המציאות מורכבת, אך לפעמים האמת היא פשוטה

מיקי זוהר בוועדה המסדרת (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
הדס פרוש / פלאש 90
מיקי זוהר בוועדה המסדרת

האמת הפשוטה היא שמיקי זוהר ביצע, לכאורה, עבירת סחיטה באיומים במתכונת מאפיוזית. תיק פלילי פשוט ובהיר. חובה לזמנו מיד לחקירה פלילית, לחקור אותו תחת אזהרה ולהעמידו לדין. פשוט, בהיר וצלול. אין פתח לפרשנות אחרת של דברי הבריון הכוחני, שמבטא באישיותו, בהתנהגותו ובדבריו בצורה המזוקקת ביותר את הזוועה השלטונית המופקרת שקיימת היום במדינת ישראל.

האמת הפשוטה היא שמיקי זוהר ביצע עבירת סחיטה באיומים במתכונת מאפיוזית. תיק פלילי פשוט ובהיר. חובה לזמנו מיד לחקירה פלילית, לחקרו תחת אזהרה ולהעמידו לדין

האמת הפשוטה היא שמנדלבליט וניצן עשו הנחות סלב הן לחשוד נתניהו, הן לנאשם נתניהו, הן לחשודה שרה נתניהו והן לנאשמת שרה נתניהו. תפרו לו תיק? הצחקתם. בעצם, העצבתם.

בפי בנימין נתניהו מספר טענות הגנה ענייניות שראוי להעלותן בבית המשפט. זאת לצד טענות כזב קונספירטיביות ומופרכות שהוא מטפח בצורה בריונית ומסוכנת. הוא מוזמן להעלות גם אותן בבית המשפט. הוא יודע היטב מה יעלה בגורלם של דברי ההבל. הוא יודע היטב שהשופטים יגלגלו את טענות תפירת התיקים מכל המדרגות.

האמת הפשוטה היא שמאז הפך חשוד וביתר שאת מאז הפך נאשם, נתניהו מבצע שוב ושוב, לכאורה, עבירות פליליות של הפרת אמונים בוטה כלפינו האזרחים. הוא מועל בתפקידו באופן שיטתי. מדובר בנרקיס פתולוגי. היטיבו לתאר זאת אלף פסיכואנליטיקאים, פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים שלא היו יכולים עוד לשתוק וקראו בצוותא להתפטרות הדמוקטטור שפועל כדי להיות דיקטטור.

האמת הפשוטה היא שמינוין של מירי רגב ואסנת מארק מטעם הליכוד לוועדה למינוי שופטים היא התחתית של התחתית. השפל של השפל. זוהי השתנה מהמקפצה. נציגת הממשלה ונציגת הכנסת מטעם הליכוד בגוף למינוי שופטים, אומר בעצם ראש הממשלה, הן אך ורק נציגותיי. נציגותיו של נאשם במשפט פלילי בגוף שאמור לבחור שופטים או לקדמם.

האמת הפשוטה היא שמנדלבליט וניצן עשו הנחות סלב הן לחשוד נתניהו, הן לנאשם נתניהו, הן לחשודה שרה נתניהו והן לנאשמת שרה נתניהו. תפרו לו תיק? הצחקתם. בעצם, העצבתם

נאשם מסית שלא יפסיק לרגע להלך אימים באמצעות כזבים שיטתיים, שיסוי קבוע וסחיטה באיומים. להלך אימים בשיטתיות על בכירי מערכת אכיפת החוק, על חוקריו, על תובעיו ועל שופטיו. תשאלו את שומרי הראש של עורכת הדין ליאת בן-ארי.

האמת הפשוטה היא שנתניהו מחזיק 9 מיליון אזרחים ישראלים כבני ערובה של הסתבכותו המשפטית. של העבירות החמורות שביצע לכאורה. של כתב האישום נגדו. של מאבקו הנרקיסיסטי להימלט ממשפט תוך כדי החרבת שלטון החוק, המשטר הדמוקרטי, זכויות האדם, נורמות היסוד בדמוקרטיה והשירות הציבורי. תקציב המדינה אינו מאושר זו השנה השנייה ברציפות בשיאו של המשבר הכלכלי החמור בתולדות המדינה, אך ורק מטעמיו ההישרדותיים של נתניהו. בלתי נתפס.

המציאות מורכבת מאד. אך לעתים האמת היא פשוטה: הקריסה הכלכלית, המשבר הרפואי, מספר המתים, הקושי של מערכת הבריאות להתמודד עם מספרי הנדבקים לאחר שנות הפקרת המערכת, קריסת מערך הרווחה לאחר שנות הפקרה מכוונת, מחירי הדיור הבלתי נסבלים לאורך עשור, חוסר יכולתה של מערכת החינוך לתפקד כראוי, משבר האמון בין משטרת ישראל לציבור, תהליכי הפאשיזציה המואצים, ליבוי השנאה היוקדת במכוון, האלימות כלפי המפגינים נגד נתניהו, תחושת המחנק של רבים, העדר העתיד הכלכלי של רוב הישראלים הצעירים, הניסיון השלטוני האלים להרתיע אזרחים ממימוש חופש הביטוי וחירות ההפגנה הן באמצעות עידוד בריונים והן באמצעות המשטרה, הבריחה מבירור פרשת המניות-צוללות, החקיקה המופקרת להגבלת זכויות אדם ללא קשר למשבר הקורונה, הניהול הפוליטי מתוך שיקולים זרים של ההתמודדות עם התפשטות הנגיף, אכיפת החוק הבררנית, הזלזול המוחלט של שרים ושרות בהנחיות שהם עצמם הנחיתו עלינו, והפקרת העצמאים הנמשכת – כל אלו מונחים מול עינינו. ברורים מאד. בהירים מאד.

זוהי האמת הפשוטה. סיום כהונת המנהיג המסית, המשסה והרעיל בתולדות המדינה אפוא היא הכרח בהול. והיא רק תחילת הריפוי והתיקון.

לכן נמשיך להפגין. כל הזמן. בכל מקום. לשבור אותנו? הצחקתם אותנו, נתניהו ואוחנה. רואים לכם את אגלי הזיעה עד פה. אזרחי מדינת ישראל אינם מפחדים מדרך ארוכה.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 568 מילים
סגירה