הממשלה פרסמה מתווה לקיום הפגנות במהלך הסגר

לא תהיה הגבלה על מספר המפגינים, אך תהיה חובה לשמור מרחק בין קבוצות של עד 20 מפגינים ● היועמ"ש האריך את כהונת זילבר ב-3 חודשים ● אוחנה יאריך את כהונת מ"מ המפכ"ל בחצי שנה ● חרדים הזמינו 400 אוטובוסים למפגינים, במשטרה סבורים שזו דרך לעקוף את הסגר ● ניסנקורן: לא זיהינו את העלייה בתחלואה בזמן ● שרים בביקורת על גמזו ״שנכנע ללחצים״ ● ושלל ברכות חג שמח מרחבי הזירה הפוליטית

הפגנת השמאל בכיכר רבין ב-9 במאי 2020 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
הפגנת השמאל בכיכר רבין ב-9 במאי 2020
07:14 עריכה

כמה שעות לפני הכניסה לסגר השני, הפרופ' שוקי שמר, חבר בצוות המומחים של גמזו, קורא בגלי צה"ל: "בואו נקיים את ההוראות וההגבלות ולא נחפש את החורים. כל מי שרוצה להתחכם ולהראות איך הוא מתגבר על הוראות המדינה – יצליח. הדרך האחרת היא להיכנס לסגר קשה שיש לו משמעויות, אפשר לעשות זאת ולראות בעוד כשבועיים את התוצאות".

07:27 עריכה

השר שטייניץ הזהיר: "אנחנו על עברי פי פחת, כלכלית ובריאותית חייבים להבין את המספרים – זה יותר משני מיליון חולים בשנה. זה מחיר בריאותי שאי אפשר לשלם". בראיון לרשת ב' אמר השר כי הסגר יעזור בהורדת שיעורי תחלואה, והיינו צריכים להכנס לסגר לפני חודשיים שלושה – כשנכנסנו להיות מדינה אדומה. "לצערי", הוסיף שטייניץ, "רוב חבריי השרים חשבו שלא צריך לסגור לפני חודשיים וגם אפשרו את פתיחת שנת הלימודים – היו צריכים להגיד פשוט לא. היינו צריכים סגר מזמן, ואני בעד הידוק יותר של הסגר הנוכחי, ואני מאוד מקווה שזה יקרה אחרי החגים, כי אנחנו חייבים למנוע אסון. אנחנו עלולים להגיע למצב הנורא שהיה באיטליה בתחילת המגיפה. אנחנו על סף תהום ערב ראש השנה. צריך לרדת ל-200 נדבקים ביום – הכלכלה תיפתח ונוכל לקטוע שרשראות הדבקה".

עוד אמר שר האנרגיה: "תכנית הרמזור הייתה בדיחה, היא לא הייתה מועילה בכלום. אין שום סיבה לחכות עם סגר בחיפה אם אנחנו יודעים שהיא תהיה אדומה. שטייניץ כמובן לא מרוצה מתפקוד ממונה הקורונה. "אני מאוד מעריך את רוני גמזו אבל חולק על הקו שלו", הוא אמר והוסיף "אני רוצה להזכיר שהסגר הראשון הצליח. ירדנו ל-15 נדבקים ביום – זה עובד".

07:28 עריכה

בכאן מדווחים: בכירי משרד רה"מ ששהו במשלחת לארה"ב לא נכנסו לבידוד עם שובם ארצה – ואף לא נערכה לחלקם חקירה אפידמיולוגית. רק לאחר פניית עיתונאים, הובהר בשנית על ידי משרד הבריאות שכלל חברי המשלחת, ללא יוצא מהכלל, נדרשים בבידוד עד ליום שני.

טקס השלום בין ישראל לאמירויות ובחריין, 15 בספטמבר 2020 (צילום: ג'ייקוב מגיד / טיימס אוף ישראל)
על הדשא בבית הלבן. טקס השלום בין ישראל לאמירויות ובחריין (צילום: ג'ייקוב מגיד / טיימס אוף ישראל)

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "חברי המשלחת עברו תחקיר אפידמיולוגי. משרד הבריאות הנחה את כלל המשלחת הישראלית להיכנס לבידוד עד יום שני – בעקבות הדיווחים על מאומתים בבית הלבן, ובכך השתנתה ההנחיה של משרד הבריאות לעומת ההודעה שיצאה מטעמם אמש ומה שנאמר על המטוס".

07:44 עריכה

כך נראה אישור התקיעה – תעודה המאפשרת לתוקע בשופר להסתובב למרות הסגר יחד עם בני ביתו.

09:43 עריכה

הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו ראיין את נפתלי בנט לישראל היום. ברדוגו כותב בפתיחת הכתבה כי "מסתמן קונצנזוס עדין בין ימין ושמאל: נפתלי בנט, יו"ר ימינה, מסתמן כראש ממשלה אפשרי אחרי נתניהו. 'הוא עשוי מחומר של ראש  ממשלה', אומרים על מי שלכנסת הקודמת רץ במקום השני, אחרי איילת שקד, ומצא את עצמו מוביל את מפלגתו לאופוזיציה בכנסת הנוכחית".

בכתבה בנט עונה בשלילה לשאלה אם תהיה ברית שלו עם יש עתיד, מרצ, מול הליכוד כגוש חוסם ומוסיף "אני גם לא אקים ממשלה על  קולות ערבים, או על הימנעות ערבים, אף פעם". בנט אומר בראיון כי הייתה "התלהבות יתר בתיקיו של ראש הממשלה והשקעת יתר מתחילת הדרך של גורמי אכיפת  החוק מולו". הוא מוסיף "אני לא יודע אם יש דברים בגו או לא, זה  יתברר בבית המשפט".

בכל מקרה, בנט בעד חוק צרפתי אולם נגד החלתו רטרואקטיבית.

10:01 עריכה

האם מנסים להראות לגמזו את הדרך החוצה? ב-ynet חוזרים לדרמה מאחורי הקלעים של הסגר שיכנס לתוקפו בעוד כמה שעות ומספרים ששרים אומרים שגמזו לא השתתף בהצהרות לתקשורת אתמול כי לא רצה לקחת אחריות על הסגר. גמזו הכחיש בתוקף את הדברים הללו ואמר שמדובר בעניין טכני על רקע הימצאותו בבידוד, אך השרים ביטלו הסבר זה. "זה נראה מאוד מוזר שהפרויקטור מתחמק מלדבר עם הציבור ערב הסגר", טענו.

פרויקטור הקורונה רוני גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
יהיה זה שישלח למדבר לקראת יום הכיפורים? ממונה הקורונה רוני גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

בכתבה מדווחים גם כי שרים אומרים על גמזו שהוא "מנסה ללכת עם ולהרגיש בלי. הוא מבין שצריך לעשות דברים חריפים, אבל כשיש עליו לחצים – הולך לאחור", ומציינים שהוויכוח בין נתניהו לגמזו הודלף במלואו. 

10:21 עריכה

נבחרי הציבור בשלל ברכות לשנה החדשה 

דודי אמסלם באיגרת לצד משהו שנראה כמו עבודה של פיבן:

כמה שעות לאחר מכן נתניהו עם אותו אלמנט חגיגי!

 

גדעון סער באיגרת שששותפה גם על ידי דודו ארז:

תמר זנדברג עם דוק עצבות:

ניצן הורוביץ מחאתי:

שולי מועלם רפאלי:

ניר ברקת שמרני: תפוח, כותל ושופר.

 

אהוד ברק רואה תקווה בענן באופל. רק צריך לזרוק את הטבעת לאש.

יועז הנדל מפתה לטקסט של 618 מילים בפייסבוק. בקצרה: צריך להתאחד נגד הקורונה, הוא נגד שילוב ערבים לא ציוניים בקואליציה, מתנגד ל"רק לא ביבי", ולרק ביבי, רוצה שיהיה אינטרנט מהיר לכולם ומזמין למפלגה שלו.

למרות הכל, מרב מיכאלי אופטימית:

אריה דרעי:

צבי האוזר:

הנשיא ריבלין ממלכתי:

יאיר גולן:

 

איימן עודה אופטימי:

אחמד טיבי בעברית שנונה:

רם בן ברק עם תקוות נגד הקורונה וביבי ובעד יאיר לפיד:

האיגרת של ח"כ קארין אלהרר. מה זה הקעקוע על היד הימנית?

11:08 עריכה

מסתמן: הפרה המונית של הסגר במסווה של הפגנה. חדשות 12 מדווחים כי 400 אוטובוסים הוזמנו לירושלים כהסעות לחרדים להפגנות, אבל ככל הנראה מדובר  בניסיון לעקוף את הסגר עם צאת החג ולאפשר למי שלא עשה את החג בביתו לחזור.

במשטרה מעריכים כי עוד מאות אוטובוסים יובילו חרדים ליישובים נוספים, בהם ביקשו לכאורה לקיים הפגנות.

11:51 עריכה

לבקשת שר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה, תוארך כהונתה של דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ציבורי-מנהלי), בשלושה חודשים.

12:29 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר בראיון לגלובס שיש סגר כי "במידה מסוימת לא ראינו את האותות של ההצטברות בתחלואה בזמן. היינו צריכים להתחיל עם מודל הרמזור לפני שלושה או ארבעה שבועות ולא לחכות לרגע האחרון. אבל כרגע אין ברירה מלבד סגר".

השר הוסיף כי "אנחנו בקרב לא פשוט מול הנגיף. בקרב הזה יש איזונים שצריך לעשות. האיזון הראשון הוא להילחם בנגיף. השני, להשאיר כלכלה נושמת והשלישי הוא לשמור על חירויות הפרט. הייתה תקופה שחשבנו שאפשר לנקוט בצעדים פחות חמורים למען הכלכלה והחברה ועכשיו לאור העלייה בתחלואה המטולטלת נעה לכיוון של סגר. התמותה מקורונה אצלנו עדיין מאוד נמוכה אבל מכיוון שהיא עולה זו סיטואציה מדאיגה".

ניסקורן אמר בראיון שהוא אינו שולל הבאת פרקליט מדינה מחוץ למערכת ושהתהליך עשוי להתחיל בשבועות הקרובים.

13:14 עריכה

גנץ ביקר במפקדת הקורונה:

13:38 עריכה

פנינה תמנו שטה משתפת שנבחרה ברשימת 50 היהודים המשפיעים בעולם של הג'רוזלם פוסט – וחשוב לציין שזה לא בדיוק דירוג של היהודים הכי משפיעים אלא יהודים משפיעים לפי קטגוריות. למשל – במקום הראשון ממוקמים "עושי השלום" – ג'ארד קושנר, אבי ברקוביץ, רון דרמר וראש המוסד יוסי כהן, במקום השני מפתחי חיסון לקורונה, ובמקום השלישי – ראשי הממשלה, שם ממוקמים נתניהו וגנץ.

תמנו שטה ממוקמת יחד עם עומר ינקלביץ' בקטיגוריית "שוברות תקרת הזכוכית" במקום ה-26.

למרות שהוציא אלבום חדש לאחרונה, בוב דילן לא הצליח להשתחל לרשימה.

14:03 עריכה

חדשות 12 חושפים כי השר אמיר אוחנה אמר אתמול בדיון על הסגר: "אני משאיר את ההורים שלי לבד בחג, והבומבמלה בבלפור נשארת? אם מגבילים אז מגבילים את כולם. בלי יוצא מן הכלל. זה מוריד את האמון הציבורי בנו". נתניהו ענה לו כי  "הציבור לא מבין איך אנחנו פותחים במקומות מסוימים וסוגרים באחרים, אין לנו אמינות מול הציבור".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
"אין לנו אמינות מול הציבור". ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
15:08 עריכה

השר לביטחון פנים הודיע למ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, ולמ"מ נציב שירות בתי הסוהר אשר וקנין כי יאשר את הארכת כהונתם בחצי שנה – או עד למינוי קבוע. כך מדווח משה נוסבאום בחדשות 12.

15:22 עריכה

ולסיום היומן שלנו לשנת תש"ף, ראש הממשלה בנימין נתניהו מאחל לכולנו שנה טובה. ואנחנו מאחלים לכם חג שמח – ושהוא באמת מתכוון לזה.

 

יומן הבחירות הולך לחגוג בקפסולה. נתראה במוצאי החג!

17:41 עריכה

שעות ספורות אחרי כניסת הסגר לתוקפו – ושעה קלה לפני כניסת החג, פרסמה הממשלה את המתווה לעריכת הפגנות במהלך הסגר.

בין השאר, ההפגנות יתקיימו ללא הגבלת מספר המשתתפים אולם בקבוצות של עד 20 איש יחדיו. תהיה חובת עטיית מסכה ושמירת מרחק של לפחות 2 מטרים בין קבוצה או בודדים.

בנוסף, המשטרה תדרוש ממארגני הפגנות, ככל שיש כאלו, למנות מטעמן סדרנים שיהיו אמונים על שמירת התקנות בדבר עטיית מסכות ושמירת מרחק.

סגירה