לפיד צייץ תמיכה ב"מדינת כל אזרחיה" והתחרט: "התכוונתי ללהט"בים"

כץ על דבריו של לפיד: "אמירה אנטי-ציונית חמורה ומקוממת" ● על פי סקר של 103FM אם הבחירות היו נערכות היום מצב המנדטים הוא 60 לגוש הימין חרדים מול 52 לשמאל - מרכז - ערבים ● ליברמן הוא לשון המאזניים עם 8 מנדטים

יאיר לפיד (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
יאיר לפיד
07:01

שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, חושף הבוקר פרטים חדשים מאחורי הקלעים של האיחוד בין גנץ ללפיד בבחירות הקודמות, ועל הקרע המתרחב בין ראשי המפלגה לקראת הבחירות הבאות – על רקע רצונם של משה יעלון ובני גנץ לפייס את המפלגות החרדיות, בעוד שיאיר לפיד ממשיך להוות סדין אדום עבורן.

בתוכנית: להרחיק את לפיד מקבלת ההחלטות בקמפיין, ולשכנע את החרדים שהוא לא יהיה מעורב בנושאים הקשורים להם אחרי הבחירות. "אנחנו יכולים להגיד להם שלפיד יהיה שר חוץ, ולא תהיה לו שום נגיעה – לא להחלטות תקציביות ולא למאבקים דתיים", מקור המקורב לגנץ אמר לזמן ישראל. "נסביר להם שלפיד יסתובב בעולם ואת הקשר איתם יקיימו גנץ, יעלון ואשכנזי".

07:05

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה השתתפו אתמול בטקס הענקת פרס "בראשית" למיליארדר האמריקאי רוברט קראפט, הבעלים של קבוצת הפוטבול ניו-אינגלנד פטריוטס, על "מחויבותו לישראל ותרומתו רבת השנים לקהילה היהודית". זו היתה הופעתו הפומבית הראשונה של קראפט, מאז הוגש נגדו כתב אישום בפלורידה לפני ארבעה חודשים, על עבירת שידול לזנות.

 

09:02

על פי סקר שנערך על ידי מאגר מוחות עבור 103FM, מצביעי הליכוד מעדיפים את גדעון סער כראש המפלגה במידה ונתניהו ייאלץ לפרוש. סער זכה ל-33% תמיכה, לפני השר כץ (29%), אדלשטיין (16%) וארדן (6%). באופן מפתיע איילת שקד זוכה 10% תמיכה.

מצב המנדטים: תיקו וליברמן. אם הבחירות היו נערכות היום, הימין והחרדים היו על 60 מנדטים, המרכז- שמאל- ערבים היו מקבלים 52 מנדטים ולמפלגת ישראל ביתנו: 8 מנדטים.

הליכוד היו מקבלים 34 מנדטים וכחול-לבן 33. ש"ס ויהדות התורה מקבלות 8 כל אחת.

שתי הרשימות הערביות חד"ש – תע"ל ורע"ם בל"ד מקבלות 6 ו-4 מנדטים אך ככל הנראה מהלך האיחוד של אתמול ישנה את התמונה

איחוד הימין על 6, מרצ 5, העבודה והימין החדש של בנט 4.

10:23

גולשים חדי עין שמו לב שהמדים של החיילות שמופיעות בקמפיין האיחוד הלאומי לריצה משותפת בבחירות אינם אמיתיים. הגולש ניסים פרץ מצא את הסיבה: מדובר בדוגמניות ממאגר שאטרסטוק שעברו עיבוד.

הקמפיין:

 

 

12:45

ישראל ביתנו השיקו את הקמפיין שלהם תחת הכותרת "כן למדינה יהודית, לא למדינת הלכה" עם סרטון בו דימויים כמו חלה לשבת או טלית מול הפגנות חרדים נגד גיוס

13:03

פליטת פה ותיקון: במהלך ויכוח בטוויטר עם בצלאל סמוטריץ' על גיוס חרדים כתב יאיר לפיד כי מדינת ישראל צריכה להיות "מדינת כל אזרחיה". שר התחבורה השיב לו "ידידי הלכת לאיבוד" ותהה מה קרה ליהודית ודמוקרטית.

לאחר כ-45 דקות העלה לפיד ציוץ הבהרה:

 

14:41

שר החוץ, ישראל כץ, התייחס לדבריו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "אמירה אנטי-ציונית חמורה ומקוממת"

19:32

ליברמן תוקף מאמר בעיתון "המודיע", שמזוהה עם ליצמן: "ניחוח ותחושה של אנטישמיות כלפי כל יוצאי ברית המועצות לשעבר".

קראתי היום בעיתון של ליצמן וחבריו, מאמר עם ניחוח ותחושה אנטישמית כלפי כל יוצאי ברית המועצות לשעבר. היתכן שאתם מכנים את…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שישי, 21 ביוני 2019

19:39

השרה מירי רגב אצל "אופירה וברקוביץ'": "איילת שקד מוזמנת להתפקד לליכוד כמו כל אחד שרוצה להיות חלק מהמפלגה". בנוסף, התייחסה רגב לסערה בכחול לבן – "הציבור רואה את האמת. אלה ארבעה אנשים שאין ביניהם דבק. הקשר היחיד ביניהם הוא השנאה לנתניהו והרצון להפיל אותו".

19:41

לפיד מתרץ את הסיבה לטעות בציוץ שלו וגורם לנו לדמיין תמונה שממש לא בא לנו לראות

סגירה