ההסכם עם האמירויות הועבר לח"כים ויגיע למליאה בחמישי

הרמטכ"ל אביב כוכבי אירח את הורי אשתו בניגוד להנחיות ● גנץ דורש להתחיל בהכנה של תקציב ל-2021 ואישור מינויים ● נתניהו: "כחול-לבן מדרדרים אותנו לבחירות" ● ראש שב"כ: "מצר על הפרת ההגבלות בביתי" ● פרופ' מוטי רביד התפטר מתפקיד מנכ"ל בי"ח מעייני הישועה אחרי שתקף את הציבור החרדי

  • הפגנה נגד נתניהו בירושלים, 8 באוקטובר 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • סימוני מרחקים בככר דיזנגוף לקראת הפגנה נגד נתניהו, 8 באוקטובר 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
    מחאת הדגלים השחורים
  • מחאה נגד נתניהו בדיור מוגן ברמת החי"ל בתל אביב, 8 באוקטובר 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
    מחאת הדגלים השחורים
  • מחאה נגד נתניהו בירושלים, 8 באוקטובר 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
    מחאת הדגלים השחורים
  • מחאה נגד נתניהו ליד בלפור בירושלים, 8 באוקטובר 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • הפגנה נגד נתניהו ביפו, 8 באוקטובר 2020 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
    תומר נויברג / פלאש 90
07:14 עריכה

מרבית התלמידים שנדבקו בקורונה, 51.18%, נמנים עם החינוך החרדי – כך עולה מנתונים שהועברו למשרד החינוך על ידי משרד הבריאות. התלמידים במערכת החינוך החרדית מהווים 19.39% מכלל התלמידים בישראל.

במערכת החינוך נדבקו 15,285 תלמידים ו-1,348 עובדי הוראה. מהנתונים שהתפרסמו לא ברור מהו מקור ההדבקה. למשרד החינוך אין נתוני הדבקה על היקף ההדבקה בקרב עוזרי הוראה.

07:55 עריכה

לו הבחירות היו נערכות כעת, והייתה מתמודדת בהן מפלגה בראשותם של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ורון עיריית תל אביב יפו רון חולדאי, הייתה הרשימה מקבלת 12 מנדטים – כך נמצא בסקר שערך השבוע רפי סמית עבור הליכוד, ותוצאותיו פורסמו הבוקר על ידי מתי טוכפלד ב"ישראל היום". לפי סקר זה, מפלגה בראשות חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון הייתה מקבלת 5-4 מנדטים.

הליכוד בסקר זה מקבל 29 מנדטים, וימינה – 17.

07:59 עריכה

מנכ"ל המרכז הרפואי מעייני הישועה, פרופסור מוטי רביד, תקף בראיון לרן בנימיני בכאן רשת ב' את הציבור החרדי על רקע שיעורי התחלואה הגבוהים בקרבו: "לא היה עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזאת והורג אנשים. אני לא מבין מה הקשר בין דת לבין מה שהם עושים. הם התחנכו לקבל הכל ולא לתת כלום במשך שנים".

08:32 עריכה

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק הודיע שבכוונתו להתמודד על תפקיד נשיא המדינה. "קיבלתי החלטה שאני מגיש מועמדות לנשיאות המדינה", אמר גליק בראיון ליהודה שלזינגר שיתפרסם מחר ב"ישראל היום" וקטע ממנו פורסם הבוקר ביומון. "אני רוצה להיות הנשיא הבא של מדינת ישראל. אני מרגיש שיש לי את היכולת. לא רוצה להישמע כאילו אני קוסם, אבל דווקא משום שאני לא מרגיש נשגב או מורם מעם, אני יכול לעשות את התפקיד בצורה טובה".

יהודה גליק (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
גליק, 2018 (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

חבר הכנסת לשעבר מתח בראיון ביקורת על הנשיא המכהן, ראובן (רובי) ריבלין. "חלק גדול מהציבור לא התחבר אליו. נהיה לנו נשיא של חצי עם. אם יש נשיא של חצי עם – אז לא צריך נשיא; יש לנו מספיק ויכוחים ומלחמות". כהונתו של ריבלין תסתיים בחודש יולי הקרוב.

בחודש שעבר הודיע השר לשעבר שמעון שטרית, שבכוונתו להתמודד לנשיאות. בשורה של פרסומים הוזכרו שמותיהם של יצחק (בוז'י) הרצוג, מרים פרץ, יולי אדלשטיין ואף בנימין נתניהו – כמי שעשויים להתמודד לתפקיד.

09:19 עריכה

4,117 נשאי קורונה אותרו אתמול בישראל, לפי משרד הבריאות. זהו היום השלישי ברציפות שבו יש ירידה במספר החולים המאובחנים. לפי הדוח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, מספר הנדבקים החדשים ליום בישראל – לפי הממוצע השבועי – ממשיך להיות הגבוה בעולם ביחס לאוכלוסייה.

שיעור הבדיקות החיוביות שנמצא אתמול, 9.1%, הוא הנמוך ביותר זה קרוב לשלושה שבועות (מאז ערב ראש השנה). בדוח היומי של אגף המודיעין שבים ומציינים ששיעור הבדיקות החיוביות עודנו גבוה מאוד ומעיד על היקף תחלואה רחב בהרבה מזה המאותר בפועל.

• הדוח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה לקורונה

09:39 עריכה

חברי הכנסת עודד פורר וגדעון סער קוראים, בנפרד, לפתוח את העסקים הקטנים.

10:40 עריכה

שר החקלאות אלון שוסטר: "התנהלות ראש הממשלה מראה שהוא בז לתושביו ולמצביעיו".

10:43 עריכה

כ-5% מהאוכלוסייה בישראל פיתחו נוגדנים לנגיף הקורונה – כך עולה מסקר סרולוגי נרחב, שנערך על ידי משרד הבריאות בחודשים יולי-ספטמבר, וממצאיו פורסמו הבוקר. בסקר לקחו חלק כ-55 אלף משתתפים.

ביישובים חרדיים נמצאו נוגדנים בשיעור גבוה פי חמישה מביישובים לא חרדיים. בקרב גברים נמצאו נוגדנים אצל 4.9% מהנבדקים, בעוד שבקרב נשים נמצאו נוגדנים בקרב 3.1% מהמשתתפות בסקר.

• הודעה של משרד הבריאות על תוצאות הסקר הסרולוגי

11:06 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש אופטימיות זהירה שהסגר עובד אבל עוד מוקדם לומר".

11:13 עריכה

בכחול לבן מוסיפים לבקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו – פנינה תמנו שטה: "נתניהו, תתעשת – תקציב עכשיו!".

12:00 עריכה

מנכ"ל המרכז הרפואי מעייני הישועה, פרופסור מוטי רביד, התפטר מתפקידו, לאחר שביקר הבוקר את הציבור החרדי על כך שאינו שומר דיו על ההגבלות.

מוטי רביד, 2016 (צילום: Arielinson)
רביד, 2016 (צילום: Arielinson)
12:02 עריכה

יושב ראש ימינה נפתלי בנט תוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על התעסקותו בסקרי בחירות, בשעה שעשרות מתים מקורונה מדי יום ומיליונים סובלים ממצוקה כלכלית ונפשית.

12:17 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא לאישור הממשלה ביום שני העלאה של 2,000 מבני הפלאשמורה לישראל בהשקעה של 370 מיליון שקלים.

נתניהו –

לפני חצי שנה התחייבתי להעלות את שארית קהילת יהודי אתיופיה. ביום שני הקרוב אני אביא לישיבת הממשלה החלטה להביא 2000 מבני עמנו יוצאי אתיופיה בדרך להביא את כל השאר. אנחנו מימנו גם 80 מיליון שקלים לפעילות בקהילה. אנחנו עומדים בהתחייבות שלנו.

סגן השר לביטחון הפנים, גדי יברקן –

לפני חצי שנה התחייבנו כאן ראש הממשלה ואני לקהילת יוצאי אתיופיה שאנחנו ממשיכים את העלייה מאתיופיה. והנה היום, ראש הממשלה, כל הכבוד, אני מודה לך בשם הקהילה על המשך העלייה שאתה עושה.

למרות קריאות הגזענות שאנחנו שומעים, הנה התשובה, המענה הטוב ביותר זה המשך העלייה של יהודי אתיופיה, ובוודאי לא להתנשא עליהם, ולא להגיד תודה למי שהיה באיזו פינה או צומת במשך העלייה שלנו. אני לא חושב שהיה פה ראש ממשלה שהעלה את יהודי אתיופיה יותר ממך, בעשרות אלפים, מאז שאתה בתפקיד ראש הממשלה, ואני מודה לך. תודה רבה ושנה טובה.

12:29 עריכה

יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט, יעקב אשר, התייחס לתוצאות הסקר הסרולוגי של משרד הבריאות, שבו נמצא שכ-5% מהאוכלוסייה חלו בקורונה: "חצי מיליון איש יכולים לחזור לעבודה באופן מיידי ולהניע את גלגלי המשק". אשר הוסיף: "מצפה ממשרד הבריאות להזדרז עם הכנת המתווה שביקשנו להציג בוועדת החוקה לאחר החגים, ולאפשר את החזרת המחלימים והסרולוגים לעבודה ולשגרת החיים".

12:33 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הצטרף למיזם של זק"א לדאוג לקשישים עריריים.

12:58 עריכה

כ-300 מוחים מפגינים נגד נתניהו ליד בית ראש הממשלה בירושלים. המשטרה הודיעה להם שההתקהלות אינה חוקית ושעליהם להתפזר.

13:22 עריכה

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, נכנס לבידוד, לאחר שנחשף לחולה קורונה. מהמשטרה נמסר ששלומו של כהן טוב.

13:29 עריכה

השר דודי אמסלם החליט לשוב ולכנס את ועדת השרים לענייני חקיקה מיום ראשון הקרוב – כך דיווח אריק בנדר ב"מעריב". לפי הפרסום, הוועדה תדון רק בנושאים הקשורים למאבק בקורונה, בהסכמה של הליכוד ושל כחול לבן.

13:30 עריכה

ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, התייחס להפרת ההגבלות על ידו ואמר שהוא מצר על האירוע ולוקח עליו אחריות מלאה. שלשום חשפה כרמלה מנשה בתאגיד השידור כאן, שארגמן אירח את בני משפחתו בביתו בניגוד להנחיות.

13:59 עריכה

ישראל וירדן חתמו על הסכם, שיאפשר לכל אחת משתי המדינות לחלוף מעל שטחה האווירי של רעותה. המשא ומתן בנושא בין הצדדים נמשך מספר שנים. ההסכם יביא, בין היתר, לחיסכון בזמני הטיסה ובהוצאות דלק.

14:28 עריכה

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה בירכה על ההחלטה להעלות 2,000 מבני הפלאשמורה. להודעתו בנושא לא הזמין ראש הממשלה בנימין נתניהו את השרה מכחול לבן.

14:47 עריכה

מפקד מחוז ירושלים במשטרה דורון ידיד מינה קצין לבדוק את נסיבות הפצת הסרטון, שבו נראה פעיל המחאה אמיר השכל מתעמת עם שוטר בחודש אוגוסט האחרון. הסרטון, שצולם על ידי המשטרה, פורסם אמש בחדשות 12, ובו נשמע השכל אומר: "שנים הקדשתי להביא את ההורים שלכם וזה מה שאנחנו מקבלים מכם. תתביישו, זו כפיות טובה".

14:53 עריכה

ביום שני הקרוב נתניהו יביא לאישור הממשלה את הסכם השלום עם איחוד האמירויות. עם זאת, אריק בנדר, כתב מעריב, מצטט גורמים בכנסת שלפיהם ההסכם לא יובא לאישורה המליאה בשבוע הקרוב וכנראה גם לא בזה שלאחריו.

14:58 עריכה

שירות התעסוקה מדווח שביממה האחרונה נוספו 3,853 דורשי עבודה חדשים, ומתחילת הסגר השנינרשמו בשירות התעסוקה 227,125 דורשי עבודה – מהם 202,366 עקב יציאה לחל"ת ו-24,759 מסיבות אחרות.

בניגוד למגמה שנראתה בתחילת הסגר, בימים האחרונים מרבית הנרשמים בשירות התעסוקה הם חדשים (שלא היו מובטלים בשלבים קודמים של משבר הקורונה): במהלך השבוע האחרון, מאז 1.10.2020, נרשמו 40,167 דורשי עבודה, ומתוכם רק עבור 10,478 זהו רישום שני או יותר מאז תחילת המשבר בחודש מרס (26% מהנרשמים השבוע).

לצד זה, השבוע האחרון התאפיין בירידה עקבית במספר הנרשמים בכל יום. על כן, בסה"כ, מבין כלל דורשי העבודה שנרשמו מתחילת הסגר, עבור 161,914 זהו רישום שני או יותר מתחילת המשבר (71% מהנרשמים בגל הזה – ולא 80% כפי שהיה לפני כשבועיים).

כיום רשומים בשירות התעסוקה 954,291 דורשי עבודה, מהם 609,342 בחל"ת.

15:18 עריכה

דונלד טראמפ אמר לפוקס ניוז ש'לא יבזבז את זמנו' בעימות וירטואלי עם ג'ו ביידן.

15:21 עריכה

נתניהו שוחח בטלפון עם ראש ממשלת אוסטרליה על דרכים להתמודדות עם קורונה ואמר לו ש"גם בישראל מתחילים לראות תוצאות ראשוניות בעקבות הסגר".

15:27 עריכה

ניצן הורביץ (מרצ) קובל על כך שתקנות הסגר יגיעו בראשון הקרוב לוועדת החוקה מבלי שתהיה לה יכולת לשנותן, רק לאשר או לדחות.

15:52 עריכה

קבינט הקורונה אישר את הארכת ההגבלות על מקומות עבודה עד יום רביעי הקרוב, לפחות.

16:06 עריכה

מ"מ מפכ"ל מוטי כהן הוציא הודעה שמתייחסת "לפרסומים המשמיצים והאירועים האחרונים בנוגע למפקדי ושוטרי מחוז ירושלים". הכוונה היא לפרסום מהבוקר, לפיו המשטרה היא הזו שתיעדה את אמיר השכל באמירה גזענית ומתנשאת לשוטרת אתיופית, והתיעוד פורסם לבסוף בערוץ 12. זו ההודעה של מ"מ המפכ"ל מהדקות האחרונות:

"מפקדי ושוטרי משטרת ישראל ובפרט מפקדי ושוטרי מחוז ירושלים ניצבים מול אתגרים מורכבים בפעילות האכיפה של תקנות הקורונה ובכלל. לצערי לאחרונה הם נאלצים להתמודד גם עם ריבוי השמצות ושיח מתלהם נגדם, שלעיתים קרובות זולג גם לאלימות מילולית ופיזית המופנית כלפיהם.

"משטרת ישראל שייכת לאזרחי ישראל כולם ופועלת למענם. המשטרה אינה גוף פוליטי! האמירות באשר לפעילות מפקדים מתוך אינטרסים זרים משוללות כל קשר למציאות! נמשיך לפעול בהתאם למדיניות הארצית למאבק בנגיף הקורונה ולאכיפת החוק למען הציבור ללא משוא פנים.

"אני מגבה את השוטרים והמפקדים בפעילותם ופונה אליכם, אזרחי ישראל – הקפידו ושמרו על הנחיות החוק לטובת שמירה על החיים של כולנו. מחזק את ידי המפקדים, בוטח בכם ובשיקול הדעת המקצועי שלכם. המשך חג שמח לכולם".

16:22 עריכה

בית המשפט העליון ידון בעתירה לביטול ההגבלות על ההפגנות ביום שלישי הקרוב. במקביל, בר פלג מדווח שבית המשפט ביטל תנאים מגבילים לכמעט כל עצורי ההפגנות בשבת.

16:32 עריכה

יו"ר ועדת חוץ ובטחון ח"כ צבי האוזר קרא לנתניהו להציג בפני הוועדה את ההסכמים שנחתמו עם האמירויות ובחריין, בטרם יאושרו במליאת הכנסת בשבוע הבא, "לרבות הפרטים החסויים, המשמעות הבטחוניות וההשלכות הצפויות. אסור שהכנסת תהיה חותמת גומי של הממשלה".

17:16 עריכה

שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה היום שההגבלות אמנם עוזרות, אך רוב המדינה עדיין אדומה. "מרגע שרואים את השפעת הסגר רואים ירידה הדרגתית בכמות האנשים שנמצאים ביישובים אדומים. זה אומר שההגבלות עוזרות. אנחנו במצב ש-40% מהמדינה בקטגוריה אדומה. זה לא מספיק טוב, צריך לרדת עוד כדי לשחרר את ההגבלות".

הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שכינס מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, שאמר כי "בתי החולים לא קורסים … אני מבין שהציבור עייף מהמחלה ומהסגרים אבל הציבור נדרש להימנע מהתקהלויות מכל סוג".

17:22 עריכה

ח"כ יואב קיש תוקף את אמיר השכל, שלדעתו הטיל דופי בשאר הטייסים ועליו להתבייש. בסרטון שפורסם השבוע וצולם על ידי המשטרה, השכל אמר לשוטרת ממוצא אתיופי שהוא הביא את ההורים שלה לארץ ולכן היא כפוית טובה כלפיו.

17:28 עריכה

יהלי רוטנברג הוא המועמד המוביל לתפקיד החשב הכללי באוצר. רוטנברג, סמנכ"ל הכספים של בזק, נפגש השבוע עם שר האוצר ישראל כ"ץ שהציע לו את התפקיד. רוטנברג אמור להחליף את החשב כללי רוני חזקיהו שהתפטר מתפקידו. לפני שעבר לבזק ב-2017 שימש רוטנברג סגן החשב הכללי וראש חטיבת המימון והאשראי באוצר.

כפי שפורסם בזמן ישראל, מיכל עבאדי בויאנג'ו היא עדיין המועמדת לשמש כראש אגף התקציבים באוצר. בויאנג'ו אמורה לתת תשובה סופית להצעה של השר כ"ץ. היא אמורה להחליף את שאול מרידור שהתפוטר מתפקידו באוגוסט האחרון. (שלום ירושלמי)

17:33 עריכה

בני גנץ פנה לבנימין נתניהו בדרישה להעביר תקציב ל-2021. בהודעה שהוציאה כחול-לבן נאמר כך:

"שיטת הקופסאות פוגעת אנושות בכלכלת המדינה; מצב החירום לא מותיר ברירה – דרוש ממשרד האוצר להתחיל מיד בהכנת תקציב 2021. כל סיכול של אישור התקציב משמעו העדפת שיקולים אישיים על פני טובת אזרחי ישראל".

במכתב חריף ששיגר שר הבטחון בני גנץ בשעה האחרונה לראש הממשלה בנימין נתניהו הוא דורש בצורה חד משמעית לקדם את תקציב המדינה, לאשר את תקנון הממשלה, לקיים את האחדות שהובטחה לאזרחי ישראל ולהציב את טובת אזרחי המדינה בראש ולא שום שיקול אחר.

להלן עיקרי המכתב:
1. שיטת הקופסאות ללא תקציב היא פגיעה אנושה בכלכלת המדינה.
כלכלת המדינה במצב חירום ואזרחי ישראל זקוקים לודאות כדי להתמודד בעת המשבר.
2. כל סיכול של אישור התקציב משמעותו אחת: העדפת שיקולים אישיים על טובת אזרחי ישראל.
3. דורש ממך להנחות את משרד האוצר להכין הצעה לתוכנית כלכלית ולתקציב מדינה שתובא לאישור הממשלה והכנסת לא יאוחר מחודש דצמבר.
4. מרחק רב מפריד בינינו לבין הבטחת האחדות עליה חתמנו. ההתנהלות הממשלתית לא מאפשרת קיומו של ממשל תקין, דמוקרטי או ראוי לאזרחי ישראל.
5. קורא לך לאשר את תקנון הממשלה לאלתר, להנחות על קיום ישיבות ממשלה סדורות ולהתחיל בהסדרת המינויים השונים בשירות הציבורי המעוכבים זמן רב ללא הצדקה ויוצרים פגיעה בתפקודן של המערכות ההכרחיות לטיפול במשבר הקורונה.

17:58 עריכה

ההפגנות נגד נתניהו יתקיימו גם היום, וממחאת הדגלים השחורים נמסר כי המפגינים יתפרסו "בלמעלה מאלף מוקדים ברחבי ישראל, במרחק של קילומטר מהבתים, תחת הסיסמא : ביבי-לך!".

"לאחר הפגנות הקילומטר בשבת ושלישי, זהי הפעם השלישית בשבוע האחרון שיוצאים עשרות אלפים למחות נגד נתניהו, זאת לפני הפגנות הענק שצפויות בשבת הקרובה.

מיצג של צוללת במחאה נגד נתניהו, קיבוץ בית אלפא, 8 באוקטובר 2020
מיצג של צוללת במחאה נגד נתניהו, קיבוץ בית אלפא, 8 באוקטובר 2020
סימוני מרחקים בככר דיזנגוף לקראת הפגנה נגד נתניהו, 8 באוקטובר 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
סימוני מרחקים בככר דיזנגוף לקראת הפגנה נגד נתניהו, 8 באוקטובר 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
18:20 עריכה

הליכוד מגיב להודעת כחול-לבן ודרישת גנץ להכנת תקציב 2021 באופן מיידי:

"כחול לבן ממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה כדי להסיט את האש ממפלגתם המתפרקת, בזמן שראש הממשלה נלחם בקורונה. נשמח אם גנץ יפתור את הבעיות הפנימיות שלו, אך לא באמצעות חרחור ריב שיוביל את ישראל לבחירות.

"בנוסף לכך, כחול לבן מסתירים מהציבור עובדה פשוטה: הליכוד וכחול לבן כבר הסכימו ביניהן וחוקקו חוק להעביר את תקציב 2020 במהלך חודש דצמבר, ובמקביל להתקדם בהכנת תקציב 2021. זו הדרך לייצב את הכלכלה.

"כמו כן, בשעה שכחול לבן מתלוננים וכותבים מכתבים על עצירת המינויים, הם אלה שעוצרים את המינויים בעצמם, על ידי כך שהם מסרבים לקיים את וועדת המינויים המשותפת עם הליכוד, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני.

"ראש הממשלה העביר יותר תקציבים ממנהיגים אחרים בעולם ויש לו רקורד מוכח בבניית כלכלת ישראל, לעומת כחול לבן שלא העבירו תקציב מימיהם. ראש הממשלה ימשיך לעשות מה שנכון למדינה ולא לפופוליזם של כחול לבן. מוטב שכחול לבן יפסיקו לחרחר ריב שיוביל לבחירות ויתגייסו למאבק המשותף בקורונה.

18:54 עריכה

בימין תוקפים את החלטת בג"ץ שלא לקיים דיון נוסף בהחלטה קודמת שלא להרוס את בית הפלסטיני שהרג את החייל עמית בן יגאל ז"ל.

19:13 עריכה

בנימין התראיין הערב למשה גלסנר ברדיו קול ברמה והפציר בציבור החרדי לשמור על ההנחיות בשמחת תורה. בהקשר לדרישת כחול-לבן להכין את תקציב שנה הבאה, ראש הממשלה אמר שזה כבר קורה.

"מבקש מכל מי ששומע אותי – תשמרו על עצמכם, אין ריקודים בשמחת תורה. אין חילול השם גדול יותר אם בגלל שמחת תורה נאבד חיים. תתפללו בחוץ, תשמרו על ההנחיות, ובכך תקדשו גם את התורה וגם את החיים.

"הציבור החרדי קרוב אליי, אני אוהב אותו מאוד. ראיתי את ההתגייסות של הציבור החרדי בגל הראשון ואת ההתגייסות של הרבנים להקפיד על ההנחיות. הציבור החרדי חי בצפיפות גדולה יותר וזה יותר קשה, אבל זה לא פותר את כולנו מלנסות יותר. אני פונה אליכם בכל לשון של בקשה: ונשמרתם לנפשותיכם מאוד, תקפידו על הכללים.

"אין דבר כזה "חיסון עדר". חיסון עדר זה מוות לעדר. זה מוות לאלפים רבים של מתים. ראינו מה קורה במדינות מתקדמות אחרות שהלכו בדרך הזאת. אף אחד לא רודף את המגזר החרדי ואני לא אתן לזה לקרות. אבל מצד שני, גם אין הנחות. אם יש ריכוזים עם תחלואה אז זה לא משנה אם זה חרדים, דתיים, חילונים, ערבים או יהודים, ימנים או שמאלנים. כולם חייבים לקיים את הכללים, אנחנו לא רודפים אף ציבור, אנחנו רודפים את הנגיף ורודפים את המחלה.

"סיכמנו וחוקקנו חוק שהתקציב של 2020 יאושר בדצמבר ובמקביל כבר מכינים גם את תקציב 2021. זה החוק שהם אישרו ולצערי כחול לבן מתכחשים לזה. הם צריכים להפסיק להיות אופוזיציה בתוך הממשלה. המאבקים האינסופיים שלהם בממשלה מדרדרים אותנו לבחירות, הגיע הזמן להפסיק עם זה.

"בזמן שהם מתעסקים בפוליטיקה אני ממשיך להתעסק מסביב לשעון במאבק שלנו בקורונה. בפעם הראשונה בחיי ישבתי בסוכה בלי אושפיזין. תמיד אני מארח חיילים בודדים, השנה לצערי לא. גם בשמחת תורה אנחנו חייבים להקפיד על הכללים.

19:19 עריכה

חגיגות סיום סוכות יתקיימו הערב ושמחת תורה במוצאי שבת. לפי דיווח ב-ynet הרבנים מתירים תפילה וריקודים בבתי הכנסת. אביגדור ליברמן מסתייג.

19:23 עריכה

ח"כ שלמה קרעי מבקש לבטל את ועדת השרים לחקיקה ולאפשר לח"כים להעלות חוקים ללא אישור הוועדה, בניגוד להסכם הקואליציוני.

19:55 עריכה

משרד הבריאות מדווח כי ביממה האחרונה נדבקו בקורונה 4,134 בני אדם, 27 חולים מתו היום ושיעור הנדבקים החיוביים ירד לפחות מ-8%.

20:08 עריכה

מפגין נגד נתניהו נפצע קל אחרי שהותקף בגשר בר אילן. המשטרה חוקרת את האירוע במסגרתו חשודים ריססו גז מדמיע לעבר המפגינים בגשר הולכי רגל. הפצוע פונה לתל השומר. ההפגנות מתקיימות במאות מוקדים בארץ תחת הגבלות ה-1 קילומטר וקפסולות של 20 איש.

20:12 עריכה

גם הרמטכ"ל אביב כוכבי הפר את הנחיות הקורונה. לפי דיווח של ירון אברהם בערוץ 12, בערב סוכות כוכבי אירח את ההורים של אשתו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ש"בערב המדובר היגוע הורי אשת הרמטכ"ל הגרים במרחק שלושה בתים ושהו בחצר הבית בלבד, תוך שמירת מרחק ועטיית מסיכות, מתוך הבנה מוטעית שההנחיות מאפשרות מפגש בשטח פתוח. הרמטכ"ל מצר על כך ולוקח אחריות מתוך הבנת החשיבות העליונה בשמירה על ההנחיות".

21:21 עריכה

ישראל כ"ץ אומר שבניגוד לספין של כחול-לבן, האוצר כבר פועל להכנת תקציב השנה הבאה. מוקדם יותר פרסם בני גנץ מכתב פומבי לליכוד, בו דרש לאשר תקציב לשנה הנוכחית עד דצמבר, להתחיל לגבש תקציב לשנה הבאה מיד, ולאשר מינויים בשירות הציבורי.

21:28 עריכה

קלטת שפורסמה הערב באתר חרדים 10 ולאחר מכן בערוץ 12 מצביעה על כך שהמשטרה כן הגיעה להבנות שקטות עם החרדים על העלמת עין מהפרת הנחיות. מדובר בשיחה בין מפקד תחנת מודיעין עלית רב פקד צחי חלפין לאיש הפלג הירושלמי בעיר, שחשפה הסכמות על כך שבאזורים מסויימים המשטרה לא תאכוף את ההגבלות. באותה שיחה, הקצין מודה שלא התקייהמ אכיפה ביום כיפור ומציע לבן שיחו לצאת מבית הכנסת ולהתפזר כאשר המשטרה מגיעה, ובתמורה לכך השוטרים יילכו מהמקום ואז התושבים יוכלו לחזור לבית הכנסת.

21:46 עריכה

יואב סגלוביץ טוען שכחול-לבן מנסים לטעת רושם בציבור שהם נאבקים בנתניהו בעוד שלמעשה הם שותפים מלאים לאישור הסגר.

21:50 עריכה

בכיר במשטרה צוטט הערב בחדשות 13 כמאשים את השר לבטחון פנים אמיר אוחנה בפוליטיזציה של המשטרה. כמו כן, דווח שהשר דרש מדוברי המשטרה להיות יותר אגרסיביים ברשתות החברתיות. מוקדם יותר היום הוציא מ"מ המפכ"ל מוטי כהן הודעה שבה אמר שהמשטרה "לא גוף פוליטי".

22:12 עריכה

מאות מפגינים נגד נתניהו יצאו כעת לצעדה מככר הבימה בתל אביב. בדרום העיר המפגינים חסמו חלקים מרחוב אלנבי ואילת.

פורסם על ידי ‏‎Eran Bril‎‏ ב- יום חמישי, 8 באוקטובר 2020

22:16 עריכה

ח"כ גדעון סער סודק את הקו הרשמי של הליכוד ותומך בהחזרת העסקים הקטנים לפעילות. בראיון לעודד בן עמי בערוץ 12, אמר סער כי הוא חושב ש"עסקים עם מתחת ל-10 עובדים יכולים וצריכים לחזור לפעילות".

"סגר טוטלי אינו אידיאולוגיה. צריך לאפשר לעסקים הקטנים לחזור לעבודה". מתוך דברי בתוכנית "שש עם עודד בן-עמי" הערב.

פורסם על ידי ‏גדעון סער | Gideon Saar‏ ב- יום חמישי, 8 באוקטובר 2020

22:22 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא לאישור הממשלה ביום שני את הבאת הסכם השלום לאישור הכנסת. בתיאום עם יו"ר הכנסת יריב לוין, נוסח הסכם השלום הופץ היום לעיון חברי הכנסת. ההסכם יונח ביום שני על שולחן הכנסת ויעלה לדיון ולאישור במליאה ביום חמישי, 15 באוקטובר.

סגירה