החשב הכללי רוני חזקיהו: ללא העברת תקציב - דירוג האשראי של ישראל עלול לרדת

חלוקת "מענק לכל אזרח", שהחלה היום, תסתיים השבוע ● יושב ראש סיעת הליכוד מיקי זוהר: "בינינו לבין כחול לבן פעורה תהום" ● ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו הודיעו שיתנגדו לחקיקת פסקת ההתגברות ● בית משפט השלום הורה ליאיר נתניהו להסיר ציוץ, שבו חשף פרטים של שלושה ממובילי המחאה נגד אביו ● תתוגבר האבטחה סביב התובעת במשפט נתניהו, ליאת בן ארי

רוני חזקיהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
רוני חזקיהו
06:56 עריכה

המגיפה בממשלה: לאחר הודעת השר רפי פרץ כי חלה בקורונה, הודיע שר המים וההשכלה הגבוהה כי עליו להכנס לבידוד.

אתמול נכנסו כמה חברי כנסת לבידוד.

07:03 עריכה

לילה של הפגנות: 10 עצורים לפנות בוקר. מפקד מרחב ציון מספר כי עשרת אלפים מפגינים התנהגו בצורה מופתית.

07:13 עריכה

חברי אם תרצו הגיעו אתמול לאזור ביתה של אסתר חיות בצהלה

המפגינים מוחים על הזכות להפגין.

 

07:23 עריכה

פרויקטור הקורונה של ישראל מודאג.

נושא האברכים יילמד – האם תידחה כניסתם?

07:34 עריכה

לאחר שיאיר נתניהו פרסם כתובות וטלפונים של מובילי מחאה, אחד מראשיה טוען כי זהו מסמך שיכול להגיע רק ממשרד המשפטים.

אלא שבדיקת זמן ישראל מגלה שכל אזרח יכול להוריד את המסמך מאתר רשם העמותות של משרד המשפטים. אמש, הורדנו בעצמנו את תיק העמותה של "חוזה חדש". פרטי חמשת המייסדים של העמותה, ביניהם עו"ד גונן בן-יצחק, אינם מושחרים. הפרטים כוללים מספר ת"ז, כתובת מגורים ומספר טלפון.

07:45 עריכה

יאיר לפיד טוען כי יש בהפגנות נגד הממשלה גם אנשי ימין, ושהן משיגות את מטרתן.  בראיון לרשת ב' אמר:  "יש היסטריה מוחלטת בבלפור. אם אתה מסתכל על התגובות שלהם כנראה שההפגנות האלה עובדות".

07:56 עריכה

אזרחי ישראל יתחילו לקבל היום את המענק לצורך התמודדות עם משבר הקורונה. הראשונים לקבל יהיו הורים לילדים עד גיל 18 – 500 שקל לילדים 1-4 ועבור השאר 300 שקל לילד. בהמשך אמורים לקבל מענק גם אזרחים בוגרים ללא ילדים. נתניהו אמר בשבוע שעבר:

"אנחנו עשינו הרבה צעדים כאלה במיליארדים רבים. התכנית של רשת הביטחון לעסקים ולשכירים, הארכת תקופת הזכאות לדמי האבטלה, החל"ת ועוד צעדים – ויהיו עוד צעדים, כי אנחנו חייבים ויכולים לנצח יחד את הקורונה."

בנימין נתניהו (צילום: Flash90)
בנימין נתניהו (צילום: Flash90)
08:22 עריכה

חבר הכנסת צבי האוזר עדיין מאמין בממשלת האחדות ויפעל נגד נפילתה. בנוסף, שותפו של יועז הנדל בסיעת דרך ארץ שלל את האפשרות שהמפלגה שלו תסייע לנתניהו להקים ממשלה צרה.

 

08:49 עריכה

השר יזהר שי מכחול לבן אמר בראיון שהם יכולים למנוע בחירות. יש לציין שעל פי ההסכם הקואליציוני גנץ לא יכול לעמוד בראשות הממשלה הזאת.

השר הוסיף: "מי שייקח אותנו לבחירות יעשה עוול לאזרחי ישראל. נעשה כל מאמץ כדי למנוע זאת. יש אפשרויות שונות ולא כולן טובות לנתניהו ולליכוד – שינסו אותנו"

ל-ynet אמר שי ש"גם בבלוק הימין יש חברי כנסת שלא רוצים בחירות, אל תופתעו אם הם ימנעו אותן יחד איתנו". שי אמר על חוק פסקת ההתגברות שיעלה להצבעה טרומית השבוע שהוא מנוגד להסכמים ושהוא מציע למיקי זוהר "לא לאיים עלינו"

09:10 עריכה

עמותת חוזה חדש ("קריים מיניסטר") הגישו בקשה לדיון מול יאיר נתניהו לגבי הקריאה שלו להפגין מול הבתים שלהם. הדיון היה אמור להיערך בשעה 11:00 – אולם לאחר בקשתו של נתניהו, הוא רשאי להיעדר ממנו.

09:46 עריכה

ליברמן הודיע שהוא וסיעתו יתנגדו לפסקת ההתגברות שתעלה איילת שקד בקריאה טרומית ביום רביעי.

ליברמן, השבוע (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
ליברמן, השבוע (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)

פסקת ההתגברות, שמאפשרת לכנסת לחוקק חוק שסותר חוק יסוד, עשוייה להיות אינטרס של הליכוד, אבל על פי הסיכומים הקואליציוניים, הליכוד וכחול לבן לא אמורות לאפשר לחוקים שאינם קשורים למאבק בקורונה לעבור.

11:06 עריכה

לאחר השר רפי פרץ שחלה בקורונה, והשר אלקין שנכנס לבידוד, מודיע כעת גם שר המודיעין אלי כהן שעליו גם להכנס לבידוד.

 

11:17 עריכה

בחדשות 12 מדווחים כי האוצר מעריך שהצמיחה השנה תרד בשיעור חד עד ליותר מ-7%. צפויות עד 5 שנים של אבטלה גבוהה עד שנחזור לתעסוקה מלאה.

בתחזית האוצר יש שני תרחישים אפשריים – החמרה והקלה, שתלויים בטיפול הממשלתי במשבר הקורונה.   ‎

שירות התעסוקה מדווח על כ-400 חוזרים לעבודה וכ-1,500 דורשי עבודה חדשים בשבוע שעבר.

11:23 עריכה

סגן השר אורי מקלב אמר שלא יתמכו בפסקת ההתגברות של איילת שקד.

11:42 עריכה

השרים יעקב אביטן ואורלי לוי-אבקסיס הוכנסו לבידוד ביתי לאחר שבאו במגע עם השר רפי פרץ שאובחן כחולה קורונה. מוקדם יותר הודיע גם אלקין שהוכנס לבידוד מאותה סיבה.

גם השר אלי כהן נדרש בבידוד לאחר פגישה עם חולה מאומת.

סך הכל: 7 חברי כנסת ושרים בבידוד קורונה.

12:33 עריכה

ישיבת הממשלה: נתניהו תקף את ההפגנות נגדו במילים קשות. בין השאר אמר שהן מדגרות קורונה ושהתקשורת מתנהגת כמו בצפון קוריאה. ראש הממשלה ציין שיש נגדו איומים ברצח ותהה מה היה קורה אם האיומים היו מופנים כלפי רובי ריבלין. ראש הממשלה אמר גם כי לתקשורת ונבחרי הציבור אחריות בהורדת מפלס האלימות.

דבריו של נתניהו הגיעו כביכול כתגובה לדברי ראש הממשלה החליפי בני גנץ שהגן על זכות המחאה ואף ציטט בנוגע לאלימות מנאומו האחרון של יצחק רבין. נתניהו אמר שלא התכוון לדבר על הנושא אך הקריא מדף.

נתניהו אמר בין השאר כי "בשם הדמוקרטיה, אני רואה ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה. בהפגנות הללו יש עיוות של כל הכללים. קודם כל – אף אחד לא מגביל את ההפגנות, להפך – הולכים לקראתם. זה מדגרות של קורונה, יש כללים שלא נאכפים".

ראש הממשלה הוסיף: "מתדלקים את ההפגנות האלה, במיוחד בהתגייסות תקשורתית שאני לא זוכר כמוה. מעודדים אותה, מאפשרים לשתק שכונות ולחסום כבישים בניגוד מוחלט לכל מה שהיה מקובל בעבר".

13:05 עריכה

פרשת לא לדאוגוסט: בית המשפט המחוזי הפך את החלטת בית משפט השלום וחייב את ספי עובדיה וערוץ 13 לשלם פיצוי של 100 אלף שקל ו-50 אלף שקל הוצאות משפט לשרה מירי רגב על פרסום תחקיר במסגרתו נטען שהיה לה קשר קודם עם רמי יהושע ממשרד הפרסום יהושע TBWA. ערוץ 13 הודיעו שיערערו.

ספי עובדיה הגיב לשרשור של רגב:

14:21 עריכה

התקשורת מאוזנת או לא? מקרה קלמן ליבסקינד:  לאחר שנתניהו טען שהתקשורת בישראל חסרת גיוון, אמר לו שר התקשורת הנדל שהעיתונאי קלמן ליבסקינד למשל, שייך למחנה הימין. על כך נתניהו ענה שמעריב עיתון זניח.

מצד שני, מוקדם יותר, בפתח ישיבת הממשלה נתניהו הקריא מטורו של ליבסקינד, והכריז כי הוא עיתונאי מרכזי וחשוב. זאת ועוד, בן כספית שגם כותב במעריב, הופיע בשלט של הליכוד בבחירות מועד א' כאדם בעל השפעה.

14:30 עריכה

בתום דיון שלא בנוכחותו, נענה בית המשפט לבקשת פעילי מחאה, והורה ליאיר נתניהו להוריד את הפוסט עם הכתובות שלהם.

14:42 עריכה

שר החינוך הציג את התכנית המכונה "לומדים בביטחון"

14:58 עריכה

סגנית נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופטת דורית פיינשטיין, הורתה ליאיר נתניהו – כפי שפורסם מוקדם יותר ביומן זה – להסיר ציוץ שבו פרסם את פרטיהם האישיים של שלושה מבין בולטי המוחים נגד ראש הממשלה, חיים שדמי, גונן בן יצחק וישי הדס. מצורפים – הפרוטוקול המלא של הדיון והחלטת בית המשפט –

• פרוטוקול הדיון בעניינו של יאיר נתניהו
• החלטת בית המשפט בעניינו של יאיר נתניהו

15:06 עריכה

הממשלה אישרה את מינויה של ציפי חוטובלי לשגרירת ישראל בבריטניה ואת מינוי צחי הנגבי לשר ההתיישבות תחתיה. עד כה כיהן האחרון בממשלה כשר ללא תיק. חוטובלי תהיה האישה הראשונה שתכהן כשגרירה בלונדון.

עם התפטרות חוטובלי מונה הממשלה 33 חברים: 18 מהם מגוש הליכוד, שכולל את ש"ס, יהדות התורה, גשר והבית היהודי, ו-15 מגוש כחול לבן, שכולל את העבודה ודרך ארץ.

15:14 עריכה

לא רק יהדות התורה וישראל ביתנו – גם סיעת ש"ס הודיעה שלא תתמוך בחקיקת פסקת ההתגברות. הודעתה של ש"ס הגיעה אחרי שיושב ראש הקואליציה מיקי זוהר אמר שימליץ לראש הממשלה נתניהו לתמוך בחוק, זאת על אף שבהסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן נקבע, שהמפלגות לא יתמכו בחוקים שאין הסכמה לגביהם.

15:31 עריכה

שר הביטחון בני גנץ אישר הוספה של 3,000 תקנים של אנשי מילואים למפקדת הקורונה. גיוסם יאפשר הקמה של מערך תחקירים אפידמיולוגיים, מטה למפקדת הקורונה, תגבור נוסף למלוניות ולמערך ההסברה ברשויות המקומיות וחיזוק של נוכחות קציני פיקוד העורף בערים שבהן שיעורי תחלואה גבוהים.

15:37 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן תקף את ראשי ימינה בשל הצעת חוק פסקת ההתגברות: "מה קרה לנאום 'לא פרנסה – לא מעניין'"?

15:44 עריכה

יפעת שאשא ביטון צפויה להיפגש מחר עם ראש הממשלה נתניהו, ככל הנראה על רקע יוזמה להימנע מהדחתה מתפקיד יושבת ראש ועדת הקורונה – כך דיווחה אנה ברסקי ב"מעריב". לפי הפרסום, מי שעומד מאחורי הפגישה הוא יושב ראש הקואליציה, מיקי זוהר, שפעל להדחת שאשא ביטון מתפקידה.

16:13 עריכה

יפעת שאשא ביטון לא תיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך דווח ב-N12. לפי הדיווח, פרסומים קודמים בתקשורת על מגעים בין שאשא ביטון לגורמים בקואליציה בניסיון להפוך את ההחלטה על הדחתה מתפקיד יושבת ראש ועדת הקורונה – אינם נכונים.

16:41 עריכה

ביום שלישי הקרוב יועברו כספי "מענק לכל אזרח" למקבלי קצבאות, בהם קצבת זקנה וקצבת נכות. למחרת – יום רביעי – יועברו הכספים ליתר הציבור. היום הועברו כספי המענקים עבור הורים לילדים.

17:14 עריכה

חברת הכנסת איילת שקד תקפה את שר המשפטים אבי ניסנקורן, שהביע התנגדות ליוזמה לחוקק את פסקת ההתגברות: "כחול לבן מיצבו עצמם תחת הסיסמא 'לא כיסא – לא מעניין'".

17:21 עריכה

תנועת הדגלים השחורים הגיבה לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בגנות המחאה: "ממשיך מסע ההרס השנאה והפצת השקרים שלו. עשרות האלפים שיוצאים כל שבוע אינם 'מדגרת קורונה'. הנאשם ממשיך לכנות את הישראלים בשמות שלא היו מביישים את גדולי שונאי ישראל, ולעודד בקריצה מעשי אלימות".

17:27 עריכה

בליכוד מברכים את חברת התנועה, ציפי חוטובלי, שהממשלה אישרה היום את מינויה לשגרירת ישראל בריטניה.

17:37 עריכה

בית המשפט העליון דחה את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים דיון נוסף בפסק הדין של העליון, שקבע שעליו לפרסם את מועדי שיחות הטלפון שקיים עם בכירי "ישראל היום" בשנים 2015-2012 – כך דיווח אמוץ שפירא בתאגיד השידור כאן. נתניהו אמנם מסר בעבר את המידע, אך הוא ביקש לערוך דיון עקרוני בסוגיה.

18:19 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא להעביר באופן מיידי תקציב מדינה לשלושה-ארבעה חודשים. במסיבת עיתונאים במרכז הרפואי שיבא אמר נתניהו: "אנחנו יכולים להתגבר על עיקר המשבר הכלכלי. לצורך זה אנחנו צריכים להזרים עכשיו בטווח קצר, בטווח מיידי, אנחנו צריכים להזרים כסף לתקציב לשלושה חודשים, מקסימום ארבעה חודשים".

"אנחנו קונים אופציות על חיסונים. אני לא יכול להגיד לכם שיימצא חיסון, אבל הסימנים נראים מעודדים", אמר נתניהו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "בימים האחרונים כבר ברור שהצלחנו לעצור את עליית הנגיף. הוכחנו שכשיש עבודת צוות טובה וכשיש סיוע של עוד רבים אחרים – אפשר גם להשיג הישג בשטח. זה טוב, אבל זה ודאי לא מספיק. המספרים עדיין גבוהים ומדאיגים".

פרויקטור הקורונה רוני גמזו אמר: "אנחנו מאוד-מאוד קרובים למצב שבו התחלואה תרד. אנחנו נמצאים עדיין בקו – כמעט אפס, בקו כמעט יציב". עוד אמר מנהל מגן ישראל: "אנחנו לא נהיה פזיזים בהתרת הגבלות. נהיה מאוד-מאוד זהירים".

19:19 עריכה

סיעת יש עתיד – תל"ם תעלה ביום רביעי הקרוב הצעת חוק להקמת ועדת חקירה על פרשת הצוללות, להצבעה בקריאה טרומית בכנסת.

19:59 עריכה

יושב ראש הקואליציה ויושב ראש סיעת הליכוד, מיקי זוהר, התייחס הערב למשבר הקואליציוני: "בינינו לבין כחול לבן תהום פעורה על הרבה מאוד נושאים ברמה האידאולוגית".

זוהר דימה את את המשבר ליחסים זוגיים: "משול הדבר לזוג שעומד להתגרש. וכבר התחיל המשא ומתן והרבה מאוד נושאים כבר סוכמו. אתה מרגיש שאוטוטו נכנסים לרבנות וחותמים על הגט, ואז אתה אומר לעצמך 'למה שאני אקריב למען הצד השני בזמן שאני יודע שאוטוטו זה נגמר' – זו התחושה שיש כרגע".

עוד אמר זוהר בראיון לשלי יחימוביץ' ויגאל גואטה בכאן רשת ב' שהוא מקווה שיהיה רוב לפסקת ההתגברות: "אני לא רואה אפשרות שהליכוד יוכל להצביע נגד חוק שכזה".

20:13 עריכה

ראשי משרד האוצר הזהירו, שאם לא יועבר תקציב, דירוג האשראי של ישראל עלול לרדת – כך דיווחה הערב קרן מרציאנו בחדשות 12.

"אנחנו צריכים להיזהר, אין יציבות ממשלתית ואין תקציב אחרי שלוש מערכות בחירות", אמר – לפי הדיווח – החשב הכללי רוני חזקיהו. "מן הסתם כאשר יגיעו חברות הדירוג, זה אינדיקטור לתחזית שלילית להורדת דירוג".

20:54 עריכה

בעקבות מידע שהגיע לידי המשטרה על איומים קונקרטיים – תתוגבר האבטחה סביב התובעת בתיקי נתניהו, ליאת בן ארי. מעתה תהיה עורכת הדין מאובטחת 24 שעות ביממה. בביתה יותקנו אמצעים טכנולוגיים.

ליאת בן ארי (צילום: דוברות משרד המשפטים)
בן ארי (צילום: דוברות משרד המשפטים)
21:06 עריכה

בית המשפט העליון ידון בשבוע הבא בעתירות נגד החלטת הכנסת לבחור שני נציגים מהקואליציה לוועדה לבחירת שופטים. העתירה נקבעה לדיון בדחיפות, עוד בטרם תתכנס הוועדה בהרכבה החדשה ותחל בפעילותה, לאחר שהייתה מושבתת מפעילות יותר משנה וחצי.

בעתירות – שהגישו התנועה לאיכות השלטון, עורך הדין משה שפירא ומשמר הדמוקרטיה הישראלית – נטען שקיים נוהג חוקתי, שנשמר לאורך 35 שנה, המחייב את הכנסת לבחור לוועדה נציג אחד מן האופוזיציה.

הדיון בנושא ייערך ביום רביעי בשבוע הבא בפני השופטים יצחק עמית, דפנה ברק-ארז וענת ברון.

גילוי נאות: עורך הדין יובל יועז, הפרשן המשפטי של זמן ישראל, מייצג את משמר הדמוקרטיה הישראלית בעתירה זו.

21:38 עריכה

ציפי חוטובלי, שהיום אישרה הממשלה את מינויה לשגרירת ישראל בבריטניה: "חשוב לי להודות על התמיכה ארוכת השנים שבזכותה יכולתי לפעול למענכם".

הייתה לי הזכות לשרת את עם ישראל במשך למעלה מ-11 שנים בכנסת ובממשלה, ואני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי כשהזמין אותי להצטרף לחיים הפוליטיים, ועכשיו כאשר ביקש ממני לצאת ולייצג את מדינת ישראל כשגרירת ישראל בבריטניה. היום אושר המינוי בממשלה, ואני יוצאת לשליחות חדשה למען מדינתנו האהובה. חשוב לי לומר לכל מי ששותף ועוקב כל השנים אחרי פעילותי הציבורית: אמשיך לשתף אתכם ולעדכן על האתגרים העומדים בפנינו בזירה המדינית, תמיד אשמח לקבל תגובות ורעיונות ובעיקר חשוב לי להודות על התמיכה ארוכת השנים שבזכותה יכולתי לפעול למענכם.

תודה גדולה מעומק הלב.

סגירה