הכנסת אישרה את החוק שיאפשר פתיחה של בתי מלון באילת ובים המלח

סנגורי נתניהו ביקשו לתקן את כתב האישום נגדו, כך שתהיה הבחנה בין מעשיו למעשי משפחתו; ייתכן ששלב ההוכחות במשפטו יידחה ● מובטלים למעלה ממאה יום יקבלו מענק של 2,000 שקל ● בכיר בימינה לזמן ישראל: האסטרטגיה של נתניהו בבחירות הקרובות תהיה לעשות הכול להקטין את בנט, גם במחיר הקטנת הגוש ● נתניהו שוחח עם מנכ"ל פייזר על רכישת חיסונים מהחברה

  • שרת התיירות אורית פרקש הכהן בדיון בכנסת על חוק איי התיירות, 11 בנובמבר 2020 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
    דני שם טוב, דוברות הכנסת
  • לוח ההצבעות בכנסת בעת ההצבעה על על חוק איי התיירות, 11 בנובמבר 2020 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
    דני שם טוב, דוברות הכנסת
  • שר הבריאות יולי אדלשטיין בדיון בכנסת על חוק איי התיירות, 11 בנובמבר 2020 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
    דני שם טוב, דוברות הכנסת
  • מיצג מחאה בתל אביב נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בטענה שאפשר לאיחוד האמירויות להתחמש בנשק מתקדם, 11 בנובמבר 2020 (צילום: Oded Balilty, AP)
    Oded Balilty, AP
07:07 עריכה

ממשיכים לעצור מפגינים ליד ביתו של גנץ:

07:11 עריכה

דיווח בכאן רשת ב': המשא ומתן מטעם ישראל מול פייזר התנהל בעצלתיים למרות שלוח הזמנים היה ידוע. אתמול פייזר הודיעו כי הם עוברים הלאה, ואתמול בשעת לילה מאוחרת סוכם שנתניהו ידבר היום עם מנכ"ל פייזר העולמית כדי להבהיר שישראל רצינית.

אתמול דווח שאין בארץ יכולת שינוע של חיסונים – וגורמים שמעורים בנושא אמרו שאחריות בנושא הוטלה על צוות רק בימים האחרונים והטיפול בחיסון מורכב ודורש טמפרטורה של מינוס 70 מעלות ואין תשתית מתאימה.

07:23 עריכה

איילת שקד הגיבה לדבריו של יאיר לפיד בכאן רשת ב': "ברור שנצביע בעד ההצעה לפיזור הכנסת היום".

על מי ימליצו בבחירות? שקד אמרה שוב כי ימינה היא "המפלגה השנייה בגדולה ואנחנו אלטרנטיבה שלטונית. בנט בעיני צריך להיחות ראש הממשלה. מה הכיוון שלנו? מדינת ישראל במשבר ויש לנו 3 מטרות: לטפל בקורונה, לטפל בכלכלה, ולאחד את העם".

07:25 עריכה

יאיר לפיד חושב שישראל בבעיה עם הובלת נתניהו לאחר השינוי בארה"ב. לדבריו ברשת ב', "הייתה פה התערבות בוטה של נתניהו בפוליטיקה האמריקאית. רמת טראמפ? האמריקאים לא שוכחים דברים כאלה. אני הקשרים שלי עם הדמוקרטים הרבה יותר טובים – זה לא למיקרופון. הם אומרים שהוא צריך ללכת".

לפיד בעצם מגיב לנאומו של נתניהו אתמול. "ראש האופוזיציה, שאיננו נמצא כאן, אומר בפומפוזיות, בפסקנות מלאת חשיבות עצמית, שאני, זה ציטוט, הזנחתי את הקשרים עם המפלגה הדמוקרטית" אמר ראש הממשלה מעל בימת הכנסת והוסיף: "38 שנים אני משקיע מאמצים בלתי פוסקים בחיזוק היחסים שלנו עם ארה"ב, על כל הספקטרום הפוליטי שלה. עם הנשיאים, עם הקונגרס והסנאט, עם דעת הקהל, לרבות מאות רבות של ראיונות בטלוויזיה, ברדיו, בכלי התקשורת מימין ומשמאל. הוא יסביר לי איך לשמר את הקשר עם שתי המפלגות? זה אבסורד. קודם כל אני מקיים קשר חם וארוך-שנים עם ג'ו ביידן, שאותו פגשתי לראשונה כסנאטור צעיר כשכיהנתי כציר ישראל בוושינגטון ב-1982. מאז נפגשנו ושוחחנו הרבה מאוד פעמים".

לפיד התייחס בראיון גם לפוליטיקה המקומית ובפרט – הצעת אי האמון שתגיש יש עתיד-תל"ם. לפיד אמר "אנחנו מציעים הצעה לפיזור כי הממשלה לא מתפקדת מול משבר חמור. מלבד הקורונה הם יצרו ריסוק גמור של המשק. סוגרים ופותחים את המשק – הממשלה צריכה ללכת הביתה. האופוזיציה תתמוך היום בפיזור הכנסת. מי שאני מצפה שיתמכו זה כחול לבן ודבר איתם עד הרגע האחרון – הרי הם הציבו אוליטימטום. אני לא מבין את ההתנהלות שלהם".

לפיד הוסיף כי שמע את הדברים שאמר גנץ אתמול אולם "שמע אותם גם לפני כן", לדבריו "הם כבר יודעים שזו הייתה טעות. הם יודעים שהכלכלה מתרסקת הם יודעים שיש רק נזקים – למה אתם לא עושים שום דבר בעניין? בואו נקים ממשלה של 18 שרים שתפסיק עם הסגרים".

כחול-לבן נמצאת כעת בצומת דרכים: על פי פרסומו של שלום ירושלמי, ישנו אולטימטום של חלק מהסיעה לפרק את המפלגה אם גנץ ימשיך להאמין לנתניהו. במקרה כזה הבכירים הללו ייקחו שליש מחברי הכנסת של המפלגה (חמישה במספר) ויקימו סיעה נפרדת, אופוזיציונית.

07:38 עריכה

ליברמן תוקף את נתניהו בסגנון נתניהו:

דבריו מגיעים על רקע משבר ברשימה המשותפת:

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי ליברמן: אף אחד לא מתייחס ברצינות לקשקושים של ליברמן שמדי שבוע מצביע עם הרשימה המשותפת והשמאל כדי להמליך את יאיר לפיד לראש ממשלה".

08:16 עריכה

השר אמיר אוחנה הגיב בגלי צה"ל לדברי ליברמן על שיתוף פעולה עם מנסור עבאס: "ליברמן חזק רק בדיבורים – 48 שעות להזכירך. הגעתי לישיבה המיוחדת לנושא האלימות בחברה הערבית כי זה יעד מיוחד של כל החברה הישראלית. יש ביננו מחלוקות, אבל מנסור עבאס נפגש איתי כמה פעמים ובכל הנוגע לאלימות אנחנו מסכימים. סביב נושאים עם קונצנזוס בהחלט יש מקום לשיתופי פעולה. מה אנחנו אומרים כל הזמן? אנחנו מוחים שיותר מעניין אותם עזה. הם הצביעו נגד ההסכם עם בחריין. אבל אם יש נושא שעליו אנחנו מסכימים אז לא לשתף פעולה? דבר חיובי שצריך לברך עליו ומי שזה חורה לו שידבר כמו שידבר עם ליברמן. לא מדברים על הקמת ממשלה. מדברים על שיתופי פעולה. יש תהום פעורה בנושאים ביטחוניים עליו אי אפשר לגשר, וזה אגב מה שניסו לעשות כחול לבן".

08:45 עריכה

מהנעשה בליכוד העולמי:

מיקי זוהר התראיין על הנושא בכאן רשת ב':

08:50 עריכה

איציק שמולי: לא נתמוך באי אמון השבוע, אולי בשבוע הבא.

09:09 עריכה

אלי אבידר מזלזל בקשר בין נתניהו וטראמפ וטוען שהכל בזכות מרים אדלסון.

09:22 עריכה

האם ייעצר שילוב נשים בשריון ובהנדסה קרבית?

09:43 עריכה

אהוד ברק התראיין למה בוער:

09:44 עריכה

סגן שר הבריאות: יכול להיות שהיינו צריכים לקבל החלטה יותר מוקדם לגבי החיסונים של פייזר.

קיש כועס על הכותרת של רשת ב':

10:22 עריכה

איקיאה נגד הממשלה: אחרי שאתמול הכריזה שתפתח באופן חלקי את הסניפים, במהלך הלילה הודיעה כי תדחה את הפתיחה ב-24 שעות בגלל התנגדות משרד הבריאות.

מנכ"ל איקאה שוקי קובלנץ אמר הבוקר לאולפן ynet: "החוק בעניין הזה הוא לגמרי מה שאנחנו אומרים. יש חנויות רחוב שביום ראשון נפתחו, לפני זה יש תקנה שאומרת שאפשר לפתוח חנויות שהם בתחום מזון, פארמה ותרופות וחנויות שעיקר עיסוקם הם מוצרים חיונייים ותחזוקת הבית, אין רשימה בחוק שקובעת מה מוצר חיוני לתחזוקת הבית. אנחנו לא נילחם באף אחד, רוצים הבנה".

10:33 עריכה

משרד החינוך פרסם את המתווה המסתמן ללימודים בכפוף לאישור קבינט הקורונה:

כיתות א'-ד' ילמדו במשך חמישה ימים בשבוע, הקפסולות בא' ב' יבוטלו.

הלימודים בכיתות ה'-ו' יתקיימו לפחות שלוש פעמים בשבוע.

ב-י"א י"ב ילמדו לפחות יומיים בשבוע.

11:24 עריכה

ועדת העבודה והרווחה: אושר מענק של 2,000 ₪ למובטלים מעל 100 ימים. הוועדה בראשות ח"כ חיים כץ אישרה הסכם שנחתם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי שיעניק מענק של 2,000 ₪ למי שנמצא באבטלה ממושכת בעקבות משבר הקורונה. המענק יינתן באופן חד פעמי למי ששולמו לו דמי אבטלה בעד תקופה של 100 ימי אבטלה בין ה-1 במרץ ל-17 באוקטובר 2020, בין אם רצופים ובין אם לאו ובתנאי ששכרו הממוצע היה נמוך מהשכר הממוצע במשק. כמו כן יינתן המענק למי שזכאי למענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה. בני זוג הזכאים שניהם למענק יקבלו תוספת של 500 ₪ כל אחד- כלומר מענק של 5,000 ₪ למשק הבית.

ישראל כ"ץ:

11:31 עריכה

עמיר פרץ על הצעת החוק שלו ושל מירב כהן נגד עושק קשישים.

11:50 עריכה

במפלגת ימינה הזהירו היום כי המפלגה ערוכה לכל מתקפה שתבוא לעברם מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד, וכי לא יהססו להגיב בהתאם.

"אנחנו מבינים שבבחירות הקרובות נתניהו יסיר את הכפפות", אמר הבוקר בכיר בימינה לשלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של זמן ישראל.

"כפי שנתניהו תקף את אביו ז"ל של נפתלי בנט, ואת אשתו גילת על חילוניותה, אנחנו רואים בכל זה קדימון למה שנתניהו יפעיל כדי להשחיר אישית את בנט, ובימינה נערכים לכך. הקו שלנו יהיה לא להתנצל אלא לחשוף כל שקר ושקר.

"האסטרטגיה של נתניהו תהיה לעשות הכל להקטין את בנט, גם על חשבון הקטנת הגוש", המשיך הבכיר. "כך למשל, בליכוד מכינים חומרים קשים על בצלאל סמוטריץ' ולהט"בים כדי 'לקלף' מימינה מנדטים ולהביאם לאזור ה-12-15, גם אם חלק מהמנדטים יעברו לכחול-לבן.

"ההיגיון של נתניהו פשוט: הוא יודע שאם ימינה תהיה קטנה, היא תלך עם נתניהו ולא תכתיר את יאיר לפיד. אך אם ימינה גדולה, היא תמליץ על בנט לראשות הממשלה בכל מחיר. ולכן, באופן פרדוקסלי, היעד האסטרטגי העליון של נתניהו היא פגיעה בבנט".

12:18 עריכה

יוראי להב הרצנו על המפגינים שנעצרו בראש העין.

12:38 עריכה

יש עתיד משכה את הצעתה לפיזור הכנסת.

12:40 עריכה

איילת שקד: הראשונה לנצל את קיצור הבידוד.

12:52 עריכה

ב-ynet מדווחים כי פרקליטות המדינה דרשה לדחות על הסף את בקשתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לקבל לידיו חומרים מתיק 4000 במסגרת תביעת הדיבה שהגיש נגדו ניר חפץ. הפרקליטות טוענת כי מטרת הבקשה היא לשבש ולעכב את הדיון בתביעת הדיבה.

12:59 עריכה

ישראל כ"ץ דורש ממנדלבליט לזמן את היועץ המשפטי של משרד האוצר אסי מסינג לבירור בחשד להדלפות נגדו מקבינט הקורונה.

על פי המידע שפורסם ב-N12, שר האוצר מצויד בצילום של התכתבות בין מסינג לבין גורם בכיר במשרד, ובה תדרוכים מפורשים נגד השר מהקבינט, כולל ציטוטים ספציפיים ותמלולים מדויקים של דברי כ"ץ. הדברים הללו, שהודלפו לטענת השר על ידי מסינג, מצאו את דרכם לידי טורים וידיעות של פרשן כלכלי בכיר.

13:15 עריכה

ח"כ מתן כהנא נמצא חיובי לקורונה.

בצלאל סמוטריץ' נכנס לבידוד:

13:44 עריכה

בצלאל סמוטריץ' יוצא נגד ביטול חוק קמיניץ: סעיף בחוק הבנייה שמקל אכיפה נגד בנייה בלתי חוקית.

בציוץ נוסף כתב: מקורותיי אומרים לי שיש דיל סמוי בין נתניהו לח"כ מנצור עבאס לפיו הליכוד יברחו מהמליאה כדי לאפשר לאופוזיציה להעביר את החוק האנטי-ציוני הזה (ביטול חוק קמיניץ לכל הישובים הערבים בארץ). אם חלילה הם יעשו את זה זה יהיה חטא בל יכופר. מכירת הציונות בעד נזיד עדשים פוליטי.

מיקי זוהר הגיב: פייק ניוז.

14:08 עריכה

נתניהו ספד לראש ממשלת בחריין:

גם אשכנזי וגנץ:

14:28 עריכה

הודעה מטעם היועץ המשפטי לממשלה:

"במענה לפניות כתבים הרינו להבהיר, כי במסגרת שיחה שיזם לפני כשבוע היועץ המשפטי לממשלה בעניינים מקצועיים שונים עם שר האוצר, העלה השר גם טענה בדבר תדרוך פסול שקיים כביכול היועץ המשפטי של משרד האוצר עם עיתונאי, וציין כי בידיו צילום מסך המבסס את טענתו. יודגש, כי טענת השר לא נגעה להעברת מידע מדיוני קבינט הקורונה.

לאחר שדבר קיומה של הטענה נודע ליועץ המשפטי של משרד האוצר, הוא פנה ביום ראשון האחרון אל היועץ המשפטי לממשלה וביקש להבהיר את הדברים. בין היתר טען, כי לא היו דברים מעולם, כי לא פנה כלל אל אותו עיתונאי וכי לא תדרך נגד השר הממונה. בסוף אותה שיחה ולאור ההבהרות הנ"ל סיכמו היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי למשרד האוצר כי האחרון יקיים שיחה עם השר לשם ליבון העניין, ובכך ימוצה הטיפול בעניין. הדבר לא בוצע עד עתה עקב שהייתו של שר האוצר בבידוד".

14:33 עריכה

"אל תבואו לכפרים שלנו, אל תבטיחו הבטחות סתם". ח"כ כמאל ר'דיר מריח זועמת במליאה:

14:37 עריכה

בצלאל סמוטריץ' נכנס לבידוד ומשם הוא יורד על נתניהו וגנץ. על ראש הממשלה שיצא לפני ההצבעה על הקפאת חוק קמיניץ:

על בני גנץ שתכנן לתת לליכוד להתמודד עם ועדת החקירה שהתכוון להציע:

14:54 עריכה

לאחר שלא נקבע מועד לכינוס ועדת השרים להתמודדות עם משבר הקורונה, קורא ראש הממשלה החליפי בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את קבינט הקורונה "עוד השבוע".

נתניהו, עלינו לכנס את קבינט הקורונה עוד השבוע ולתת הנחיות ברורות לציבור.בשבוע שעבר החלטנו להאיץ את סגירת הערים האדומות…

Posted by ‎בני גנץ – Benny Gantz‎ on Wednesday, November 11, 2020

15:11 עריכה

לאחר שהביע צער על מותו של סאיב עריקאת, השר צחי הנגבי מבהיר –

בהמשך לדיון הער שמתקיים ברשתות החברתיות, לאחר שבמהלך ראיון לגלי צה"ל, כשנתבקשתי להגיב על מותו של סאאב עריקאת, שלחתי תנחומים למשפחתו, אדגיש:

ברוח דברי החכם באדם, שלמה המלך, 'בנפול אויבך אל תשמח', אני מאמין כי לשלוח תנחומים למשפחה אבלה הוא ביטוי של אנושיות.

אנחנו, בשונה מכל שונאינו, שומרים גם בנסיבות של מאבק לקיומנו על אנושיות, וזו הסיבה שממשלת הליכוד, בהובלת ראש הממשלה, נענתה לבקשת הרשות הפלשתינית והנחתה את מערכת הבריאות לנסות ולהציל את חייו של עריקאת, למרות עמדותיו הנוקשות, המקוממות והעוינות.

הליכוד היה ונותר תנועה של אנשים ממלכתיים וערכיים, ואף אחד לא יהפוך אותנו לחיות אדם!

15:40 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ יבקר מחר בקפריסין וייפגש עם שר ההגנה הקפריסאי צ'ארלמבוס פטרידס ועם שר ההגנה של יוון ניקולאוס פנאגיוטפולוס. מלשכת גנץ נמסר שהשלושה ידונו ב"העמקת שיתוף הפעולה בין המדינות בהיבטי ביטחון והאתגרים האזוריים, לצד הגדלת הרכש הביטחוני מהתעשיות הישראליות".

15:46 עריכה

אופס: מיקי לוי תקף את החוק של איתן גינזבורג – ואז גילה שהחוק של יושב ראש מפלגתו, יאיר לפיד, מוצמד אליו.

16:11 עריכה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת הכלבת, הקובעת כי כלב שחוסן נגד כלבת במהלך השנתיים שקדמו למקרה של נשיכה לא יחויב להיכנס באופן אוטומטי לבידוד במכלאה עירונית, ובמקום זאת לבעליו תינתן האפשרות להחזיק את הכלב בבידוד ביתי לצורך תצפית ומעקב. את ההצעה יזמו חברות הכנסת מיקי חיימוביץ' ושרן השכל.

חיימוביץ' –

יום משמח עבורי, ועבור בעלי חיים וכל אוהביהם. תמיד יש משהו דחוף יותר וחשוב יותר. אבל בתוך כל זה, מי דואג לאלו שאינם יכולים להשמיע את קולם? אני שמחה שבתקופה מלאת מחלוקות, בנושא של דאגה לבעלי החיים אנחנו יכולים להיות מאוחדים. זה מוכיח שכשעובדים ביחד עבור מטרה אפשר לקדם דברים ואני מצפה לשיתופי פעולה נוספים בנושאים בוערים שעליהם ניתן להסכים בקלות. הגיע הזמן לתקן את העוול ההיסטורי מתקופת המנדט ולאפשר הסגר ביתי במקום רשותי ולשים סוף לצלקות הנפשיות שנגרמות לבעלי החיים ובעליהם.

16:15 עריכה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק ביטול עדכון שכר חברי הכנסת בשנת 2021 (הוראת שעה), התשפ"א-2020. מדובר בהצעה מטעם ועדת הכנסת, שאליה הוצמדה הצעה פרטית של חברי הכנסת יאיר לפיד ומיקי לוי. ההצעה אושרה ברוב של 65 תומכים וללא מתנגדים, ההצעה תועבר לוועדת הכנסת להמשך דיון. מוצע כי בשנת 2021 תהיה הקפאה של שכר חברי הכנסת.

בדברי ההסבר להצעה הפרטית נכתב –

בינואר 2021 אמור שכרם של חברי הכנסת להתעדכן בכ-6,500 ש"ח. הזינוק הצפוי בשכרם של חברי הכנסת הוא תוצאה ישירה של המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות מגפת הקורונה וכישלון הממשלה בטיפולו. זאת משום ששכר חברי הכנסת צמוד לשכר הממוצע במשק ובשנת 2020 עלה השכר הממוצע באופן משמעותי בשל הגידול באבטלה ופיטוריהם של רבבות עובדים שהשתכרו פחות משכר הממוצע.

העלייה בשכרם של חברי הכנסת מדי שנה היא שערורייתית כשלעצמה ונובעת מכך ששכרם אינו נקבע על ידי ועדה ציבורית אלא על ידי חברי הכנסת עצמם – נושא שבו דנה הכנסת בהצעת חוק אחרת.

בשל המשבר הכלכלי החמור הפוקד את מדינת ישראל ואי קידום הצעת החוק לקיצוץ בשכרם של חברי הכנסת, שהציע שר האוצר ישראל כץ, ועד שישונה המנגנון לקביעת שכר חברי הכנסת, מוצע לקבוע בהוראת שעה כי שכרם של חברי הכנסת יוקפא עד לסוף שנת 2022. בכך יראו חברי הכנסת דוגמה אישית ויחזקו את אמון הציבור בכנסת ובנבחריה.

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גינזבורג הציג את ההצעה –

כפי שכולכם יודעים בשנים רגילות חברי הכנסת אינם משפיעים על עדכון שכרם שמשתנה באופן אוטומטי מדי ינואר לפי השינוי בשכר הממוצע במשק. השנה בשל משבר הקורונה צפויה עליה חריגה בשכר הממוצע במשק ונדמה לי שזה די ברור לכל יושבי הבית הזה שלא יהיה זה נכון שחברי הכנסת ייהנו מהעלייה שנובעת מהמשבר הכלכלי שהוביל למספר רב של מחוסרי עבודה ושל כאלה שיצאו לחופשה כפויה ללא תשלום מה שמעלה באופן מעוות את השכר הממוצע במשק.

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד –

רק שיהיה ברור מה אנחנו עושים פה, אנחנו מקום עבודה ובמקום העבודה אז מדי פעם מתכנסים העובדים להחליט מה היה השכר שלהם. מ-2015 רצוף אנחנו עומדים פה על הדוכן ואומרים שחברי הכנסת לא יכולים לקבוע לעצמם את השכר ובוודאי שבעיצומו של משבר לאומי רחב כשהעסקים נסגרים סביבנו, חברי כנסת לא יכולים לקבוע לעצמם את השכר. צריך להוציא את זה מידיהם של הח"כים ולתת לוועדה ציבורית לקבוע את שכר חברי הכנסת נקודה. בסוף זה יהפוך להיות מושחת ומקולקל וזה אכן מושחת ומקולקל. צריך להפסיק את תיאטרון המגוחך הזה שבו כל פעם אנחנו עומדים פה ורבים במליאה מה יהיה השכר של עצמנו.

ח"כ עודד פורר –

נשבר לי מהבדיחה שאתם מנהלים פה על חשבון הציבור ונשבר לי מהפופוליזם שחלק מחברי הכנסת נוהגים כאן פעם אחרי פעם סביב הנושא הזה בצורה הכי זולה שאפשר. אתם כולכם יודעים מצוין שהדרך להקפאת השכר לא צריכה לעבור כאן בשלוש קריאות. אתם אפילו לא צריכים לגשת פיזית ללשכת חשב הכנסת, אתם צריכים לכתוב מכתב כמו שכתבו כל חברי סיעת ישראל ביתנו עוד בדצמבר שנה שעברה ולהודיע לו שלא יעדכן את השכר וזה מה שקורה. גם חלק מהחברים שלי באופוזיציה יודעים לקשקש על זה נהדר אבל כשצריך ללכת לחתום אצל החשב פתאום הם נעלמים.

16:19 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: הושג פתרון מצוין לאיי התיירות באילת ובים המלח.

הוסכם לקדם בוועדת חוקה, חוק ומשפט לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של איתן גינזבורג בנושא פתיחת המלונות באילת ובים המלח.

16:23 עריכה

שרת התיירות אורית פרקש הכהן מברכת על הפשרה שהושגה ותאפשר פתיחה של בתי המלון באילת ובים המלח.

17:06 עריכה

בכחול לבן רומזים שראש הממשלה בנימין נתניהו – שנתן קרדיט על הפתרון לסוגיית איי התיירות באילת ובים המלח לעצמו, לשר הבריאות יולי אדלשטיין, לשר דודי אמסלם וליושב ראש ועדת החוקה יעקב אשר, אך לא הזכיר את חברי כחול לבן אורית פרקש הכהן ואיתן גינזבורג – מתעסק בפוליטיקה קטנה.

17:26 עריכה

שר הביטחון בני גנץ אישר שיינתן אות מערכה ללוחמים ברצועת הביטחון בלבנון.

17:43 עריכה

יושב ראש ועדת הכספים משה גפני יעלה ביום רביעי הקרוב להצבעה בוועדה הצעה לעדכון משכורותיהם של נשיא המדינה, ראש הממשלה, השרים, סגני השרים, השופטים והדיינים.

17:57 עריכה

בדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט התברר שמערך הבדיקות המידיות לא מוכן להפעלה מלאה והדבר עלול לסכן את יישום הצעת החוק לאיי תיירות באילת ובים המלח.

בעת הקראת סעיפי הצעת החוק המחייבים ביצוע בדיקות מידיות לתושבי אילת וים המלח והעובדים באזורים אלו, אמר ד"ר אודי קלינר, המשנה לראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, כי יש זמינות של בדיקות אך מערך הפעלתן יהיה מוכן רק בעוד מספר ימים.

יועמ"ש הוועדה, ד"ר עו"ד גור בליי, אמר כי "נושא הבדיקות המידיות הן תנאי להכרזה, אך הציע לפתור את הבעיה בנוסח כך שנושא הבדיקות המידיות יישקל כחלק מהתנאים להכרזה אך לא יהווה תנאי סף לה".

עו"ד מיכל גולדברג, המשנה ליועמ"ש משרד הבריאות: "משרד הבריאות היה מוכן לקחת סיכון מסוים ונקבעו תנאים שבאמת יהיה מדובר באי ירוק סטרילי. זה לטובת הנופשים ותושבי העיר".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "זה באחריות הממשלה, תבואו עם פתרונות. שלושה ימים אומרים לנו שאנחנו מעכבים. תנצלו את ההפסקה למציאת פתרון, כדי שלא תצטרכו לעמוד באולפנים להתנצל בפני תושבי אילת ובפני חברי הוועדה".

18:00 עריכה

אחרי שהתברר שחבר הכנסת מתן כהנא נדבק בקורונה, הוחלט שכל חברי ימינה שהשתתפו בישיבת הסיעה שנערכה שלשום ייכנסו לבידוד – עד לביצוע חקירה אפידמיולוגית פרטנית.

18:27 עריכה

סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, הגישו לבית המשפט בקשה לתיקון כתב האישום נגדו "נוכח הפגמים הקשים שנפלו בו". ייתכן שבקשת נתניהו תביא לדחייה בפתיחת שלב ההוכחות.

לדברי הסנגורים, לפי החוק, חל איסור להביא ראיות בכתב האישום, למרות זאת כתב האישום נגד נתניהו כולל ראיות רבות. לטענתם, הכללתם בכתב האישום של פרטים פסולים מקורה בהליך חקירתי פגום ומגמתי ובשיקולים העומדים בסתירה לעקרונות הצדק וההגינות המשפטית.

לטענתם, כתב האישום המציא אישיות משפטית חדש, "נתניהו ובני משפחתו" או "נתניהו ורעייתו". כתב האישום מתייחס לראש הממשלה ובני ביתו כאילו מדובר באדם אחד. התביעה, לדברי הפרקליטים, לא יכולה לייחס לראש הממשלה את מעשיהם (הנטענים) של רעייתו ובנו, ובוודאי שלא ניתן לברוא אישיות משפטית שנקראת "נתניהו ובני משפחתו" לשם כך.

19:02 עריכה

ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים האריכה את הסגר על מג'דל שמס, מסעדה ובוקעאתא הוארך עד ליום שלישי הקרוב.

19:19 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעדכן ששוחח עם מנכ"ל פייזר –

אני פועל כל הזמן להביא חיסונים לישראל, והיום יש לי בשורה חשובה. סיימתי עכשיו שיחה מאוד חמה ולבבית עם אלברט בורלה מנכ"ל חברת פייזר. חברת פייזר הודיעה שלשום שהיא פיתחה חיסון נגד הקורונה עם יעילות של 90%. כל העולם רוצה לקבל את התרופות שלה. אנחנו מנהלים איתם מו"מ.

ביקשתי לשוחח איתו, הוא מייד נענה. מתברר שאלברט בורלה מאוד גאה במוצאו היווני ומוצאו היהודי מסלוניקי, והוא אמר לי שהוא מאוד מעריך את טיפוח היחסים בין יוון לישראל, שאני מוביל בשנים האחרונות.

ובכן, לאחר השיחה הזאת, שהייתה מאוד עניינית ומאוד מעשית, אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת פייזר. זאת בשורה מאוד חשובה להבאת חיסונים רבים לכם אזרחי ישראל. שיהיה בהצלחה.

19:24 עריכה

לאחר דיונים עם נציגי איקאה, נציגי משרד הבריאות קבעו שחנויות הרשת בישראל לא ייפתחו בשלב הנוכחי.

19:25 עריכה

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה פה אחד, לקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק, שתאפשר פתיחה של בתי מלון באילת ובים המלח.

20:06 עריכה

מאה מיליון שקל הוא הסכום ששילמה ישראל, לפי ההערכות, לחברת פייזר – כך דיווחה הערב קרן מרציאנו בחדשות 12. לפי פרסום של ירון אברהם, ישראל מנהלת משא ומתן לרכישה של שש מיליון מנות חיסיון, שיינתנו לשלושה מיליון איש (כל מטופל מקבל שתי מנות חיסון). הערב שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלה על רכישת חיסונים לקורונה מהחברה. נדב איל דיווח הערב בחדשות 13, שהצדדים דנו בשאלה מי יישא באחריות המשפטית במקרה של תביעות שיוגשו.

20:29 עריכה

פרויקטור הקורונה החדש, פרופסור נחמן אש, נפגש עם יושב ראש ש"ס אריה דרעי ועם אורי מקלב מיהדות התורה – כך דיווח הערב יאיר שרקי בחדשות 12. אש צפוי גם להיפגש עם יעקב אשר מיהדות התורה, כחלק מניסיונותיו לקשור קשרים עם מנהיגי הציבור החרדי.

20:45 עריכה

הפרקליטות הגיבה על פניית סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הדורשים לתקן את כתב האישום נגדו –

מדובר בבקשה שהיא חלק משלב הטענות המקדמיות. כשייקבע מועד לתגובה על ידי בית המשפט, הפרקליטות תגיב באופן סדור לכל הטענות.

20:47 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד: טענת נתניהו ש"החיסון לקורונה בדרך לישראל" – מטורפת.

20:59 עריכה

יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט יעקב אשר הודיע שלא יקיים הצבעה בנושא פתיחת מתחמי הקניות (דוגמת ביג), וההכרעה תעבור למליאת הכנסת.

21:00 עריכה

יושב ראש הוועדה לביקורת המדינה, עפר שלח: "ישראל את כל הביצים בסל של חברת מודרנה. חברה קטנה בהרבה מפייזר, עם ניסיון קטן בהרבה בפיתוח תרופות".

תרשמו לפניכם: כל מחדלי הקורונה עוד יחווירו ליד מחדל החיסונים. זה עלול להיות סיפור שישים בצל את כל סיפורי הבדים של…

Posted by ‎עפר שלח – Ofer Shelah‎ on Wednesday, November 11, 2020

22:16 עריכה

הכנסת אישרה את החוק, המאפשר לפתוח בתי מלון באילת ובים המלח. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 26 חברי כנסת ללא נמנעים.

ההצעה קובעת כי הממשלה תוכל להכריז רק על אילת ואזור ים המלח כ"איי תיירות" ולא על אזורים נוספים כפי שהוצע בהצעה המקורית. הממשלה נענתה לדרישת ועדת חוקה, והיא תחויב לשקול הקלות שיאפשרו פתיחת מסעדות, אטרקציות ועסקי תיירות במקום פתיחתם של מלונות בלבד. תושבי האזור, העובדים בו וחריגים נוספים הנכנסים לעיר יחויבו בבדיקות רק אחת לשבוע במקום כל 72 שעות, כפי שנקבע בנוסח הקודם, ויוכלו לעשות זאת גם כבדיקות מיידיות בחינם במחסום הכניסה. בנוסף, לדרישת ועדת החוקה, על הממשלה יהיה לשקול הקלות שונות למי שיישא "אישור החלמה" בקביעת הגבלות על המרחב הציבורי או על אזור מוגבל, אך הוועדה קבעה כי הדבר ייעשה בתנאי שהובאה בפניה עמדת שר הבריאות וחוות דעת של משרד הבריאות.

22:31 עריכה

במערכת הפוליטית מברכים על אישור חוק איי התיירות באילת ובים המלח.

 

22:58 עריכה

איקאה הודיעה שהיא דוחה את פתיחת סניפיה ב-24 שעות נוספות –

המגעים עם משרד הבריאות נמשכים ולכן אנו דוחים את הפתיחה ב-24 שעות נוספות. אנו מציגים למשרד הבריאות את מלוא פרטי מתווה הפתיחה במתכונת חלקית של חנויות איקאה, מתווה אשר עונה בבירור על דרישת התקנות לגבי חנות שעיקר עיסוקה במכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית.

סגירה