחון פנים, ב-18 במאי 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
אמיר אוחנה בטקס חילופי שרים במשרד לבטחון פנים, ב-18 במאי 2020
07:18 עריכה

מניין קורבנות הקורונה בישראל עלה ל-500. ביממה האחרונה מתו שבעה חולים מהנגיף.

07:26 עריכה

לאחר ששר הפנים אריה דרעי, שר המדע יזהר שי ושר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן הביעו אמש התנגדות לשינוי – ההנחיה, האוסרת פתיחה של חנויות רחוב ומתחמי קניות, תישאר בתוקף. זאת, על אף שמרבית השרים מצדדים בביטול ההחלטה.

דיון נוסף בנושא ייערך ביום שני הקרוב. סוף השבוע הנוכחי הוא השלישי במספר שבו ההחלטה האוסרת פתיחה של מתחמי קניות – בתוקף. האיסור הוא מהשעה חמש אחר הצהריים ביום שישי ועד חמש בבוקר ביום ראשון.

07:49 עריכה

16 איש – רובם המכריע חברי לה פמיליה – נעצרו אמש בחשד להפרת הסדר הציבורי בהפגנת המחאה שנערכה בירושלים. צוותי עיתונות של חדשות 13 ושל i24news הותקפו אתמול בשעה שביצעו את עבודתם.

לבד מההפגנה בירושלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו – שבה השתתפו כאלפיים מוחים – נערכה הפגנה בתל אביב נגד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה.

08:27 עריכה

לו הבחירות היו נערכות כעת היה זוכה בלוק המפלגות – הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה – ב-62 מנדטים. לפי סקר של מכון המחקר מאגר מוחות, שנערך אתמול ושלשום בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל ופורסם הבוקר ב"ישראל היום", הסיעה הגדולה בכנסת הייתה הליכוד – עם 33 מנדטים.

העבודה, גשר ודרך ארץ לא עברו בסקר זה את אחוז החסימה.

08:53 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, נדרש הבוקר לתמורות שמבקש פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, לבצע: "מקווה שנשלים את כל התהליכים להעברת מערך החקירות האפידמיולוגיות לצה"ל עד השבוע הבא". לוי אמר את הדברים בראיון לגלי צה"ל.

09:06 עריכה

הממונה על התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, אמר בימים האחרונים כי "החל מהשבוע הבא תקציב חד שנתי הופך לבדיחה" – כך פרסם הבוקר בן כספית ב"מעריב". מרידור אמר את הדברים בישיבת הנהלה של משרד האוצר.

בין כחול לבן והליכוד ניטשת מחלוקת בסוגיית תקציב המדינה. בעוד שבכחול לבן תומכים בתקציב אחד לשנים 2021-2020 – כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני בין שתי הסיעות – בליכוד מעוניינים בשני תקציבים נפרדים.

09:15 עריכה

1,785 נשאי קורונה אותרו אתמול בישראל – כך עדכן הבוקר משרד הבריאות. כעת ישנם 26,080 חולים פעילים, מצבם של 321 מהם – קשה. 99 חולי קורונה מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה אובחנו בישראל 70,379 נדבקים בנגיף.

09:43 עריכה

המשטרה תבקש היום לשחרר בתנאים מגבילים 13 עצורים, שלדבריה, היו מעורבים אמש בהפרת הסדר הציבורי בהפגנה, שנערכה אמש בירושלים. מרבית העצורים – חברי לה פמיליה. המשטרה גם תבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו של חשוד בזריקת אבן אמש בהפגנות בבירה.

10:11 עריכה

החל מיום ראשון – מחרתיים – יועבר המענק, שאותו אישרה השבוע הכנסת. משפחות שבהן ארבעה ילדים יקבלו עבור כל ילד 500 שקלים ו-750 שקלים עבור כל הורה. החל מהילד החמישי ואילך – תקבל כל משפחה 300 שקלים עבור כל ילד. יחידים יקבלו 750 שקלים.

10:48 עריכה

שר המשפטים ויושב ראש ועדת השרים לענייני חקיקה, אבי ניסנקורן, וממלא מקומו שר הדיגיטל הלאומי, דודי אמסלם, החליטו במשותף שלא לקדם בשלב זה חקיקה שאינה נוגעת להתמודדות עם נגיף הקורונה – כך מסרו השניים בהודעה משותפת. הדיון בהצעות חוק שאינן נוגעות לנגיף הקורונה יידחה לשבוע הבא.

12:01 עריכה

במערכת הפוליטית מברכים את הציבור המוסלמי והדרוזי לרגל חג הקורבן.

12:34 עריכה

בניגוד להגבלה, שלפיה אסור לפתוח בסוף השבוע חנויות ומרכזי קניות, שורה של עסקים הודיעו שבכוונתם שלא לסגור את שעריהםכך דווח במספר כלי תקשורת. בפתיחת מרכזי הקניות תומך פורום החנויות והקניונים. לא ברור כמה עסקים יבחרו להפר את החוק ולפתוח את שעריהם לציבור הקונים.

13:24 עריכה

בשבוע האחרון הועברה לחברי דרך ארץ, יועז הנדל וצבי האוזר, הצעה להשתלב בליכוד – כך דיווח הבוקר עמית סגל בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות". אין זו הפעם הראשונה שאל השניים מופנית הצעה זו.

הואיל ולפי הסקרים, הנדל והאוזר לא עוברים את אחוז החסימה, הם עשויים – לפי הפרסום האמור – לבחור לחבור לימינה. אחד האינטרסים של ימינה לצרף את השניים הוא מימון המפלגות שהם מביאים עימם.

השניים התמודדו במערכת הבחירות מטעם מפלגתו של משה (בוגי) יעלון, תל"ם, ברשימת כחול לבן. כשסיעת כחול לבן התפרקה, הצטרפו השניים לגוש בראשות בני גנץ, שחתם על הסכם להקמת ממשלה עם בנימין נתניהו.

13:31 עריכה

בכחול לבן קוראים להעביר תקציב אחד לשנים 2021-2020.

14:00 עריכה

"כשאתה רואה את ההתלהמות והנשים שמתפשטות – די, זה עבר את גבול המחאה. אישה מתערטלת על המנורה, סמל המדינה – איבדנו את הזהות לגמרי בשם 'רק לא ביבי'. כאישה, כיהודייה, כישראלית – בשבילי זו פגיעה" – כך אומרת חברת הכנסת אוסנת מארק מהליכוד על ההפגנות בראיון, המתפרסם היום ב"ידיעות אחרונות".

"לקחו את החבר'ה הצעירים, שאין להם עבודה, ואת העצמאיים" – אומרת מארק – "והפכו את ההפגנה ממקום של זעקה אמיתית למקום של אלימות, קללות, הנפת דגלי פלסטין והסתה לרצח".

מארק, החברה בוועדה לבחירת שופטים, התייחסה לחברותם של נציגי לשכת עורכי הדין חברים בוועדה: "יש טעם לפגם ולניגוד עניינים מובנה בזה שעורכי דין נבחרים לוועדה למינוי שופטים ואחר כך מופיעים בפני השופטים האלה". חברת הכנסת הגישה לאחרונה הצעת חוק לביטול לשכת עורכי הדין.

חברי הכנסת אוסנת מארק, קטי שטרית ופטין מולא בכנסת, 20 במאי 2019 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מארק (שנייה מימין) בכנסת, אשתקד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בראיון נשאלה מארק על ידי המראיין רז שכניק מה הייתה משנה במראה החיצוני שלה והשיבה: "כלום. אני מושלמת".

14:19 עריכה

משרד הבריאות הודיע שביום שני הקרוב יגובש נוהל אחיד להגבלת התקהלויות בבתי עסק, במוסדות תרבות ובבתי כנסת. בגיבוש הנוהל ייקחו חלק מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, ופרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו.

14:43 עריכה

בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של חשוד בתקיפת שוטר אמש בהפגנה בירושלים, זאת בשל פערים שנמצאו במסמכים שהגישה המשטרה. על החשוד נאסר להגיע לירושלים עד 23 באוגוסט וכן נאסר עליו ליצור קשר במשך שבוע עם חשודים אחרים.

14:59 עריכה

לקראת  כניסתן לתוקף של ההגבלות השבועיות האוסרות על פתיחתן עסקים בסוף השבוע – ביום שישי ב-17:00 – פורסמה רשימת של חנויות, שבכוונתן שלא לסגור את שעריהן לציבור הלקוחות בסופ"ש הנוכחי; ביניהן – הום סנטר, נייקי, סטיב מאדן, טויס אר אס, טבע נאות, אדידס, מנגו, ביוטיקאר, אייס, פוקס, מגה ספורט, גולברי, נמרוד, צומת ספרים ופנדורה.

15:16 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה להפגנות: "כל גילויי ההסתה והשנאה הנוראה בהפגנות השמאל והקריאות לרצח – לא יעצרו אותי מלפעול למענכם ולמען המדינה שלנו".

16:13 עריכה

חולה קורונה מאומת נפגש עם השרים אוחנה, רגב ואקוניס. כתבת חדשות 12 דפנה ליאל מעדכנת שהשר אוחנה אינו נדרש להיכנס לבידוד. לגביי שאר השרים – העניין בבדיקה.

16:32 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "את מרכזי הקניות צריך לפתוח בסופי שבוע עם אותן מגבלות והנחיות של עידן הקורונה. מספיק עם הפוליטיקה על חשבון העסקים".

18:18 עריכה

פוריקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו: "הרצון האמיתי לסייע ולבצע את התיקונים והשינויים הנדרשים במתווה ההגבלות במשק, אינו יכול להתממש בצורה של החלטות נמהרות ומיידיות. אנו פועלים מתוך רצון לשקרם ולחזק את האמון הציבורי. אני קורא לכולנול להתאזר בסבלנות".

18:18 עריכה

יאיר נתניהו יצטרך להתייצב בבית משפט השלום בירושלים, עקב בקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת – זאת בעקבות קריאתו בטוויטר להגיע לבתי המפגינים.

18:32 עריכה

ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) הודיע כי קיבל הודעה ממשרד הבריאות כי ביום שני האחרון נפגש בכנסת עם חולה קורונה מאומת: "אין לי כרגע שום תסמינים (הבוקר שחיתי 2 ק"מ בים…) אך נכנסתי לבידוד עד יום שני (10/8/20) בהתאם להנחיה של משרד הבריאות".

19:35 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון (יש עתיד-תלם): "השיקולים של נתניהו זה לא לשרת את האזרחים, אלא לדאוג לעצמו. כולם חשים את זה עכשיו. ההחלטות שהתקבלו – אלה החלטות פוליטיות. הוא חשב שתהיה תהילה מהקורונה. בנט הבין מיד – שצריך להעביר את הסמכויות לגופי הביטחון, אבל נתניהו לא רצה, כדי שלא תילקח ממנו התהילה. היום זה מתאים לו".

בראיון ל"אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12 הוסיף יעלון: "רוב הציבור לא רוצה את נתניהו. נמאס לו. בני גנץ לא יהיה ראש ממשלה, גם אין לו 10 מנדטים כמו שמראים בסקרים. אפשר לבנות קואליציה בהובלתי ובהובלת יאיר לפיד, מי שירצה להתחבר – שיתחברו. אנחנו נוביל. גנץ סיים את דרכו הפוליטית לדעתי".

19:59 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס בראיון אצל "אופירה וברקוביץ'" לעימותים במפלגת הליכוד: "אני מתבייש כשהחבר'ה מהסיעה שלי מתחילים לריב מול המצלמות. אנחנו במשבר לאומי – זה פשוט נורא".

אדלשטיין אומר כי התחלואה בנגיף נמצאת ב"האטה". "אנו ממשיכים להיאבק בו בהיגיון". כמו כן, סיפר השר על ההתמודדות האישית שלו עם התפקיד: "מאוד קשה לי בלילות, כי כל החלטה שאתה מקבל, אפילו כזאת מבוססת, אתה לוקח סיכון. זה התפקיד הכי קשה שמילאתי בחיי, אבל טוב שהגעתי אליו. אני מאוד מקווה להצליח, עם כל הקושי. אני חושב על חולה הקורונה ששוכב במחלקה ובמקביל על אלה שאיבדו את הפרנסה שלהם ומנסה לאזן".

יולי אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
יולי אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
20:23 עריכה

השר אמיר אוחנה: "המשטרה תאכוף ביד קשה כל ביטוי של אלימות וכל גילוי שלה. אני שמח, ואמרתי זאת, שהמשטרה פעלה ביד קשה ובמהירות רבה ועצרה את מי שהיו מעורבים באירועים האלימות. אני מאוד מודאג ואני מבין את הרצון כאילו האלימות קיימת רק בצד אחד וכך גם השנאה. אני מנסה בכוחותיי הדלים או לא דלים ואני אומר את זה מעומק הלב – להוריד את הלהבות".

עוד הוסיף השר בראיון לאולפן שישי: "כשמתקהלים אלפי אנשים בהפגנות, זו בעיה. בשיחה שלי עם ניצב ידיד, מפקד מחוז ירושלים במשטרה אמרתי לו שהרצון שלי הוא להפסיק את הברדק. אני ביקשתי להפסיק את האלימות ואת חסימות הכבישים".

20:25 עריכה

במקביל לראיון בחדשות 12, בחדשות 13 מדווחים הערב כי השר אוחנה ערך בשבועות האחרונים סדרת שיחות עם מועמדים לתפקיד המפכ"ל. אחד מהם העיד בפני מקורביו: "במהלך השיחה שוחח איתי השר על מדיניות המשטרה בעיניי ועל עמדתי לגבי ההפגנות בבלפור". לדבריו, השר רמז לו שאם יהיה בעמדת השר יתקדם מאוד. אוחנה מכחיש את הטענות.

סגירה