יאיר לפיד: אניח מחר הצעת חוק נגד מימון ביתו הפרטי של רה״מ

מוקדם יותר דווח כי נתניהו מתעקש שכל הוצאות ביתו הפרטי נועדו למילוי תפקידו ואין לחייבו במס ● ניסנקורן: "נתניהו לא מבין את גודל האירוע של הקורונה והמשבר הכלכלי" ● כ״ץ: כחול-לבן מעכבים את התקציב כי הם רוצים לקשור אותו לרוטציה ● סמוטריץ׳: חלק גדול מהדרוזים מתנהל כמדינה בתוך מדינה ● ח״כ גולן: אם רבין היה חי הוא היה מפגין גם ● נתניהו ספד לשון קונרי

.יאיר לפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
.יאיר לפיד
17:13 עריכה

רוני גמזו, הגיע יחד עם מחליפו פרופסור נחמן אש ו-איימן סייף לביקור בכפר פוריידיס. אליהם התלוו ראש מטה הקורונה בחברה הערבית ונציגים נוספים ממערכת הבריאות. במהלך הביקור השיקו גמזו, אש וסייף את מבצע "מגן הבית" פוריידיס וקראו לציבור הערבי ללכת להיבדק.

בנוסף, גמזו התייחס להלוויה הגדולה במג'דל שמס ואמר: "כל מי שהשתתף בהלוויה צריך ללכת להיבדק".

17:31 עריכה

המחאה נגד נתניהו: על פי הדיווחים יערכו גם הערב הפגנות בירושלים, בקיסריה ובתל אביב. בירושלים יציינו המפגינים בהמשך הערב את יום הזיכרון לרצח רבין ויקיימו צעדת מחאה מכיכר ציון לכיכר פריז ליד מעון ראש הממשלה.

על פי דיווח בחדשות 12, עשרות מוחים עם מיצגים של צוללות ניסו לרדת לכביש מספר 1 – ושניים מהם עוכבו על ידי המשטרה.

בכיכר ציון השחיתו כמה פעילי ימין שלטים:

17:37 עריכה

שר הרווחה איציק שמולי הגיע לראיון בתכנית "סדר עולמי". בין השאר הוא אמר כי הוא שמח על פתיחת הגיל הרך ונוכח נתוני ההדבקה הנמוכים. לגבי פולמוס הצהרונים אמר כי ההחלטה לשלב שלוש כיתות לצהרון היא סבירה במסגרת ניהול הסיכונים בהיתכנות הכלכלית האפשרית. שמולי גם אמר כי כרגע ברור שכל אירופה עומדת להישטף באדום, אך מצד שני הודה שסגר זו ברירת מחדל שהדרדנו אליה, וכי היה צריך לקיים את מודל הרמזור כשעוד היה אפשר.

לגבי הדיונים בקבינט אמר שמולי כי הם מקצועיים למרות שיש נסיונות ללחצים. "לקורונה יש מחיר זו לא גחמה", הוא מסכם. "ויש פערים שמדינת ישראל גוררת – מערכת הבריאות והרווחה הורעבו שנים. בגל הראשון הייתה התמוטטות בבתי האבות ותחתיי זה לא קורה". לדברי שמולי, ברור שהדברים לא מושלמים "אבל בואו נמתין עם ועדות החקירה לאחרי המשבר".

17:39 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ספד לשון קונרי:

17:45 עריכה

סגן שר הבריאות על ההלוויה בפורדיס:

17:52 עריכה

גבי אשכנזי: הממשל הדומיניקני החליט להעביר את השגרירות שלו לירושלים.

מוקדם יותר פורסם כי הם שוקלים לעשות זאת.

18:20 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון על ההחלטה שלא לפתוח את חנויות הרחוב מחר: "כנראה שלבעלי החנויות אין לובי".

יעלון, אמר את הדברים בתכנית "מעבירים לראשון" בכאן רשת ב'. עוד מדבריו:

18:30 עריכה

יאיר גולן בהפגנה: 

18:39 עריכה

בצלאל סמוטריץ': חלק גדול מהדרוזים מתנהלים מזמן כמו מדינה בתוך מדינה.

18:51 עריכה

בצלאל סמוטריץ' רומז שמנדלבליט היה מכנה את עצמו מניאק:

19:04 עריכה

שר התקשורת יועז הנדל: "יש רק שתי אפשרויות, או שהממשלה הזאת תתפקד או שיהיו בחירות. לא תהיה ממשלה חליפית".

השר, שהתארח באולפן חדשות 12, שלל שוב חבירה למשותפת להצבעה אחת של אי האמון, והסביר כי ממשלת מיעוט לא יכולה לשרוד וחייבת רוב, והוא אינו מאמין שהחרדים יצטרפו מאוחר יותר.

19:06 עריכה

משה בוגי יעלון בהפגנות באזור מודיעין:

19:24 עריכה

בליכוד כועסים על הפאנל של פגוש את העיתונות ומכניסים קטנה לאופירה וברקו.

20:01 עריכה

אבי ניסנקורן: "נתניהו שם את האינטרסים האישיים שלו לפני של המדינה. אין לי הסבר למה אין תקציב ואין מינויים וחקיקה, אם לי אין לי הסבר – לאף אחד אין הסבר".

שר המשפטים התארח בתכנית פגוש את העיתונות והודה כי כרגע זה נראה שלא יהיה תקציב עד סוף השנה וכנראה הולכים לבחירות, אך סרב לדבר על לוחות זמנים או אופציות פעולה קונקרטיות.

"אני בא ברמת העקרונות", הוא הסביר, "האזרחים לפני הכל. אני רוצה מהות. לא עובדים על תקציב, ועדת שרים לחקיקה – אין. אין ישיבות ממשלה. ראש הממשלה לצערי לא מפנים את גודל האירוע – המסלול הזה לא בגלל כחול-לבן אלא בגלל נתניהו".

20:04 עריכה

התקנות ממחר בבוקר:

  • ניתן יהיה לקיים אימון ותחרויות לספורטאים תחרותיים, ילדים ונוער, ובענף השחייה והספורט המוטורי – גם בגירים
  • ניתן יהיה לקיים שיעורי נהיגה בכפוף להוראות של נסיעה ברכב פרטי – עד נהג ושני נוסעים ברכב.
  • ניתן יהיה להפעיל מסגרת רווחה ושירותים נוספים המנויים בסעיף 11(ב) לחוק, שלא רק בעבור טיפול סוציאלי חיוני. תיקון זה יאפשר בין היתר הפעלת שירותים במסגרת "מרכזי יום ומועדונים לאזרחים ותיקים" או שירותים להפגת בדידות המיועדים לאזרחים ותיקים, לרבות אלה שאינם במסגרת שירותי הרווחה של הרשות המקומית וכן ספריות לעיוורים.
  • מותרת הפעלת מקום עבור אימון או תחרות של ספורטאי מקצועי וכן של ספורטאי תחרותי.
  • בנוסף להפעלתם של שמורות טבע וגנים לאומיים תתאפשר גם הפעלתם של שטחים פתוחים של אתרי מורשת ואתרי עתיקות.
  • צימרים: תתאפשר הפעלת מתחם אירוח, עם עד 4 יחידות אירוח נפרדות לגמרי, כאשר כל יחידה תשמש בעבור אנשים הגרים יחד, בלבד. הפעלת מתחם אירוח בניגוד לתנאים מהווה עבירה שהקנס בגינה – 5,000 ש"ח.
  • תתאפשר הפעלתם של מקומות למתן טיפולים לא רפואיים בגוף האדם, כגון מספרות וטיפולי יופי וקוסמטיקה, וכן טיפולי רפואה משלימה. בכפוף לתנאים הקבועים בתקנות, כולל חובת תיאום ביקור מראש. יובהר כי טיפולים אלה כוללים גם טיפולים כגון רכיבה טיפולית, טיפולי נפשי או רגשי וכד' וכן בריכות טיפוליות.
  • תתאפשר הפעלת מתחמי דרייב-אין לצורך צפייה בסרט.
  • תפילה – תתאפשר עד 10 אנשים במבנה ו – 20 אנשים בשטח פתוח, יודגש: תפילות בלבד. תפילה בבית תפילה עם מספר אנשים גבוה מהמותר מהווה עבירה פלילית (שהקנס בגינה -500 ש"ח לכל אחד מהנוכחים).
  • אירועים מסוג חתונה, מסיבה, טיול מאורגן או טקס – יתאפשר קיומם עם עד 10 אנשים במבנה או 20 בחוץ (ולכל היותר עד 20 אנשים).
  • חל איסור על ארגון או השתתפות באירוע מסוג: אירוע ספורט, כנס, פסטיבל ומופע בידור ואומנות.
  • חל איסור על מפעיל מקום ציבורי ועסקי או מחזיק במקום פרטי לקיים אירוע אסור, וחל איסור על נותן שירותים (כגון: שירותי צילום, הסעדה, מוסיקה, תאורה ותשתיות) לתת שירות עבור אירוע אסור או אירוע שמספר המשתתפים בו עולה על המותר – העובר על הוראה זו צפוי לקנס של 5,000 שח.
  • תחול חובת שמירת מידע על ידי מחזיק של מקום ציבורי או עסקי שהכניסה אליו נעשית בתיאום או בהזמנה מראש לצורך מסירתה במקרה הצורך לשם ביצוע חקירה אפידמיולוגית (כגון מקום למתן טיפולים לא רפואיים בגוף האדם, מקום למתן טיפול רפואה משלימה ועוד).
  • תוקף התקנות עד ליום 14.1.20.
20:09 עריכה

האם המערכת הפוליטית הישראלית תהיה בקיפאון עד אחרי הבחירות בארה"ב?

ומעניין גם ממתי זה ככה.

20:41 עריכה

פנינה תמנו-שטה על שלמה שרף:

20:42 עריכה

יועז הנדל בעקיצה קטנה לישראל כ"ץ:

20:47 עריכה

ישראל כ"ץ בחדשות 12: "כחול-לבן מעכבים את התקציב כי הם רוצים לקשור אותו לנושא הרוטציה. אין קשר בין הדברים".

כ"ץ דיבר על הפרסומים לפיהם נתניהו נזף בו ביום חמישי ואמר – "ראש הממשלה התקשר אליי היום ואמר שהוא לא התכוון אליי בנזיפה בקבינט הקורונה". 

20:55 עריכה

תמר זנדברג עם ציוץ שהולך לעצבן את מנסחי הסכם הרוטציה:

20:59 עריכה

שלמה קרעי מגיב לדברי ניסנקורן:

21:01 עריכה

בחדשות 13 מדווחים: נתניהו מתעקש כי הוצאות הבית בקיסריה הן למילוי תפקידו ואין לחייבו במס.

21:29 עריכה

הארץ מדווח: אלפים מפגינים בבלפור ובת"א. ברמת גן מפגין רוסס בגז מדמיע, באילת נעצר חשוד בהשלכת ביצה על מפגינים, מפגין בהוד השרון הוכה על ידי אלמונים שנמלטו מהמקום. המשטרה עצרה שלושה מפגינים שנשאו מיצבי צוללות בכביש 1 בחשד לקשירת קשר לביצוע עוון.

21:39 עריכה

איילת שקד ממליצה על הספר של רפי איתן המנוח "איש הסוד". בטור באתר ערוץ 7 היא מספרת על דברים שעניינו אותה בספר, כמו תפיסת אייכמן, עמדתו של איתן לגבי אוסלו ("כמה עיוור יכול היה להיות אז מחנה השלום? זו שאלה שעד היום אין לי תשובה עליה") והפעולות שנעשו לפני קום המדינה לגבי הטמפלרים. לדבריה "ביישוב לא רצו שנאצים יגורו פה, אז חיסלו את מנהיגם וכשראו שזה לא עוזר, רפי איתן נשלח לחסל שניים מהם, כדי שיבינו שהם לא רצויים. אלה ימים בהם טוב היה טוב ורע היה רע, ולא היה מי שניסה לבלבל את הציבור בהזיות פוסט מודרניות: חיסול נאצים היה מצווה. בלי בג"ץ ובלי בצלם".

22:01 עריכה

יועז הנדל עם סיפור אישי: היה לו מנוי לשתי חברות אינטרנט כי הוא עבר חברה ולא התנתק מהחברה הקודמת. לאחר שפעל כדי לעצור תופעות כאלו גילה שהסכום שנכנס לבזק ממנויים כאלה מגיע למאות מיליונים.

22:19 עריכה

יאיר לפיד: אניח הצעת חוק לפיה המדינה לא תממן בתים פרטיים של ראש הממשלה. 

22:42 עריכה

כחול-לבן מגיבים לכתב ישראל היום:

22:46 עריכה

ח"כ קארין אלהרר על הדיווח על הוצאות ביתו של נתניהו:

22:51 עריכה

בחדשות 12 מדווחים על עימות אלים במיוחד בין מפגינים לעובר אורח.

בסרטון שהגיע אליהם נראה רכב עוצר סמוך למקום ההפגנה, אדם יוצא מהרכב וניגש לעבר המוחים – ומכאן האירוע מסלים והופך לחילופי מהלומות בין הצדדים. מהמשטרה נמסר כי "2 מהמעורבים אותרו על ידי משטרת ישראל ועוכבו לחקירה בתחנת המשטרה, מעורב נוסף פנה עצמאית במצב קל לקבלת טיפול רפואי".

סגירה