גנץ: ״כחול-לבן מפלגה יציבה ומתחזקת – אין סיבה שאפרוש"

מקורבי לפיד: גנץ אינו מעוניין בחיבור ועשה עלינו סיבוב תקשורתי ● מירי רגב צולמה מפרה את תקנות הסגר בלשכתה ● מחקר ראשוני מראה כי החיסון של פייזר מגן גם מהדבקה ● המיליארדר שלדון אדלסון הלך לעולמו בגיל 87 ● נתניהו: פעולותיו ייזכרו לדורות ● טראמפ: היה תומך נאמן לישראל ● סקר: לגוש נתניהו יחד עם בנט יש 58 מנדטים ● איחוד שמאל-מרכז משיג 28 מנדטים

בני גנץ בכנסת, 21 באפריל 2020 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
בני גנץ בכנסת, 21 באפריל 2020

חצי שנה לאחר שהוקמה הממשלה – ב-17 בנובמבר האחרון – עדכן, לדבריו, השר יזהר יזהר שי את ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ שהושגו 61 חברי כנסת שיתמכו ביוזמה למנות את משה (בוגי) יעלון לראש הממשלה ולהחליף את בנימין נתניהו בתפקיד – כך מפרסם הבוקר איתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות".

"היו לנו 59 ידיים בעד: 15 של המשותפת, 17 יש עתיד – תל"ם, 16 כחול לבן והעבודה, 3 מרצ, מרב מיכאלי וישראל ביתנו 7. אני הבאתי לחגיגה שני חברי כנסת מהימין – כל אחד מהם נתן לי התחייבות, כל אחד עם סיפור מיוחד. אני לא יכול להגיד מי הם, כי יאיימו עליהם. בשלבים מסוימים היו לנו אפילו יותר מ-61. עוד אחד או שניים", טוען שי.

"בני חשש מתרגיל מסריח וביקש ממני למצוא עוד שניים-שלוש ידיים כדי שלא ניפול אם מישהו יתחרט או עובד עלינו. חזרתי לחיפושים. תכננו ליל חניונים משלנו. הרעיון היה להטעות את נתניהו. היה חשש מלחצים גדולים על ח"כים מהימין, ולכן הרעיון היה לעשות את זה בהפתעה גמורה. בוגי דיבר עם בנט כדי שיתמוך, אבל הוא רצה בחירות. היה באופוריה, 21 מנדטים בסקרים, והעסק התחיל להתמסמס. אני לא אומר שבנט הרס את זה, אבל אם הוא היה פועל קודם עבור האינטרס הציבורי – הייתה לנו היום ממשלה אחרת".

שי מספר עוד: "התחלנו לשמוע רעשים שנתניהו מתקרב לרשימה המשותפת. אני לא מוציא מכלל אפשרות שהוא שמע על הדיל איתם והלך אליהם כדי למנוע את הפלת הממשלה שלו. בסופו של דבר, גנץ החליט לא לעשות את האירוע הזה. התאכזבתי שזה לא קרה".

שי חושף כעת את היוזמה להבעת אי אמון קונסטרוקטיבי בממשלה לאחר ששלשום הצטרף למפלגתו של יעלון, תל"ם. הערב תיכנס לתוקפה התפטרותו של שי, שמכהן כשר המדע והטכנולוגיה, מהממשלה.

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תוקף את יושב ראש כחול לבן בני גנץ –

מנהל מטה הקלפיות של הליכוד, שלמה קרעי, פועל להחליף תומכים של גדעון סער ששובצו כחברי ועדות קלפי ביום הבחירות – כך מדווח יהודה שלזינגר ב"ישראל היום". החשש הוא שהם יהיו גיס חמישי בתוכנו: יקבלו את נציג הליכוד ולמעשה יעבדו בשביל סער. אני מתכוון להקים צוות אצלי במטה, שיבדוק לגבי כל משובץ ומשובץ אם הוא תומך סער. אלו אנשים שצריכים לבדוק שיש מספיק פתקים של מחל, שלא יהיו זיופים, שלא יפסלו סתם פתקים שלנו. יש מקומות שיש לנו חששות, למשל באילת, ראש העיר וראש הסניף עברו לגדעון".

ראש המוסד יוסי כהן נפגש אמש עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו – כך דווח ב"פוליטיקו". היום צפוי פומפאו לשאת נאום על הקשר שבין איראן וארגון אל קאעידה.

במערכת הפוליטית מוסיפים להגיב לפסיקת בית המשפט המחוזי אמש, שאסר על הקרנת סרטו של מוחמד בכרי, "ג'נין ג'נין", בישראל.

סגירה