יו"ר לה"ב בהפגנה נגד רה"מ: "בעלי עסקים לא יסגרו הפעם"

אלפי מפגינים נגד רה"מ, ביניהם גם המאייר אנגלמייר מחופש ל"שושקה", שנעצר באלימות באותה הפגנה בשבוע שעבר ● הממשלה תתבקש לאשר מחר סגר כללי ארצי לשבועיים לפחות ● דיווח: "גמזו מתנגד לסעיף הגבלת התנועה בתוכנית הסגר וטוען שהוא פוליטי" ● באוצר מזהירים: הפגיעה בתוצר - 18 מיליארד שקלים לפחות ● המשטרה מזהירה: "שיתוף הפעולה עם הסגר יהיה מוגבל" ● ואילו נתניהו גנץ וריבלין חוגגים את השלום עם בחריין

הפגנה נגד נתניהו בירושלים, 12.9.2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייר פיטוסי, פלאש 90
הפגנה נגד נתניהו בירושלים, 12.9.2020
17:31 עריכה

הממשלה צפויה לאשר מחר סגר כללי בכל הארץ החל מיום שישי בשש בבוקר, והפסקת הלימודים החל מיום רביעי.

תחת הכותרת "תוכנית רב שלבית לבלימת העלייה בתחלואה וצמצום התפשטות נגיף הקורונה", מפורטות ההחלטות שיעלו מחר להצבעת השרים, ובכלל זה:

  • הטלת הגבלות על כל המדינה לפי הצבע האדום במתווה הרמזור.
  • מגבלות על תפילה בראש השנה וביום הכיפורים – עד 20 איש בשטח פתוח ועד 10 מתפללים במבנה סגור.
  • הגבלת תנועה של עד 500 מטרים מהבית.
  • סגירה מלאה של כל בתי העסק המקבלים קהל – חנויות, תרבות, פנאי ותיירות.
  • בתי מסחר חיוניים, ובכלל זה חנויות מזון, בתי מרקחת וכן שירותי משלוחי אוכל ימשיכו לפעול כרגיל.
  • מצבת כח האדם במגזר הציבורי תרד ל-30%.
  • הגבלה של 10 עובדים או 30% מכח האדם – הגבוה מביניהם – בעסקים פרטיים.
  • התחבורה הציבורית תצומצם בהתאם לצורך.

משך הסגר, נכתב, יהיה שבועיים לפחות ואחריו ייקבעו הגבלות לשלב השני, בהתאם למצב התחלואה.

17:40 עריכה

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד הרופאים לבריאות הציבור וחבר בצוות של פרופ' גמזו, מותח ביקורת על הקפיצה לתוך סגר מלא. לדבריו, התוכנית שהומלצה לממשלה היתה הטלת הגבלות מחמירות אך לא ברמה של עוצר בכל הארץ.

18:28 עריכה

תוכנית הסגר שתעלה מחר לאישור שרי הממשלה תעלה למדינה כ-19 מיליארד שקלים, לפי אומדן של אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר. כך מדווחת קרן מרציאנו מחדשות 12.

18:32 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם עם שר החוץ של בחריין, ד"ר עבד אל-לטיפ אל זייאני – כך הודיע משרד החוץ הבחרייני בטוויטר.

19:03 עריכה

במשרד האוצר מזהירים ממחיר ההסגר:

19:35 עריכה

"אני מכה על חטא, הביקורת עלינו בנושא שלטון החוק מוצדקת". כך אמר הערב השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12.

אוחנה אמר את הדברים בתשובה לשאלתה של המראיינת, רינה מצליח, האם השרים ובכירי הליכוד, כולל אוחנה עצמו לא צריכים להפנות את טענותיהם על השחיתות, כביכול, הפושה במערכת אכיפת החוק לדבריהם, אל מי שעמד בראש המערכת, כלומר אליהם-עצמם. אוחנה ענה למצליח: "את צודקת, ולקראת יום הכיפורים אני ואנחנו צריכים להכות על חטא ולבדוק את עצמנו. ואת זה באתי לשנות".

לדברי אוחנה: "נתניהו עשה דברים גדולים בכלכלה, בביטחון, בתשתיות, ביחסי החוץ – אבל לא בשלטון החוק. אני מודה בזה".

מיד אחרי ההודאה המפתיעה חזר אוחנה לתקוף את מערכות אכיפת החוק. "המערכות מושחתות ובראשן עומדים אנשים מושחתים", אמר אוחנה, "להגיש כתב אישום על ראש ממשלה כשזה מצב המערכות זה פיגוע נגד הדמוקרטיה". 

אוחנה חזר על התקפותיו החריפות על פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן: "שי ניצן לא דיבר אמת בהרבה דברים. יש לו בעיה עם דיוק בדבריו. הוא הכחיש את קיומם של אי-מיילים שאחר כך התגלו. האמירה שלו שזה לא הזמן לבדוק את מערכות אכיפת החוק היא חמורה ביותר. המשמעות שלה היא שכל מה שבא לרעת נתניהו זה לגיטימי, גם לטייח, להסתיר ולשקר".

אוחנה נשאל מדוע המשטרה אינה אוכפת את האיסור על חתונות המוניות, ביניהן חתונות בהשתתפות שרי ממשלה, וענה: "המשטרה פעלה בנחרצות גם בפיזור חתונות וגם בחלוקת דו"חות. אבל כשהציבור לא נשמע להוראות, בין היתר בגלל שהפוליטיקאים אומרים שאין קורונה, ובגלל שבאולפנים מראיינים את הפרופסור יורם לס אומר שאין קורונה, אז זאת התוצאה".

לדברי אוחנה: "זה לא בסדר שעושים חתונות, וזה לא בסדר שהשרים משתתפים בהם. אבל גם אם זאת הדוגמא ששרים מסויימים נותנים, אז מה הציבור מרוויח מזה שהוא אינו מציית להנחיות, אצבע בעין? בכל יום נכנס לישראל מחבל מתאבד והורג עשרה אנשים. ישראל צריכה עכשיו סגר".

כשאוחנה נשאל, מדוע הוא חושב שסגר יביא לתוצאה שונה מהסגר שכבר הוטל והאם אחרי הסגר העלייה בתחלואה לא תחזור, אמר אוחנה: "היינו בסגר והתוצאה הייתה מעולה מבחינת עצירת התחלואה. והפעם, מדינת ישראל השקיעה במגנון קטינת שרשרת ההדבקה, ואחרי שהסגר יוריד את רמת התחלואה זה ישפיע".

אוחנה התייחס להסכמי השלום עם בחריין ואיחוד האמירויות, ואמר: "זה הישג אדיר. כל מי שרואה את עצמו כחלק ממחנה השלום, שהוא גדול ממחנה השמאל, צריך לשמוח על ההישג הזה".

אמיר אוחנה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אמיר אוחנה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
19:54 עריכה

"יש הסתה פרועה נגד מערכות שלטון החוק, הפרקליטות, המשטרה, וגם נגד הדמוקרטיה". כך אמר היום שר המשפטים, אבי ניסנקורן, בראיון בתוכנית "פגוש את העיתונות". לדברי ניסנקורן: "מערכות אכיפת החוק אינן מושחתות, ומי שמסית נגדן ומתנהל נגדן בצורה מושחתת הם הליכוד".

כשניסנקורן נשאל מדוע, אם כך, מפלגתו של ניסנקורן נמצאת עם הליכוד ונתניהו בממשלה, אמר ניסנקורן: "כדי להגן על הדמוקרטיה ועל מערכות השלטון. אם אני לא הייתי שר המשפטים אלא אוחנה מערכת השלטון לא הייתה נשארת עצמאית. אנחנו עוצרים מגמה חמורה של פגיעה בשלטון החוק. ואנחנו גם מאזנים את הממשלה מדינית ויש לזה תוצאות. הכניסה שלנו לממשלה הייתה מוצדקת, אם נמשיך לשמור על העקרונות שלנו".

ניסנקורן התייחס בדבריו גם למתקפות מצד ראש הממשלה נתניהו על פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, לפיהן ניצן טייח את התנהלות המשטרה באירועי אום אל חירן, אמר ניסנקורן: "לא לכל שטות צריך להתייחס ברצינות. אין שום קשר בין חקירות ראש הממשלה לאירועי אום אל חיראן. האירוע לא היה בשליטה של שי ניצן. מי שהפיץ את הטענה השגויה לפיה יעקוב אבו אל-קיען היה כביכול מחבל היו ארדן ונתניהו עצמו ולא ניצן".

שר המשפטים, אבני ניסנקורן (צילום: Gili Yaari/Flsh90)
שר המשפטים, אבני ניסנקורן (צילום: Gili Yaari/Flsh90)

 

20:05 עריכה

תנועת הדגלים השחורים ושאר התנועות המעורבות במחאה נגד ראש הממשלה נתניהו מפגינים הערב בפעם ה-12 ברציפות מול בתי ראש הממשלה בירושלים ובקיסריה על כ-300 גשרים וצמתים ברחבי הארץ. שיירות של מכוניות עם מפגינים שאינם יכולים למחות בשל מצבם הבריאותי עוברות בין המוקדים השונים. מתקיימת הערב (שבת) מחאת "הדגלים השחורים" ברחבי הארץ, ורבים יצאו להפגין נגד התנהלות הממשלה.

כמדי שבוע, מפגינים אלפים עם דגלים ושלטים ביותר מ-300 גשרים וצמתים ברחבי הארץ – ושיירת מכוניות שבה ייסעו מפגינים שאינם יכולים למחות בשל מצבם הבריאותי – עוברת בין המוקדים השונים.

המחאה תתמקד הערב בעובדה שראש הממשלה נתניהו אמור לטוס לוושינגטון כדי לחתום על הסכמי שלום בזמן שהמדינה בדרך לסגר.

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "רגע לפני כניסה לסגר, במקום להתמודד עם האסון שהמיט – נתניהו בורח לארבעה ימים של קמפיין בארצות הברית. בזמן שאנחנו לא מבינים את ההנחיות ונאנקים תחת המשבר המחריף – הוא יהיה בקוקטיילים הזויים. מנהיג אמיתי היה נשאר לשמור ולחזק את עמו, אבל נתניהו עסק בחיפוש אחר מטוס פרטי עבורו, אשתו והבן המסית. הניתוק וההתנהלות הכושלת שלו בלתי נסבלים. יש בישראל אזרחים ואזרחיות מדהימים שמגיעה להם הנהגה שדואגת להם ולא לטיסות פאר והטבות מס".

מהמשטרה נמסר: "כוחות המשטרה ייפרסו באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על ביטחון הציבור והסדר הציבורי. המשטרה שבה ומדגישה כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים. אך עם זאת לא נאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומו התקין. משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה".

הפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו, 11.9.2020 (צילום: משה סינדל, פלאש 90)
הפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו, 11.9.2020 (צילום: משה סינדל, פלאש 90)
20:19 עריכה

במשטרה מעריכים כי שיתוף הפעולה של הציבור בשמירה על הוראות הסגר יהיה מוגבל הפעם. כך אמרו גורמים בכירים במשטרה הערב לחדשות ערוץ 12. לדברי אותם גורמים: "הציבור לא ישתף פעולה ברמה גבוהה כמו בסגר הקודם, והמשמעות היא עימותים אפשריים".

למרות שההחלטה על הטלת סגר טרם אושרה בממשלה ושחלק מהשרים מתנגדים לה בחריפות, המשטרה כבר נערכת והיא תפרוס מיום רביעי והלאה לקראת הסגר אלפי שוטרים בתוך הערים ובכניסות לערים וכן בפארקים ועל חופי הים.

דבריהם של בכירי המשטרה מתאימים היטב להצהרות של נציגי ענפים שונים במשק, ביניהם פורום המסעדנים, פורום בעלי חדרי הכושר ועוד, שהודיעו בגלוי כי אם מתווה הפיצויים לעסקים לא ישונה הם יקראו לעסקים שהם מייצגים להתעלם מההוראות ולפתוח את העסקים כרגיל.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהתראיין הערב בחדשות ערוץ 12, אמר בתגובה להצהרות הללו, ולשאלות על סיכוי הסגר להצליח, אמר: "הסגר יהיה בצורה שבה הוא מוצג בהחלטת קבינט הקורונה ומוצע מחר לממשלה. לא יהיה שום משא ומתן עם שום ענף ושום סחר סוסים ושום הקלות והנחות. הנסיונות שלנו לאכוף הגבלות חלקיות עלה על שרטון, וכעת מצב התחלואה הוא כזה שאם לא נטיל סגר ימותו אלפי אנשים".

רחוב יפו בירושלים בסגר הקורונה הראשון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
רחוב יפו בירושלים בסגר הקורונה הראשון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
20:26 עריכה

כמדי מוצ"ש, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הצטרף להפגנות נגד רה"מ.

 

20:26 עריכה

20:28 עריכה

ראש הממשלה נתניהו אינו עסוק הערב בזוטות כמו הזינוק בהיקף התחלואה בקורונה והאיום בסגר חוזר, אלא בשלום עם איחוד האמירויות ובחריין:

20:32 עריכה

גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, עסוק היום בשלום עם בחריין יותר מאשר במגפת הקורונה ובסגר.

גנץ אמר הערב לאתר ynet כי: "כל קידום של מהלך שיש בו שלום הוא עת ברכה. אני מברך את ראש הממשלה ואת מלך בחריין על קידום הנורמליזציה בין ישראל ובין בחריין, ומודה בשם כל אזרחי ישראל לנשיא טראמפ ולממשל האמריקאי על המאמצים יוצאי הדופן לבנות מזרח תיכון יציב יותר. כשר הביטחון בצומת היסטורית וחשובה זו, אפעל ביחד עם חבריי, להיות שותפים בכל תהליך ולהגנה מתמדת על האינטרסים החיוניים והביטחוניים של מדינת ישראל".

בני גנץ עם מפגינים מתעשיית התרבות המוחים מחוץ לביתו בראש העין, ב-9 באוגוסט 2020 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
בני גנץ עם מפגינים מתעשיית התרבות המוחים מחוץ לביתו בראש העין, ב-9 באוגוסט 2020 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

 

20:36 עריכה

ערב ההחלטה על סגר נוסף, משרד הבריאות מעדכן כי 3,962 נדבקים מאומתים לנגיף הקורונה אובחנו אתמול ועוד 2,200 נדבקים מחצות ועד מוצאי השבת.
מדובר בזינוק חסר תקדים לא רק במספר המאובחנים, אלא גם באחוז הבדיקות החיוניות מקרב הבדיקות – 8.8%.

בכך עלה מניין החולים הפעילים בישראל ל-37,926 איש, מהם 138 חולים מונשמים.  מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 1,101 חולי קורונה.

מנתונים שהגיש משרד הבריאות לוועדת החוץ הביטחון מדי שבוע, עולה כי מ-1 ביולי ועד היום נדרשו כמעט מיליון בני אדם להיכנס לבידוד. 164,655 בני אדם התבקשו להיכנס לבידוד רק בשבוע החולף, ובסך הכל הנתון עומד על כ-978 אלף בני אדם.

בימים האחרונים מעדכנים במשרד הבריאות על ירידה בקצב ההדבקה במגזר החרדי והערבי, שחלקם הגדולים נמצאים תחת סגר חלקי, ועלייה בקצב ההדבקה במגזר היהודי-חילוני.

עובד מגן דוד אדום עורך בדיקת קורונה בירושלים, 8 בספטמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עובד מגן דוד אדום עורך בדיקת קורונה בירושלים, 8 בספטמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
20:57 עריכה

"סגר זה צעד קיצוני, אלים, שיגרום לנזק אדיר, לקריסה של אינספור עסקים, ולא רק לנזק כלכלי אלא גם לחברה ואפילו לבריאות הציבור". כך הצהירה הערב יו"ר ועדת הקורונה של הכנסת, יפעת שאשא ביטון, בראיון לחדשות ערוץ 12.

לדברי שאשא ביטון: "יש המון חלופות לסגר שעדיין לא מאוחר לעשות אותם. בכל העולם כשיש הדבקה עושים כיום סגרים נקודתיים, מקומיים, לא כלליים. הממשלה נכשלה מסיבות פוליטיות בהעברת הסגר המקומי בערים האדומות,  ובמקום זה היא מענישה את הציבור הרחב בסגר כללי".

לדברי שאשא ביטון: "בתי החולים לא עומדים לקרוס מחר בבוקר. כרגע ברוב בתי החולים התפושה לא עולה על גדותיה ולא מגיעה אפילו למצב בזמן השפעת בחורף. וכדי למנוע את הסכנה צריך לחזק אותם. צריך לגייס צוותים. זה לא יעלה על הדעת שלא נותנים לבתי החולים להיערך להתמודד עם המגפה ומעכבים אותם בבירוקרטיה ובמגבלות תקציביות. שבית החולים בנהריה רוצה לקלוט 400 אחיות חדשות ומשרד הבריאות לא מאשר".

יפעת שאשא ביטון נואמת בכנסת במאי 2019, אז היתה שרת שיכון. הליכוד מבקש להדיח אותה מתפקידה הנוכחי כיו"ר ועדת קורונה אחרי שהצביעה בעד אישור לפתוח בריכות וחדרי כושר בניגוד לעמדת הממשלה (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
יפעת שאשא ביטון נואמת בכנסת במאי 2019, אז היתה שרת שיכון. הליכוד מבקש להדיח אותה מתפקידה הנוכחי כיו"ר ועדת קורונה אחרי שהצביעה בעד אישור לפתוח בריכות וחדרי כושר בניגוד לעמדת הממשלה (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
21:04 עריכה

ארגוני העצמאים הצטרפו הערב להפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו בירושלים. הארגונים הודיעו כי אם לא יוצג בפניהם מתווה פיצוי, הם יקראו לבעלי עסקים להפר את הסגר שכנראה יוטל השבוע, והזהירו כי הם יצטרפו למחאה נגד רה"ם – והערב הם מממשים את איומיהם

עו"ד רועי כהן נשיא נשיא לשכת ארגוני העצמאים, נאם בהפגנה ואמר. "ממשלת ישראל מחליטה על סגר ולא אמרה מילה על פיצוי לעצמאים ולעסקים הקטנים בפעם הקודמת הפגנו במשך חודשיים עד שהתייחסו אלינו, למה לא להפיק לקחים ולהכריז על מתווה פיצוי לפי 'צוק איתן', הרי הקורונה היא מלחמה לכל דבר ופוגעת בכולנו".

"איננו מפרי חוק, אך כשבעלי עסקים יצטרכו להחליט אם לסגור את העסק או לפתוח, על מנת להתפרנס ולהביא אוכל לילדים, אין שאלה מה תהיה בחירתם. אני קורא לראש הממשלה ושר האוצר להכריז על פיצויים כבר עכשיו, נגיף הקורונה מסוכן, אך הסכנה הכלכלית אינה פחותה ממנו".

יו"ר לשכת ארגוני העצמאים, רועי כהן (צילום: רמי זרנגר)
יו"ר לשכת ארגוני העצמאים, רועי כהן (צילום: רמי זרנגר)
21:20 עריכה

שר החינוך יואב גלנט מתנגד לתוכנית משרד הבריאות, לסגור את מערכת הבריאות כבר ביום שני או רביעי השבוע, יומיים לפני תחילת הסגר, ועד להודעה חדשה. "מערכת חינוך פעילה חיונית לכל ילד ולכל משפחה ומהווה תנאי בסיסי להפעלת המשק בישראל", כתב גלנט הערב בחשבון הטוויטר ועמוד הפייסבוק שלו.

לדברי גלנט: "אסור לגרום לפגיעה בחינוכם של ילדי ישראל. לאור חשיבות הסגר, הצעתי לחבריי לממשלה – לסגור את מוסדות החינוך ביום שישי ולפתוח אותם מחדש מיד לאחר שמחת תורה".

יואב גלנט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
יואב גלנט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
21:24 עריכה

שר הכלכלה, עמיר פרץ, מתנגד לסגר ביום ותומך בסגר לילי בלבד. כך מודיע פרץ הערב לקראת ההצבעה על הסגר בישיבת הממשלה מחר. לדברי פרץ "אני תומך בסגר לילי בו כ-80% מהמשק נשאר פתוח. מאות אלפי שכירים ועצמאיים נמצאים בחרדה קיומית. מגפת הקורונה הכלכלית קשה לא פחות מהמגיפה הבריאותית. אבל אם מגבילים – מפצים. פניתי לרה"מ בדרישה להקים באופן מיידי צוות שיקבע את מתווה הפיצוי שיהיה ברור לכולם".

עמיר פרץ (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
עמיר פרץ (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
21:29 עריכה

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו בהפגנה נגד רה"מ הערב מביע התנגדות לסגר, כועס על בני גנץ ומבטיח להמשיך להפגין:

21:51 עריכה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מברך על הסכם השלום עם בחריין:

22:03 עריכה

אלפי מפגינים הגיעו גם הערב להפגין מול בתי ראש הממשלה בקיסריה ובירושלים. בין המפגינים נצפה גם המאייר זאב אנגלמאיר, שנעצר בשבוע שעבר בהפגנה בבלפור, הופיע גם הערב במקום כשהוא מחופש ל"שושקה".

השחקנית אסתי זקהיים, יו"ר ארגון השחקנים בישראל (שח"ם), אמרה בהפגנה בירושלים: "זה גזר דין מוות. עד שיש לנו עבודה – עוד סגר. המאבק יהיה על הפיצוי. אל תתנו לנו למות ביחד עם הסגר. לא נתאושש ממנו".

השחקנית אורנה בנאי, שנאמה בקיסריה, כינתה את נתניהו "דיקטטור בהתהוות" ואת אזרחי ישראל "בני ערובה של השלטון המופקר שלו". לדברי בנאי: "תרופה לקורונה עוד תימצא, אבל זה לא ילנו אם בינתיים תתפשט בגופנו מחלה קשה יותר – השחיתות והדיקטטורה".

הפגנה נגד נתניהו בירושלים, 12.9.2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי)
הפגנה נגד נתניהו בירושלים, 12.9.2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי)

אלוף (מיל') אייל בן ראובן, נשא דברים בהפגנה בקיסריה, והתייחס לטיסתו המתוכננת של נתניהו לארה"ב במטוס פרטי – שהוחלפה בטיסת אל על: "במקום לתת דוגמה אישית, התכוונת לבזבז מאות אלפי דולרים שיכולים להזין עשרות אלפי משפחות שאין להם אוכל לתת לילדים בגלל המדיניות הכושלת שלך בתקופת הקורונה".

ארגוני המחאה הודיעו כי יקיימו מחר הפגנה לקראת המראת נתניהו מחוץ לנתב"ג החל מ-14:00.

הפגנה בירושלים נגד ראש הממשלה נתניהו, 12.9.2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי)
הפגנה בירושלים נגד ראש הממשלה נתניהו, 12.9.2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי)
22:09 עריכה

המאייר זאב אנגלמייר מחופש ל"שושקה" בהפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו: "השבוע יותר כיף לי כאן".

22:30 עריכה

ראש הממשלה נתניהו נתקל, אלי בקשיים בתחום הבריאות הכלכלה ושלטון החוק ועוד, אבל ממשיך לקצור הישגים דיפלומטיים:

 

22:31 עריכה

ח"כ עופר שלח מתפנה לערב אחד מההתכתשות עם יו"ר מפלגתו, יאיר לפיד, לטובת המאבק המשותף בנתניהו:

22:32 עריכה

גם השר והרמטכל לשעבר, משה יעלון, בין המפגינים נגד רה"מ הערב:

22:33 עריכה

ואילו שר המודיעין, אלי כהן, מתעלה גם הוא מעל הפוליטיקה הקטנה ומפרגן לממשלה שבה הוא חבר על הסכם השלום עם בחריין:

22:34 עריכה

ח"כ תמר זנדברג מתערמת על מה שהיא רואה כאכיפה סלקטיבית של האיסור על הסתה בהפגנות:

22:40 עריכה

שר הרווחה, איציק שמולי, מתנגד לכוונה לסגור את מוסדות החינוך לגיל הרך לקראת הסגר, העולה לדיון מחר בישיבת הממשלה השבועית. "החלטה כזו תהיה לא צודקת ולא חכמה", אמר שמולי הערב לחדשות כאן 11, "‏על פחות מחצי אחוז הדבקה במערכת, אין שום סיבה להעניש את ההורים הצעירים ולסגור את הגיל הרך".

איציק שמולי (צילום: Flash90/תומר נויברג)
איציק שמולי (צילום: Flash90/תומר נויברג)
22:44 עריכה

פרוייקטור הקורונה, רוני גמזו, מתנגד לכוונה להגביל את תנועת האזרחים למרחק של 500 מטרים מהבית שהממשלה תדון עליה מחר, וטוען שהיא "נוספה לתוכנית שלו מסיבות פוליטיות". כך טוענים הערב בחדשות ערוץ 12. לפי הדיווח בערוץ, גמזו תומך בסגירת עסקים ומוסדות חינוך – אבל לא בהגבלת תנועה.

"הדרג הפוליטי מאמין שבלעדיה לא יהיה ניתן לאכוף את ההגבלות", אמר לחדשות 12 גמזו או אחד ממקורביו, "מדובר כנראה בהגבלה פסיכולוגית-תודעתית שנועדה לוודא את ציות האזרחים מאשר נחיצות בריאותית".

פרויקטור הקורונה רוני גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
פרויקטור הקורונה רוני גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
סגירה