• מיקי חיימוביץ' חוזרת למליאת הכנסת להצבעה,21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
    דני שם טוב/דוברות הכנסת
  • אסף זמיר חוזר למליאת הכנסת להצבעה,21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
    דני שם טוב/דוברות הכנסת
  • רם שפע מצביע מיציע המבודדים במליאת הכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
    דני שם טוב/דוברות הכנסת
  • בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
    דני שם טוב/דוברות הכנסת
  • מיכל שיר (מימין) במליאת הכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
    דני שם טוב/דוברות הכנסת

ארבעה חברי כנסת אמיצים עשו לנתניהו כיפה אדומה

דרמה ענקית התרחשה הלילה בכנסת, בכיכובם של שלושה מורדים מכחול-לבן ומורדת מהליכוד - ומול עיניו הנדהמות של נתניהו ● ראש הממשלה הגיע למליאה כשהוא משוכנע שיש לו את הקולות להעביר את הצעה החוק לדחיית פיזור הכנסת ● אך בתרגיל מתוזמן היטב, כולל מחבוא בחניון וברתכיה, הפציעו הארבעה ברגע האחרון והפילו את ההצעה ● "לממשלה הזו אין זכות קיום. הרגשנו שאין לנו ברירה"

אין מתאים יותר מהקקופוניה של היומיים האחרונים כדי לסיים את דרכה של הממשלה הצורמנית הזו, כנראה הגרועה בתולדות המדינה.

מה לא היה לנו כאן?

משא ומתן חשאי שמנוהל על ידי שליחים אינטרסנטים ותאבי נקם במערכות המשפט; הסכם מדומה לדחיית הבחירות בין הליכוד וכחול-לבן שכולם ידעו שהוא לא יכול להתקיים; מרד פנימי בכחול-לבן נגד בני גנץ, שאילץ אותו ללכת לראש הממשלה ולחזור בו מכל הסיכומים לפני שיישאר בלי מפלגה; דיון בכנסת על ההסכם שעליו בישר גנץ בשמחה, אבל הוא ורוב אנשי מפלגתו נעדרו מהמליאה; דרמה פרלמנטרית ענקית אחרי חצות בכיכובם של שלושה מורדים מכחול-לבן ומורדת מהליכוד שהצביעו נגד ההסכם והרגו סופית את הממשלה, מול עיניו הנדהמות של בנימין נתניהו.

בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)

וזו רק רשימה חלקית של אירועי אבסורד שבגללם צרחו רבים במדינה: "די, מספיק. לכו כבר".

הבחירות הן אסון. מבחינת בנימין נתניהו הן עוד צעד קטן, אחד מתוך ארבעה, לעבר הרוב המיוחל בכנסת שיחלץ אותו מן הדין הפלילי. מבחינת המדינה זו קטסטרופה כלכלית וחברתית נוראה, שלושה-ארבעה חודשים של עימותים בתנאים של חוסר תקציב ופגיעה ביציבות המשק. שלא לדבר על חוסר ההיגיון והבזבוז האדיר בעצם קיום בחירות בימי קורונה.

ישבתי אתמול בוועדת הכנסת ושמעתי את אורלי עדס, מנכ"לית וועדת הבחירות המרכזית תובעת 60 מיליון שקלים, רק עבור מקדמה שתעזור לה לשנע את המערכה שעולה מיליארדים. זו הפעם הרביעית בשנתיים האחרונות שהיא מפרקת כך את תקציב המדינה. נדמה לי שראו על פניה את המבוכה.

אבל אין ברירה. הממשלה הזו גרועה יותר מכל מערכת בחירות. זו ממשלה שהבטיחה פיוס וייצרה  עימותים, הבטיחה תנועה קדימה והציגה נסיגה ושיתוק, הבטיחה אחדות והשיגה תקדים של קואליציה שממלאת את תפקידה של האופוזיציה.

הממשלה הזו גרועה יותר מכל מערכת בחירות. זו ממשלה שהבטיחה פיוס וייצרה  עימותים, הבטיחה תנועה קדימה והציגה נסיגה ושיתוק, הבטיחה אחדות והפכה לקואליציה שממלאת את תפקיד האופוזיציה

אחד מחברי הכנסת של יש עתיד, שפעם היה מבוקש מאד בתקשורת, התלונן בפני אתמול שלא מזמינים אותו לאולפנים. הוא מתקשר לעורכי התוכניות והם אומרים לו 'יש לנו אופוזיציה יותר מעניינת בתוך הממשלה, פעם זה הליכוד ופעם זה כחול לבן. לא צריך אתכם'.

אבל מה כל זה מול הדרמה של אתמול, שהזכירה לי את ימי התרגיל המסריח והסכמי אוסלו.

אסף זמיר חוזר למליאת הכנסת להצבעה,21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
אסף זמיר חוזר למליאת הכנסת להצבעה,21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)

אחרי הנטישה של כחול לבן את המליאה, ניסו בליכוד להשיג רוב ולהטיח את אשמת הבחירות על היריבים בממשלה, אבל גילו שגם המפלגה שלהם בצרות.

חברות כנסת בקצה הרשימה שתומכות בגדעון סער לא יכלו להרים יד בעד דחיית הבחירות. סער רוצה בחירות כאן ועכשיו והן רוצות להיות ברשימה שלו ולא לשבת בבית. יפעת שאשא ביטון לא הגיעה. מיכל שיר הודיעה שיש לה דלקת בגרון. שעות ארוכות נמשכו אתמול החיפושים גם אחרי שרן השכל. היא לא אותרה.

נתניהו, שהגיע למליאת כנסת אחרי חצות זחוח וטוב לב, עם רוב בטוח בכיס – אחרי שדאג שחברי הכנסת מסיעת רע"מ ייעדרו מההצבעה – לא ידע שעושים לו כיפה אדומה.

אולם דקות לקראת סיבוב ההקראה השני של שמות הנעדרים, כפי שמחייב תקנון הכנסת, פרצו פנימה מיכל שיר, אסף זמיר, רם שפע ומיקי חיימוביץ' והצביעו נגד.

מיקי חיימוביץ' חוזרת למליאת הכנסת להצבעה,21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
מיקי חיימוביץ' חוזרת למליאת הכנסת להצבעה,21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)

הארבעה הללו התחבאו בכל פינות המשכן ובחניון, לא נכחו בסיבוב ההצבעה השמי הראשון וסומנו כמי שאינם נוכחים. נתניהו כבר ראה את הצעת החוק עוברת על חודו של קול. במקום זה, הצעת החוק נפלה ברוב של 49 נגד מול 47 בעד.

את התרגיל המתוזמן היטב תכנן אסף זמיר. הוא המנהיג של חבורת המורדים בכחול-לבן. אבל שיר הפתיעה גם אותם – הם היו מפילים את ההצעה גם בלעדיה.

אחד מהמורדים בכחול-לבן סיפר הלילה לזמן ישראל: "כל היום ספרנו את הנוכחים בכנסת, הנעדרים וחולי הקורונה. היה עלינו לחץ מטורף בתוך המפלגה. החלטנו בסוף שאם אנחנו יכולים להפיל את ההצעה ולא נעשה זאת, זה יישאר על המצפון שלנו. לממשלה הזו אין זכות קיום, כפי שהיא נראית. הרגשנו שאין לנו ברירה".

"כל היום ספרנו את הנוכחים בכנסת, הנעדרים וחולי הקורונה. היה עלינו לחץ מטורף בתוך המפלגה. החלטנו בסוף שאם אנחנו יכולים להפיל את ההצעה ולא נעשה זאת, זה יישאר על המצפון שלנו. הרגשנו שאין לנו ברירה"

אגב, שפע בכלל היה אמור להיות בבידוד ולכן בספירת הקולות, הליכוד לא חשבו שיגיע בכלל. אלא שהוא ישן ברכבו בחניון הכנסת ורק כשקיבל את האות, נכנס ליציע האורחים במליאה שהוסב לצורך הצבעת ח"כים בבידוד.

רם שפע מצביע מיציע המבודדים במליאת הכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
רם שפע מצביע מיציע המבודדים במליאת הכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)

גם שיר בחרה בתרגיל הסחה: היא הגיעה לכנסת ברכב של אחד מיועציה, במקום ברכבה שלה, וחיכתה ברתכיה של הכנסת עד לרגע ההצבעה.

את המבוכה של נתניהו אפשר היה לראות גם מבעד למסכה. שיר מיהרה לצאת מאולם המליאה, נמלטת מהמתקפות של אוסנת מארק ומאי גולן שצעקו לעברה "תתביישי" ו"גנבת קולות". כצפוי, היא הודיעה שעה קלה אחר כך על התפטרותה מהכנסת וחבירה למפלגה של סער.

עוד בטרם יצאה הודעתה, הכריז יו"ר הקואליציה מיקי זוהר כי בכוונתו לבקש להכריז עליה ועל יפעת שאשא ביטון ושרן השכל כח"כיות פורשות.

המרדף אחרי כל קול במסדרונות וגם מחוץ למשכן הפך גם את הדיונים במליאה לאירוע משעשע, כמעט על גבול הביזיון, כפי שהודו יו"ר הישיבה משה ארבל והנואם האחרון, ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה, שהצטווה למשוך את הזמן עד שיושג הרוב.

פינדרוס, איש נחמד ושנון, לא הכין פיליבסטר ראוי ולכן הרב-שיח במליאה נע בין מעצרי שווא, סוגיות הכיבוש של שכם ויפו, תורת הרבי מסאטמר, חיסוני קורונה על פי ההלכה ועוד כמה סיפורים מפרשת השבוע על חלומותיו הנשגבים של שלמה המלך.

שיא השיאים של הבדיחה הזו היו שאלות מהציבור שקיבלו היו"ר ארבל וחברי הכנסת בווטסאפ והעבירו לפינדרוס למענה מהיר. סטנד-אפ במיטבו.

יצחק פינדרוס עושה מיני-פיליבסטר על דוכן הנואמים במליאת הכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
יצחק פינדרוס עושה מיני-פיליבסטר על דוכן הנואמים במליאת הכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)

אם לא יחול היום מפנה פוליטי עצום, הכנסת תפוזר בחצות הלילה ונלך לבחירות ב-23 במרץ 2021.

נתניהו החל אתמול בחצות את הקמפיין שלו במליאה וסיפר על מיליוני החיסונים שהביא, על ארבעה הסכמי שלום, ההישגים הכלכליים והמלחמה בדיקטטורה המשפטית של אבי ניסנקורן. את אשמת הבחירות המוקדמות הוא הפיל על ראשו של גנץ המסכן.

נתניהו החל אתמול בחצות את הקמפיין שלו במליאה וסיפר על מיליוני החיסונים שהביא, על ארבעה הסכמי שלום, ההישגים הכלכליים והמלחמה בדיקטטורה המשפטית של ניסנקורן

גנץ, אחרי אתמול, צריך למצוא לו עיסוק חדש. הוא יצא לדרך עם כחול לבן שמנתה 35 חברי כנסת. היום הוא עומד על שמונה-תשעה במקרה הטוב, ועם פילוג דה-פקטו של המפלגה שהייתה פעם אלטרנטיבה – ותיזכר בזכות שלושה חברי כנסת אמיצים שוויתרו כנראה על החלום הפרלמנטרי, כדי להסיר מכולנו את גזירת הממשלה הרעה הזו.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
קצת נאיבי יהיה לחשוב שנתניהו לא צפה שהצעת החוק לא תעבור, הרי כל מי שחי פה במדינה יודע מהי דעת החכי"ם הנ"ל על המשך קיומה של הממשלה. יותר מדויק יהי לומר שנתניהו שוב הצליח לשטות בתקשורת וב... המשך קריאה

קצת נאיבי יהיה לחשוב שנתניהו לא צפה שהצעת החוק לא תעבור, הרי כל מי שחי פה במדינה יודע מהי דעת החכי"ם הנ"ל על המשך קיומה של הממשלה.
יותר מדויק יהי לומר שנתניהו שוב הצליח לשטות בתקשורת ובפוליטקאים ולגרום להם להגיש לו על מגשכסף את שחפץ בו בלא שיוכתם בהקדמת הבחירות.
הגיע הזמן שנפנים-בין אם אוהבים אתו ובין אם לאו-נתניהו הוא הפוליטקאי המתוחכם והמתוכנן מכולם.

ירושלמי, התבלבלת שוב. הם לא עשו כיפה אדומה לנתניהו אלא לגנץ. מי שרצה בכל מחיר להמשיך את כהונתו, גנץ, חטף אותה מאנשיו אותם סיפח לעצמו בהליך לא דמוקרטי. עד היום כולכם שם בשמאל אמרתם שנתנ... המשך קריאה

ירושלמי, התבלבלת שוב. הם לא עשו כיפה אדומה לנתניהו אלא לגנץ. מי שרצה בכל מחיר להמשיך את כהונתו, גנץ, חטף אותה מאנשיו אותם סיפח לעצמו בהליך לא דמוקרטי.
עד היום כולכם שם בשמאל אמרתם שנתניהו רוצה ללכת לבחירות מוקדמות כדי לא להעביר לגנץ את המושכות. הרי לשם כך דחה נתניהו שוב ושוב את העברת תקציב 2020.
נתניהו הופתע ממרד 3 ח"כי כחול לבן ואחת ח"כית של גדעון סער. אבל את הכיפה אדומה הם לא עשו לנתניהו אלא לגנץ.
נתניהו ימשיך להוביל גם אחרי בחירות שתתקיימנה מסוף מרץ ואילך. אפילו היום הליכוד עמד על 28-30 מדטים., למרות סער, ליברמן ובנט. התחזיות לגני גנץ קודרות. גנץ חטף את הכיפה אדומה וטוב שכך. גנץ חייל פוליטי צר מחשבה ועשייה. הוא פשוט לא מתאים לעלות על המגרש.

עוד 935 מילים ו-2 תגובות
סגירה