בוטלו הגבלות סוף השבוע, שאסרו על פתיחת מתחמי מסחר

דיווח: נתניהו הציע לכחלון לשמש פרויקטור-על לנושאי כלכלה; ראש הממשלה והשר לשעבר מכחישים את הפרסום ● נתניהו: ההפגנות מאורגנות ממלונות פאר; הם גומרים לארגן את ההפגנה והולכים לאכול בוולדורף אסטוריה ● לפיד לראש הממשלה: "אתה יודע למה המפגינים באים לבלפור? כי הם בעלי הבית. זה לא הבית שלך, זה הבית שלהם. הם באו להגיד לך שהחוזה נגמר"

מרכז הקניות שבצומת בילו, 30 ביולי 2020 (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
יוסי אלוני, פלאש 90
מרכז הקניות שבצומת בילו, 30 ביולי 2020
06:56 עריכה

100 הרוגים ולפחות 4000 פצועים בפיצוץ אדיר בלבנון. על פי הדיווחים הסיבה היא אלפי טונות אמוניום חנקתי שאוחסן ללא תנאים נאותים בנמל ביירות.

ישראל הציעה עזרה למדינה דרך יוניפיל, ובבית חולים לגליל בנהריה עודכנו להיות מוכנים לקליטת פצועים. מנהל הבית חולים ד"ר מסעד ברהום דיבר הבוקר בערבית בגלי צה"ל ופנה לראשי העם הלבנוני, בהצעת העזרה.

חוקרת השיח ברשתות אורית פרלוב טוענת שאין סיכוי שלבנון תאפשר לישראל לסייע

חברת הכנסת בצלאל סמוטריץ' מתנגד עקרונית לעזרה ישראלית ללבנון.

משה פייגלין מראה אפילו שמחה

"לֹא הָיוּ יָמִים טוֹבִים לְיִשְׂרָאֵל כַּחֲמִשָּׁה עָשָׂר בְּאָב וּכְיוֹם הַכִּפּוּרִים"משנה זו של רבן גמליאל קיבלה…

פורסם על ידי ‏משה פייגלין‏ ב- יום שלישי, 4 באוגוסט 2020

07:21 עריכה

בחיפה צפו בתמונות הקשות מלבנון בדאגה. עו"ד ג'מילה הרדל-ואכים, מנהלת עמותת אזרחים למען הסביבה אמרה לוואלה "אנחנו מזהירים מפני קטסטרופה כזו שנים", "כבר מאז מלחמת לבנון השנייה אנחנו חוזרים ומתריעים על זה שבמדינה אין מוכנות לאירועים מסוג זה באיזורים בהם יש ריכוזים של חומרים מסוכנים כמו במפרץ חיפה. היו כמה ועדות שנתנו המלצות, מדוח שפיר ועד דוח מבקר המדינה האחרון לפני כשנה, ובאמצע היו עוד כמה, וכמעט כלום לא השתנה".

השר אלקין דיבר בגל"צ ואמר שמנסיונו כשר להגנת הסביבה שאצלנו בישראל קיימת מדיניות אחרת ואין סיכוי לאסון בסדר גודל של לבנון, למרות שתמיד יש מה לתקן. בסיום דבריו הזכיר אלקין כי פינה את האמוניה מנמל חיפה.

07:49 עריכה

למרות הסיכומים, רופאים שנכנסו לבידוד בתקופת הקורונה, נפגעו מכך כלכלית.

השר כץ צייץ שהוא טיפל בעניין.

08:23 עריכה

שר המים וההשכלה הגבוהה  זאב אלקין דיבר על משבר התקציב בגלי צה"ל. הוא אמר שאינו מבין את ההתעקשות של כחול לבן על תקציב דו שנתי – דבר שעלול להביא לבחירות חדשות. במצב כזה טוען אלקין – כחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה.

08:46 עריכה

האסון בנמל ביירות: מדוע אוחסן חומר מסוכן בתנאים לא נאותים? על פניו יכול להיות שהדבר קשור במאמצים של חיזבאללה מול ישראל ב-2014.

בעיתונות הלבנונית מאשימים את ממשלת לבנון במחדל. תמונה מתארת את ההרס בנמל:

09:01 עריכה

היום בכנסת: שתי הצעות שנועדו להביך את הקואליציה. איילת שקד תעלה את פסקת חוק ההתגברות שנועדה להמחיש לשיטתה שהליכוד אינו מחויב לערכיו, ואין סיכוי שתעבור.

יש עתיד – ת"לם תעלה דרישה לועדת חקירה ממלכתית בנושא הצוללות – דבר שהובטח בקמפיין של מפלגת כחול לבן. גם הצעה זו חסרת סיכוי.

בהמשך הראיון האשים יעלון את נתניהו בהאשמה חמורה.

 

09:49 עריכה

חילופי ההאשמות בלבנון מתחילים: מושל המחוז בו ארע האסון מאשים את בית המשפט במדינה שאפשר את אחזקת החומר המסוכן בנמל.

09:58 עריכה

לנוכח האסון בלבנון, ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם קוראת להוצאת החומרים המסוכנים מהעיר. היא אמרה לחדשות 12: "היום כבר ברור לכולנו שלא מספיק לעצור את הגידול שלהם (…) החשש של כולנו, המבוסס על מומחים בתחום, הוא בדיוק מתרחיש אימים כמו זה שהתממש אתמול צפונית לישראל. אתמול קיבלנו קריאת השכמה מביירות".

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת ח"כ מיקי חיימוביץ יוזמת דיון בנושא.

מגדלי קירור המים בבית הזיקוק במפרץ חיפה לאחר שאחד מהם התמוטט. יוני 2020 (צילום: Meir Vaknin/Flash90)
מגדלי קירור המים בבית הזיקוק במפרץ חיפה לאחר שאחד מהם התמוטט. יוני 2020 (צילום: Meir Vaknin/Flash90)

גם כתב ערוץ 13 אלי לוי שעוסק בנושא רבות מזהיר:

10:18 עריכה

פחות מחודש לפתיחת שנת הלימודים המורכבת ושר החינוך יואב גלנט ואנשי משרדו לא משתתפים בפגישת ועדת החינוך. על פי רם שפע יו"ר הוועדה, גלנט הורה לאנשי משרדו להחרים את הדיון.

גלנט פרסם לאחר כמה שעות פוסט בו הוא מצולם בחדר המצב של משרד החינוך והוא טוען שם שהם דנים במתווה פתיחת השנה.

בישיבה עצמה זעמו הנוכחים על חסרונם של גלנט ואנשיו. בוואלה מדווחים כי ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) אמר: "מה שרואים כאן היום שאנחנו נמצאים שלושה שבועות לפני תחילת שנת הלימודים, ששר החינוך מעז לא להגיע לישיבה כל כך חשובה ונותן הוראה לאנשי משרדו לא להגיע וזה בפעם השלישית שקבעו ישיבה".

מול גם שאר חברי הוועדה מהאופוזיציה שכעסו על ההיעדרות של גלנט, הוא קיבל תמיכה מחברת הכנסת של הליכוד קטי שטרית. היא אמרה כי "לשר החינוך אין זמן, אין לו זמן אפילו לדבר איתי. הוא מתכונן לקראת שנת הלימודים הקרובה". בהמשך היא פרשה מהדיון לנוכח המתקפה על השר.

היום בוועדה אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד לכסאות הריקים של בכירי משרד החינוך כי "המתווה של החזרה ללימודים שהציג משרד החינוך מאוד עמום ומאוד כולל. אני חוששת מהלחץ הציבורי על משרד הבריאות שכל הזמן משנה את החלטותיו ומי שסובל מזה הם המורים והתלמידים. נדבקו הרבה מורים ותלמידים, ואם אתם טוענים שאין הדבקות אנחנו מבקשים הוכחות לכך". בנוסף אמרה בן דויד:

"אנחנו מבקשים עוד אדם שיהיה כוח מסייע בכיתות א' וב'. בנוסף, צריך להפחית את מקצועות הלימודים כי אי אפשר בתקופה כזו ללמד את כל המקצועות, לשם כך תנו אוטונומיה מלאה למנהלי בתי הספר להחליט מה ללמד ומי יכנס למערכת ככח מסייע. אל תפעילו למנהלים מתווים, ותגידו להם להתחיל להתנהל על פיהם, זוהי לא אוטונומיה. משרד הבריאות נותנים הנחיות ברורות, אבל בלתי אפשרי ליישם אותן, ואז אומרים שעובדי ההוראה לא רציניים. איך אפשר ריבונו של עולם, לשמור מרחק של שני מטר ולוודא שהילדים ישימו מסיכה כל היום?"

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס הוסיף:

"יש ניתוק טוטלי של משרדי הממשלה. צריך להרחיב את היריעה ולהכניס עוד תלמידים לימי כיתות. מספיק עם ההפחדות והניצול. שיבוא משרד החינוך ויפסיקו אנשי האוצר להתערבב עם עצמם. תזמינו 100 אלף לפטופים שחסרים, תקשורת שחסרה לרשויות המקומיות, יש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות. אם לא ירתמו כולם ויפסיקו לנצל את הקורונה כולנו נתרסק".

ועדת החינוך של הכנסת נפגשת בדרך כלל לקראת פתיחת שנת הלימודים ומגיעים אליה חברי הכנסת ובכירי פקידות המשרד כולל שר החינוך. על הפרק השנה קיצוצים חמורים בתוכניות בפריפריה, וכמובן – אתגר הקורונה העצום.

המתווה של גלנט לפתיחת שנת הלימודים מקבל בימים האחרונים ביקורת מתוך המערכת וממרכז השלטון המקומי שעל פניו לא ערוכים ללמידה בקפסולות ומרחוק מבחינת תקציב וכוח אדם.

10:34 עריכה

דרמה בכנסת: צוות מד"א ממוגן נכנס למשכן כדי לפנות עוזרת פרלמנטרית שהראתה תסמיני קורונה. אם תימצא חיובית, חבר הכנסת ייאלץ להכנס לבידוד.

11:06 עריכה

כצפויֿ, המוקש שניצב בפני הקואליציה נוטרל. החוק של איילת שקד לא יעבור – למרות העמדה התיאורטית של הליכוד בנושא. כך כתב יו"ר הקואליציה מיקי זוהר:

"צר לי לבשר שעמדתי לא התקבלה. הליכוד לא יצביע בעד פסקת ההתגברות אלא ייעדר מההצבעה. לאחר בירורים ובדיקות היה ברור שהצבעה בעד החוק (שגם לגביו יש לא מעט מחלוקות גם בתוך הימין) היתה מביאה לבחירות באופן ודאי. מתוך רצון אמיתי לנסות ולייצב את הקואליציה ולמנוע בחירות הוחלט להיעדר".

11:30 עריכה

28% ממצביעי הימין היהודים מזדהים עם המחאה האישית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך עולה מסקר מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה לחודש יולי.

בחלוקה למפלגות מדובר ב-54.5% ממצביעי ישראל ביתנו, 21% ממצביעי ש"ס, 19% ממצביעי יהדות התורה, 17% ממצביעי הליכוד ו-15% ממצביעי ימינה.
בקרב מצביעי השמאל היהודים מזדהים 92% עם המחאה האישית נגד נתניהו וכמותם 71% ממצביעי המרכז.

בנימין נתניהו (צילום: AP Photo/Susan Walsh)
בנימין נתניהו (צילום: AP Photo/Susan Walsh)

53% ממצביעי הימין היהודים אמרו כי הם מזדהים עם ההתנגדות למדיניות הכלכלית של הממשלה, לעומת 74% מאנשי המרכז ו-87% מאנשי השמאל.

הסקר, שערכו פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי, הסקר בחן בין השאר גם את עמדות הציבור ביחס להתנהלותו הערכית-אישית של נתניהו, ומצא כי 51% מכלל המשיבים – יהודים וערבים – נותנים לו ציון "גרוע/ לא טוב", חלקם בהכרח ימנים. 19% מהמשיבים העניקו להתנהלות הערכית של נתניהו ציון "בינוני", ו-26% נתנו ציון "טוב/ מצוין".

12:16 עריכה

ראש עיריית ת"א במפגן הזדהות אנושי עם נפגעי האסון בביירות

12:55 עריכה

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הזהירה כי אסון בסדר גודל כפי שהיה אמש בלבנון עלול לקרות גם במפרץ חיפה – ולדבריה התוכנית שהיא מקדמת תוציא את המפעלים המסוכנים תוך חמש שנים.

גמליאל אמרה בראיון ל-ynet כי משעות הבוקר גורמי המקצוע במשרדה בודקים אם הפיצוץ בביירות ישליך גם על זיהום האוויר בישראל, וציינה כי היא "זועקת את סוגיית מפרץ חיפה" מאז שנכנסה לתפקיד.

13:05 עריכה

כצפוי, אין הרבה הצלחה ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בהעברת הצעת החוק לוועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות: 19 מצביעים בלבד הצביעו בעד מול 48 מתנגדים. גנץ, אשכנזי וחברי הכנסת של כחול לבן נעדרו מההצבעה, כמו גם שמולי ופרץ ממפלגת העבודה.

ועדת חקירה ממלכתית בפרשה הייתה אחת מההבטחות של חברי כחול לבן לקראת הבחירות.

לפיד אמר לאחר ההצבעה היום: "כחול לבן מכרו את ביטחון המדינה בשביל כיסא".

ראשי כחול לבן – גבי אשכנזי, משה יעלון, יאיר לפיד ובני גנץ – במסיבת עיתונאים ב-18 במרץ 2019, מכריזים על כוונתם להקים ועדת חקירה בפרשת הצוללות (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
ראשי כחול לבן – גבי אשכנזי, משה יעלון, יאיר לפיד ובני גנץ – במסיבת עיתונאים ב-18 במרץ 2019, מכריזים על כוונתם להקים ועדת חקירה בפרשת הצוללות (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
13:40 עריכה

חבר הכנסת בנט יצא במתקפה על אנשי כחול לבן והליכוד לנוכח מחדלי הקורונה.

"אתם הורסים את החיים של אזרחי מדינת ישראל", צעק וקולו נשבר. "אתם בממשלה 80 יום. אתם צריכים לעבוד יומם וליל, אני עבדתי כשר ביטחון בשבת, אני חיללתי שבת. כי זה פיקוח נפש. אנשים מתים. מה אתם עושים?! אתם השתגעתם? תתפסו את עצמכם בידיים. תבינו, שיש לנו עם שהולך ומת, ושלא שלא תעזו להאשים אף אחד אחר".

בנט אמר את הדברים לאחר ההצבעה על הצעת החוק של איילת שקד על פסקת ההתגברות.

15:07 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב בכנסת לאחר ש-40 חברי כנסת חתמו על דרישה שיופיע במליאה. הדיון בכנסת עוסק במצב השירותים החברתיים במדינה.

15:20 עריכה

יושב ראש סיעת הליכוד מיקי זוהר הודיע לחבר הכנסת שלמה קרעי על הפסקת כהונתו כחבר בוועדת הבחירות המרכזית. זוהר טען שאין מדובר בהדחה והתפקיד אמור להיות בידיו מתוקף תפקידו כיושב ראש סיעת הליכוד בכנסת. לאחרונה פעל קרעי להחתים חברי כנסת מהליכוד על עצומה להחלפת זוהר כיושב ראש הסיעה.

15:38 עריכה

הסתיימו ללא התקדמות פגישותיו של יושב ראש יהדות התורה, השר יעקב ליצמן, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם ראש הממשלה החליפי בני גנץ בנושא תקציב המדינה – כך דיווח יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז". בעוד שגנץ מעוניין להעביר תקציב אחד לשנים 2021-2020 – כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני – נתניהו מעוניין בשני תקציבים נפרדים, האחד ל-2020 והשני ל-2021.

16:07 עריכה

יושב ראש ימינה נפתלי בנט סיפר שביקש מספר פעמים להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הקורונה – אך פנייתו נדחתה. לדברי השר לשעבר, מאז יוני ביקש בשלוש הזדמנויות שונות להיפגש עם נתניהו. בנט – שאמר את הדברים במליאת הכנסת – סיפר שכשפנה לנתניהו כדי להיוועד עימו, שאל ראש הממשלה האם נושא הפגישה הוא פוליטי. בנט השיב שנושא המפגש הוא מגפת הקורונה, ונתניהו, לדבריו, אמר – "טוב, נמתין".

16:14 עריכה

המוסד לביטוח לאומי עדכן שמחצית מהמענקים הועברו לציבור הזכאים. מחר תימשך חלוקת המענקים, שהחלה ביום ראשון השבוע. קבוצת הגיל העיקרית שאין לביטוח הלאומי את פרטי חשבונות הבנק שלה היא בני 18 עד 21.

16:41 עריכה

"אני שולח בשם ממשלת ישראל תנחומים לעם בלבנון" – כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת. "אנחנו ערוכים להשית סיוע הומניטרי ללבנון – כבני אדם לבני אדם", אמר. נתניהו הזכיר שישראל סייעה לסורים, שנפגעו במלחמת האזרחים המתחוללת במדינתם, והציעה סיוע לאוכלוסיית איראן, כשרעידות אדמה פקדו את ארצם.

נתניהו דחה את טענות חברי האופוזיציה, שהוצגו בדיון המליאה בנושא מצב השירותים החברתיים, ואמר שמדובר בטענות סרק. "גם אם הייתי מביא חיסון לקורונה וגם אם הייתי מביא שלום עולמי – הייתם אומרים: 'למה רק עכשיו?'", טען.

נתניהו שב והתלונן על הסיקור התקשורתי של ההפגנות נגדו. ראש הממשלה מחה על ביזוי סמלי המדינה ועל קריאות לרציחתו ולרציחת בני משפחתו. נתניהו התלונן על "מייצגים מיניים וולגריים מבישים נגד רעייתי. שפל המדרגה", הוסיף.

"במדינות רבות בעולם האופוזיציה מתגייסת למאבק בקורונה לצד הממשלה. בישראל זה הפוך", קבע ראש הממשלה. "אופוזיציה אחראית הייתה מבינה שאפשר לנצח את המגפה רק שעובדים יחד", אמר.

"אומרים לנו שהפגנות השמאל הן הפגנות ספונטניות. אלה ההפגנות הספונטניות הכי מאורגנות שהיו אי פעם. הפגנות ספונטניות שמאורגנות ממלונות פאר וממגדלי צמרת – הם גומרים לארגן את ההפגנה, הם הולכים לאכול ארוחת בוקר או ארוחת צהריים או ארוחת ערב במלון וולדורף אסטוריה ליד", טען.

בשעת נאומו של נתניהו נקראו קריאות ביניים, ויושב ראש הכנסת יריב לוין הוציא מהדיון את חברי הכנסת אלי אבידר, היבא יזבק, תמר זנדברג, קטי שטרית, יוליה מלינובסקי ומאי גולן.

17:14 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב במליאת הכנסת לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו –

נתניהו, אנחנו שילמנו על הכיסא שעליו אתה יושב עכשיו. הוא לא שלך. הוא של אזרחי ישראל. אתה לא בעל הבית פה. אתה שכיר. אני שכיר, כולנו, כל הבניין הזה, שכירים של אזרחי ישראל. אתה יודע למה המפגינים באים לבלפור? כי הם בעלי הבית. זה לא הבית שלך, זה הבית שלהם, הם באו להגיד לך שהחוזה נגמר.

הם לא יפטרו אותך כי הם שמאלנים. הם לא יפטרו אותך כי הם אנרכיסטים, או מפיצי מחלות, או כל אחד מהשמות המכוערים שבהם קראת להם. הם יפטרו אותך בגלל סיבה פשוטה בהרבה – הם יפטרו אותך כי אתה עושה עבודה לא טובה. פעם עשית, אתה כבר לא.

נתניהו, אני אגיד לך משהו שלגמרי זר לתרבות הארגונית שלך. לא אני אחליף אותך – אנחנו נחליף אותך. זה ההבדל הכי גדול בינינו. אני לא לבד. להבדיל ממך אני חלק מקבוצה. מתפיסה של צוות. אני עומד בראש קבוצה שיודעת לעבוד יחד. זה לא רק אנשים מהמפלגה שלי.

זה מכל המפלגות. הבניין הזה מלא באנשים חכמים ומנוסים שאני יודע ואוהב לעבוד איתם. איווט, נפתלי, אנשים בליכוד, בכחול לבן. במשותפת. במפלגות החרדיות יש אנשים שאני עובד איתם מצוין.

הייתי בשבת בגשרים. הסתובבתי בין המפגינים, והבנתי מה מפחיד אותך כל כך – הולדתה של התקווה. התקווה נולדה מחדש. הם מדברים על ריפוי. ריפוי מהמחלה, לכלכלה, לניתוק, לשחיתות, לחברה הישראלית. פצענו את עצמנו מספיק. הגיע הזמן להתחיל להחלים. ייאשנו את עצמנו מספיק. הגיעה זמנה של התקווה.

18:13 עריכה

אחרי שיושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו, ביקש האחרון להגיב לדברים. הוא סיפר שאביו, ההיסטוריון בנציון נתניהו, אמר לו שמה שדרוש למי שרוצה לכהן כראש ממשלה זו השכלה, אחרת יהיה תלוי בפקידים ובמי שסובבים אותו. הדברים היו מכוונים ישירות ללפיד, ששואף לכהן כראש הממשלה והשכלתו הפורמלית מצומצמת.

לפיד הגיב לדבריו של נתניהו וטען שנאומו הלחיץ את ראש הממשלה, אחרת לא היה תוקף אותו באופן אישי.

18:27 עריכה

החלה ישיבתו של קבינט הקורונה. ההערכה היא שבניגוד לישיבה האחרונה, שנערכה שלשום, בישיבה הנוכחית יתקבלו החלטות מעשיות.

19:13 עריכה

התנועה לטוהר המידות פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיזרז את הליכי קבלת ההחלטות בפרשת הצוללות.

במכתבה ציינה התנועה כי המדובר בעבירות שחלקן בוצע לפני למעלה מעשר שנים, כי ממצאי המשטרה הועברו לפרקליטות כבר לפני קרוב לשנתיים וכי גם הודעת הפרקליטות על ההחלטה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נמסרה למעורבים לפני למעלה מחצי שנה.

לטעת התנועה, קיימים היבטים רבים שלא נבדקו ומעורבים נוספים בפרשה כלל לא נחקרו, או שהוחלט לא להגיש נגדם כתב אישום.

19:53 עריכה

עורך הדין דוד שמרון הגיש תביעת דיבה נגד משה (בוגי) יעלון בגין דברים שאמר חבר הכנסת על מעורבותו בפרשת הצוללות. לדברי שמרון, השר לשעבר ייחס לו האשמות שווא בפרסומים שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו.

לטענת עורך הדין, יעלון פרסם ברבים האשמה, שלפיה, שמרון פעל באופן מושחת בפרשת הצוללות וכתוצאה ממעשיו קיבל לידיו עשרות מיליוני אירו, שמיועדים לראש הממשלה בנימין נתניהו.

יעלון מסר בתגובה: "לא תפחידו ולא תרתיעו אותי מלהילחם על הוצאת האמת לאור. ביטחון המדינה אינו הפקר".

20:02 עריכה

לפי מספר דיווחים בתקשורת, ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת קורא להטיל סגר בשלהי אוגוסט. פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו מביע התנגדות להטלת סגר. ישיבת קבינט הקורונה – שבה משתתפים בן שבת וגמזו – נערכת בשעה זו.

20:17 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע שמועמדו לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים הוא עורך הדין שמעון (שימי) בראון. ניסנקורן הגיש היום את מועמדותו של בראון לנציבות שירות המדינה. בראון יחליף בתפקיד את סיגל יעקובי, המכהנת כממלאת מקום המנכ"ל.

בראון שותף במשרד עורכי הדין מרינברג-בראון ושות'. הוא עוסק בתחום המשפט כ-20 שנה. הוא מכהן גם כמזכיר קיבוץ שפיים וכיועץ המשפטי של מפלגת כחול לבן – תפקידים שאותם יסיים עם אישור מינויו למנכ"ל.

20:37 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לשר האוצר לשעבר משה כחלון והציע לו לכהן כפרויקטור-על לענייני כלכלה – כך דיווח הערב ירון אבהרם בחדשות 12. נתניהו וכחלון הכחישו את הדברים. אם אכן הוצע לכחלון התפקיד – הדבר מהווה הבעת אי אמון בשר האוצר ישראל כ"ץ.

משה כחלון (צילום: פלאש 90)
כחלון, אשתקד (צילום: פלאש 90)
21:43 עריכה

חברת הכנסת מאי גולן הגישה תלונה במשטרת ירושלים כנגד מפגינים שהציגו מיצגים בעל אופי מיני, שלדבריה, פוגעים בראש הממשלה בנימין נתניהו וברעייתו שרה ומסיתים נגדם.

21:49 עריכה

מוחים מפגינים ליד ביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בתל אביב. המשטרה הודיעה שלא תאפשר למפגינים לקיים תהלוכה.

22:02 עריכה

קבינט הקורונה ביטל את הגבלות סוף השבוע, שלפיהן נאסרה פתיחה של חנויות ומתקני שעשועים. בישיבת הקבינט, שהסתיימה כעת, הוחלט לקדם את פתיחת השמיים ב-16 באוגוסט.

22:33 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם גורמים, שאותם מעריך פרויקטור הקורונה רוני גמזו, במטרה שישכנעו את מנהל מגן ישראל לאמץ גישה מחמירה יותר מזו שבה הוא דוגל – כך דיווח הערב ירון אברהם בחדשות 12.

22:44 עריכה

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו: "אף מדינה בעולם ברמת תחלואה גבוהה כמו בישראל לא מטפלת בתחלואה ללא סגר. ממשלת ישראל רגישה למצב החברתי-כלכלי העדין ולקשיים של הציבור, ולכן נתנה בי אמון בדרך שאינה כוללת סגר מלא. זאת כנראה הזדמנות אחרונה לקו של מתינות. אם התחלואה לא תרד תוך שבועיים – נאלץ לשקול הגבלות כולל אפשרות של הסגר מקומי או ארצי".

22:52 עריכה

מרב מיכאלי ביקשה מחברי כנסת לשיר שורות מתוך שירי האהבה האהובים עליהם לכבוד ט"ו באב. היא פרסמה זאת בסטורי שלה, והעיתונאי יניר קוזין העלה זאת לטוויטר –

סגירה