נתניהו שירותי שיווק ויחסי ציבור בעם

נתניהו מציע להגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות. צילום מסך מתוך ערוץ 12
נתניהו מציע להגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות. צילום מסך מתוך ערוץ 12

בנימין נתניהו הוא איש שיווק, איש מכירות ויחסי ציבור. זה מה שעשה לפרנסתו בתחילת דרכו ובצעירותו, וזה מה שהוא עושה עד היום – עובד במכירות, שיווק ויחסי ציבור.

בתור איש שיווק הוא למד לשווק כל דבר, ויודע בדברי חלקלקות מלוּוים בשפת גוף משכנעת למכור כל מוצר, רעיון, דרך, גישה ושיטה, בהתאם לצרכיו האנוכיים באותו רגע. הוא הפך לאומן מכירות ושיווק, כזה שמסוגל במילותיו, דיבורו וקול הבס שלו, באינטונציות מדויקות תוך הפסקות מחושבות בדיבור ובתנועות פניו, ידיו וגופו לשכנע את הציבור לקנות כל דבר, גם אם אין לו כלל צורך בו והוא מיותר.

הוא השקיע בכך לימודים ממושכים בחו"ל וזמן לא מועט, ולמד את המקצוע לפרטי פרטיו בדקדקנות, בחריצות וביסודיות, תוך אימונים וחזרות לעצמו מול המראה. למד לשחק בעבודה על אנשים בעיניים, לא החמיץ אף שיעור.

כך הוא יכול למכור לכם ששלום זה רע כי אוסלו של רבין, והוא יכול למכור לכם ששלום זה אחלה כי איחוד האמירויות של נתניהו. הוא יכול למכור לכם שבני גנץ מגמגם, סוטה מין ולא בשל להנהיג את ישראל, ויום אחרי זה ימכור לכם את אותו בני גנץ בתור ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון של ישראל. הוא יכול למכור לכם שכלכלת ישראל במצב נפלא ופורח ולמוחרת הוא ימכור לכם שישראל במצב שפיר בעקבות משבר קורונה, והוא לא ישכח להזכיר שזה רק בזכותו ובזכות יכולותיו הכלכליות.

הוא יכול למכור לכם ששלום זה רע כי אוסלו של רבין, וששלום זה אחלה כי איחוד האמירויות של נתניהו. הוא יכול למכור שגנץ מגמגם וסוטה מין, ויום אחריו ימכור את אותו גנץ כרה"מ החליפי ושר הביטחון של ישראל

האמת הפשוטה, הכנה והיחידה לא מעניינת אותו, הוא רוצה למכור. וכמה שיותר. לכן גם אין לו שום בעיה למכור דבר אחד ולמוחרת למכור את היפוכו של אותו דבר ולהציגו באור מושלם ונהדר ואת מה שהציג רק אתמול להציג כאיום ונורא וזוועת עולם.

והרי זה תפקידו של איש המכירות, לא? הוא מוכר לנו מוצרים, גם כאלה טובים פחות, גרועים, מיותרים ולא נחוצים בעליל, וכדי למכור אותם הוא חייב להציג אותם בתור הדבר המושלם שלא נוכל לחיות בלעדיו ואיך חיינו בלעדיו עד עכשיו?

גם נתניהו איש מכירות, שיווק ויחסי ציבור, רק שנתניהו עשה מהעסק קריירה מפוארת, לקח את המקצוע ושדרג אותו, שכלל אותו כמה צעדים קדימה, והקצין את העניין בהגזמה פראית מטורללת.

עם הזמן הוא רכש מיומנויות וניסיון רב, והפך לרב־אומן בעסקי השיווק ויחסי הציבור. לכן הוא לא דואג. הוא יודע שבכל מצב יוכל לשכנע ומכל מצב רע יצליח לצאת ביכולות השיווק הפנומנליות שלו ובשיטות, הטכניקות והתחבולות שלמד. עליו נאמר הביטוי: הוא יכול למכור קרח לאסקימואים.

ולכן הוא מסוכן. אדם שמצליח לעבוד על אנשים בעיניים בלי למצמץ ובלי להתאמץ הוא אדם חסר מוסר, חסר בושה וחסר עכבות. אדם כזה לא אמין בעליל ואין להאמין לו או לסמוך על מילתו. אדם כזה יעשה הכול כולל הכול למכור את מרכולתו ולא יבחל בשום אמצעי. כל האמצעים כשרים לשיווק ומכירה, העיקר שיקנו, וכמה שיותר ולאורך כמה שיותר זמן.

והרי זה תפקיד איש המכירות, לא? הוא מוכר לנו מוצרים, גם כאלה טובים פחות, גרועים, מיותרים ולא נחוצים בעליל, וכדי למכור אותם הוא חייב להציגם כדבר המושלם שלא נוכל לחיות בלעדיו ואיך חיינו בלעדיו עד עכשיו?

ועדיין יש המתפתים, משתכנעים, מאמינים וקונים את מה שאיש המכירות נתניהו מציע להם, ויש שכבר למדו ולומדים בעצם ימינו אלה את הלקח, הם הבינו עם מי יש לנו ולהם עסק, והם מתעלמים ממנו או מוחים נגדו.

מדינת ישראל צריכה מנהיג, מנהיג אמיתי שידאג לה ולנו, לא איש מכירות נכלולי, רמאי, שקרן ומסוכן.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 536 מילים
סגירה