כחול לבן על אוחנה: עבד נרצע של נתניהו שמנסה להימלט מהדין במחיר בחירות רביעיות

השר לביטחון פנים תקף את מערכת המשפט וטען כי יש שם שרצים ● מוקדם יותר הליכוד האשים את ניסנקורן בעסקה סודית עם מנדלבליט שסגר לו תיק ● ניסקורן: עלובי נפש, לא תרתיעו אותי ● כיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה מעזה לישראל ● הפלגים הפלסטינים: לא נסכים להפצצת עזה בתגובה לבלונים ● גמזו והחרדים בדרך להסכמה על העלאת מספר המתפללים בתמורה להעברת מתווה הרמזור ● האונס באילת: במשטרה מעריכים שהיו מעורבים רק גברים ספורים

אמיר אוחנה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
Olivier Fitoussi/Flash90
אמיר אוחנה
07:09 עריכה

רוב הציבור – 53% – סבור שראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה להקדים את הבחירות לכנסת, כך נמצא בסקר של תחנת הרדיו 103fm, שערך מכון מאגר מוחות. 18% מהנשאלים השיבו שנתניהו לא רוצה להקדים את הבחירות, ו-29% מהמרואיינים ענו שאינם יודעים.

עוד נמצא בסקר ש-49% מהציבור חושבים שראש הממשלה לא צדק בכך שלא עדכן את עמיתו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, במגעים לכינון הסכם שלום עם איחוד האמירויות הערביות. כשליש מהנשאלים – 33% – ענו שנתניהו צדק בכך שלא עדכן את יושב ראש כחול לבן, ו-18% אמרו שאינם יודעים.

בחצות בלילה שבין יום שני ליום שלישי תתפזר הכנסת – אלא אם תתקבל החלטה אחרת. מחרתיים, ביום ראשון, תדון ועדת הכספים של הכנסת בהצעת החוק של צבי האוזר, הדוחה את המועד האחרון לאישור תקציב המדינה. אם הצעת החוק תאושר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית – הממשלה לא תיפול, והבחירות לא יוקדמו.

07:42 עריכה

על רקע מגפת הקורונה – היום (שישי), א' באלול, נפתחת שנת הלימודים בישיבות. אתמול הציג הממונה על המאבק בקורונה, פרופסור רוני גמזו, בישיבת קבינט הקורונה שני מתווים להתמודדות עם גל התחלואה – האחד מחמיר והשני מקל. שרים בישיבה מתחו ביקורת על הצעותיו של גמזו, והישיבה הסתיימה ללא קבלת החלטות. ישיבה נוספת של קבינט הקורונה תיערך בתחילת השבוע הבא.

09:20 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "כמו בכלכלה, כמו בבריאות, גם בדרום הממשלה איבדה שליטה". יאיר גולן ממרצ כתב: "או שמסירים את האיום מעזה או שמגיעים להסדרה מול חמאס".

10:49 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "ביבי, תשאל את עצמך בלילה בשביל מה מינית פרויקטור אם אתה מראה לו רמזור אדום?".

11:19 עריכה

יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, שכיהן כשר בממשלה בגל התחלואה הראשון, פרסם ספר, "איך לנצח מגפה", שבו מתח ביקורת על מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב ועל ראש שירותי הבריאות הקודמת במשרד פרופסור סיגל סדצקי: "מהיום הראשון הם היו נעולים על הסגר. בר סימן טוב וסדצקי לא היו מוכנים לשמוע על שום חלופה אחרת. מתחילת הדרך הם לא האמינו בבדיקות ובחשיבותן".

קטעים מתוך הספר, שראה אור בהוצאת סלע מאיר, מתפרסמים הבוקר ב"ידיעות אחרונות" –

הם הכשילו יוזמות שונות להגדלת קיבולת הבדיקות. כשפרופ' גבי ברבש קידם עם מכון ויצמן עריכת בדיקות המוניות ברשתות המזון שאליהן מגיעים אלפי צרכנים מדי יום בכירי משרד הבריאות יירטו את הרעיון. כשפרופ' זאב רוטשטיין עשה בדיקות לעובדי בית החולים המקום הכי מסוכן – בכירי משרד הבריאות הודיעו שהם מפסיקים לספק לו מטושים.

השיא הגיע כשהביורוקרטים ממשרד הבריאות שמו רגליים למהלך אסטרטגי עם חברת Heritage My, חברת היי־טק ישראלית מצליחה שעוסקת בחקר אילנות יוחסין. ראשי החברה הציעו להקים בישראל מעבדה פרטית והתחייבו לערוך 10-15 אלף בדיקות ביום, אך היו זקוקים לאישור של משרד הבריאות ולחוזה מול המדינה, שיבטיח רכש של הבדיקות בסכום מוסכם מראש. זה היה בהישג יד, אבל במשרד הבריאות הכשילו אותנו.

אף אחד לא הבין מדוע לא להגדיל במהירות את מספר הבדיקות. הרי ידענו מהניסיון של דרום קוריאה וטייוואן, ומדוחות ארגון הבריאות העולמי, שהמפתח למיגור המגפה הוא בדיקות מהירות,אמינות וזמינות. מדוע לא לנסות? מקסימום בזבזנו מעט כסף ואנרגיה. זה גרושים לעומת הנזק שהכלכלה שלנו ספגה. מול ההיגיון שלי לא הוצגו הסברים ולא נתונים. רק חזרה מונוטונית על המילה סגר, סגר, סגר.

לאחר אין ספור ויכוחים, בסופו של דבר ראשה ממשלה הכריע כדעתי, וב־27 במרץ משרד הבריאות הוציא הודעה רשמית לתקשורת שתוך שבועיים הם יגיעו ליכולת של 30,000 בדיקות ביום. אך הודעות לתקשורת לחוד ומעשים לחוד. לצערי, זה לא קרה. רק חודשים אחר כך, בתחילת חודש יולי, משרד הבריאות סוף סוף הכניס לפעולה את המעבדה של MyHeritage וקיים 30,000 בדיקות ביום. אבל זה כבר היה מאוחר מדי – כי הגל השני כבר פרץ. כמה נזק ספגו אזרחי ישראל בפרנסתם, בכבודם ובבריאותם בגלל הקיבעון המחשבתי של פקידים ובגלל שיקולים פוליטיים קטנוניים של פוליטיקאים.

ברסי וסדצקי הם לא אנשים רעים. להיפך. הם שליחי ציבור מהמעלה הראשונה. אבל הדוקטרינה שמנחה אותם היא אפס סיכון. משרד הבריאות בשגרה הוא רגולטור שמרן ואיטי. זו לא הדרך לנצח מלחמה. הקונספציה שלהם ריסקה את הכלכלה והביאה להתפרצות גל שני חמור בהרבה מהראשון.

בר סימן טוב בתגובה –

טענותיו רוויות כזבים, שקרים ואי דיוקים. משרד הבריאות בתקופתי כמנכ"ל ובתקופת השר ליצמן פעל בהובלת ראש הממשלה בנחישות ובהצלחה למיגור תחלואת הקורונה בישראל, במגוון אמצעים שכללו הגדלה מסיבית של מערך הבדיקות לצד יישום צעדי ריחוק חברתי, שננקטו בכל המדינות שהתמודדו באופן מוצלח עם הקורונה – וישראל הייתה החלוצה בצעדים אלה.

להבדיל מאחרים, אנחנו היינו ממוקדים בעשייה שהצילה אלפי חיים ולא העברנו את זמננו בכתיבת זיכרונות על אירועים שלא לקחנו בהם חלק. במועד הנכון ובנסיבות המתאימות יובהר מה היה חלקו האמיתי של בנט במאבק בקורונה. להבדיל ממערכת הביטחון, שלקחה חלק חשוב ומרכזי במאבק משלביו המוקדמים, הוא לא לקח שום חלק פעיל והסתפק בלצעוק מהטריבונה. בזמן אמת, גורמים בכירים מאוד בצבא ובמערכת הביטחון התנערו בפנינו מהתנהלותו וסיפרו שהם חשים מתוסכלים מהנזקים שהוא מנסה לגרום למאבק, משיקולי אגו ופוליטיקה.

ההסכם עם My Heritage נחתם באישורי לאחר שהוסדרה אבטחת המידע, שתמנע זליגה של דנ"א ישראלי לידיים זרות, ולאחר שהובטחה האיכות המתאימה. הניהול הנכון של המגפה איפשר לישראל להיות בין המדינות הראשונות שיצאו מצעדי הריחוק החברתי, אך לצערנו, בשל חזרה מהירה מדי, שאליה דחף והטיף בפזיזותו בנט עצמו, חווה כעת ישראל גל תחלואה שני.

סדצקי –

בתקופה שבה קיבלו את המלצותיי, מדינת ישראל הייתה מובילה עולמית בהתמודדות עם המגפה. חלק ניכר מהאמירות בספר נעות בין אגדות לשקרים. העובדה שהשר לשעבר בנט ממשיך לתקוף את אנשי המקצוע שעבודתם מוערכת ומוכחת בארץ ובעולם אינה קשורה לתחום הרפואה.

12:02 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "לא נעמוד מנגד בזמן שחמאס משתולל".

12:18 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ במפגש אנשי גוש כחול לבן – הכולל את העבודה ודרך ארץ: "אנחנו לא אנשים של משחקים ותרגילים, אנחנו אנשים של כבוד ותקווה".

12:57 עריכה

חברת הכנסת מרב מיכאלי קוראת לעמיר פרץ ולאיציק שמולי לפרוש מהעבודה: "עזבו את המפלגה ותנו לשקם אותה".

13:46 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פתח את שנת הלימודים בחינוך התורני בבית הספר בן איש חיל ברחובות.

14:21 עריכה

טרם הוצג סדר היום לישיבת הממשלה השבועית, אף שבשלב זה של השבוע – על פי רוב – סדר היום מתפרסם ברבים. לא ברור אם ישיבת הממשלה השבועית תיערך ביום ראשון הקרוב.

14:49 עריכה

מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, אמר שהשיחה שקיים עם ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, נמשכה דקה – כך פרסם הכתב המדיני של "וואלה! ניוז" ברק רביד, שנתקל במקרה בקצין הבכיר. השיחה בין נורקין לבין בן שבת זכתה לתהודה רבה, לאחר שנטען שהיה צריך לעדכן לגביה, או לתאם את קיומה, עם הרמטכ"ל ועם שר הביטחון.

15:03 עריכה

אלי כהן, שר המודיעין, בפוסט נגד השמאל הישראלי.

אלי כהן מתכוון ככל הנראה לשיחה שערכו נתניהו וראש המל"ל עם מפקד חיל האוויר נורקין בתחילת יולי, לגבי עסקת החמקנים מול איחוד האמירויות, אולם לא לא ברור מי משמאל הכפיש את מפקד חיל האוויר על שיחה זו וצריך להתנצל. אולי הוא קרא את הפוסט של ברק רביד ומצא שם הכפשה ושמאלנות.

15:23 עריכה

האם הולכים לקראת עימות בדרום? הודעה משותפת של הזרועות הצבאיות מצהירה כי אינם רואים בבלוני התבערה תקיפה וכי תקיפה של צה"ל בתגובה לבלונים תביא לתקיפה רצינית יותר מהצד הפלסטיני.

15:43 עריכה

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, ביקור בפיקוד הדרום, וקיים הערכת מצב לאור אירועי הימים האחרונים. מדובר צה"ל נמסר כי "הרמטכ"ל שמע סקירה מודיעינית ואישר את תוכנית מוכנות הפיקוד לתרחישים האפשריים".

16:04 עריכה

האם זה לא אירוני, לא חושבים? 

16:06 עריכה

שר הבטחון וראש הממשלה החלופי בני גנץ מאיים על החמאס לנוכח ההסלמה:

16:12 עריכה

ציוץ של הליכוד מאשים את שר המשפטים בעסקה סודית עם היועץ המשפטי של הממשלה. הציוץ משתף סיפור שפרסם אראל סגל על סיפור שפורסם ב-2017.

בהמשך סדרת הציוצים נכתב: 

"עכשיו מתברר שמנדלבליט סגר תיק פלילי נגד ניסנקורן, וניסנקורן לאחר מכן הדיח את מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד שהחל לחקור נושאים משפטיים הקשורים למנדלבליט – ומינה במקומו את מנדלבליט שהפסיק את החקירה נגד עצמו".

הליכוד דורש תשובות מיידיות לשאלות הבאות:

  1. מתי החליט מנדלבליט לסגור את התיק נגד ניסנקורן?
  2. מדוע הסתירו מנדלבליט וניסנקורן את קיום התיק וסגירתו בפני הציבור, כשמדובר בתפקיד כל כך רגיש כשר המשפטים?
  3. מדוע ניסנקורן לא נתן גילוי נאות לגבי קיום התיק וסגירתו לפני מינויו לשר המשפטים ולפני שהחליט למנות את מנדלבליט?"

אז נכתב כיצד ניסקורן מטרפד את ההסכם הקואליציוני: 

לא האריך את כהונתו של מ"מ היועמ"ש דן אלדר, לא הוקמה ועדה למינוי בכירים תוך 100 יום.

16:29 עריכה

ניסקורן הגיב לפרסומי הליכוד:

16:39 עריכה

המתקפה על ניסקורן: כתב חדשות 13 אביעד גליקמן מתאר את התפתחות הפרשה עד לשיתוף של הליכוד.

כתב ידיעות אחרונות מצטרף לביקורת:

רביב דרוקר:

16:55 עריכה

אנשי בל"ד יוצאים מחר להפגין נגד העסקה של ישראל עם איחוד האמירויות.

17:51 עריכה

כרמי גילון חזר להפגין מול בלפור ואמר שהוא מרגיש מצוין. "חטפתי קצת מכות אבל השתפרתי", הוא אמר. לחדשות 12 תפרים והכל בסדר. חזרתי, אני פה קבוע בכל סוף שבוע. יש כאן 5000 איש והמחאה הולכת ומתפשטת".

כרמי גילון נגרר על ידי שוטרים ממאהל בלפור (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
כרמי גילון נגרר על ידי שוטרים ממאהל בלפור (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
18:04 עריכה

תגובת משרד המשפטים לתהיות על סגירת התיק נגד ניסנקורן על ידי היועמ"ש: עם כניסתו למשרד המשפטים, התיק נבדק שוב, ונסגר. 

היועמ"ש הוסיף: ניסנקורן לא היה מודע לתהליך.

18:17 עריכה

חצי שנה של מגפה: משרד הבריאות הודיע שמספר הנדבקים מפרוץ הנגיף עד היום בשעה חמש אחה"צ עומד על 100,716 – כאשר מחצות אובחנו 889, ואתמול אובחנו 1,496 חולים חדשים. מספר החולים הפעילים כעת עומד על 22,122 כאשר כ-700 מהם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 146 חולים מוגדרים במצב בינוני ו-390 נוספים במצב קשה, בהם 116 חולים הנזקקים להנשמה. מספר הקורבנות עומד על 809, לאחר שמחצות נפטרו 11 חולים נוספים.

מספר המחלימים עומד על למעלה מ-77 אלף. 669 קיבלו את הבשורה היום. אתמול בוצעו 28,876 בדיקות לגילוי הנגיף, ומחצות בוצעו – 17,197 בדיקות.  5.3 אחוזים מהבדיקות שבוצעו ביממה האחרונה נמצאו חיוביות.

מספר אנשי הצוות הרפואי הנמצאים בבידוד עומד על 1,855 ברחבי הארץ, בהם למעלה מ-500 אחים ואחיות מבתי החולים השונים. בית החולים לניאדו מחזיק בשיא המפוקפק של מספר אנשי הצוות המבודדים – 99, כאשר אחוז התפוסה במחלקת הקורונה עומד על למעלה מ-113 אחוזים. אחריו ברשימה נמצאים בלינסון (86), הדסה עין כרם (74) וסורוקה (58).

18:27 עריכה

ב-ynet מדווחים כי אתר בקטאר סיפר שאיחוד האמירויות הפגישה לאחרונה בין ראש המוסד, יוסי כהן, לסגן יו"ר מועצת הריבונות הסודנית, מוחמד חמדאן דקלו.

18:50 עריכה

גורמים באיחוד האמירויות, שזועמים על תגובתו החריפה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להסכם הנורמליזציה עם ישראל, העבירו לידי חדשות 12 הקלטה של יו"ר הרשות ימים לפני אותה הכרזה. בהקלטה נשמע אבו מאזן משבח את ראשי האמירויות ומברך אותם.

18:56 עריכה

ראש עיריית שדרות נוכח ההסלמה: 

19:39 עריכה

אסף זמיר התארח בתכנית של אופירה וברקו והעריך שלא יהיו בחירות כעת. על חוסר ההסכמה של הליכוד וכחול לבן, הוא אמר שעצם זה שיש משא ומתן שוב, זה לא קשור לעם ישראל, אלא באופן אישי לנתניהו. לדבריו "אנחנו ידענו מי הוא לפני ההסכם. רצנו פעמיים נגד הבן אדם הזה. בפעם השלישית הייתה מגיפה. הרגשנו שאין ברירה. אנחנו המבוגר שהציל את המדינה. אם מישהו חושב שעוד ממשלת מעבר זה מה שהיה עדיף. זה לא היה עדיף".

אסף זמיר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אסף זמיר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

מי זה נתניהו? על פי זמיר "אדם שלא בטוח שכל מה שיסוכם איתו יקרה, וידענו שיש פערים בתפיסת העולם הערכית. ואנחנו מאמינים שבן אדם עם כתבי אישום בראש מדינה זה דבר לא תקין".

19:51 עריכה

לפי הערכה של גורמים במשטרה המעורים בחקירת אונס הנערה בת ה-16 במלון באילת, באונס לא היו מעורבים עשרות גברים, אלא רק בודדים. מבחינת המשטרה "הערכה זו לא מפחיתה מחומרת המעשה". זהותם של מעורבים נוספים כבר בידי המשטרה ואף נעשתה אליהם פנייה למתן עדות.

19:58 עריכה

השרה גילה גמליאל הגיעה לתכנית של אופירה וברקו ואמרה שהבעיות בקואליציה הן באשמת כחול לבן שרבים ביניהם כי גבי אשכנזי חותר תחת בני גנץ. "אותי מעניין התקציב", ציינה, "ולהציל את המדינה זה לעצור את הבחירות." 

בנוגע להסכמים אותם מפרים בליכוד הסבירה כי "לא צריך להיצמד  לטקסט".

מדוע אנחנו בדרך לבחירות? "הבחירות לא קשורות לנתניהו. זה קשור לחוסר ניסיון בכחול לבן", כך גמליאל.

20:08 עריכה

חדשות 12: גמזו והחרדים אולי בדרך לפשרה – העלאת מספר המתפללים בבתי כנסת גדולים תמורת העברת מתווה הרמזור שלו.

ככל הנראה הכוונה היא לאפשר תפילה בבתי כנסת גדולים במיוחד, בקפסולות של 10 מתפללים, עד היקף שיכול גם להגיע למאות מתפללים. בבתי כנסת קטנים ובינוניים מדובר על היתר אחר לפי גודל המבנה וכניסה מדורגת בקפסולות. ליצמן רוצה שזה יהיה אדם על כל 2 מטר רבוע, במשרד הבריאות רוצים יותר.

עמליה דואק סיפרה כי פרויקטור הקורונה אמר למקורביו ש"זה הישג אדיר שאנחנו לא בסגר כרגע. אם זה היה תלוי במל"ל, כבר לפני חודש היינו בצעדים מחמירים על כל אזרחי המדינה. פתאום המל"ל מתרחק ממתווים קיצוניים וגם ראש הממשלה כבר מדבר על הימנעות מסגר". גמזו זוקף לזכותו את השינוי בגישה של נתניהו, שכבר ביקש ממנו לא פעם להכין תכניות לסגר.

20:39 עריכה

אמיר אוחנה תוקף את מערכת המשפט. באולפן שישי בערוץ 12 אמר השר לבטחון פנים כי באולפן מנסים להכשיר שרץ ולהקטין פרשה בה מעורב ניסנקורן. וכי "השרצים הם במערכת המשפט. הגולם קם על יוצרו. על זה צריכות להיות הבחירות. על השחיתות שם".

כחול לבן שלחו תגובה חריפה. לשונה: "הריאיון עם קבלן הביצוע לחיסול מערכת המשפט מוכיח שוב מדוע כניסתה של כחול לבן לממשלה והדחתו של אוחנה ממשרד המשפטים חשובה ומגינה על מערכת אכיפת החוק. נתניהו שלח לאולפן עבד נרצע כדי לגרור את ישראל לבחירות כדי להימלט מהדין גם במחיר בחירות רביעיות על גבם של אזרחי ישראל . כחול לבן תמשיך לפעול למען אזרחי ישראל והאינטרס שלהם".

אוחנה הגיב לתגובה: "בתנועה שבה עתידם הפוליטי של הנבחרים נקבע  על ידי רבבות מתפקדים בבחירות חופשיות ודמוקרטיות, נבחרי הציבור יכולים למתוח ביקורת על ראש מפלגתם כפי שעשיתי הערב אצלכם באולפן, ואפילו להצביע בניגוד למשמעת הקואליציונית כפי שעשיתי פעמים רבות בעבר. עבדים נרצעים יכולים להיות רק במוטציה הפוליטית שבבחירות הבאות תצא מחיינו – כמו כחול לבן".

21:10 עריכה

כמו השרה גילה גמליאל, גם השר אלקין מאשים את כחול לבן בחתירה לבחירות עקב חוסר היציבות בתוך המפלגה.

21:13 עריכה

האם יהיו פשרות? בכחול לבן מוכנים לוועדה פריטטית למינוי בכירים.

21:34 עריכה

האם ישראל מתמודדת כל כך טוב עם הקורונה עד שאנחנו יכולים גם ללמד אחרים? שר החינוך גלנט שיתף את מקבילו מארגנטינה בידע הישראלי.

22:01 עריכה

שר הכלכלה מדווח משדרות:

על פי דובר צה"ל מדובר ברקטה שנורתה מעזה ויורטה על ידי כיפת ברזל.

סגירה