נתניהו יתמוך בקידום החוק, שיידחה את המועד האחרון לאישור תקציב המדינה

גנץ שאל בקבינט הקורונה את שר האוצר כ"ץ, איך, כבר לפני חודשיים, הנחה להכין הצעת תקציב ל-2020, אף שהדבר מנוגד להסכם הקואליציוני וצעק שמלכתחילה לא הייתה כוונה לקיים את ההסכם; נתניהו בתגובה ביקש בלעג להגביר את הווליום ● מגעים מתנהלים לריצה משותפת של כחול לבן והעבודה ● המשטרה פתחה בחקירה נגד יונה אברושמי בחשד להסתה לאלימות

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 10 בנובמבר 2019 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 10 בנובמבר 2019
22:42 עריכה

יושב ראש ש"ס אריה דרעי הודיע שסיעתו תתמוך בקריאה טרומית ובקריאה ראשונה בהצעת החוק שתדחה את המועד האחרון שבו ניתן לאשר את תקציב המדינה.

22:20 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מוכן לתמוך בחוק שמקדמים יועז הנדל וצבי האוזר, ולפיו, יידחה המועד האחרון שבו ניתן לאשר את תקציב המדינה. נתניהו מוכן לתמוך בקידום החוק עד לקריאה שנייה ושלישית.

22:11 עריכה

פרקליטי נתניהו פנו לפרקליטות בבקשה לקבל חומרי חקירה, זאת אחרי שנמנעו מלעשות כן במשך זמן רב – כך דיווח הערב אביעד גליקמן בחדשות 13.

21:56 עריכה

פורום מוסדות התרבות ביקר את ההודעה, שלפיה, יתאפשרו מופעי תרבות במרחבים פתוחים.

על אף שראשי מערכת הבריאות כבר הסכימו להתחיל לפתוח אולמות בצורה הדרגתית כבר בשבועיים הקרובים, ה"בשורה" שיצאה הערב מראש הממשלה מתייחסת רק למופעי תרבות בחוץ. מופעים בחוץ הינם חד פעמיים במהותם, ואילו ליבת העשייה התרבותית נמצאת באולמות, אשר על פי הפרופסורים גמזו וגרוטו "אינם מהווים מקור הדבקה" (ציטוט שלהם). אולמות התרבות בטוחים בהרבה ממטוסים, ממסעדות, מחדרי כושר ומאיקאה, ולמרות זאת רבבות אמני, יוצרי, ועובדי עולם התרבות הם בני ערובה כבר חודשים רבים להחלטות שרירותיות וחסרות פשר. אין צורך ב"מתווה חדש", יש מתווה קיים אשר הופעל בהצלחה במשך 12 יום ובוטל ללא הסבר. ביום ג' הקרוב נעלה כולנו לבלפור ונקרא לפתיחת אולמות התרבות והשבת הענף לחיים.

21:33 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין ייפגשו מחר עם נציגי ההסתדרות הרפואית, שהכריזה הערב על סכסוך עבודה.

21:29 עריכה

המשטרה קיבלה אישור לפתוח בחקירה פלילית נגד הרוצח יונה אברושמי בחשד להסתה, בעקבות הדברים שאמר בראיון ליגאל מוסקו ב"אולפן שישי". אברושמי כינה את המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו "חיידקים" ושישנם בחורים צעירים ש"יודעים מה לעשות".

21:05 עריכה

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה. ציבור הרופאים והרופאות מוחה על העומס הרב, על המשבר התקציבי שאליו נקלעו בתי החולים ועל כך שלא מוקצים תקנים למחלקות הקורונה.

20:33 עריכה

אמנים מפגינים מול ביתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ בראש העין. ההפגנה נערכת מול ביתו של יושב ראש כחול לבן כתגובה לטענה שאנשי התרבות מפנים את ביקורתם רק כלפי הימין.

20:17 עריכה

בכירים במשרד הבריאות מזהירים שעריכת בחירות מהווה סכנה להתפרצות מחודשת של נגיף הקורונה – כך דיווח הערב נדב איל בחדשות 13. לפי הדיווח, חברי ועדת הקלפי עלולים להיות בסכנה בריאותית בעת הבחירות.

20:00 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ נפגש עם יושב ראש העבודה עמיר פרץ, והשניים דנו בעניין ריצה משותפת בבחירות הקרובות – כך דיווח הערב ספי עובדיה בחדשות 13. לפי הפרסום, מסתמן שמפלגת העבודה תקבל שני מקומות בעשירייה הראשונה ברשימת כחול לבן לכנסת.

19:45 עריכה

מספר קורבנות הקורונה בישראל עלה ל-600. כעת ישנם 393 חולי קורונה שמצבם קשה, 118 מונשמים.

19:42 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים פגישה עם נציגים מעולם התרבות והודיע להם שתעשיית התרבות תיפתח להופעות במרחבים פתוחים. בפגישה השתתפו, בין היתר, גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כ"ץ, שר התרבות חילי טרופר והאמנים זהבה בן, עברי לידר, יהורם גאון, שלום אסייג, ישי לפידות ועידן עמדי.

18:53 עריכה

חבר הכנסת אחמד טיבי נכנס לבידוד לאחר שבא במגע עם חולה קורונה מאומת – כך עדכן יושב ראש סיעת הרשימה המשותפת את קצין הכנסת, יוסף גריף. טיבי ישהה בבידוד עד יום שבת הקרוב.

18:44 עריכה

קבינט הקורונה אישר לחדש שורה של תקנות, שתוקפן עתיד לפוג בקרוב.

• במרחב הציבורי על הציבור לשמור על מרחק של שני מטרים איש מרעהו.

• חל איסור על למעלה מעשרה אנשים להתקהל במרחב סגור ועל יותר מ-20 במרחב פתוח.

• נוסף לנהג יכולים לנסוע ברכב שני נוסעים, אלא אם מדובר באנשים הגרים יחדיו.

ההודעה המלאה של משרד ראש הממשלה בעניין זה –

קבינט הקורונה אישר תקנות המסדירות את ההגבלות על פעילות עסקים, מקומות עבודה, מקומות הפתוחים לציבור והתקהלויות, וכן את כללי ההתנהגות במרחב הציבורי בצל התפשטות נגיף הקורונה וכן עיגון הכללים הקיימים כיום עבור מקומות עבודה.

ההחלטה תיכנס לתוקפה עם פקיעת תוקפן של תקנות שעת החירום ביום ג, 11 באוגוסט.

התקנות קובעות את ההסדרים הבאים:

א. קביעת כללים במרחב הציבורי לעניין שמירת מרחק של 2 מ' בין אדם לאדם.

ב. קביעת איסור התקהלות במרחב הפרטי, הציבורי ובמקום ציבורי או עסקי – של יותר מ – 20 אנשים בשטח פתוח, ועד 10 אנשים במבנה.

ג. קביעת הגבלה על נסיעה ברכב פרטי, לעניין מספר הנוסעים – 2 נוסעים בנוסף לנהג, ואם יש ברכב יותר מספסל אחורי אחד נוסע נוסף על כל ספסל נוסף, למעט אנשים הגרים יחד.

ד. הצבת שילוט על ידי הרשות המקומית בסמוך למתקני שעשועים בשטח ציבורי, לעניין חובת שמירת מרחק, איסור התקהלות ומסיכות.

ה. הכללים החלים על מקום ציבורי או עסקי, בין היתר: הגשת הצהרה, הצבת מחיצה, שילוט, מינוי ממונה קורונה, תשאול ומדידת חום, סימון מקומות עמידה בתור, שמירת כללי היגיינה וחיטוי, אי-הכנסת אדם ללא מסיכה וכו'.

ו. קביעת התפוסה המותרת במקום ציבורי ועסקי: אדם לכל 7 מ"ר או בהתאם להגבלת התקהלות (הגבוה מבין השניים). למעט: בית אוכל (20 בשטח סגור במבנה ועד 30 בחוץ), בית אוכל בבית מלון (עד 35% תפוסה לפי רישיון העסק), טיפול קבוצתי במסגרת רווחה – עד 15 איש, ובבריכה ובמקווה – בתוך מי הבריכה עד אדם לכל 6 מ"ר. כמו כן, מוטלת חובת הצבת שילוט לעניין מספר השוהים המותר במקום, וקביעה והפעלת מנגנון לוויסות השוהים.

ז. הבהרה – אין בהוראות האמורות כדי לגרוע מ"הוראות מנהל" שנתנו מכוח פקודת בריאות העם, למניעת התפשטות מגיפה, בין היתר ל: בתי תפילה, מקווה טהרה, בית אוכל, מספרה וטיפולי יופי, ועוד.

ח. קביעת תנאים נוספים (בנוסף לתנאים הכלליים של מקום הפתוח לציבור ועסק) – לקניון ולשוק, ובכלל זה מניעת אכילה במתחם מזון משותף.

ט. קביעה כי בשירות משלוחים המשלוח יונח בסמוך לפתח בית מגורים, מחוץ לו.

י. מתן סמכות לראש השירות או רופא מחוזי במשרד הבריאות, במקרה בו התגלה כי היה חולה קורונה במקום ציבורי או עסקי, להורות על סגירת המקום או חלקו לתקופה הדרושה לשם מניעת הדבקה בנגיף או עריכת חקירה אפידמיולוגית, לפרק הזמן הקבוע בתקנה זו. קיימת בתקנות אפשרות להשיג על קביעה זו.

יא. קביעת איסור גורף על הפעלה של: דיסקוטק, בר ופאב, אולם או גן לשמחות ולאירועים וכן: פארק מים, פארק שעשועים ולונה פארק – לרבות אלה המצויים במבנה, בריכת זרמים (ג'קוזי) שהיא עסק טעון רישוי ומקום לעריכת ירידים.

יב. הגבלה על קיום אירוע מהסוגים המפורטים, שמספר המשתתפים בהם עולה על המותר בהתאם לאיסור התקהלות. ובכלל זה: כנס, מסיבה, פסטיבל, טיול מאורגן וכו', בין אם התקהלות זו מתקיימת במרחב הפרטי והציבורי, ובין אם היא מתקיימת בתוך מקום הפתוח לציבור או בבית עסק.

יג. פתיחת בריכות לפעוטות.

יד. התקנות החדשות מאפשרות בין היתר קיום מופעי תרבות בהתאם להגבלות על מספר המשתתפים בהתקהלויות. מנכ"ל משרד הבריאות, בהתייעצות עם מנכ"ל משרד התרבות, רשאי לאשר למוסד תרבות לקיים מופעים בתנאים אחרים עליהם יחליט.

באשר למקומות עבודה שאינם מקבלים קהל, עוגנו בתקנות הכללים שחלו עד היום לפיהם מגבלות ההתקהלות עד 10 אנשים בשטח סגור ו-20 אנשים בשטח פתוח אינן חלות, ובמקומן חלות הנחיות למעסיקים כיצד לפעול על מנת למזער הדבקות בנגיף. כך, הלכה למעשה, מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל ממשיכים לפעול באופן תקין ורציף. כמו כן, קבועות בתקנות החרגות עבור מקומות עבודה חיוניים מהצורך לעמוד בכללים ככל שלא ניתן, זאת על מנת לשמור על פעילותו הרציפה של המשק.

הכללים החלים על מקומות העבודה:

א. שמירה על מרחק של 2 מטר בין עובד לעובד

ב. עטיית מסיכה

ג. שימוש בציוד אישי ככל הניתן

ד. ישיבות עד 50 משתתפים, תוך הקפדה על הכללים

כניסה לתוקף: בהתאם לחוק, תקנות שהותקנו לפי החוק יוגשו לוועדה של הכנסת והכנסת תהיה רשאית לאשר את התקנות כולן או חלקן, או לא לאשרן או לשנות את תקופת תוקפן בתוך 24 שעות. ככל שלא התקבלה החלטה בפרק הזמן הזה – יתפרסמו התקנות וייכנסו לתוקף עם פרסומן (בתום 24 שעות ממועד קבלת ההחלטה), והוועדה בכנסת תקיים דיון בתקנות ותחליט אם לאשרן כאמור לעיל, בתוך 14 יום – בנוגע להגבלות החלות על המרחב הפרטי והציבורי, או בתוך 28 יום – בנוגע להגבלות על פעילותם של עסקים ומקומות הפתוחים לציבור.

17:43 עריכה

נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון: "בעת הזו בחירות נוספות הן בשורה שלילית לכלכלה הישראלית. על הממשלה להתקדם מהר ככל הניתן בקביעת מתווה ברור לתקציב המדינה ולהחלטות הכלכליות האחרות הנדרשות בעת הזאת".

17:37 עריכה

חבר הכנסת ניר ברקת ייכנס לבידוד לאחר שנפגש בשבוע שעבר עם חולה קורונה מאומת.

17:27 עריכה

הליכוד מוסיף לנסות למצב את יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, כיריב העיקרי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובמקביל פועלת התנועה ליצור זיהוי בין יושב ראש האופוזיציה לבין השמאל –

17:20 עריכה

הפרקליטות הודיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים שהיא דוחה את בקשת שאול ואיריס אלוביץ' שלא להתחיל את המשפט בפרשת בזק-וואלה (תיק 4,000). עד התביעה הראשון במשפט צפוי להיות המנכ"ל לשעבר של חברת וואלה, אילן ישועה.

17:11 עריכה

המוסד לביטוח לאומי עדכן ש-90% ממענקי הקורונה הועברו עד כה לציבור הזכאים. מספר האזרחים שטרם קיבלו את המענק עומד על כ-800 אלף.

16:49 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף בחשבון הטוויטר שלו את עמדת ראש המועצה הלאומית כלכלה, פרופסור אבי שמחון, שלפיה יש להעביר תקציב חד-שנתי.

השרה אורית פרקש הכהן מכחול לבן הגיבה בחשבון הטוויטר שלה לדברים וכתבה שעל שמחון להשיב לאקדמיה את התואר שלו בכלכלה.

15:51 עריכה

עימות פרץ היום בישיבה של קבינט הקורונה. לפי שורה של דיווחים בתקשורת, שר האוצר ישראל כ"ץ דרש מיושב ראש כחול לבן בני גנץ להביא לאישור הממשלה תקציב סיוע בסך 8.5 מיליארד שקלים. ראש הממשלה החליפי הרים את קולו וצעק שמהיום הראשון לא הייתה כוונה לקיים את ההסכם הקואליציוני, שקובע שיש להעביר תקציב דו-שנתי. ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב בלעג: שמישהו יגביר את הווליום – לא שומעים.

לפי הפרסומים, במהלך העימות שאל גנץ את שר האוצר איך הנחה כבר לפני חודשיים את משרדו להכין תקציב לשנת 2020 ולא תקציב לשנים 2021-2020.

15:40 עריכה

אחרי ששר החינוך יואב גלנט נעדר מישיבה של ועדת החינוך של הכנסת והורה גם לעובדי המשרד שלא להגיע לישיבה – נועד היום השר עם יושב ראש הוועדה, רם שפע, לקראת הגעתו אל הוועדה לדיון שבו ישתתפו מנכ"ל המשרד, עמית אדרי, ובכירים נוספים, לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"א.

15:32 עריכה

במערכת הפוליטית מברכים על לכידת עבדאללה דע'מה, פעיל פלסטיני, שהיה מעורב בפיגוע שבו נהרגו אילן סביאטקובסקי ואלירז פרץ לפני כעשור.

15:10 עריכה

חברת הכנסת תמר זנדברג הגישה שאילתא דחופה לראש הממשלה בנימין נתניהו: מדוע קבינט הפיוס טרם התכנס ומתי הוא יכונס.

14:05 עריכה

יש עתיד מניחה חוק שעשוי לשבור את הקואליציה סופית. מה תצביע כחול לבן?

14:00 עריכה

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ, איתן גינצבורג, על חוק שלא יאפשר לנאשם בפלילים להקים ממשלה: "תמיכה בחוק כזה נכונה ברמה הערכית, אבל להסכים לו זה ללכת לבחירות. אנו נכנסנו לממשלה בגלל השעה הקשה"

13:44 עריכה

הותר לפרסום: עבדאללה דרמה, בן 38, תושב רפיח שבדרום רצועת עזה, נעצר על ידי השב"כ בחודש שעבר והוא מואשם במעורבות בפיגוע בשנת 2010.

דרמה נעצר כשהגיע למעבר ארז עם אישור כדי להכנס לישראל כדי לתרום מוח עצמות לאחיו המאושפז בארץ.

ליברמן בירך.

12:56 עריכה

ב-ynet מפרסמים צפירת הרגעה לשרים וחברי הכנסת של הליכוד: "בכיר מאוד" אומר כי מסתמן שלא יהיו פריימריז אם ישראל תיגרר לבחירות.

חברי הכנסת של הליכוד, שיודעים שהמלחמה הפעם עשוייה להיות קשה מאוד, צריכים להחליט אם הם מאמינים לאותו בכיר מאוד.

ועדת חוקה של הליכוד אישרה שלא יתקיימו פריימריז לרשימה אלא שההחלטה לא עברה עדיין את אישור מרכז הליכוד שכינוסו מצריך את אישור נתניהו. 

12:11 עריכה

יו"ר הרשימה הערבית המשותפת איימן עודה פרסם את מה שלטענתו היה אמור להיות על סדר יומה של ועדת הממשלה שלא התכנסה הבוקר.

12:01 עריכה

גנץ לא מוכן לוותר ונראה שישראל הולכת לבחירות. שר הביטחון וראש הממשלה החליפי אמר בפתח ישיבת סיעת כחול לבן:

"כחול לבן גאה על הכניסה לממשלה, זיהינו שעה קשה והתגייסנו למלחמה אמיתית על החברה הישראלית, על הכלכלה, על המובטלים, על העצמאים, על משפחות שיהיה להן עם מה ללכת למכולת. מעולם לא הצטערתי ולא אצטער על עשיית הדבר הנכון לטובת מדינת ישראל. צריך להגיד את האמת – אנחנו רוצים תקציב למדינה והם רוצים תקציב פוליטי. אנחנו רוצים לפתור את בעיות המשק והחברה, זו הסיבה שאנחנו מתעקשים ולא תהיה תזוזה".

גנץ הוסיף – "יש רק שני אנשים שרוצים בחירות ותשעה מיליון אנשים שלא רוצים ולא צריכים. אין אמת אחרת. אחד רוצה לשפר את מצבו הפוליטי והשני את מצבו המשפטי והאישי". האם האדם הנוסף הוא יאיר לפיד?

בליכוד הגיבו להתבטאויותיו של יו"ר כחול לבן בדברים "במקום לבוא לממשלה ולאשר תקציב של 8.5 מיליארד שקלים לאזרחי ישראל – בני גנץ שוב לא רצה לבוא היום לבית ספר. תאשר את התקציב עוד היום, אזרחי ישראל לפני הכל".

11:51 עריכה

שר הדיגיטל הלאומי דודי אמסלם ביטל את ועדת השרים לענייני חקיקה שאמורה הייתה להתקיים היום.

אבי ניסקורן קורא לאמסלם לעבוד יחדיו למען אנשים שהיו אמורים להתחתן, שילמו מקדמה ובעל האולם מסרב להחזיר את הכסף.

11:48 עריכה

שר הבריאות הורה להעלות את מספר הבדיקות לקורונה מ-30 אלף ל-60 אלף באמצעות מכרז חדש וסיום המו"מ עם חברת מיי הריטג'.

שר הבריאות אמר: "אני קורא לאזרחים, אם יש לכם סיבה להיבדק, אל תהססו! משרד הבריאות לא חוסך אמצעים ומשאבים בנושא ומוביל תוכנית של מיליארדי שקלים, כך שמערך הבדיקות לא יהווה חסם בטיפול במגיפה".

10:35 עריכה

פרשנית ערוץ 12 דפנה ליאל מספרת כי  בסביבת נתניהו סבורים שממשלת  החילופים עם כחול לבן תקל מאוד על השופטים להחמיר עם נתניהו במשפטו כי להרשעתו לא תהיה כמעט משמעות פוליטית, וראש הממשלה החליפי יוכל להיכנס לתפקידו כמעט מבלי לגרום זעזועים.

מצד שני, במקרה של ממשלה צרה, החלטת השופטים להרשיע את נתניהו תוביל בהכרח לעוד בחירות והם מעריכים שיהיה להם יותר קשה לעשות זאת. בנוסף, לנתניהו תהיה במצב הזה שליטה במינויים בתוך מערכת המשפט.

לכן לשיטתה נתניהו החליט כבר שלא לקיים את הסכם הרוטציה – ושגנץ לא יהיה ראש ממשלה לעולם

10:26 עריכה

ביהדות התורה לא רוצים ללכת לבחירות ומעלים אפשרות שעשוייה להציב את נתניהו בבעיה – פירוק גוש הימין. כך, במצב דומה להיום, נתניהו היה יכול להיות מודאג משיתוף פעולה עם כחול לבן.

מצד שני, דברים מעורפלים שאמר בכיר במפלגה לערוץ 7 מסמנים שלא יהיה כל כך פשוט עבור המרכז-שמאל להקים ממשלה עם החרדים.

"אנחנו מבינים שאין לנו עתיד פוליטי עם השמאל הישראלי כפי שהוא נראה עכשיו, הוא אמר, "אבל אני מאמין שאם נתניהו יוביל לבחירות אנחנו נהיה משוחררים מכל התחייבות כלפיו ונתנהל על פי השיקול האישי בלבד. הלויאליות שהפגנו כלפיו – תיסדק".

וגם בש"ס מאוד מתנגדים לבחירות – אם כי עדיין לא מאיימים שיש אפשרות שיפרקו אולי את גוש הימין.

10:06 עריכה

יודעים משהו שאנחנו לא? על פי הדיווח חברי הליכוד מתכוננים למאבק שלפני הקרב.

09:50 עריכה

שנת הלימודים הבאה בסכנה: ב-ynet פרסמו כתבה המתארת חוסר מוכנות קיצונית ללימודים בצל הקורונה. מנשה לוי, מנהל תיכון "מעיין שחר" במועצה האזורית עמק חפר ויו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל-יסודיים:

"השנה הבאה תהיה אבודה עבור רבים מתלמידי ישראל, בגלל הכאוס שיצרה הקורונה במערכת החינוך. ל-40% מהתלמידים אין ציוד ללמידה מרחוק.
משרד החינוך הצהיר כי במחצית ינואר יגיעו מחשבים, אני מאמין שבמקרה הטוב הם יסופקו רק אחרי פסח כשכבר נהיה אחרי חצייה הראשון של השנה. מדינת ישראל מתפארת במערכת חינוך שנותנת שוויון הזדמנויות לכל התלמידים, אלא שזה פשוט לא נכון. השנה, איכות החינוך שיקבל כל תלמיד ותלמיד תלויה יותר מאי פעם במצב הסוציו-אקונומי של המשפחה שאליה נולד".

09:30 עריכה

השר זאב אלקין דיבר ברשת ב' על המשבר הקואליציוני "ביטול ישיבת ממשלה זה לא אירוע של כל יום. אני לא מבין מה ההיגיון של כחול לבן להסלים את המשבר. לא משחקים בסיוע, בוודאי לא לשכבות החלשות. כרגע התקציב היחיד שמוכן הוא לשנת 2020, אם אנחנו עוצרים את התהליך, המשמעות היא שגם התקציב לשנה הזו יאושר רק בדצמבר אין סיבה להחזיק כבני ערובה המון אזרחים רק בגלל שמישהו עלה על עץ ולא יודע לרדת ממנו".

בנימין נתניהו וזאב אלקין, ארכיון, 2016 (צילום: Miriam Alster/Flash90)
בנימין נתניהו וזאב אלקין, ארכיון, 2016 (צילום: Miriam Alster/Flash90)
08:52 עריכה

שרת הקליטה פנינה תמנו שטה נפגשה עם ראש הממשלה והיא מתעקשת שזה במסגרת תפקידה ולא בכוונה לעבור לליכוד, והיא מתקיפה:

"בליכוד התרגלו לאורך השנים לנהל את ענייני המדינה לבד. צריך להזכיר להם שממשלה איננה עסק פרטי", בנוסף אמרה בגלי צה"ל על דברי ישראל כץ כי זו "זעקת הקוזק הנגזל". 

08:39 עריכה

כצפוי, השר כץ מאשים את כחול לבן בפרפורי הגסיסה של ממשלת האחדות. "בני גנץ כבר נמצא בקמפיין בחירות", הוא אמר בהתייחס להקלטה של גנץ מיום שישי.

כץ תכנן להעביר היום בממשלה תכנית כללית לפיתוח תשתיות – דבר שלא יקרה כי ישיבת הממשלה לא תתקיים באופן תקדימי.

"גנץ פוגע בציבורים הכי נזקקים", אמר כץ. "זה לא מתאים לו, אבל הבוקר זה מה שהוא עושה".

08:11 עריכה

יובל שטייניץ, שר האנרגיה צייץ זעזוע על דברי הרוצח יונה אברושמי בחדשות 12. שטייניץ מזכיר שגם הוא היה ונפצע בהפגנה בה נרצח אמיל גרינצוויג ודורש לעצור את אברושמי ש-"מתיר את דמם של מפגיני השמאל" ואז מאזן מיד עם גינוי ל-"קריאות לרצח ראש הממשלה" שעל קיומן סיפר נתניהו.

07:44 עריכה

שר המשפטים אבי ניסקורן מאשים כמובן את הליכוד במשבר הפוליטי. גם הוא, בדומה לגנץ בשיחה סגורה בשישי, מדגיש שזה עדיין לא בסדר המצב המשפטי של ראש הממשלה אך שלא הייתה ברירה. הוא אמר לתכנית הבוקר הזה – "אחרי 3 סבבי בחירות וקיפאון חשבנו שצריך להירתם ולשים דברים בצד"

ניסקורן אמר גם כי ההתעקשות של רה"מ לאשר תקציב חד-שנתי "תמוהה" וכי אין דרך להסבירה חוץ מהרצון לפרק את הממשלה.

07:34 עריכה

גדעון סער מודה שצריך לקיים הסכמים קואליציוניים, אך לא נכנס חזיתית בנתניהו.

סער מאמין שעוד אפשר להימנע מבחירות.

07:20 עריכה

המשבר הקואלציוני: בליכוד טוענים שכחול לבן מעכבים הצבעה על תוכניות עזרה כלכלית. בגלי צה"ל מפרסמים שיחות סגורות של גנץ עם פעילים בסוף ביום שישי בזום.

גנץ אמר בין השאר:

"לא בסדר שיש ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום. אמרתי את זה. אני לא משנה את דעתי". 

 

על הבחירות אמר גנץ: "לא יודעים מתי יהיו בחירות. יש פרצות בהסכם, לטובת החברה הישראלית עדיף כמה שיותר מאוחר".

על עמדותיו אמר גנץ: "בנושא המדיני קצת ימינה. מבחינה חברתית אנחנו לא נשאיר מאחור אנשים".

07:01 עריכה

4 עצורים בלבד הלילה בהפגנות נגד ראש הממשלה באזור המעון בבלפור. השלושה נעצרו לאחר תם הזמן החוקי. במשטרה אומרים שאין שינוי מדיניות מבחינת אכיפת הסדר אלא "הידברות עם המפגינים".

על פי המשטרה להפגנה הגיעו 15 אלף איש. מפקד מרחב ציון, עופר שומר, אמר  "הפגנה זה דבר מורכב, ולשמחתי היא הסתיימה בצורה שקטה".

כ-2000 איש הפגינו מול הבית של ראש הממשלה בקיסריה ומאות בצמתים ברחבי הארץ.

בישראל היום בחרו להצניע את ההפגנות נגד ראש הממשלה ולשים דגש על ההפגנות בלבנון.

סגירה