שלטון השקר מחסל מדינה

ישיבת קבינט הקורונה, 17 ביוני 2020 (צילום: חיים צח / לע"מ)
חיים צח / לע"מ
ישיבת קבינט הקורונה, 17 ביוני 2020

ממשלת ישראל יורה באזרחיה. אין ביטוי אחר כדי לתאר את המצב הנוכחי. הירי לא מתבצע עדיין במקלעים וטנקים, אבל המשטרה כבר ברחובות ויורה קנסות, מפזרת הפגנות באלימות ובמכתזיות, ובטווח זמן קרוב יתכן שתשתמש גם באמצעי פיזור הפגנות קשים יותר – גז מדמיע וכדורי גומי. אחריהם יגיע הירי האמיתי.

הממשלה יורה באזרחיה. הירי לא מתבצע במקלעים וטנקים, אבל המשטרה כבר ברחובות ויורה קנסות, מפזרת הפגנות באלימות ובמכתזיות, ובקרוב יתכן שתשתמש באמצעי פיזור הפגנות קשים יותר – גז מדמיע וכדורי גומי. אחריהם יגיע הירי האמיתי

אבל הירי החמור מכל הוא ירי השקרים. ממשלת ישראל מנהלת מדינה שלמה בשקרים. יומיום. שקרים בוטים, מנוולים, המעוותים את המציאות באופן מכוער, גס וחסר כל עכבות.

מרכיבי קואליציית נתניהו שיקרו לבוחריהם ולקחו את קולם למטרות הפוכות מאלה שהבטיחו להם. כחול לבן, מפלגת העבודה –  פשוט בגדו ומעלו באמון בוחריהם.

מאז הם ממשיכים לשקר יומיום למצביעיהם. ממשיכים לתמוך בכל דבר שהתנגדו לו, כלומר, שמצביעיהם התנגדו לו. מאפשרים לנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים לדרדר את המדינה השקועה במשבר נגיף הקורונה לתהום  כלכלית, בריאותית ופוליטית שלטונית. השקר הזה לבוחרים, הוא הראשון אולי שאיפשר את הכאוס הנוכחי.

הליכוד ומפלגות הלוויין החרדיות שלו משקרות לבוחרים יומיום בנתוני ההדבקה ובכריכתם בהפגנות המתנגדים לנתניהו. ליצמן ודרעי יודעים היטב שאין שום קשר בין נתוני התחלואה הגבוהים בבתי הכנסת הצפופים והסגורים ובישיבות ההמוניות, לבין נתוני ההדבקה האפסיים לחלוטין בהפגנות המתקיימות באוויר פתוח תוך שמירה על מסיכות, הגיינה ואף ריחוק חברתי ככל שזה ניתן.

השקר של הליכוד ומפלגות הלווין הורג את מצביעיהם. פשוטו כמשמעו.

בג"צ משקר לעצמו ולציבור כאשר הוא ממשיך לאשר לנתניהו לשלוט, למרות שלא חתם על הסכם ניגוד עניינים עד היום – חמישה חודשים מאז מונה לראש ממשלה בחסות פסיקה שערורייתית כשלעצמה של 11 שופטי בג"צ. שופטי בג"צ מבינים היטב שאי מילוי חלקו של נתניהו ב"עסקה" הזו מוציא את העוקץ מכל הדברים שהם עצמם כתבו על היעדר סעיף בחוק המונע מינוי ח"כ הנאשם בפלילים לראש ממשלה. הם עמדו על האבסורד אך נמנעו מלאסור על מינויו.

הבעיה עם השקר הזה היא, שראש ממשלה אינו סתם אדם העומד למשפט. ראש ממשלה אחראי בפועל להמשך חייה של אומה שלמה, של מדינה שלמה. עצם מתן האפשרות לאדם בתפקיד כה מרכזי ומשפיע להמשיך בתפקידו, הוא שקר בלתי נסבל, מסוכן המאפשר לאותו אדם לבצע פעולות שלטוניות המחריבות את מוסדות הדמוקרטיה, את הכלכלה, את הבריאות ולמעשה כל אלה מבוצעים למען ענייניו האישיים המשפטיים.

הליכוד והמפלגות החרדיות משקרות בכריכת נתוני ההדבקה עם ההפגנות. יודעים שאין קשר בין נתוני התחלואה הגבוהים בבתיה"כ הסגורים ובישיבות ההמוניות לבין נתוני ההדבקה האפסיים בהפגנות באוויר פתוח

בגצ משקר לציבור ולעצמו כאילו אינו מבין את מהות ההחלטה לאפשר לאדם עם שלושה כתבי אישום להמשיך בתפקיד כה מרכזי. שופטי בג"צ ממשיכים לשתוק גם כאשר הנאשם מאשים את שופטיו ואת הפרקליטות והיועמ"ש. כאשר הוא כורך את כישלונו בניהול משבר הקורונה באשמת האזרחים, ובלבד שהוא עצמו לא יגיע לבית המשפט בענייניו המשפטיים. שופטי בג"צ משקרים לעצמם ולציבור יומיום כאשר אינם שמים סוף למסע ההרס של מי שהם עצמם אישרו את מינויו לתפקיד כה בכיר.

מיקי זוהר משקר כשהוא מאשים את המפגינים שהם "שמחים בליבם על 7000 חולים ביום". ניצב דורון ידיד משקר כשהוא מציג את ההפגנות בבלפור כ"הפגנות שמאל". נתניהו משקר כשהוא מכנה את ההפגנות "מדגרת קורונה".

בני גנץ משקר כשהוא אומר שהוא פועל למען "טובת ישראל". הוא משקר כשהוא תומך "בריסון ההפגנות" ומאפשר העברת חוק שיגביל את ההפגנות, אבל ממשיך לטעון שהוא מגן על הדמוקרטיה.

גבי אשכנזי משקר כשהוא נצמד למשרד החוץ ולא להבטחות הבחירות שלו. כשהוא עובר לסדר היום על מידורו כשר חוץ כאשר רה"מ חותם על הסכם מדיני עם האמירויות שהיה בסמכות שר החוץ לחתום עליו.

שר האוצר משקר כשהוא מתעלם מהמשמעויות ההרסניות של עלויות הסגר השני ותומך בהחלטת הסגר של האיש שמינה אותו לתפקיד.

מנדלבליט משקר כשהוא מחליט לא להתערב בכאוס הזה ומשקר כשהוא לא עוצר את מהלך הפגיעה בדמוקרטיה, ומשקר כשהוא מחליט לא לדרוש מנתניהו לחתום על הסכם ניגוד העניינים שהובטח לבג"צ. מנדלבליט שיקר כשטען שנתניהו לא חשוד בפרשת הצוללות והוא משקר כשהוא לא פותח בחקירת פרשת המניות.

מיקי זוהר משקר כשמאשים את המפגינים שהם "שמחים בליבם על 7000 חולים ביום". ניצב דורון ידיד משקר כשמציג את הפגנות בלפור כ"הפגנות שמאל". נתניהו משקר כשמכנה אותן "מדגרת קורונה". גנץ משקר כשאומר שהוא פועל למען "טובת ישראל"

השקר הפך לאיום המרכזי על חיי האזרחים. שום אזרח לא יכול לצאת מהבית תחת מעטה של שקר. שום הורה לא יודע לאן מותר לו לשלוח את ילדיו והאם הוא רשאי לצאת לעבודה או לנסוע למטרה אחרת הרחק מהבית. שום אזרח לא יכול לחיות תחת השקרים של ממשלה שמחליפה את הנחיותיה יומיום, וכל החלטה שלה היא פוליטית ולא מקצועית, שכן הממשלה מחליטה בניגוד להמלצות הדרג המקצועי שהיא עצמה מינתה. כלומר משקרת לציבור על מהות ההחלטה.

גם שומרי הסף משקרים, הגדולים והחשובים והקטנים יותר. פוחדים על משרותיהם או תפקידיהם, פוחדים ליפול למלתעות ספין ההשמצות של נתניהו ותומכיו. הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד, משקרים ביודעין כשהם ממשיכים לקבל הנחיות מנאשם בפלילים שהם עצמם לא היו מאשרים לו לשרת בארגונים שתחת אחריותם. הם ממשיכים לשקר לציבור כשאינם לוקחים אחריות ואוזרים אומץ לומר שהם נשבעו להגן על המדינה ועל הדמוקרטיה ולא על אדם מסוים.

שומרי הסף הקטנים יותר, הכופים את הנחיות הסגר ומבצעים בפועל את הכאוס באמצעות תקנות וקנסות, ביורוקרטיה המונעת פרנסה וסיוע לעצמאים, מילוי כל גחמה שלטונית שקרית שתוארה לעיל, הם האנשים שבאמצעותם השלטון ממשיך לשלוט. בעלי התפקידים ה"קטנים" לכאורה הם הכוח שבאמצעותו יכול נתניהו ויכולה הממשלה לבצע את ההחלטות השקריות שהיא מובילה.

שומרי הסף הקטנים לא יכולים לומר "רק ביצענו הוראות". הם הראשונים להבין את הפגיעה היומיומית באזרחים שהם עצמם מבצעים בהוראת הממשלה.

שומרי הסף הקטנים יותר, הכופים את הנחיות הסגר ומבצעים בפועל את הכאוס באמצעות תקנות וקנסות, ביורוקרטיה המונעת פרנסה וסיוע לעצמאים, מילוי כל גחמה שלטונית שקרית, הם אלה שבאמצעותם השלטון שולט

חברי הכנסת שיתכנסו כעת כדי להחליט על הגבלת ההפגנות יודעים שהם משקרים שכן אין הדבקה בהפגנות והנתונים מוכיחים שההדבקה מתקיימת במקומות סגורים וצפופים ובעיקר במגזר החרדי בבתי כנסת, ישיבות, אולמות אירועים ללא מסיכות וללא שמירת מרחק. אבל הם יצביעו על דרישת ראש הממשלה כיוון שהם שומרים על תפקידיהם וחוששים לעתידם הפוליטי.

שקרנים תלויים בשקרן הראשי ומדינה שלמה מולכת שולל לאבדון באמצעות שרשרת שקרים ושקרנים.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 949 מילים ו-2 תגובות
סגירה