ניסנקורן: אם לא נהיה חזקים - נתניהו יימלט ממשפטו

דיווחים כי בשבוע שעבר הוכנסו רה״מ ורעייתו לחדר מאובטח לאחר שמפגינים התקרבו למתחם בלפור ● היועמ״ש לאוחנה: אין בסמכותך להורות שלא לחסן אסירים ● אוחנה: החלטתי תישאר בעינה ● סקר: חולדאי יורד ל-5 מנדטים ● המורים יחוסנו מרביעי הקרוב ● בית הדין של הליכוד פסק: לא יתקיימו פריימריז ● דרעי יואשם בכפוף לשימוע בעבירות מס ● הדיון במשפט נתניהו נדחה

שר המשפטים אבי ניסנקורן בעיריית ירושלים, 10 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
שר המשפטים אבי ניסנקורן בעיריית ירושלים, 10 בנובמבר 2020

החל מחצות, בלילה שבין יום חמישי ליום שישי, נכנסו לתוקפן ההגבלות, הכוללות סגירה של מערכת החינוך – להוציא החינוך המיוחד ומסגרות לנוער בסיכון – ומעבר לפעילות וירטואלית. לפי ההנחיות – שיהיו תקפות לכל הפחות לשבועיים – חל איסור על התקהלות של יותר מחמישה אנשים במבנה סגור ועשרה בשטח פתוח.

על הציבור חל איסור להתרחק מבתי המגורים למעלה מקילומטר – אלא למטרה מותרת. למשל, הצטיידות במזון, רכישת תרופות, העברת קטין בין הורים פרודים או השתתפות בהפגנה. מותר להתעמל בחוץ במרחק העולה על אלף מטרים בתנאי שההגעה נעשית ברגל ולא ברכב. חל איסור לשהות בביתו של אדם אחר.

התחבורה הציבורית תוסיף לפעול, אך התפוסה בה תצומצם ל-50%.

הנהלת מפלגת העבודה קבעה שהבחירות לתפקיד יושב ראש התנועה ייערכו ביום ראשון, 24 בינואר, והבחירות לרשימת המפלגה לכנסת יתקיימו ביום שני, 1 בפברואר. בראש ועדת הבחירות עומד שופט בית משפט השלום בדימוס יעקב שמעוני.

עד כה הודיעה רק מרב מיכאלי שתתמודד על ראשות מפלגת העבודה.

הפרקליטות העבירה לסנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו את האישורים שנתן היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתיחה בחקירות ובבדיקה בענייניו של נתניהו. מהפרקליטות נמסר שהיועץ אישר "עוד עשרות רבות של פעולות חקירה בשלבים השונים של הבדיקות והחקירות – אף שהחוק מצווה רק על מתן הסכמה לפתיחה בהליך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין יקבלו מחר בערב את המנה השנייה של החיסון נגד נגיף הקורונה – שלושה שבועות אחרי שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון.

לפי סקר פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, שפורסם הבוקר ב"מעריב", הרשימות המתנגדות לראש הממשלה נתניהו – תקווה חדשה, יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, הישראלים, מרצ וכחול לבן – מקבלות 64 מנדטים. הליכוד והרשימות התומכות בנתניהו – ש"ס ויהדות התורה – מקבלות 43 מנדטים. ימינה מקבלת בסקר זה 13 מושבים בכנסת הבאה.

העבודה מקבלת 1.9% מהקולות, עוצמה יהודית – 1.7%, המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה – 1.3%, תנופה בראשות עפר שלח – 1.3%, גשר – 0.3%, הבית היהודי – 0.3% וותיקי ישראל בראשות דני יתום – 0%. כל שבע הרשימות לא עוברות את אחוז החסימה.

הסקר נערך בקרב 527 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית – 4.3%.

סגירה