ניצן על ההקלטות של מנדלבליט: "אמר ביטוי לא מוצלח; הטענות לסחיטה הזויות ומופרכות"

בכירים בקבינט הקורונה: החלטנו לפתוח את הגנים בערים האדומות כי חששנו שיפתחו אותם שם בכל מקרה ● ישראל ובחריין יחתמו ביום ראשון על הסכם ביניים ● בפרקליטות רואים בחומרה את האיום שהפנה מיקי זוהר כלפי היועמ״ש ושוקלים חקירה ● סמוטריץ׳ ספד ליצחק אילן: מוחל לו על הפצת שקר עליי ● האגודה למען הלהט״ב: מברכים את בנט על ההתבטאות בעדנו, לא די באמירות

שי ניצן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרים אלסטר, פלאש 90
שי ניצן
06:55 עריכה

החל מחצות בלילה שבין יום חמישי ליום שישי הכל יכולים להזמין כרטיסי טיסה ולהגיע לנמל התעופה בן-גוריון – ולא רק מי שרכשו כרטיסי נסיעה לחו"ל לפני הסגר, כפי שהיה עד כה. זאת בהתאם לסיכום של שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב, שהושג לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הזהיר מפני תביעות משפטיות, שעלולות להיות מוגשות על ידי חברות תעופה, אם איסור הנסיעה יישאר בתוקף.

07:13 עריכה

מחרתיים, ביום ראשון, יחלו ההקלות שעליהן הוחלט אתמול בקבינט הקורונה, ובהן פתיחה של מקומות עבודה שבהם אין קבלת קהל, הסרה של מגבלת המרחק של אלף המטרים והתרת איסוף עצמי ממסעדות.

גם גני הילדים ישובו לפעילות בתחילת השבוע הבא. מעונות היום של ויצו, נעמת ואמונה הודיעו שלא ישובו לפעילות ביום ראשון, אלא רק ביום שלישי או רביעי. עיריית רמת גן הודיעה שתפתח את מוסדות החינוך לגיל הרך רק ביום שני, לאחר שתערוך בדיקות קורונה לצוותי החינוך.

היום בשעה 14:00 תתכנס ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים כדי להחליט אילו יישובים יכללו ברשימת האזורים האדומים, שבהם שיעורי תחלואה גבוהים, ולכן לא יחולו בהם הקלות. אפשר שהחלטה בנושא תתקבל רק במוצאי שבת.

07:34 עריכה

הפעיל הפוליטי סדי בן שטרית מתנועת קריים מיניסטר הגיש תלונה למשטרת בת ים בגין תקיפה, שבוצעה, לדבריו, בידי אנשי ארגון לה פמיליה.

07:55 עריכה

לפי סקר, שפורסם הבוקר ב"מעריב", מפלגות הבלוק – הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה – מקבלות 65 מנדטים.

בסקר נמצא שמרבית הציבור, 54%, מעוניינים שראש הממשלה בנימין נתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים. בקרב אזרחים שבחרו בליכוד בבחירות האחרונות תומכים בכך 28%, ובקרב מי שהצביעו ימינה – 57%. מבין כלל הציבור 36% אינם רוצים שנתניהו יפרוש, ו-10% השיבו שאינם יודעים.

הסקר נערך בימים ראשון ושני השבוע בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה – 3.1

08:12 עריכה

יצחק אילן, שכיהן כסגן ראש שב"כ, הלך לעולמו בגיל 64, לאחר שנדבק בקורונה. בבחירות לכנסת ה-21 ובבחירות לכנסת ה-22 התמודד לכנסת ברשימת כחול לבן מטעם מפלגת תל"ם, אך הרשימה לא קיבלה מספיק מנדטים, והוא נותר מחוץ לבית המחוקקים.

08:59 עריכה

יושב ראש ימינה נפתלי בנט אמר שהוא תומך במתן זכויות אזרחיות שוות לציבור הלהט"ב בישראל. "אני בעד חיה ותן לחיות ולכבד כל בן אדם, ושאת כל הזכויות האזרחיות שיש לכל בן אדם סטרייט בישראל יהיה בצורה מלאה גם ללהט"בים", אמר בנט בחשבון האינסטגרם שלו.

 

09:33 עריכה

במערכת הפוליטית סופדים ליצחק אילן, שהלך לעולמו בגיל 64.

09:46 עריכה

לקראת חידוש פעילותם של גני הילדים ביום ראשון, משרד הבריאות קורא לגננות ולסייעות לעבור בדיקות קורונה בסוף השבוע.

10:35 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש עם הרמטכ"ל אביב כוכבי בבסיס הקריה בתל אביב, בהתאם לנוהג, לפיו, נועד הרמטכ"ל מעת לעת עם ראש האופוזיציה.

10:39 עריכה

שיירת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו צפויה להגיע לביתו בקיסריה.

10:44 עריכה

שרי הממשלה מאשרים בשעה זו במשאל טלפוני את ההקלות בסגר שעליהן הוחלט אתמול בקבינט הקורונה.

11:13 עריכה

בדיון שקיים ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו, עם בכירי מערכת הבריאות נידונה האפשרות, שביישובים האדומים, שבהם שיעורי תחלואה גבוהים, לא יוטל סגר, אלא יושתו הגבלות חלקיות בלבד – כך דיווחה קרן מרציאנו ב-N12.

11:54 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לסגן ראש שב"כ לשעבר, יצחק אילן, שהלך לעולמו.

12:25 עריכה

משרד הבריאות הורה לצמצם את פעילותן של מלוניות הקורונה. משפחות שרק חלק מבני המשפחה נדבקו בקורונה – לא יועברו למלוניות.

12:28 עריכה

יושב ראש דגל התורה, משה גפני, קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק את פעילותו של ממונה הקורונה רוני גמזו.

אצל רוני גמזו לא קובע מספר החולים, קובע רק אם מדובר בחרדים. כל המאמצים שנעשו והורידו את מספר החולים בערים החרדיות ובשכונות החרדיות בירושלים הביאו אותו לעשות תרגילים מספריים באישון ליל כדי להכניס את החרדים לסגר. אני קורא לרה"מ להפסיק את הפעילות של האיש הזה לאלתר! כולנו שמחים על הירידה בתחלואה, וקוראים לכולם לשמור על ההנחיות בהקפדה. אבל אסור לנצל את זה כדי לפגוע בציבורים גדולים שנאבקים זמן רב כדי להוריד את מספר הנדבקים וברוך השם מצליחים בכך.

12:33 עריכה

נשקלת האפשרות לפתוח את גני הילדים גם ביישובים האדומים – כך דיווח ירון אברהם ב-N12. היוזמה לפתוח את הגנים הגיעה מראשי רשויות חרדיות, שבהן שיעורי תחלואה גבוהים.

13:03 עריכה

נכון לשעה זו, בני ברק, אלעד, רכסים ומספר שכונות בירושלים הן האזורים האדומים, שבהם שיעורי תחלואה גבוהים – כך לפי דיווח ב-N12.

13:14 עריכה

השר יועז הנדל מודיע שיתנגד למתן הקלות לערים אדומות.

13:20 עריכה

במרכז השלטון המקומי מתנגדים לפתיחה של מוסדות חינוך ביישובים האדומים – כך דיווח דורון קדוש בגלי צה"ל.

13:35 עריכה

בדומה לשר יועז הנדל, גם השר איציק שמולי מביע התנגדות למתן הקלות ליישובים האדומים.

13:47 עריכה

ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו, ימליץ לשרים לאפשר פעילות של גני הילדים ביישובים האדומים – כך דיווחה קרן מרציאנו ב-N12.

14:18 עריכה

על רקע הביקורת על רוני גמזו בקרב מנהיגי הציבור החרדי הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין שהוא "מגבה את ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו. במשך חודשים הוא פועל לילות כימים למען בריאותם של כל אזרחי ישראל ללא הבדל בין מגזר זה או אחר".

14:37 עריכה

האגודה למען הלהט"ב בישראל בירכה על דבריו של יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, שאמר שכל הזכויות האזרחיות שיש לסטרייטים צריכות להינתן ללהט"ב, אך מחתה על כך שהאמירות של חבר הכנסת לא מגובות במעשים.

אתמול בערב, בריאיון שערכה מעיין אדם עם יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט – Naftali Bennett בעמוד האינסטגרם שלה, אמר בנט: "תומך…

פורסם על ידי ‏האגודה למען הלהטב בישראל‏ ב- יום שישי, 16 באוקטובר 2020

15:00 עריכה

גנץ נפגש עם ראשי רשויות שהפכו ירוקות בזום:

15:40 עריכה

מיום שני, יותר ישראלים יוכלו להכנס ליוון. הנוסעים ליוון עדיין חייבים להיבדק לפני הטיסה מישראל וחלקם נבדקים גם בבדיקות מדגמיות עם הגעתם ליוון.

15:55 עריכה

נראה שהכל בסדר ביניהם:

ניצן יהיה גם בערוץ המתחרה:

וגם כאן: 

16:01 עריכה

הממשלה אישרה את שלב ההקלות בסגר:

 

16:31 עריכה

נתניהו: צדקתי.

16:53 עריכה

ניר ברקת מגיע היום לאופירה וברקו, ומירי רגב חוזרת לדימוי הסטייק מהשבוע שעבר. זה נראה קצת מאולץ – הטקסט לא אומר שום דבר, ולא ברור אם זה רק היה הרצון לדבר שוב על הסטייק, או להזמין סטייק וסלטים ללשכה.

17:16 עריכה

סגר, אבל עם גן: לאחר שראשי הערים הציגו לממשלה את הנתונים שמראים ירידה מסוימת בתחלואת הקורונה, הוחלט להשאיר את מגבלות הסגר בחמש רשויות חרדיות ובכמה שכונות בירושלים עד יום רביעי, מלבד פתיחת המסגרות לבני 6-0.

17:40 עריכה

הגנים נפתחו מתוך פחד ממהומות?

על פי דיווח בחדשות 12 רוני נומה ופרופסור גמזו אמרו כי לא משנה מה יחליטו – הלימודים בערים החרדיות ייפתחו גם אם באופן פיראטי.

עוד אישור לדברים: 

18:14 עריכה

סמוטריץ' ב-(סוג של) הספד ליצחק אילן שהלך לעולמו היום:

18:57 עריכה

כרמל שאמה הכהן התארח באופירה וברקו והאשים את בני גנץ ונתניהו במחדלי הקורונה. "שניכם אשמים בזה שהמדינה במצב קטסטרופלי. נכשלנו, שילמנו מחירים, אנשים מתו, ילדים התייתמו, עסקים קרסו. על מה ולמה? על קבלת החלטות שהייתה מזוהמת בפוליטיקה".  

19:27 עריכה

ב-ynet מפרסמים כי בכירי מערכת הבריאות, בהם חברי הצוות של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו, יצאו נגד החלטת השרים לאשר את פתיחת החינוך לגיל הרך ברשויות האדומות בניגוד לדעת המומחים. עם זאת, בכיר במשרד הבריאות ציין כי הוא תומך במהלך, ואמר: "זה עדיף מאשר שיסתובבו בקבוצות ברחובות".

ממונה הקורונה רוני גמזו בפגישה עם ראש עיריית ירושלים (צילום: Fitoussi/Flash90)
ממונה הקורונה רוני גמזו. (צילום: Fitoussi/Flash90)

פרופ' גליה רהב: "ככה לא נוכל להוריד את התחלואה. אני מתנגדת לפתיחה של ערים אדומות, וגם בירוקות צריך לעשות את זה עם כל הזהירות שרק אפשר".

הפרופ' שוקי שמר, יו"ר אסותא ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר שנמנה על היועצים בקבינט של גמזו, אמר כי הוא לא מבין את שורשי ההחלטה, וסבור שהציבור זכאי לקבל את ההסברים בשקיפות מלאה. "אני מקווה מאוד שזה לא מסמן את המשך הקריסה של תוכנית הרמזור של פרופ' גמזו, שאני תומך בה מאוד ובלעדיה אנחנו עלולים לחזור מהר מכפי שצפינו לסגר בכל רחבי המדינה", אמר.

פרופ' אלי וקסמן ממכון ויצמן, שעומד בראש הצוות המייעץ למל"ל, אמר כי ההחלטה היא שגויה. "לוקחים כאן סיכון לא שקול. הרווח שבפתיחה מוקדמת במספר ימים קטן בהשוואה לנזק שייגרם כתוצאה מההאטה בירידת התחלואה, שתגרום להארכת המגבלות באזור או אפילו להחמרתן".

19:41 עריכה

ישראל ובחריין יחתמו ביום ראשון על הסכם ביניים לכינון יחסים דיפלומטיים. על פי הפרסום בוואלה פקידים ישראלים ואמריקנים בכירים אמרו כי נציגי המדינות יחתמו על "הודעה משותפת" במנאמה, בה יכריזו על יחסים דיפלומטים ופתיחת שגרירויות. ישראל נענתה לבקשת בחריין שלא לחתום עדיין על "חוזה שלום" כולל, בשל הביקורת הפנימית נגד הנורמליזציה.

20:09 עריכה

חקירה פלילית נגד זוהר?

20:11 עריכה

יאיר גולן מתלהב מזה שאיל ברקוביץ' אמר שישראל צריכה מנהיגות ישרת דרך:

20:14 עריכה

מעניין אם הלחץ יעבוד:

20:27 עריכה

דנה וייס אמרה באולפן שישי כי גורם בכיר במעגל קבלת ההחלטות אמר כי "ישיבות הקבינט הן פארסה. באים מומחים מטעם המל"ל שמפחידים בלי קשר לנתונים. ממילא הכל נסגר מראש. אם נתניהו רואה שהעמדה שלו לא מתקבלת בקבינט, עוברים לממשלה, שבה לשרים אין באמת מושג על מה הם מצביעים. ההחלטות שמתקבלות לא הגיוניות. 95% מהן זה פוליטיקה. למשרד הממשלה אין משמעות, גם לא לשרים. מאות מיליונים אם לא מיליארדים נשפכים בלי גבול. איש אחד לקח תשעה מיליון אזרחים בשבי". 

ליברמן:

20:54 עריכה

הקלטות מנדלבליט: פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן סיפר בראיון לאולפן שישי כי היועמ"ש התקשר אליו והביע צער על הדברים שעלו בפרסום של ערוץ 12. ניצן הוסיף כי לא מדובר בשום צורה על סחיטה והקשר לתיקי נתניהו מופרך. 

לשאלה אם הוא מאמין שמשפט נתניהו יתחיל באמת בינואר ענה "במדינה הזו שום דבר הוא לא עובדה מוגמרת לצערי. אין לי מושג, אני מקווה מאוד שהמשפט יתנהל כמו שכל משפט צריך להתנהל במדינה נורמלית". 

בריאיון התייחס פרקליט המדינה לשעבר גם לטענות שעלו לפיהן ניסה לסחוט לכאורה את מנדלבליט בנוגע להחלטותיו בתיקי נתניהו – טענות שניצן מגדיר "הזויות ומופרכות" וגם נימק: "איך אפשר בכלל לטעון שהיה קשר בין התיק האישי של מנדלבליט לנתניהו? אני במרץ 2017 אמרתי לבא כוחו של מנדלבליט שאני לא מתעסק בעניימו ושאני לא מתכוון לקבל החלטה. ההחלטות להעמיד את נתניהו לדין התקבלו שנתיים אחר כך, בפברואר 2019, והיועץ גם לא קיבל את כל ההמלצות שלי, אז איך אפשר להגיד שהייתה פה סחיטה? כשרוצים לפתח תיאוריות קונספירציה, אז האמת לא חשובה".

בתכנית הראו גם פגישה של שי ניצן עם עמית סגל במסדרון. עמית הודה שאינו חושב ששי ניצן ניסה לסחוט את מנדלבליט, אבל אמר שלטעמו מנדלבליט הרגיש נסחט.

ניצן הופיע גם במהדורה של כאן:

21:51 עריכה

איימן עודה התראיין לערוץ לבנוני:

סגירה