נתניהו: קורא לציבור החרדי ולמנהיגיו לא לפתוח את תלמודי התורה מחר

מוקדם יותר הורה הרב קנייבסקי לחזור מחר ללימודים בגילאי א׳ עד ח׳ ● גמזו: פתיחת היתר עלולה להחזיר אותנו לאחור ● גנץ: אף קבוצה לא מעל החוק ● מפגינים נגד נתניהו רוססו בגז מדמיע ברמת גן, בחיפה ובת״א ● ציפי לבני נאמה בהפגנה בכיכר רבין: "באתי לומר לראש הממשלה עד כאן״ ● מירי רגב: ״קוראת לאפי נוה לחשוף את כל ההקלטות ולקבל הגנה של חושף שחיתויות״

ראש הממשלה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ראש הממשלה נתניהו
17:11 עריכה

ההפגנות חוזרות לבלפור: ח"כ אלי אבידר כרגיל מגיע להפגין וקורא לעוד להגיע:

(2 דקות קריאה)אחי ואחיותי למחאה, מזה חודשים שאני קורא להפגין בבלפור. יש לכך סיבה. הפגנה, כדי שתיקרא הפגנה, צריכה…

פורסם על ידי ‏אלי אבידר – Eli Avidar‏ ב- יום שישי, 16 באוקטובר 2020

17:58 עריכה

תמר זנדברג מזהירה מסגר שלישי:

18:11 עריכה

ח"כ רם בן ברק גם יצא להפגין:

18:23 עריכה

סגן שר הבריאות יואב קיש הופיע בתכנית פגוש את העיתונות ואמר שהופתע מההחלטה לפתוח את המסגרות של הגיל הרך בערים האדומות, אבל שזו הייתה ההמלצה של הדרג המקצועי. קיש הוסיף שלא מדובר בפחד ממרי אזרחי של החברה החרדית אלא מההנחה שהחרדים נמצאים בין כה בצפיפות, ושבקרוב גם כך לא יהיו ערים אדומות בישראל. 

קיש אמר גם כי ההחלטה לאפשר לגננות לעבור בין גנים נובעת מהסכמי העסקה עם הגננות המחייב לתת להן יום חופש בשבוע. 

18:30 עריכה

שלטי "שמאלנים בוגדים" ודגלים של הליכוד בהפגנה  בחולון. קארין אלהרר מצפה לגינוי מגנץ ונתניהו:

18:33 עריכה

ציפי לבני הודיעה שתנאם היום בכיכר רבין.

18:53 עריכה

ח"כ יפעת שאשא ביטון: "אנחנו נמצאים היום במשבר שהוא גדול יותר מהגל הראשון".

יו"ר ועדת הקורונה אמרה בתכנית "פגוש את העיתונות", כי אנחנו "מדברים היום על עם שחוק, מרוסק חברתית כלכלית, חברתית ונפשית".

שאשא ביטון הוסיפה כי "יש לנו הזדמנות אדירה לבנות את האמון. צריך שיהיה איזון וכללים ברורים ופשוטים. למה מותר להתרחק קילומטר מהבית, למה סופר כן וחנות לא. צריך לבנות מחדש את הטיפול במשבר הקורונה".

על עבודת הוועדה שלה אמרה "אנחנו לא מצביעים על הצווים אבל משפיעים על דעת הקהל ועל הממשלה, לא להתייחס רק בהיבט את הרפואי. מה שקורה הוא שבמקום להשמיד את הקורונה אנחנו משמידים את החברה. אנחנו נגד חיסון עדר אבל גם נגד חיסול העדר".

על פתיחת הגנים מחר אמר כי היה צריך להכין מתווים ולהודיע לפי שזה יקרה – ולצערה לא עשו את זה.

19:16 עריכה

מתן כהנא מסביר בסרטון למה הם לא אוהבים את בית המשפט:

19:32 עריכה

יאיר גולן בדרך לירושלים באווירת באב אל וואד:

19:33 עריכה

בוגי: בואו איתי.

יעלון פרסם גם תמונות:

20:02 עריכה

בני גנץ בפגוש את העיתונות: "הצטרפנו לממשלה על מנת שהיא תתפקד בזמן חירום מה שאנחנו מוצאים זה שהיא לא מתפקדת. אנחנו נמשיך לדאוג שהיא תתפקד. צריך להיות תקציב. או שראש הממשלה יראה סימנים אמיתיים לעבודה על תקציב או שנצטרך לבחון את דרכנו מחדש. או שהממשלה תתפקד, יוכן תקציב, שתתקיים ישיבת ממשלה, ישיבת שרים לענייני תקציב. יש רוב בכנסת, יש חלופה אחרת. לא אסכים לשאת באחריות אם לא".

על נתניהו אמר גנץ כי "הוא עשה הרבה דברים טובים אני רוצה לברך אותו על הסכם השלום, אבל הוא חייב לוודא שממשלת ישראל תתפקד, ואם לא נמצא משהו אחר".

לדברי גנץ "הסגר היה מהלך הכרחי. ביצענו צעדים מדורגים מתוך כוונה לא להגיע לסגר, אבל נאלצנו לעשות את הסגר הכואב כדי לעצור ולבלום, ועכשיו לעבור למדיניות יציבה ומדורגת".

גנץ הרגיע את החששות מפני קריסה כמו לאחר הסגר הראשון והצביע על הקמת מפקדת אלון ואלה לטיפול בקורונה תחת משרד הבטחון, והמעבר מירוק לאדום ברוב הרשויות. גנץ אמר שלמרות כל זאת, "לא יהיה קסם, כי יש סכנה כשמתחילים לפתוח לעלייה בנתונים זה לא פותחים והכל נגמר – צריך זהירות, מסכות והגיינה".

גנץ הוסיף כי הוא מצפה מהמנהיגים הפוליטיים לתת דוגמה ולא לנסוע לטבריה.

לגבי פתיחת הגנים בערים האדומים אמר גנץ "אני הייתי בישיבה – הדרג המקצועי המליץ בגיל 0-6, שחלופת הגן בגלל התנאים הקונקרטיים – היא עדיפה"

20:06 עריכה

שיהיה לנו בהצלחה:

20:22 עריכה

עפר שלח: תקועים בפקק בדרך לבלפור.

20:26 עריכה

דודי אמסלם כותב שהמפגינים מצפצפים על ההנחיות אבל לפחות בהבימה זה נראה שמקפידים:

20:29 עריכה

בנט שוב הגיע לבית החולים:

20:38 עריכה

ממונה הקורונה גמזו נשא דברים לקראת ההקלות מחר. לדבריו "פתיחת גני הילדים בערים האדומות אושרה בראייה מפוקחת המתבססת על המלצת הדסק החרדי. בפתיחה הזו אין שום מסר לפתיחת יתר מערכת החינוך, שהיא אינה מאושרת, מסוכנת ומנוגדת לחוק. היא עלולה להחזיר אותנו אחורה".

גמזו אמר "זו אינה יציאה לשגרה – אלה הקלות. צמצמו מפגשים גם אם מותרים. תתאפקו מהפגישות עם חברים. מסיבות טבע, חתונות ואירועי התקהלות אסורים. הם יחזירו אותנו אחורה. בבתי החולים מאושפזים 700 חולים קשים, 200 יותר מהרגע שבו בתי החולים הניפו דגל אדום ופנו אליי. יש גרעיני תחלואה ברשויות המקומיות, התושבים צריכים להקפיד ולא לזלזל. אני מזהה עצירה בירידה בערים כמו ראש העין, נצרת, חדרה, בת ים ועוד. תמשיכו להקפיד על ההנחיות, אני מבקש להמשיך ולהיבדק. מי שיוצא חיובי חייב לשתף פעולה בחקירות. בכל חשד הכי קטן לכו להיבדק. מוקדי הבדיקות זמינים יותר והם ייפרסו בכל הארץ. פתיחת הגנים מחר מחייבת ניהול קפדני ובטוח לרבות בדיקה של הגננות ותשומת לב שלנו, ההורים לילדים בגיל הרך".

הפרויקטור החמיא לציבור החרדי אך ביקש מהם להימנע מפתיחת תלמודי התורה מחר: "מגמת הירידה בערים האדומות מרשימה. רוצה לומר כל הכבוד למגזר החרדי. אך רוב הערים מעל ציון שמונה ברמזור, משמע, תחלואה משמעותית חבויה. פתיחת גני הילדים בערים הללו לא חפה מסיכון אך זו לא החלטה פוליטית אלא החלטה שנלקחה על סמך המלצות ממי שמכיר את השטח היטב. פתיחה בגילים נוספים לא מאושרת, היא מסוכנת בגילאים הבוגרים יותר והיא מנוגדת לחוק. היא עלולה להחזיר אחורה חלק מהערים הללו. אל תזלזלו. זה עלול להעלות את החלואה, בפרט בערים אדומות. היעד שלנו הוא לשמור על מקדם הדבקה של 0.8 ולהגיע לפחות מאלף נדבקים. זה יסלול את הדרך לשלב הבא, הכולל, בין היתר, להחזיר את כיתות א'-ד'. חשוב לנו להכניס את מערכת החינוך למסלולה".

20:42 עריכה

חוזרת לבמה: לבני נאמה בכיכר רבין.

עוד מדברי לבני:

"לא יכולתי לשתוק עוד ובאתי לומר לראש הממשלה עד כאן. לפני שנתיים זעקתי מעל דוכן הכנסת שהדמוקרטיה היא כמו חמצן – לא מרגישים עד שהוא נגמר. יש מי שמנסה לנתק, ואנחנו אומרים לו עד כאן". היא הוסיפה: "יש פה ראש ממשלה שנאשם בפלילים ומסית איש נגד אחיו. עד כאן".

20:45 עריכה

שרת התחבורה בהצעה לאפי נוה:

21:00 עריכה

ח"כ סגלוביץ מזהיר מניצני מרי אזרחי:

21:08 עריכה

במעריב מדווחים כי שר האוצר ישראל כ"ץ אמר הערב: "בכוונתי להביא לישיבת הממשלה בשבוע הבא את אישור התקציב לשנת 2020 ואת חוקי ההסדרים לקידום הרפורמות והצמיחה במשק. בתקופה זו נדרשת יציבות כלכלית, לצד רשת הביטחון ותכניות הסיוע שפועלות  היטב, ולכן אין צורך להמתין ל-23.12 כדי להעביר את תקציב 2020, וניתן להעביר במהירות את התקציב המבוסס על התקציב ההמשכי בסך 411 מיליארד, אותו אשרו הממשלה והכנסת".

כ"ץ הוסיף כי משרד האוצר צפוי להגיש את תקציב 2021 לאישור הממשלה והכנסת בפברואר הקרוב.

21:11 עריכה

ב-ynet מדווחים כי שני בני אדם שהשתתפו בהפגנת הדגלים השחורים ברמת גן רוססו בתרסיס פלפל בסיום המחאה. אחת מהנפגעים, תושבת העיר בשנות ה-50 לחייה אמרה כי "שוטר שעבר שם אמר שידווח אבל המשיך לנסוע". בחיפה רוסס גז מדמיע לעבר מפגינים בכמה מוקדי מחאה. המשטרה מסרה כי שלושה תושבי קריית ים בשנות ה-20 לחייהם נעצרו.

מאוחר יותר שליח בוולט נעצר בחשד לריסוס גז מדמיע לעבר מפגינים.

21:37 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים להפרה המסתמנת מחר בתלמודי התורה:

21:56 עריכה

ראש הממשלה נתניהו נשא דברים לקראת ההקלות בסגר מחר. לדבריו "לגבי הערים האדומות, קיבלנו את ההמלצה של צוות המומחים במשרד הבריאות. אני קורא לציבור החרדי לשמור על ההנחיות. התורה מקדשת את החיים. צריך לשמור על החיים והבריאות. הבריאות קודמת לכלכלה. אני אשמור על הכללים לפי מה שהחוק מאפשר. אני יודע שזו משימה קשה. נשמור על כתר סביב הערים הללו. אני רוצה לראות ערים אדומות הופכות לירוקות. אני לא רוצה לראות את התחלואה בערים האדומות זולגת לשאר האוכלוסייה".

בתגובה לקריאת הרב קניבסקי לפתיחת תלמודי התורה אמר: "אני קורא לציבור החרדי ולמנהיגיו לא לעשות את זה. הלכנו בהתאם להמלצת צוות הבריאות לפתוח את הגנים. בפירוש אמרו שלא צריך לפתוח מעבר לזה". בתשובה לשאלה אם תתבצע אכיפה, ענה: "יש לנו מספר מוגבל של שוטרים ופקחים – ואנחנו נפעיל אותם. אין אפשרות לשלוח שוטר לכל פינת רחוב בכל עיר וכל סמטה".

"אני לא רוצה לראות אירועי אלימות", הוסיף נתניהו. "אני מכבד את עולם התורה, אבל גם מכבד את הבריאות של אזרחי ישראל. אני פונה לשכל הישר וללב החם של כל האנשים – חילונים וחרדים כאחד. אנו לא יכולים לרמות את הנגיף. אם נצליח זה תלוי בכם".

לגבי גילה גמליאל והפרת הסגר שלה אמר נתניהו: "עוד לא קיבלתי את הדוח לגבי גילה גמליאל ולכן לא התייחסתי".

21:58 עריכה

שולי מועלם כועסת על יצחק בשביס זינגר:

22:20 עריכה

משה בוגי יעלון מגיב לאירועי האלימות נגד המפגינים:

22:33 עריכה

בכחול לבן מזהירים שוב ממשיכת התקציב לשנה הבאה: 

קארין אלהרר בתגובה:

22:52 עריכה

לימור לבנת המומה ממפגינה בעד נתניהו:

22:57 עריכה

מחלוקות בקונגרס היהודי העולמי. ככה הם בחיים לא יצליחו להקים מדינה:

23:11 עריכה

על פי דיווחים יותר מעשרת אלפים איש חזרו להפגין באזור מעון ראש הממשלה בבלפור. המוחים חסמו לזמן קצר את הרכבת הקלה והתעמתו עם כוחות יס"מ.

סגירה