ועדת השרים לאזורים מוגבלים: עוצר לילי יוטל בכ-40 יישובים

רשימת היישובים שבהם יוטל העוצר - טרם אושרה ● קודם להחלטה על העוצר, לחצו דרעי, ליצמן, גפני וראשי עיריות בני ברק, אלעד וביתר עילית על נתניהו שלא ליישם את תוכניתו של גמזו - להטיל סגר על כעשרה יישובים; ראש הממשלה נעתר לפניות ● דרעי: "גם אם תחליט הממשלה שיהיה סגר בראש השנה ובכיפור - בתי כנסת יהיו פתוחים" ● משרד הבריאות: לא אותרו מקרי הדבקה בהפגנות

  • ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ בביקור בבני ברק, לצד ראש העירייה אברהם רובינשטיין, 6 בספטמבר 2020 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
    אבשלום ששוני, פלאש 90
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הרווחה איציק שמולי נפגשים עם ראשי עמותות לחלוקת מזון, 6 בספטמבר 2020 (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
    עמוס בן גרשום, לע"מ
  • יושב ראש ימינה נפתלי בנט בביקור באלעד, לצד ראש העירייה ישראל פרוש, 6 בספטמבר 2020 (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בביקור ביהודה ושומרון, 6 בספטמבר 2020 (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
    שריה דיאמנט, פלאש 90
  • מיצג מחאה נגד הממשלה בכיכר רבין בתל אביב, 6 בספטמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
06:58 עריכה

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן התייחסה בראיון בכאן ב' לעלייה בתחלואה במגזר הערבי, ואמרה כי "המצב שנוצר מסתמך על חוסר האמון במערכות הממסדיות. אנחנו צריכים להגן על עצמנו ועל המשפחות שלנו".לדבריה, "עד לפני כמה ימים היתה סוג של שאננות והרגשה שזה הכל מזימה אחת גדולה. יותר אנשים מתחילים להבין את הסכנה בקיום חתונות כאלה".

07:00 עריכה

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן דיבר בכאן רשת ב' על על נרמול היחסים עם קוסובו: "יש פה מסר לכל המדינות שרוצות יחסים עם ארצות הברית. הן מבינות שהדרך לשדרוג מעמדן בוושינגטון – עוברת גם בירושלים".

על עסקת הנשק לאמירויות אמר: "בדקתי לעומק את הנושא עם המעורבים בדבר – ישראל לא נתנתה את הסכמתה לעסקה כזו, גם לא הסכמה בשתיקה. ארה"ב מחויבת לשמור על היתרון הצבאי הטכנולוגי של ישראל".

07:12 עריכה

ח"כ אלי אבידר על ההפגנות אתמול:

07:37 עריכה

ראש צוות השרים לסוגיית הנסיעה לאומן זאב אלקין נשאל בגלי צה"ל על המתווה  נוכח סגירת השמיים של אוקראינה והעלייה בתחלואה. תשובתו? במקומות אחרים אין בעיה. השר אמר: "גמזו נוהג בצביעות ופופליזם. כששאלו אותו על טאבה, הוא אמר שסוגיית אומן היא העניין, למרות שאלפי ישראלים עוברים משם לסיני, איפה שאין שום פיקוח. הוא גם לא עוסק בעשרות אלפי הישראלים שמגיעות ממדינות אדומות, אין פה שום היגיון".

חסידי ברסלב מפגינים מול מלון רימונים בצפת, בו שוהה בנימין נתניהו ומשפחתו. 27 באוגוסט 2020 (צילום: דוד כהן/פלאש90)
חסידי ברסלב מפגינים (צילום: דוד כהן/פלאש90)
07:42 עריכה

מהיום מותר לערוך מופעים באולמות סגורים אולם רוב האולמות עדיין לא מוכנים לדרישות. שר התרבות חילי טרופר אמר לגלי צה"ל "ייקח כמה חודשים להתניע, אבל אני שמח שהאולמות נפתחים. בנינו מתווה שאמור לדאוג שהקהל יחזור הביתה בריא ובטוח".

07:51 עריכה

מלחמת הבחירות המקדימות ביש עתיד: ח"כ עפר שלח אמר בראיון לכאן ב' כי "רוב הח"כים של יש עתיד מכירים בצורך הזה נוכח מצבה של המפלגה. צריך להגיד ביושר, אנחנו לא מצליחים. הייתי השותף העיקרי של יאיר לפיד בשמונה השנים האחרונות וצריך לומר בצער שלא הצלחנו להעמיד מועמד לראשות הממשלה, רואים את הסקרים".

שלח גם אמר כי "לפיד הבטיח לעצמו את ראשות המפלגה עד הכנסת ה-26 במהלך שאף אחד לא ידע עליו. בסיטואציה הנוכחית יש עתיד בראשותו לא תצליח להוות אלטרנטיבה שלטונית".

מתווה שלח:

 

שלח הבהיר שהוא לא מתכוון לעזוב את יש עתיד אם יפסיד לדבריו, "אני איש יש עתיד. מנסים לייצר פה ספין. אני הרוח החיה של יש עתיד, הדובר הבולט. תמיד כשיש מועמד שקשה להתמודד מולו אומרים 'אם הוא יפסיד הוא יעזוב'".

האם זה באמת הזמן לבחירות מקדימות? שלח אמר כי "אם קורונה זה לא הזמן לפריימריז אז זה גם לא הזמן לבקר את הממשלה, כמו שלפיד עושה, אולי בכלל צריך להצטרף לממשלה כמו גנץ. אני פעיל בנושא הקורונה, זה לא משנה את העובדה שלראשונה אחרי הרבה זמן הבחירות כרגע לא בשער וצריך לבנות מועמד נגד נתניהו. אני אומר, בואו נעשה את זה בשבועיים הראשונים בדצמבר, נעשה את זה פתוח מבחינת מועמדים ובוחרים, יבוא הציבור ויבחר מי המועמד שהוא רוצה מול נתניהו ואני מאמין שזה יהיה אני".

08:35 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ תקף את ראש אגף התקציבים היוצא, שאול מרידור: "פשוט שקרן פוליטי. אין אף אחד באוצר שמגבה את המכתב שלו, בדיוק להפך".
השר מתנגד לדרעי שקרא לסגר כללי ואמר "עד שהממשלה החליטה משהו – צריך לפעול לפיו".

08:53 עריכה

ח"כ מתן כהנא מגיב לסכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות:

09:16 עריכה

פרופסור עידית מטות, מנהלת האגף הכירורגי בבית החולים איכילוב וחברה בצוות הקורונה של רוני גמזו, התייחסה בחדשות הבוקר בערוץ 12 לדבריו של אריה דרעי נגד סגר חלקי. לדבריה "אם באיזור שלי או בבניין שלי הייתה כמות גדולה מאוד של חולים, הייתי רוצה שמישהו יעזור לי. הייתי רוצה שהמספרים באיזור שלי ייפחתו כדי שהמשפחה שלי לא תידבק. יש איזורים שבהם יש התפרצויות מאוד גדולות וזה משפיע על התמותה".

פרופסור מטות הביעה התנגדות חריפה לסגר כללי נוסף במהלך חגי תשרי: "צריך להיות איזשהו היגיון, לא רק חברתי אלא גם בריאותי-נפשי. מדובר בחגי ישראל שהם אחד הדברים הקדושים ביותר לעם שלנו. כל אחד רוצה לצאת ולנפוש לפי המסורת שלו, בין אם בבתי הכנסת ובין אם בפארקים, כל אחד באמונתו יחיה. הסגר הזה יהיה מכת מוות לצפון ולהרבה איזורים שאנשים אוהבים לצאת אליהם. כל עוד יש לנו את הברירה, ההחלטה כרגע לא צריכה להיות סגר בחגים. אם נשים סגר על כל המדינה, המחיר יהיה ענק".

09:20 עריכה

ניצן הורוביץ יזם דיון דחוף בכנסת על מעצרי השווא לאחר מעצר דמותה של שושקה.

גם אתמול פרסם הורוביץ תמונה עם שושקה.

09:35 עריכה

משה בוגי יעלון: לחקור את נתניהו על פעילות נגד יריבים פוליטיים.

09:45 עריכה

בחדשות 12 מדווחים כי רשויות חרדיות ברחבי הארץ הודיעו הבוקר כי הן אינן מתכוונות לשתף פעולה עם הממשלה אם יוטל עליהן סגר.

בבני ברק ובאלעד טוענים כי ההתנגדות לסגר מגיעה בעקבות חוסר השיתוף  מצד הממשלה וכי  לא מתקיים עמן שיח ולא ניתנים נימוקים להחלטה על סגר המגובים בנתונים.

בני ברק. עימותים בין כוחות הביטחון לתושבים (צילום: Yossi Zamir/Flash90)
בני ברק. עימותים בין כוחות הביטחון לתושבים באפריל (צילום: Yossi Zamir/Flash90)

סגן ראש העיר בני ברק  גדליהו בן שמעון, אמר בראיון לרדיו 103FM "יכלאו אותנו בתוך העיר, אנחנו חלק מהגזרה ומהטרגדיה שנקראת סגר. החוק הוא חוק, הוא צריך להיות שווה לכולם, במקרה הזה הוא סגר סלקטיבי והוא סגר ניסיוני. מחג הפסח שעשו סגר שלא הועיל מגפת הקורונה לא מבחינה בין מחסום משטרתי או לא, רמת התחלואה ירדה לא בגלל הסגר, היא ירדה כי טיפלו. הייתה אימת פאניקה בציבור מה שאין היום. הציבור לא יהיה מובל כעדר, הציבור לא יקבל את הסגר, יהיה זעם מתפרץ ברחובות".

בהמשך תקף את ראש הממשלה, "נתניהו מתעלם, הוא נותן לאנשים אחרים לעשות את העבודה השחורה, יהיה לחץ על הרבנים להתפטר מהממשלה. אני אשב בבית שלי במדגרת קורונה ואנשים אחרים בתל אביב ילכו לים ולהפגנות?".

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש אמר בכאן חדשות: "נעשה פה עוול למגזר החרדי. צריך לדבר עם מי שמדברים איתנו ביומיום – משטרת ישראל ופיקוד העורף. הם אומרים שאנחנו עושים עבודה נפלאה. סגר לא יעשה כלום. זה רק ייצור סטיגמה".

10:02 עריכה

אתמול, זאב אנגלמאייר נעצר על הטרדה מינית, היום: כנראה שמדובר בטעות.

בכאן חדשות ראיינו את סנ"צ אלון כלפון.

10:59 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן כינס מסיבת עיתונאים עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון. ליברמן אמר בנושא החלת הריבונות כי "פספסנו הזדמנות היסטורית חד פעמית".
עוד אמר ליברמן כי "עד שהימין לא יצא להפגנה נגד נתניהו כלום לא יזוז. אני מוכן להצטרף לממשלת ימין, אבל אין שום קשר בין ממשלת נתניהו לממשלת ימין"

11:09 עריכה

יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון הביעה הבוקר התנגדות נחרצת לאפשרות שיוטל בחגים סגר כללי על מדינת ישראל בשל העלייה התחלואה בקורונה. בראיון לאולפן ynet היא אמרה: "אני לא מצליחה להבין את האובססיה לסגר כללי על המדינה. אנחנו כבר חצי שנה בתוך האירוע והיה צריך לחזק את מערכת הבריאות. לא חיזקו".

11:10 עריכה

פרויקטור הקורונה רוני גמזו אמר בדיון בוועדת החוקה של הכנסת על אישור תוכנית הרמזור כי "המערך לקטיעת שרשרות ההדבקה יהיה מוכן באופן מלא להתמודד עם כאלף נדבקים ביום ב-1 בנובמבר. חברת הכנסת איילת שקד אמרה כי "המשמעות היא שאין מה לדבר על הגבלות על כל הארץ לפני נובמבר. הציבור צריך לדעת".

איילת שקד הוסיפה בציוץ:

11:38 עריכה

זאב אנגלמאייר מספר סיפור מזעזע על המעצר אתמול. לדבריו בכאן רשת ב' "בתחנת המשטרה שני שוטרים לקחו אותי לשירותים, אמרו לי 'תתפשטי' ועשו לי בדיקה אינטימית. לא ברור לי למה. שאלתי למה ואמרו לי 'ככה זה'". לדבריו, "החוקרת אמרה לי 'אתה הופעת בעירום בירושלים'. אבל זו תלבושת בד. אני ארבע שנים מופיע איתה כ'שושקה'. נראה לי שחיכו לי שם. לא הבנתי למה שבוע שעבר זה לא הדליק אותם".

11:55 עריכה

רם שפע מזכיר: כחול לבן שמרה על כוחה של הכנסת.

12:33 עריכה

ח"כ רם בן ברק אמר הבוקר ב-103fm כי גם הוא יכול להיות ראש מפלגת יש עתיד וכשיהיו פריימריז הוא אולי יציג את מועמדתו. האם הוא תומך בצעד של חברו למפלגה עפר שלח? פחות. "עפר שלח עשה טעות", הוא קובע. "במרץ 2021 צפויות בחירות ואין מספיק זמן לפריימריז לפניהן. זאת לא הדרך לעשות זאת. כנראה שיהיו פריימריז ביש עתיד ואנחנו נמצאים בדיונים על הנושא. אני מקווה ששלח לא יפרוש, אבל במפלגות אין קביעות, צריך את הציבור".

בן ברק מבקש שיאזינו לשידור לפני שיקבעו שהוא רוצה להחליף את יאיר לפיד.

12:36 עריכה

ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד מצייצת מוועדת חוקה.

האם אסנת מארק תגיב?

12:46 עריכה

יאיר גולן: נתניהו מנהל גרוע ומנהיג מושחת. התמונה: של נתניהו וגנץ.

13:12 עריכה

ועדת החוקה של הכנסת ערכה דיון במתווה הרמזור. על הפרק: המאבק בקורונה, וההתנהלות מול גמזו וההחלטות בנוגע לציבור החרדי והערבי. פרופסור רוני גמזו פנה לחברי הכנסת החרדים ואמר: "אני מקבל ארטילריה ולא רק מהחברה החרדית שם אני מקבל ארטילריה מאורגנת שבן אנוש רגיש כמוני לא היה יכול לעמוד בה. בעקבות אירוע אומן אני חוטף ולא מאחל לאף אחד את מה שאני חוטף. במידה מסוימת זה גם משפיע. זה מאורגן לא נעים זה נועד להחליש ולהסית אותי מהחלטות מקצועיות".

בנוגע למאבק בקורונה גמזו אמר כי השאיפה היא לרדת למאות נדבקים בנגיף ביום תוך שישה שבועות. לדבריו "התכנון שלנו להגיע עד סוף השנה ל-100 אלף בדיקות. אנחנו רוצים להתקרב לחורף עם מאות. מי שחושב על עשרות, רואה שאירופה בהשלכה לישראל לא עומדת בעשרות. קחו את המספרים של אוסטריה, זה לא מספרים של עשרות וקרוב לוודאי, אלה המספרים, נצטרף לרדת לכיוון של מאות. החגים מטרידים, כי אתם יודעים מה קורה בחגים, כולם נפגשים, כולם אוכלים".

לגבי הסגרים אמר גמזו: "בחרו בממונה שהוא אנטי סגר. אפילו קראו לי מכחיש קורונה. לא צריך למהר לסגרים. כשהגעתי היו 1,800 נדבקים ביום וצעקו לי לצאת לסגר. בישיבות הקבינט צריך להתמודד עם הדרישה הזו. וגם עכשיו אני בורח מזה. יש אנשים שקוראים לי משוגע שאני פותח את מערכת החינוך. אני רואה את החברה ואת הכלכלה ואת הקשיים של האנשים, ובטח שאני רואה את החברה החרדית והערבית. חלק מזה נובע מבעיות שלא טופלו במשך שנים בחברות הללו".

בתחילת הישיבה פנה ראש העיר אלעד ישראל פרוש לגמזו ואמר כי "העיר אלעד הפכה לצהובה אך מעל לראש שלנו בדקו את בחורי הישיבה שבכלל לא נמצאים בעיר. בכרמיאל ובחדרה בדקו תושבי אלעד. אני צעקתי לפרופ' גמזו כבר לפני חודש מה לעשות בעיר ולא ספרו אותנו. מה קורה בעקבות הסגר? אני מוכן שתסגרו ותכפתו אותנו. אני צריך לענות ל-50,000 תושבים. אני מכיר את המשטרה ואת פקע"ר ואנחנו עובדים כתף אל כתף. אנחנו שומרים על היגיינה ומסכות. אם שני הגופים אומרים שאנחנו בסדר אל תעשו סגר, הציבור ייצא עלינו. עוצר לילי נשמע יותר טוב".

תור בכניסה לסופרמרקט באלעד, אפריל 2020 (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
תור בכניסה לסופרמרקט באלעד, אפריל 2020 (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

פרופ' רוני גמזו השיב לדבריו: "המסירות שלך ראויה לכל ציון, ראיתי את העבודה המצוינת שבלעדיה היינו בהתפרצות הרבה יותר גדולה ואת המודל הזה אני לוקח לעוד רשויות. נטרלנו את בחורי הישיבות והמצב לא השתנה. זו החלטה לא פשוטה ולפני חודש התנגדתי לכך אך עם כל העוצמה שלך, אתם כרגע לא מצליחים עד הסוף לעשות את זה. הייתה ירידה ויש כרגע צורך לעזור לכם. אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד. למרות המסכות והמשמעת יש תנאי חיים מורכבים וכל המטרה היא לעזור לכם להוריד תחלואה. יכול להיות שבין הזמנים וא' אלול פתיחת מערכת החינוך אני חושש שהיא מציתה משהו. אל תראה בסגר צעדי ענישה".

13:32 עריכה

ניצן הורוביץ מראה מכתב רשמי שמראה שאין הדבקה בהפגנות. את המידע ביקשה יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון.

ח"כ אלהרר גם קוראת לבוא להפגנות:

14:02 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' על הסגר הערב:

14:34 עריכה

קיש נגד שאשא ביטון שמחזירה.

15:44 עריכה

רבע שעה לפני שהיה אמור לקיים סיור בבית שמש, ביטל פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, את הגעתו. ירון אברהם העריך ב-N12 שהסיבה לביטול הסיור היא פגישה דחופה בין גמזו לראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת הדיון בוועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים בנושא קביעת היישובים שבהם יוטל סגר.

15:54 עריכה

על רקע הביקורת על הסגר הצפוי ביישובים החרדיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם יושב ראש ש"ס אריה דרעי, יושב ראש אגודת ישראל יעקב ליצמן ויושב ראש דגל התורה משה גפני.

16:10 עריכה

בפגישה שמקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יושב ראש ש"ס אריה דרעי, יושב ראש אגודת ישראל יעקב ליצמן ויושב ראש דגל התורה משה גפני משתתפים גם פרויקטור הקורונה רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי והשר יזהר שי. בפגישה נידונות, בין היתר, חלופות להטלת סגר או אפשרות לדחיית הסגר.

16:32 עריכה

ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים, שאמורה הייתה להתכנס בשעה 16:30 ולאשר הטלת סגר על יישובים ושכונות שבהם שיעורי תחלואה גבוהים במיוחד – נדחתה. לא נמסר באיזה שעה תתכנס הוועדה, אך הישיבה צפויה להיערך היום.

17:00 עריכה

חברת הכנסת איילת שקד אמרה בראיון בערוץ כנסת ש"בנט צריך להציג את מועמדותו לראשות הממשלה". לדבריה, "הוא מתאים לזה, הוא עם ניסיון רב מאוד, הוא הוכיח את עצמו בצוק איתן ובמשבר הקורונה".

בראיון לגלי צה"ל בחודש שעבר לא שללה שקד את האפשרות שסיעת ימינה תמליץ להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. לאחר ראיון זה – לפי דיווח של יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז" – ננזפה שקד על ידי נפתלי בנט בשל דבריה.

17:40 עריכה

ועדת החוץ והביטחון אישרה את הארכת תוקפם של איכוני שירות הביטחון הכללי עד 16 בספטמבר – שישה ימים פחות ממה שביקשה הממשלה.

17:54 עריכה

בשל משבר הקורונה הוחלט על הארכת תוקפם של כל האישורים הרגולטוריים שפקעו בין החודשים מרץ לאוגוסט, על מנת להקל על בעלי העסקים. אי לכך הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הצעת ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להארכת תוקפם של אישורים רגולטוריים עד 30 בספטמבר 2020.

• הצעת ההחלטה שאושרה על ידי הממשלה

17:59 עריכה

בניגוד לעמדתו של פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, השר אריה דרעי דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו להטיל סגר על כל המדינה, אם התחלואה לא תרד בימים הקרובים, ולהימנע מהטלת סגר נקודתי על יישובים "אדומים בוהקים" – כך דיווח אהרן רבינוביץ ב"הארץ".

18:33 עריכה

במערכת הפוליטית מבקרים את ראש הממשלה נתניהו בעקבות דחיית ישיבתה של ועדת השרים, שאמורה הייתה לאשר הטלת סגר ביישובים שבהם שיעורי תחלואה גבוהים במיוחד.

19:01 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר העבודה והרווחה איציק שמולי נפגשו עם נציגי עמותות חלוקת המזון לנזקקים לקראת החגים. נתניהו הודיע כשהחליט להגדיל את סכום התמיכה לעמותות וארגוני הגג המחלקות סלי מזון ל-18 מיליון שקלים וכן להקצות תשעה מיליון שקלים לסלי מזון בראש השנה.

נתניהו בתום הדיון –

אנחנו משקיעים כמעט מיליארד שקלים בעזרה מיידית לשכבות המצוקה, אנחנו רוצים שזה יגיע, ויגיע מהר. לחג עצמו אני שמחתי לשמוע ששר האוצר מציע פי שניים וחצי, אבל אי אפשר שראש הממשלה לא יוסיף משהו – אז אנחנו נגדיל את הסיוע שלנו בחג פי שלושה. זה חשוב וזה גם מסר של המחויבות שלנו לעזור למשפחות נזקקות שלא יגיעו לחגים בלי ארוחת חג, שלא יהיו רעבים, ושיידעו שכל ישראל ערבים. זה הדבר החשוב. אז אני מודה לכם, ונמשיך את הפגישות האלה, זה דבר חשוב.

נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הרווחה איציק שמולי נפגשים, לצד גורמים נוספים, עם ראשי עמותות לחלוקת מזון, 6 בספטמבר 2020 (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
נתניהו, שר האוצר כ"ץ ושר הרווחה שמולי בפגישתם עם ראשי עמותות לחלוקת מזון, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

בפגישה השתתפו ראש הסגל של לשכת ראש הממשלה אשר חיון, ממלא מקום מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, נשיא עמותת לתת ז'יל דרמון, מנכ"ל עמותת לתת ערן וינטרוב, סמנכ"ל יד אליעזר אלי יעקובי, מנכ"ל פתחון לב אלי כהן, מנכ"ל מפעלי הרב גרוסמן (מגדל אור) שי אמיר, מנהלת הפרויקטים הלאומית של חסדי נעמי תשובה כברה וגורמים נוספים.

19:16 עריכה

לפי שורה של דיווחים, המתווה המסתמן, שיאושר על ידי ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים, הוא הטלה עוצר לילי על כל היישובים האדומים. העוצר יוטל בשעה 19:00 ויסתיים בשעה 05:00. ביישובים אלה לא תופעל מערכת החינוך.

19:32 עריכה

יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, מבקר את ההחלטה המסתמנת שלא ליישם את המלצותיו של פרויקטור הקורונה, רוני גמזו.

20:11 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו נעשה מה שצריך. נעשה זאת באחריות. אל תקשיבו לפופוליסטים, אל תקשיבו לכל המתסיסים".

20:22 עריכה

שר הפנים אריה דרעי הביע הערב התנגדות לתוכנית להטיל עוצר לילי על 40 יישובים "אדומים". בראיון לאודי סגל בחדשות 13 אמר דרעי: "אני הולך להצביע נגד. אני חושב שגם ההחלטה הזאת היא רק מרוויחה זמן".

עוד אמר דרעי: "גם אם תחליט הממשלה שיהיה סגר בראש השנה וכיפור – אל תדאגו – בתי כנסת יהיו פתוחים. תפילות – נוכל להתפלל, בעזרת השם".

20:40 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בשיחה שקיים עם השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, שאם יוטל סגר בתקופת חגי תשרי, ניתן יהיה לקיים תפילות במתכונת שיוסכם עליה מראש – כך דיווח יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז". בראיון שנערך הערב בחדשות 13 אמר דרעי שבחגים יוכל הציבור להתפלל בבתי כנסת, גם אם יוטל סגר.

20:43 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ביקר היום בבני ברק: "לא הפוליטיקה ולא ההבדלים בין המגזרים יגרמו לנו להיות אחד נגד השני – אלא כולנו נגד הקורונה. וביחד ננצח אותה".

20:52 עריכה

גורמים בקבינט הקורונה אומרים שאין מדינה בעולם, שרואים בה התפשטות של הנגיף בערים מסוימות – ולא מטילים עליהן הגבלות או סגרים, כך דיווחה הערב הילה אלרואי בחדשות 13.

21:13 עריכה

ועדת השרים לאזורים מוגבלים החליטה להטיל, החל ממחר, עוצר לילי על כ-40 יישובים "אדומים", שבהם שיעורי תחלואה גבוהים במיוחד. מהשעה שבע בערב ועד השעה חמש בבוקר תיאסר יציאה מהבתים. מערכת החינוך ביישובים אלה לא תפעל – להוציא הגנים והחינוך המיוחד.

21:51 עריכה

רשימת היישובים שבהם יוטל עוצר לילי טרם אושרה, והצבעה בעניינן תיערך מחר.

22:11 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר הערב בחשבון הפייסבוק שלו את ההחלטה שהתקבלה – להטיל עוצר לילי ב-40 יישובים. "ההחלטה הערב הייתה שקולה, אחראית ומחוייבת המציאות", כתב.

אזרחי ישראל, אני מבקש לעדכן אתכם על ההחלטה שועדת השרים קיבלה הערב. ביממה האחרונה התווספו עוד 10 ערים לרשימה הערים…

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום ראשון, 6 בספטמבר 2020

22:51 עריכה

סילבי גנסיה, שעבדה בבית ראש הממשלה, הגישה תביעה נגד שרה נתניהו בטענה להתעמרות ונתבעה על ידי אשת ראש הממשלה – הגישה כתב הגנה וטענה שהתביעה שהוגשה נגדה היא תביעת השתקה. כך דיווח דניאל דולב ב"וואלה! ניוז".

פרקליטה של גנסיה, עורך הדין אופיר שמשון –

אנו משוכנעים שבית המשפט ידחה את תביעות ההשתקה שהוגשו על ידי הגברת שרה נתניהו. הגיע הזמן שבתי המשפט ימנעו הגשת תביעות סרק שנועדו להפחיד קורבנות מלעמוד על זכויותיהם. מצער שההתנהגות המתעמרת של שרה כלפי סילבי ממשיכה גם כעת למרות שהסתיימו יחסי העבודה. אנו מודים לכל אנשים האמיצים שתורמים לקמפיין הפייסבוק 'מגנים על סילבי' באמצעותו מממנת סילבי את הגנתה מתביעותיה של הגברת נתניהו.

סגירה