סקר: תיקו 30 בין כחול - לבן לליכוד; ליברמן עדיין מחליט מי יהיה ראש הממשלה

על פי הסקר שערכו בכאן 11, לישראל ביתנו 9 מנדטים ● אהוד ברק עובר את אחוז החסימה ושלי יחימוביץ׳ עקצה אותו שהוא לא צריך להוביל את הגוש ● פרץ וסמוטריץ' אשררו את ההסכם ביניהם וקראו לבן גביר שקד ובנט להצטרף ● בשיחות סגורות סמוטריץ׳ הזהיר את אנשי איחוד הימין מבנט ● יאיר לפיד טוען שברק שמאלני מדי לכחול-לבן ● איילת שקד מתלבטת בין איחוד הימין לימין החדש ● כחול לבן גייסו את היועץ של אובמה ופייסבוק

אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
אביגדור ליברמן
06:50 עריכה

בוקר טוב! עוד 69 יום לבחירות, ומעריב מפרסם הבוקר שכחול לבן גייסו סוקר ויועץ חדש, ג'ואל בננסון, שעבד בעבר עם ברק אובמה וחברות ענק כמו פייסבוק.

האם אהוד ברק אכן מקים מפלגה או שחזרתו לפוליטיקה היא מופע יח"צ בלבד? ובקצה השני של המפה, בצלאל סמוטריץ' במלחמת הישרדות שבסופה הבית היהודי עלולה להישאר מחוץ לכנסת. נתי יפת כותב על כך ב"זמן ישראל".

07:06 עריכה

ניצן הורביץ נפגש אתמול עמיר פרץ (עבודה) ואהוד ברק (ישראל דמוקרטית) כדי לבחון את האפשרות של חבירה בין מרץ לשתי המפלגות. ובהקשר אחר, הורביץ הודיע להנהלת מרצ שהוא מוותר על שכרו כיו"ר המפלגה, 40 אלף שקלים בחודש, עד לאחר הבחירות.

איילת שקד פגשה אתמול את בצלאל סמוטריץ' וכמה שעות קודם לכן את נפתלי בנט. שרת המשפטים לשעבר מתלבטת בין איחוד הימין לימין החדש.

07:15 עריכה

עמיר פרץ בראיון לכאן ב': "מדיניות ההכלה יכולה להתפוצץ ברגע שלא נצפה לו. אני מחזיק בדעתי ששום מבצע צבאי, מוצלח ככל שיהיה, הישגיו יישחקו בלי פעולה מדינית. נתניהו מאמין בהפעלת הכוח אבל לא מאמין בהפעלת תכנית מדינית, בצורך להשלים את ההישגים של צה"ל. כל עוד ראש הממשלה נתון תחת כתב חשדות לא נחצה את הקו, לא נשב בממשלה … אם הליכוד יביא מועמד אחר, לא נפסול אותו".

לגבי ההיתכנות של חבירה בין העבודה למרצ, אמר פרץ שבינו להורביץ יש חפיפה אידאולוגית מוחלטת, (השניים נפגשו אתמול). לגבי מפלגת אהוד ברק, פרץ אומר שייפגש איתו מחר. לטענת פרץ, הוא כבר הציע לברק את המקום הראשון בעבודה אך ברק החליט להקים מפלגה חדשה.

07:23 עריכה

במסגרת הנסיונות לביטול פיזור הכנסת, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הציע לבני גנץ לפגוש את ראש הממשלה נתניהו, אך גנץ סרב, כך לפי דיווח בכאן ב'. בסביבת גנץ הכחישו את הדיווח.

07:57 עריכה

יאיר גולן מתייחס לאפשרות של חבירה בין ברק לעבודה:

08:56 עריכה

רון קובי מבקש מרשם המפלגות לדחות עתירה של ישראל ביתנו שדורשת לפסול את שם המפלגה של ראש עיריית טבריה, "הימין החילוני". קובי אומר שליברמן פוחד מנטישת מצביעים.

09:01 עריכה

נעה רוטמן לא באה לחפש ג'וב והיא לא רק הנכדה של רבין:

09:50 עריכה

אהוד ברק אומר הבוקר שמי שצריך לעמוד בראש מפלגות השמאל הוא זה שיביא את מירב הקולות מהימין. "חזרתי כי לא קורה הדבר האמיתי. לא מתגבש גוש שלא מפסיק את המחלוקות בתוכו. בבחירות האחרונות חסרה אנרגיה ולא היו תכניות פעולה טובות".

10:06 עריכה

קשת ורשת הגישו עתירה לוועדת הבחירות, בדרישה לצמצם את שידורי תעמולת הבחירות בנימוק שזו מערכת בחירות שנייה בתוך חודשים ספורים והיעדר עניין ציבורי.

10:18 עריכה

זוהיר בהלול חושב שברק פיספס את הרכבת ברצונו לבקש עכשיו סליחה מערביי ישראל על אירועי אוקטובר 2000:

11:34 עריכה

כצפוי, הליכוד פרסם סרטון שקושר בין אהוד ברק למיליארדר הפדופיל שנעצר שלשום בארה"ב. קודם לכן ברק פרסם סרטון משלו, שקושר בין נתניהו לעבריין הצרפתי ארנו מימרן. צפייה מהנה:

12:18 עריכה

גלעד ארדן מציב רף התנהגות לשוטרים:

13:09 עריכה

ליברמן תוקף את נתניהו על ההתמודדות מול חמאס בעזה:

13:29 עריכה

הנדל על נתניהו ושחיתות:

14:48 עריכה

כחול לבן הסכימה לאשר תשלומי הורים בוועדת החינוך של הכנסת. הבוקר נפגשו במשרד החינוך בירושלים שר החינוך רפי פרץ, מנכ"ל משרדו שמואל אבואב, יו"ר סיעת כחול לבן אבי ניסנקורן וחברי כנסת ממפלגתו, מיכאל ביטון, יעל גרמן, עומר ינקלביץ וקארין אלהרר.

הסיכום הוא שבשנת הלימודים הקרובה ההורים לא יצטרכו לשאת בעלות של מסיבות כיתתיות, שעלותם כ-20 מיליון שקלים, והם ימומנו מתקציב משרד החינוך. בנוסף, ועדת החינוך תפקח על התל"ן במהלך שנת הלימודים.

מיכאל ביטון אמר כי ההסכמה היא צעד ראשון לקראת הפחתה משמעותית בתשלומי ההורים. "כ'דמי רצינות' בתקופת ממשלת מעבר, הסכמנו כי יבוטל מיידית סעיף מסיבות כיתתיות ועלותו, 20 מיליון שקל, תמומן על ידי משרד החינוך. כחול לבן רשמה הצלחה ראשונה וחשובה: גילינו אחריות כלפי התלמידים שמתחילים בקרוב את שנת הלימודים וקבענו כלל חדש – ההורים הם לא כספומט של משרד החינוך. אחרי שנרכיב את הממשלה, נקדם את המהלך החיוני הזה במלוא הכוח".

15:28 עריכה

אביגדור ליברמן ממשיך בקו התקיף ובחוג בית אתמול הדגיש שוב כי לא יישב עם החרדים. עוד אמר כפי שפורסם אצלנו בזמן ישראל: "לא אכנס לשום ממשלה עם החרדים ועם המשיחיים של סמוטריץ' ורפי פרץ עוד הוסיף ואמר ש"מה שהמדינה הזאת זקוקה לו זאת ממשלה לאומית רחבה: ממשלה של ישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן. כל השאר יהיה נטל. שלושת המפלגות האלה חייבות להסכים על קווי יסוד ומסגרת כללית ואז מי שירצה, שיצטרף".

ליברמן דיבר גם על הסכסוך ואמר:  "כל פתרון מדיני עם הפלסטינים חייב לבוא כחלק מפתרון הכולל את מדינות ערב. הטענה שאנחנו שולטים בעם אחר מהווה אי הבנה של תהליכים היסטוריים", אמר יו"ר ישראל ביתנו. "אין לנו סכסוך נפרד עם הפלסטינים, וכל מי שטוען זאת, לא מבין על מה הוא מדבר, או שהוא מטעה בכוונה תחילה."

15:54 עריכה

הבחירות מתקרבות ונתניהו מבטיח, האם יקיים? אתמול אמר נתניהו בשידור פייסבוק כי אחרי הבחירות יעביר את מעונות היום ממשרד הרווחה לאחריות משרד החינוך. ההיסטוריה מראה שבשלל הזדמנויות הוא נמנע מלעשות זאת.

עוד פרשנות: ימי הכרעה עבור "ישראל דמוקרטית" , האם אהוד ברק יקים רשימה או שהנסיון שלו לחזור לפוליטיקה ייגמר כמופע יח"צ בלבד, מהצד השני, בצלאל סמוטריץ' במלחמת הישרדות, שבסופה עלולה רשימת איחוד הימין לסיים מחוץ לכנסת.

16:03 עריכה

אהוד ברק תומך בדברי יאיר גולן על התהליכים. ברק ברק דיבר היום עם איילה חסון בתכניתה ב-103 ואמר "במפלגה שלי יש את יאיר גולן, איש אמיץ בשדה הקרב ואמיץ באופן אזרחי שאמר בטקס אזרחי דבר שיש בו מן האמת על תהליכים שהתרחשו כאן או באירופה לפני תשעים שנה. גולן, במדינת ישראל 2019, נעצר סיכויו להתמנות לרמטכ"ל. אני לא מקבל את זה".

על המירוץ לראשות הממשלה לנוכח אמירות כי הוא עשוי שלא לרוץ עד הסוף אמר ברק  "נתמודד בכל מצב ובכל דרך עד ליום הבחירות. מה יקרה אחרי הבחירות – נגלה יום אחרי, ב-18 בספטמבר. בשום מצב לא נשב עם נתניהו".

16:19 עריכה

הרב פרץ וסמוטריץ' על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין כפי שנחתם לפני הבחירות הקודמות. על פי ההודעה שיצאה מטעם הבית היהודי והאיחוד הלאומי, "השניים אשררו את ההסכם בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי וקראו לאיתמר בן גביר להיפגש באופן מיידי כדי לסגור הסכם ריצה משותפת על בסיס השותפות הקיימת.

לדבריהם "אנחנו בתקופה שבה נדרש גילוי אחריות וגיבוש אחדות בציונות הדתית ובימין האמיתי כדי להביא למיקסום הפוטנציאל האלקטורלי ולמניעת בזבוז קולות שכבר הביא למניעת האפשרות להקמת ממשלת ימין ולבחירות חדשות".

השניים קוראים גם לאיילת שקד ונפתלי בנט להיכנס למשא ומתן מיידי במטרה לרוץ בפתק אחד.

ברוך מרזל הצהיר כבר שהמפלגה שלו לא תחבור שוב עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי עבור פחות ממקומות שלישי ושישי. הדרישה הזאת מוצדקת לטעמו, משום שהוא סבור שמפלגתו הביאה לרשימת איחוד מפלגות הימין, ממנה פרשה עוצמה יהודית לפני שבועיים, בין 60 ל-80 אלף קולות – יותר מכל אחת משתי המפלגות העמיתות, הבית היהודי והאיחוד הלאומי, בנפרד.

מרזל וחבריו כועסים וממורמרים על היחס ה"לא הגון" שקיבלו מיו"ר הבית היהודי ואיחוד הימין פרץ. לפני כמה ימים הגיבו שם במילים חריפות על וטו לכאורה שהטיל פרץ על מרזל ובנצי גופשטיין, מייסד ארגון להב"ה, ואמרו כי מדובר ב"התנהלות חצופה, פטרונית ושחצנית". לטור הפרשנות המלא 

18:07 עריכה

מספר 2 בכחול לבן יאיר לפיד אמר על אהוד ברק שהוא לא מתאים לסיעה שלו כי הוא איש שמאל. מצד שני הוא גם הזהיר שברק יבזבז קולות למחנה השמאל- מרכז כשלא יעבור את אחוז החסימה – כמו שנראה בחלק מהסקרים.

לפיד אמר כי הוא רוצה ממשלת אחדות לאומית עם הליכוד וללא נתניהו, ואינו מתכוון להקים ממשלה עם המפלגות הערביות.

19:16 עריכה

ברק רביד חשף דברים שנאמרו בישיבת ממשלה בשבוע שעבר.

20:19 עריכה

על פי סקר של כאן חדשות יש שוויון 30 בין הליכוד לכחול לבן. ליברמן עולה לתשעה מנדטים ועדיין עם פוטנציאל להכריע את הבחירות הקרובות. בגושים: 57 למרכז – שמאל – ערבים מול 53 לימין – חרדים.

עוד עולה מהסדר כי ישראל דמוקרטית בראשית אהוד ברק מצליחה להכנס עם 5 מנדטים.

20:46 עריכה

בחדשות 12 נחשפו עוד תמלילים מחקירת נתניהו בתיק המתנות. נתניהו אמר בין השאר שמילצ'ן היה מחלק סיגרים לרבים ("דוכן של סיגרים ושמפניות") וביניהם יאיר לפיד. לפיד הגיב לדברים.

 

22:01 עריכה

שלי יחימוביץ' הגיבה לסקר של כאן 11 שמראה שברק אמנם עובר את אחוז החסימה אבל נמצא מאחורי העבודה ומרצ.

22:16 עריכה

נראה שבאיחוד הלאומי רוצים את איילת שקד אבל לא כולם רוצים את החצי השני של הצמד.

סגירה