גמזו בקבינט: "יהיו שבע ערים שבהן כנראה נצטרך לעשות סגר"

נתניהו נזף בכ״ץ שצייץ מתוך הישיבה ● ארה״ב תמכור 50 חמקנים לאמירויות ● יעלון: שוב נתניהו העלים מידע קריטי מצה״ל ● כיתות א׳ עד ד׳ יחזרו ללמוד בראשון ● נתניהו בישיבת הכנסת שהוקדשה לרצח רבין: יש כיום הסתה מפורשת לרצח שלי ● מרב מיכאלי: כל עוד חברי המחנה של רבין ימשיכו לשתף פעולה עם המסיתים נגדו - לא תהיה לנו תקומה ● אפי נוה מתכוון לפרסם עוד הקלטות

פרויקטור הקורונה רוני גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90
פרויקטור הקורונה רוני גמזו. שוקל התרת אירועים בינוניים.
07:05 עריכה

היום יצוין יום הזיכרון ליצחק רבין במלאת 25 שנים להירצחו. בשעה 13:00 תיערך ישיבת מליאה מיוחדת של הכנסת במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. בישיבה יישאו דברים יושב ראש הכנסת יריב לוין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ויושב ראש מפלגת העבודה, השר עמיר פרץ.

בשעה 19:00 ייערך בכיכר רבין בתל אביב טקס נעילת יום הזיכרון בהשתתפות הנשיא ריבלין וראש מרכז רבין, בתו של ראש הממשלה לשעבר, דליה רבין.

07:15 עריכה

קבינט הקורונה יתכנס הבוקר, בשעה 08:00, כדי להכריע בהקלות שיחולו מיום ראשון הקרוב. בעוד שר האוצר ישראל כ"ץ מקדם פתיחה של חנויות הרחוב, שר הבריאות יולי אדלשטיין מתנגד לכך. השרים גם צפויים להחליט באיזה מתכונת ישובו ללמוד בשבוע הבא תלמידי כיתות א'-ד'. השאלות שעל הפרק הן כמה ימים בשבוע יילמדו התלמידים והאם תהיה חלוקה לקפסולות. סוגיה נוספת שתידון – פתיחת בתי הכנסת.

07:19 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ תקף בדיונים פנימיים את משרד הבריאות: "חייבים לפתוח מיד את חנויות הרחוב שנמצאות על סף קריסה. מה זו הטרפת הזאת? משרד הבריאות התנתק מהעם ונוהג באטימות לב".

עוד אמר כ"ץ –

די לנהל מאבקי יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים. אנשים בנו עסקים בעשר אצבעות ונשארים עכשיו חסרי כל, עוד מעט יתחילו הגשמים ויהיה קשה להתחיל. זה פשוט לא יתכן. פותחים מסז'ים וטיפולים אישיים ללא מסכות ורק את חנויות הרחוב, שהן הכי בטוחות בעולם, משאירים סגורות. רוצים לדחוף 80 אלף איש מתחת לסף העוני. הפכו את העוסקים הזעירים לאויבי העם, כי אין להם שדולה חזקה. אני לא אוותר ואלחם בשבילם בכל כוחי, כדי לאפשר את חזרתם המיידית לפעילות.

07:35 עריכה

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד קוראת לחוקק את פסקת ההתגברות.

08:25 עריכה

החלה ישיבת קבינט הקורונה, שבה ידונו השרים במתכונת הלימודים בבתי הספר היסודיים ובפתיחת חנויות הרחוב.

08:59 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת קבינט הקורונה שלא יחול שינוי במתווה שעליו הוחלט לגבי הלימודים בבתי הספר היסודיים: תלמידי כיתות ג'-ד' ילמדו חמישה ימים בשבוע, ותלמידי כיתות א'-ב' ילמדו שלושה ימים בבית הספר.

09:57 עריכה

חברי הכנסת יאיר לפיד ויאיר גולן תוקפים את יוזמתה של איילת שקד לחוקק את פסקת ההתגברות.

10:08 עריכה

בבית הנשיא בירושלים נערך הטקס נר ליצחק, הפותח את יום הזיכרון ליצחק רבין. באירוע נוכחים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, ראש הממשלה ושר הביטחון בני גנץ, שר התרבות והספורט חילי טרופר ודליה רבין.

"טקס האזכרה הממלכתי "נר יצחק

טקס האזכרה הממלכתי "נר יצחק", לפתיחת אירועי יום הזיכרון במלאת 25 שנים להירצחו של יצחק רבין ז"ל. שידור ישיר מבית הנשיא

Posted by ‎Reuven Ruvi Rivlin – ראובן רובי ריבלין‎ on Thursday, October 29, 2020

דברי ריבלין –

בכל שנה אני מדליק את נר יצחק ומרגיש כמה האדמה שבחוץ בוערת. והשנה עוד יותר מתמיד אנחנו מתכנסים כאן, ואני חושש יקיריי. חושש שהלהבות הגבוהות שבתוכנו מסכנות את הבית שלנו, של כולנו. מסכנות את המרקם הישראלי שבנינו בעמל רב כל כך.

הרצח של ראש הממשלה יצחק רבין, היה רצח פוליטי. הרוצח הנתעב של ראש הממשלה חשב שיש לו לגיטימציה לחסל כך, הלכה למעשה, את קיומה של אי הסכמה פוליטית חריפה ועמוקה.

הוכינו בתדהמה, פשוטו כמשמעו. וחשבנו שהתדהמה הזו תספיק. 25 שנים אחר כך המדינה נקרעת כמו ים סוף בין שני מחנות והשנאה מבעבעת לנו מתחת לרגליים.

לא יכול להיות שיונפו שלטים שקוראים למותם של אזרחים.
לא יכול להיות שעיתונאים יחיו תחת איומים.
לא יכול להיות שאזרחים יכו אזרחים.
לא יכול להיות שתופנה אלימות מילולית קשה כלפי שוטרים.
ולא יכול להיות שיהיה מי שיעז להעלות בדעתו שרצח פוליטי, של ראש ממשלה, שר, נשיא, חבר כנסת, אפשרי בכלל.

לא יכול להיות שנכשיר כך את צל צלה של האפשרות לרצח הפוליטי הבא, מי במילים ומי בשתיקה, מי במבט ומי בהסבת מבט, מי במעשים ומי באוזלת יד.

יש לנו אחריות כלפי דור הצעירים הזה שלא ידע את יצחק וכלפי דורות הילדים והנכדים שלנו למצוא את הדרך לתקן את הפגיעה הרב מערכתית בדמוקרטיה הישראלית שאירעה כאן לפני רבע מאה. יש לנו אחריות לתקן את הקריעה בישראליות שנמשכת גם היום.

יכולתה של ישראל בשנת 2020 להתמודד עם מגפת הקורונה, נשענת על תשתיות הרפואה הציבורית, שהועמקו ובוססו על ידי חוק הבריאות הממלכתי שהעבירה ממשלת רבין.

תודה לך יצחק, שראית למרחק, ושבעשייתך האזרחית תרמת כה רבות, לחיינו אנו היום.

10:26 עריכה

בישיבת קבינט הקורונה משתתף פרופסור נחמן אש, שיתמנה בחודש הבא לפרויקטור הקורונה.

10:45 עריכה

ממלאת מקום ראש שירותי הבריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בקבינט הקורונה שתוכנית הרמזור תופעל בעוד כשבועיים, עם תחילת השלב השלישי של היציאה מהסגר.

10:55 עריכה

הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הארכת מצב החירום בשל נגיף הקורונה ב-60 ימים נוספים, מה-5 בנובמבר 2020 ועד ה-3 בינואר 2020 – כך עדכנו משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות. ההחלטה תיכנס לתוקפה עם אישורה בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

11:01 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו עזב את ישיבת הקבינט כדי לעבור בדיקת קורונה. מלשכתו נמסר ש"מדובר בבדיקה שגרתית שנתניהו עובר אחת לכמה ימים".

11:18 עריכה

בימים הקרובים צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לחתום על מסמך ניגוד העניינים שחיבר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט – כך דיווחה תמר אלמוג בתאגיד השידור כאן.

12:01 עריכה

שר החינוך יואב גלנט מעדכן בהחלטת הקבינט לחדש ביום ראשון הקרוב את הלימודים לתלמידי כיתות א'-ד' למשך ארבעה ימים בשבוע.

12:30 עריכה

הזמרת עדי ביטי פנתה, באמצעות פרקליטיה, עורכי הדין שלומי וינרברג ואביתר כהן, לחברת הכנסת תהלה פרידמן בדרישה שתסיר את חסינותה בתוך 72 שעות כדי לאפשר לה להגיש תביעת לשון הרע. אחרי שביטי פרסמה השבוע את הווידאו קליפ לשירה "חמסה חמסה", מתחה עליו חברת הכנסת ביקורת: "גם נשים יכולות לחזק את תרבות האונס; עובדה – עדי ביטי".

בפנייתה לפרידמן הגדירה ביטי את דבריה של חברת הכנסת "דברי הבל" ו"ניסיון טהרני ומגושם לקושש רייטינג".

12:30 עריכה

בני גנץ בטקס לזכרו של רבין בבית הנשיא:

12:33 עריכה

הנשיא לשעבר של בית המשפט העליון, השופט בדימוס אהרן ברק: "היחס שמגלה הממשלה ובראשה ראש הממשלה כלפי היועץ המשפטי לממשלה הוא בלתי נסבל; זאת שבירת כלים בלתי אפשרית. היחס למנדלבליט עבר כל גבול אפשרי. ככה לא מתייחסים לעובד ציבור בכלל וליועץ המשפטי לממשלה בפרט". ברק, שכיהן בעצמו כיועץ המשפטי לממשלה, אמר את הדברים בראיון לתמר אלמוג ולמוטי גילת בתאגיד השידור כאן.

12:45 עריכה

עשרות מוחים מפגינים בדרום תל אביב בדרישה לפתוח את חנויות הרחוב.

12:50 עריכה

שרת התחבורה מירי רגב נסעה לראשונה ברכב אוטונומי, ללא נהג, של חברת מובילאיי.

13:15 עריכה

בכנסת נערכת ישיבה לזכרו של יצחק רבין, בנוכחות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר.

יושב ראש הכנסת יריב לוין הזהיר כי שנאת האחים וההסתה לא עברו מן העולם וכי גם היום יש להפיק לקחים מהרצח וליישמם: "רצח ראש הממשלה יצחק רבין, הוא לא רק רצח נורא, רצח שאסור שיקרה, במדינה יהודית ודמוקרטית. זהו אסון נורא לבני משפחתו, ולכלל אזרחי ישראל. רצח ראש הממשלה רבין, מחייב אותנו גם היום, להפיק לקחים וליישמם. גם בחלוף עשרים וחמש שנה מאותו רצח נורא, שנאת האחים, ההסתה הפרועה, ההתלהמות, וכן גם האלימות, לא עברו מעולמנו. אולי ההיפך הוא הנכון.

אנו עדים בימים אלו, לקיטוב, לשיח מתלהם, ולאווירה שאין לה מקום גם כאשר ישנם חילוקי דעות עמוקים. בוגד, עבריין, קלגס, קומיסר, הן רק דוגמאות מעטות לשלל גילויי האלימות המילולית, הנאצות וההסתה המופנים כמעט מדי יום כלפי ראש הממשלה, כלפי שרים, כלפי חברי כנסת וכלפי מנהיגי ציבור אחרים. השיח הבוטה משתולל ברחובות, ולצערי אף צד ואף אחד אינו נקי ממנו. הכל נגיש, הכל מהיר, הכל קל. הגבולות נמחקים, האחריות ושיקול הדעת מפנים את מקומם להתלהמות ולהתנהגות שאינה הולמת".

לוין קרא להיאבק בהסתה ולבלום את גילויי האלימות: " הרשתות החברתיות והקלות שבה מסרים מועברים ומופצים, רק מעצימות את האתגר המונח בפנינו כאזרחים, ואת האחריות המוטלת עלינו כמנהיגים, להיאבק בהסתה ולבלום את גילויי האלימות.

עלינו לעצור זאת, והאחריות לכך מוטלת על כולנו. משמאל ומימין. מתוך הכנסת ומחוצה לה. עלינו לעשות זאת כדי למנוע את הרצח הבא, אבל לא רק משום כך. אין לאף חברה אנושית תקומה, ולא תהיה למדינת ישראל תקומה ללא פיוס, ללא אחדות, ללא יכולת לנהל שיח נוקב, ביקורתי, אך מכבד וענייני. למרות כל הקשיים, עלינו להפיק את הלקח הראשון במעלה מהרצח הנורא. עלינו לדעת לחיות האחד עם השני בימי שגרה, כמו גם בימי מצוקה. כשקל יותר וגם כשקשה מאוד. אי אפשר שלא ללמוד את הלקח".

13:20 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בישיבת הכנסת המיוחדת לציון 25 שנה להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין.

שלום עושים עם אויבים שהחליטו להפסיק להיות אויבים, לא עם אויבים שעושים שלום רק כדי לשפר עמדות כדי לחסל את מדינת ישראל. ולא, אין דבר כזה "קורבנות שלום". יש "קורבנות טרור". נקודה.

Posted by ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ on Thursday, October 29, 2020

ראש הממשלה קרא להוקיע הסתה לאלימות מכל צד שהוא: "25 שנים חלפו מאז הרצח הנורא. נזכור שבעברו הרחוק של עמנו ידענו אסונות לאומים שקנאים חסרי רסן עשו דין לעצמם. אם נרשה לאנשי שוליים לנהוג כך גם היום, שוב נמצא עצמנו על סף התהום.

כולנו חייבים להוקיע תופעות הרסניות של הסתה לאלימות וביזוי מכל צד שהוא. כולנו חייבים לגנות בתוקף גילויי בפועל אלימות פוליטית ואחרת מכל מחנה שהוא. צרור יריות בכיכר העיר לא היה ולא יהיה תחליף להכרעת העם בקלפי. הכרעה הזאת מושגת במדינה דמוקרטית על ידי ויכוח נוקב, הבעת דעות מגוונות, ושכנוע עם מעל במת הכנסת, ומעל במת התקשורת".

נתניהו הדגיש כי על כלי התקשורת להביע מגוון דעות ואמר כי זו הגדולה של הרשתות החברתיות: "הדמוקרטיה תלויה בכך שכלי התקשורת לא יציגו דעה אחידה מונוליטית חד גונית, כשאני שמעז להביע דעה אחרת אפילו קצת אחרת מוקע מיד. זאת הגדולה של הרשתות החברתיות, הן לא כפופות לתכתיב הדעות שבא מלמעלה מקומץ אנשים, מצד קבוצה קטנה שמוטה תמיד רק לכיוון אחד. כל עוד הרשתות החברתיות מאפשרות את חופש הביטוי למי שקולם מושתק בתקשורת הממוסדת והריכוזית, הן תורמות תרומה חשובה לדמוקרטיה. אבל גם שם ברשתות החברתיות צריך לשמור שלא ייחצו קווים אדומים, אסור שתהיה שם שום הסתה לרצח, שום הסתה לאלימות, מכל צד שהוא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בישיבת מליאה מיוחדת של הכנסת לזכר יצחק רבין, 29 באוקטובר 2020 (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
"אם נרשה לאנשי שוליים לנהוג כך גם היום, שוב נמצא עצמנו על סף התהום". נתניהו נואם (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

נתניהו הביא ציטוט מדברים שנשא בכנסת כמה שבועות אחרי הרצח ובהם אמר: "היסוד של כל חברה חופשית הוא דמוקרטית הוא הוויכוח הציבורי הנוקב בשאלות העומדות על סדר היום הציבורי ולכן לא רק אלימות והסתה לאלימות מסכנות את המשטר הדמוקרטי, לא פחות מזה מסכנת אותו האוירה של השתקת יריבים פוליטיים שהיא סכנה אמיתית לכל חברה חופשית".

לאחר הציטוט אמר נתניהו "אסור לנו לרמוס את חופש הדיבור ובאותו זמן אסור לנו לקבל הסתה לרצח מכל צד שהוא, לא כלפי ציבור כזה או אחר, לא כלפי יהודים לא כלפי הערבים לא כלפי מפגינים ולא כלפי מנהיגים. היום, 25 שנים אחרי רצח רבין יש הסתה מפורשת לרצח כלפי ראש הממשלה ובני ביתו חדשות לבקרים, ואיש כמעט אינו פוצה פה".

חברי הכנסת יאיר גולן ותמר זנדברג מחו על הדברים ונקראו לסדר.

13:41 עריכה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נשא דברים במליאת הכנסת בדיון המיוחד לציון 25 שנה להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין.

לפיד ביקר את ההנהגה הנוכחית אל מול מודל המנהיגות וערכיו של רבין: "המורשת האמיתית של רבין היא לא השלום ולא המלחמה. היא האמון. רבין היה מנהיג שהמנהיגות שלו מבוססת על אמון. אנשים האמינו לו, ובגלל זה האמינו בו. הניסיון לטעון שלרבין לא הייתה מורשת מלבד העובדה שנירצח, הוא ניסיון להכחיש את ההיסטוריה. רבין לא מוגדר בידי מותו, הוא מוגדר בידי חייו. המורשת של רבין היא מודל המנהיגות שלו. הוא הגדיר לנו את הערכים של מנהיג ישראלי, ומאז אנחנו בוגדים בהם ללא הרף".

לפיד התייחס למורשתו המדינית של רבין ולהסכמי אוסלו ואמר: "כשרבין נרצח היו בין הים לירדן 5.4 מיליון יהודים, ו-3 מיליון ערבים. היום יש בין הים לירדן 6.5 מיליון יהודים, ו-6.5 מיליון ערבים. להעמיד פנים שזה לא קורה, זו לא מדיניות – זו בריחה מאחריות.

אנחנו לא חיים בעולם מושלם, אין פתרונות מושלמים. אין שום דילמה בין טוב מוחלט לרע מוחלט. בין טוב לרע זו בחירה קלה, ולפיכך זו בכלל לא דילמה. פוליטיקאים ברי מזל בוחרים בין טוב לטוב. מנהיגים אמיתיים בוחרים בין רע לרע. תהליך אוסלו היה תהליך פגום, שנקטע באמצע ויצר תוצאה פגומה. הוא רק היה רע פחות מהאלטרנטיבה – האלטרנטיבה הייתה ועודנה לא לעשות שום דבר. בעיני רבין, האפשרות הזו לא הייתה קיימת. היום האפשרות הזו היא המדיניות הרשמית של ממשלת ישראל".

לפיד טען כי ההסכמים עם האמירויות, בחריין וסודן צריכים להיות הצעד הראשון בדרך הארוכה להיפרדות מן הפלשתינים: "ההסכמים המבורכים עם האמירויות, בחריין וסודן, מוצגים לציבור הישראלי כהוכחה לכך שאין שום סיבה להתקדם עם הפלשתינים. אפשר להמשיך לא לעשות כלום פה בבית. זהו קוצר ראיה היסטורי נורא. ההסכמים האלה צריכים להיות הצעד הראשון בדרך הארוכה להיפרדות מן הפלשתינים. אנחנו צריכים להיעזר בהסכמים האלה כדי להתניע מחדש את פתרון שתי המדינות, דרך ועידה אזורית. זהו האינטרס הישראלי. זה לא האינטרס שלהם, זה האינטרס שלנו".

בסיום דבריו הזהיר לפיד כי אותה הסתה בידי אותם אנשים חזרה: "מדינת ישראל נמצאת באחד הרגעים הקשים בתולדותיה. זו לא רק המגיפה. זה מה שקורה בתוכנו. ההסתה חזרה. אותה הסתה, בידי אותם אנשים. הפילוג, השסע, השבטיות – הכל כאן. אנחנו חיים בעולם שכל מושג האמת שלו מעורער. האמת והשקר מקבלים מעמד שווה. האלימות לגיטימית. השנאה היא כלי פוליטי. ההנהגה כושלת".

13:50 עריכה

שר הכלכלה ויו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, נשא דברים בישיבת הכנסת המיוחדת לציון 25 שנה להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין. פרץ פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר: "קראת לכולנו להיכנס מתחת לאלונקה. כך עשינו, באנו לשרת את אזרחי ישראל, אך אין לנו כוונה שאלונקה זאת תהפוך לאפיריון מלכותי, של אף אחד, גם לא שלך. כי בימים אלה גם אתה חייב להיות מתחת לאלונקה.

יצחק רבין לא בדק מה יועיל לו בסקרים. לא חשב מה ישפיע על הבייס. ובימים של משבר בטחוני, ובאירועים הקשים ביותר יצחק הלך בעצמו לזירות הפיגועים הקשות. לא נרתע מהמחאות והגידופים נגדו. הוא לא האשים אף נושא משרה או פקיד, ולא ברח מאחריות. הוא היה באמת ראש הממשלה של כולם.

יש לך שותף – בני גנץ, שהוכיח שטובת העם מכריעה אצלו בכל צומת. כבד את ההסכם עליו חתמת. הושט יד גם לאלה שלא הצביעו עבורך. התנער מהקיצוניות, נהל את עניינך האישיים הרחק מהמיקרופונים, נהג בממלכתיות ובכבוד באלו שאתה עצמך מינית".

14:06 עריכה

ארגון המחאה הדגלים השחורים תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לדבריו בישיבת הכנסת לזכר יצחק רבין –

המסית הלאומי ממשיך בדרכו, הוא לא יפסיק עד שיביא עוד פעם לרצח פוליטי במדינת ישראל. כתמיד כל מה שיש לו לומר לאזרחי ואזרחיות המדינה זה אני, אני ואני.

זוהי שעה קשה עבור מדינת ישראל, שעה שרק מחאה אזרחית רחבה תחלץ את המדינה מתוכה. הערב נצא באלפים ברחבי הארץ ובסוף השבוע במאות אלפים. לא ניכנע למסית- לא ניכנע לנתניהו.

14:22 עריכה

בכנסת מבקרים את ראש הממשלה בנימין נתניהו על דבריו בישיבה לזכר יצחק רבין –

14:26 עריכה

המשלחת הישראלית לשיחות בנוגע לסוגיית הגבול הימי בין ישראל ללבנון, סיימה היום את סבב השיחות השני עם המשלחת הלבנונית בבסיס יוניפי"ל בנקורה. בפגישה השתתף המתווך האמריקאי ג'ון דרושר, ובסיומה נקבע כי יתקיים סבב שיחות נוסף במהלך החודש הקרוב.

בראש המשלחת שמינה שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ עומד מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי. בנוסף כוללת המשלחת את ראובן עזר, יועץ מדיני לראש הממשלה, אלון בר, ראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ, תא"ל ד"ר אורן סתר, ראש החטיבה האסטרטגית בצה"ל, עמית הוימן, מנהל מחלקת משפט בינלאומי במשרד החוץ, מור חלוץ, ראש מטה השר, אביב איאש, יועצו המדיני של השר, וד"ר חיים סרברו, מומחה בינלאומי לגבולות, אשר שימש בעבר כמנכ"ל המרכז למיפוי ישראל.

15:05 עריכה

חברי הכנסת והשרים נזכרים ביצחק רבין ובליל הרצח.  

משה בוגי יעלון מתגעגע:

פנינה תמנו שטה: לאחות את הקרעים.

בנט: "באותו הלילה החלה מתקפה אדירה כנגד הציונות הדתית".

בלילה בו רצחו את רביןבמוצ"ש הארור ההוא יצאתי לסרט עם חברה שלי דאז טליה, בבית קולנוע בחיפה. שרתתי אז כמפל"ג הלוחמים…

Posted by ‎נפתלי בנט – Naftali Bennett‎ on Thursday, October 29, 2020

סמוטריץ': "חשוב לסנן את כל מי שמנסה לרכב פוליטית על זכרו".

יועז הנדל: ניצלנו ממלחמת אחים.

ניצלנו.לפני 25 שנה ניצלנו ממלחמת אחים.רצח ראש ממשלה בישראל הוא חורבן הבית, שרק במקרה לא נחרב.זה לא משנה מה הפרשנות…

Posted by ‎יועז הנדל Yoaz Hendel‎ on Thursday, October 29, 2020

אבי ניסנקורן: הייתי שם. מאמין שהמאבק שלנו בהסתה הגוברת נגד רשויות השלטון, נגד מערכות החוק ושומרי הסף, נגד מפגינים, נגד עיתונאים ונגד מי שמעיז להביע את דעתו ואת מחאתו, המאבק הזה הוא המאבק על מורשת רבין.

"אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית. יש לגנות אותה, להוקיע אותה, לבודד אותה"הייתי שם בכיכר לפני 25 שנים, באותו…

Posted by ‎אבי ניסנקורן – Avi Nissenkorn‎ on Thursday, October 29, 2020

יאיר לפיד: 

מירי רגב בתמונה יחד עם רבין:

עומר ינקלביץ' הותקפה ברשת על ציון יום פטירת רחל אימנו והיא מסבירה בסטטוס:

מחר, י"ב חשוון, ימלאו 25 שנה לרצח הנורא, שנותר עד היום פצע מדמם בחברה הישראלית – רצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין בידי בן…

Posted by ‎עומר ינקלביץ' – Omer Yankelevitch‎ on Thursday, October 29, 2020

ניר ברקת: בואו ננהל שיח מכבד יותר.

יומיים לפני הרצח המתועב של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, נולדה בתנו עמית.חזרנו מבית החולים והיינו בהלם מוחלט. קשה לי עד…

Posted by ‎Nir Barkat – ניר ברקת‎ on Thursday, October 29, 2020

אורלי לוי-אבקסיס: 

הייחודיות בחברה הישראלית היא מגוון הדעות הרחב שיש בה.אך עם הייחודיות הזו, יש אתגר שעלינו תמיד להדוף ולהיזהר ממנו -…

Posted by ‎אורלי לוי-אבקסיס‎ on Thursday, October 29, 2020

מרב מיכאלי: "כל זמן שחברות וחברי המחנה הפוליטי שהוביל יצחק רבין ימשיכו לשתף פעולה עם האנשים שהסיתו נגדו ונגד דרכו – לא תהיה לנו תקומה".

שעות הסתובבתי בככר בין הנערות והנערים, הנרות והדמעות. שעות ישבתי מול הטלוויזיה בוכה ולא מצליחה להאמין שזה קרה. בכיתי…

Posted by ‎Merav Michaeli מרב מיכאלי‎ on Thursday, October 29, 2020

15:31 עריכה

עיסאווי פריג': הדוד שהתחבא, החוק שלא עבר בכנסת והצביעו לו רק שישה חברי כנסת יהודים. 

15:34 עריכה

גבי אשכנזי מודה לשר החוץ האיטלקי על סיוע בהשגת חיסונים.

15:39 עריכה

ליברמן על הפיגוע בניס ומפלגת רע"מ ויש גם משחק מילים יבשושי.

15:47 עריכה

קבינט הקורונה אישר את החזרת תלמידי א' עד ד', ארבעה ימים בשבוע בקפסולות בחצאי כיתות, וב-ynet מדווחים כי ההחלטה הציתה זעם בקרב מנהלים שטוענים כי אינם ערוכים לכך וכי הם צריכים עוד כמה ימים כדי להתארגן.

החלטת קבינט הקורונה:

15:56 עריכה

עומר ינקלביץ' על רחל אימנו:

16:11 עריכה

יאיר גולן על נתניהו ובנו: 

16:24 עריכה

25 אלף נרות בכיכר רבין:  

16:38 עריכה

נתניהו וגם גנץ נפגשו עם שר ההגנה האמריקאי:

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר ההגנה האמריקאי מארק אספר (צילום: קובי גדעון לע
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר ההגנה האמריקאי מארק אספר (צילום: קובי גדעון לע"מ)

16:57 עריכה

בצלאל סמוטריץ' משתף את זה שאהרן ברק אמר כי נתניהו שמר על מערכת המשפט – ושינה דעתו לאחר ההסתבכויות שלו. על פניו נראה שסמוטריץ' כועס על העמדה הראשונית יותר משאכפת לו מהמצב לאחר מכן.

17:04 עריכה

הרוצח יגאל עמיר מנסה לתקשר מהכלא, בדיוק ביום השנה לרצח.

17:05 עריכה

ריבלין נפגש עם שר החוץ האיטלקי:

17:31 עריכה

גדעון סער בוויכוח מנומס עם עמדתו של יאיר לפיד: 

17:46 עריכה

בני גנץ על הפיגוע בניס:

18:21 עריכה

ברויטרס מדווחים כי הבית הלבן הודיע לקונגרס בארצות הברית כי בכוונתו לאשר מכירת 50 מטוסי אף-35 של חברת לוקהיד מרטין לאיחוד האמירויות.

נתניהו התייחס לנושא במסיבת העיתונאים שערך לקראת קבינט הקורונה. לדבריו "אנחנו עומדים מול איום משותף ומבינים את זה היטב", וכי "חשוב שמערכת הביטחון קיבלה את ההתחייבות האמריקאית הברורה הזאת לשמירת יתרוננו האיכותי הצבאי באזור ובכלל".

18:24 עריכה

נתניהו בנאום מיוחד לקראת ההקלות ביום ראשון. לדברי נתניהו, הקבינט ידון בפתיחה זהירה של חנויות הרחוב – דבר שעשוי לרמז על כך שהן עדיין לא יפתחו.

דברי ראש הממשלה:

ערב טוב אזרחי ישראל, הגלים הגבוהים של הקורונה ממשיכים לשטוף את העולם. בגל השני של המגפה זה קורה ביתר עוצמה מאשר בגל הראשון. במדינות רבות במערב התחלואה שוברת שיאים, ושוב, הפלא ופלא, מדינת ישראל נתפסת כסיפור הצלחה. אבל אין כאן פלא ואין כאן נס – יש כאן החלטה נחושה שקיבלנו להטיל סגר, ויש כאן הצלחה גדולה בהפחתת שיעור התחלואה. אנחנו לא קיבלנו את זה בקלות, רק לפני כמה שבועות היו מי שדיברו אצלנו בטון מנופח על כך שישראל איבדה את הכיוון, בעוד שבאירופה כמעט "גן עדן" – ובכן, הנתונים מדברים בעד עצמם.

הגל השני מכה באירופה – בצרפת, בבריטניה, באיטליה, בספרד. לצערי, הם מתוודעים מדי יום לעשרות אלפים מקרים חדשים של קורונה עם תוצאות טרגיות. בצ'כיה, ידידה גדולה של ישראל שגודל האוכלוסייה שלה די דומה לשלנו, יש למעלה מ-15,000 חולים חדשים ביום. במדינות הללו ובמדינות רבות נוספות יש חשש מאובדן שליטה על המגפה. הן מטילות סגרים ומגבלות אחרות על הציבור.

עכשיו, אני אומר לכם שוב – סגר איננו דבר קל. סגר זה דבר קשה מאוד וכולנו יודעים זאת. הוא משנה את סדרי החיים, הוא פוגע בתחומים רבים, אבל כשאין ברירה אחרת – חייבים לפעול. אנחנו פעלנו, ואלמלא כך, היינו עכשיו במקום אחר לגמרי עם תחלואה שמתפשטת בטור גיאומטרי ועם מספר מתים גדול לאין שיעור. אנחנו הצלנו חיים רבים. מנהיגות, פירושה לקבל את ההחלטות הנכונות גם אם הן קשות ולא פופולריות. קיבלנו החלטה קשה אבל החלטה נכונה ומוצדקת.

בשיא הגל השני, לפני כחודש וחצי, היינו עם 9,000 נדבקים חדשים מדי יום. היום אנחנו עם כ-700 נדבקים ביום. היינו אז עם 13% הדבקה, היום אנחנו עם כ-2% הדבקה, וזאת אחת מרמות התחלואה הנמוכות במערב, אולי בעולם. אבל בניגוד למה שאתם שומעים כל הזמן בתקשורת, הרבה מומחים בעולם מעריכים את המדיניות שלנו. אני אתן לכם דוגמה אחת – הרופא הראשון באירופה שהתריע מפני הקורונה, פרופ' מאוריציו צ'קוני ממילאנו, אמר השבוע: "ישראל הוכיחה שפעולה אמיצה לבלימת הנגיף יכולה להשיג תוצאות מהירות וחזרה למשק". זה לא אומר שהקורונה מאחורינו. היא ממש לא מאחורינו. מצבנו השתפר, אבל הוא מאוד שברירי ואסור להיכנס לשאננות. הקורונה כאן, עד שנביא את החיסון, הקורונה כאן, ואולי גם תוך כדי קבלת החיסון – הקורונה כאן. ולכן, אנחנו צריכים לפעול בזהירות ולשמור על ההנחיות.

מכאן אני יוצא לדיון לגבי פתיחה זהירה ואחראית של חנויות הרחוב וקבלת המתווה שדנו בו בהרחבה. אנחנו קיבלנו החלטה לגבי פתיחה זהירה של מערכת החינוך. זו פתיחה שאנחנו בודקים בשבועיים האלה וייתכן שנמציא גם מתווה משופר לכך, זה תלוי במשאבים, זה תלוי בלוגיסטיקה, זה תלוי גם בתקציבים, אבל התקציב לא יהיה המכשול כאן.

אני קשוב למצוקה, ואני יודע שלצד התחלואה האדירה שיש באירופה, אנחנו עושים כל מאמץ לפתיחה זהירה של העסקים. ושיהיה ברור לכולם – אם התחלואה תעלה בעיר כזו או אחרת, אני לא אהסס להמליץ לקבינט לסגור את העיר הזו, לכתר אותה. וזה לא חשוב איפה היא נמצאת, באיזה מגזר. חילוני, חרדי, יהודי, ערבי – אנחנו מוכרחים לדעת לכתר את המחלה, תרתי משמע. ויש גם אפשרות שאנחנו נשים מגבלות על עיר כתומה כדי למנוע ממנה להגיע לעיר אדומה.

לצד ההחלטות הללו, אני ממשיך במאמצים להשגת חיסונים. בסופו של דבר – זה המפתח ליציאה מהמחלה הזו, כי רק חיסון יכול להוציא אותנו לשגרת קורונה אחרת, אם בכלל, ולכן אני עובד על כך ללא הפסקה. אנחנו פועלים בשלושה צירים – ציר ראשון, זה ייצור עצמי עם המכון הביולוגי שלנו ויש התקדמות, יש סימנים טובים, אבל אנחנו גם בודקים אפשרויות אחרות. ציר שני זה מגעים של משרד הבריאות שלנו עם החברות המובילות בעולם כדי לארגן אספקה לישראל. והציר השלישי זה מגעים שלי עם ראשי מדינות על מנת להבטיח תוספת אספקה של חיסונים. אני שוחחתי עם מייק פנס, הוא מוביל את זה בארה"ב, עם הקנצלרית מרקל בגרמניה, עם הנשיא פוטין מרוסיה, עם נרנדרה מודי בהודו, ושלשום שוחחתי גם עם ראש ממשלת איטליה קונטה, שהבטיח לי שהוא יקדם גם כן אספקה של תרופות מהייצור האיטלקי לישראל. עכשיו אני בא מפגישה עם שר החוץ האיטלקי דה-מאיו שהביא את המסר הזה בנוסף למה שאמר ראש הממשלה קונטה. אני מקווה שבאמצעים הללו יהיו לנו די חיסונים לאזרחי ישראל, לכל אזרחי ישראל ובזמן.

אני רוצה לומר גם שאנחנו נמשיך לעזור מבחינה כלכלית. ביום שני, שר האוצר יביא לכנסת לאישור את המענק הנוסף ל-400 אלף מובטלים. אני מאוד מקווה שבכנסת יאשרו זאת. אבל כל היכולת שלנו לצאת מהמחלה במתווה מוסכם תלויה בסופו של דבר בשיתוף פעולה שלכם, אזרחי ישראל, בעטיית מסכות. היום דיבר בקבינט בבוקר פרופ' אדרקה שאמר לנו דבר נורא פשוט: אם 80% מהציבור עוטים מסכות, אין קורונה. אם ביישוב מסוים 80% ומעלה עוטים מסכות, אבל באמת עוטים מסכות, כלומר מעל לאף ועל הפה, אין קורונה. המחלה לגמרי מדוכאת. אבל אם פחות עוטים מסכות, אז זה עולה. יש קשר בין המגבלות שאנחנו מטילים להתפשטות המחלה. אם המחלה עולה – אנחנו מטילים יותר מגבלות. אם המחלה יורדת, אנחנו מסירים את המגבלות. אבל יש דבר אחד שאסור להסיר וזה את המסכות. הגענו לנקודה שבה נוכל לקיים שגרת חיים בצל הקורונה עד לקבלת החיסונים, אבל כל זה מותנה בכך שנמשיך לשמור על ההנחיות ובעיקר להמשיך לפעול בכוחות משותפים ובערבות הדדית. זוהי הדרך היחידה, אין בלתה לניצחון על הקורונה, ויחד בעזרת השם, נכניע את הנגיף.

18:56 עריכה

גבי אשכנזי כועס על נתניהו שמאחר:

19:33 עריכה

נפתלי בנט: הולכים לסגר שלישי. צוות ביבי מגיב בסרטון.

הצוות מגיב עם הסרטון גם ליאיר לפיד:

19:36 עריכה

בוגי על עסקת החמקנים:

19:54 עריכה

גנץ: ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל.

20:00 עריכה

צבי האוזר על הפיגוע בצרפת:

20:21 עריכה

ישראל כ"ץ: בקשתי מראש הממשלה לתמוך בעמדתי.

20:24 עריכה

25 אלף נרות בכיכר רבין:

20:27 עריכה

קארין אלהרר משתפת קטע מחדשות 12 בו דני אלחרר, בעל עסק מת"א, פורץ בבכי.

20:47 עריכה

בערוץ 13 מדווחים כי חוות דעת חדשה של שב"כ קובעת כי גם אחרי 25 שנים, רוצחו של ראש הממשלה לשעבר, יגאל עמיר עדיין מהווה סכנה לביטחון המדינה. "בימים אלה התגייסו בני נוער המזוהים עם הימין והפכו לקהילה מחוץ לכלא התומכת בעמיר ובמעשיו ומוכנה לפעול למענו. כל זאת מצביע על סיכון הנשקף מקשריו של הרוצח עם גורמים מחוץ לכלא", נכתב.

21:08 עריכה

שאלה טובה של כתב הארץ:

21:32 עריכה

קארין אלהרר עוקצנית:

21:43 עריכה

מהנעשה בקבינט הקורונה:

***

דרעי: זה נכון שמשרד האוצר מתפשר אין מה לעשות. אבל אני חושב שאפשר אולי שחנויות ימכרו בחוץ
רגב: אריה, מה זה שימכרו בחוץ?
כ"ץ: צדיק באמונתו יחיה, אתה באמונתך ואני באמונתי. אל תכניס לי דעות ואמירות אליי, אני אומר את עמדותיי ואל תציג לי את העמדות. מה זה למכור בחוץ?

***

כ"ץ: צריך לסייע לעיר כמו באר שבע שתושבי שדרות באים אליה כדי לראות סרטים.

עמיר פרץ: יש בשדרות סינמטק.

מירי רגב: כ"ץ לא ידע כי לא היה שם.

כ"ץ: הייתי עשרות פעמים בשדרות. עשיתי דברים לפריפריה לפני שבכלל חלמת להיות שרת התחבורה.

***

21:45 עריכה

מה יהיה בהקלטות הבאות של אפי נוה? 

21:49 עריכה

משרד הבריאות: ביום ראשון הבא (8.11) יהפכו איטליה, גרמניה, לטביה, ליטא, סרביה לאדומות והבאים ממדינות אלו, כמו משאר המדינות האדומות, יחויבו ב-14 יום בידוד.

וייטנאם הופכת ירוקה והיא מצטרפת לאיסלנד, אסטוניה, איי סיישל, דנמרק, הונג קונג, יוון, ניו זילנד, פינלנד, קנדה, קפריסין, רואנדה, אוסטרליה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, טיוואן, נורווגיה, סינגפור, קובה ותאילנד.

21:56 עריכה

ישראל כ"ץ וכחול-לבן מתווכחים בטוויטר על התקציב ופתיחת החנויות. 

הציוץ הראשון של כ"ץ: שוחחתי עם ראש הממשלה ובקשתי ממנו לתמוך בעמדתי לפתיחת חנויות הרחוב.

כחול-לבן שיתפו וכתבו: כ"ץ העבר תקציב ל-2021.

ישראל כ"ץ משתף וכותב: כחול לבן אמרו שיתמכו בעסקים הקטנים ולא עשו זאת.

כחול-לבן: תעביר תקציב במקום לצייץ.

22:19 עריכה

נתניהו נזף בכ"ץ:

גרסה מעט שונה לדברים:

22:57 עריכה

על פי דיווח בחדשות 12 גמזו אמר בקבינט הקורונה כי "יהיו שבע ערים שבהן ככל הנראה נצטרך לעשות סגר".

סגירה