הציונות הדתית: בנט זרק את סמוטריץ׳ כי רצה להיראות טוב בפני החילונים במרכז ובשמאל

גנץ מינה את עמית איסמן לממלא מקום פרקליט המדינה ● אישה שאיבדה את בעלה ושני בניה והוזכרה בנאום נתניהו בנצרת: ״הוא מנצל אותי לקמפיין שלו״ ● נתניהו אמר בנאומו שבמשותפת מיואשים מכוחו העולה בחברה הערבית ● ח“כ סונדוס שנגררה ע״י שוטרים לפני הגעת נתניהו: ״נמשיך להתנגד לניסיון המכוער להפריד ביננו״ ● היועצים של יזבק נעצרו ● דני דיין הצטרף למפלגתו של סער

אילת שקד, בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט במסיבת עיתונאים של רשימת ימינה, 14 במאי 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
אילת שקד, בצלאל סמוטריץ׳ ונפתלי בנט במסיבת עיתונאים של רשימת ימינה, 14 במאי 2020

יושב ראש מפלגת העבודה ושר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, הודיע שלא יתמודד במערכת הבחירות הנוכחית לכנסת.

הודעת פרץ –

לא אכהן בכנסת הקרובה. אמשיך לפעול למען הציבור הישראלי מתוך אהבת אדם ואמונה גדולה בצורך לקרב בין כל חלקי העם, בשעה שהקרע הפנימי מאיים למוטט את היסודות עליהן בנויה החברה הישראלית. כל חיי פעלתי מתוך תחושת שליחות ודוגמא אישית, וכך אני מתכוון להמשיך לנהוג.

עמיר פרץ בתל אביב, 12 במרץ 2020 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
פרץ במרץ האחרון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בשנים 2007-2006 כיהן פרץ כשר הביטחון ובשנים 2014-2013 – כשר להגנת הסביבה. במשך כעשור, בשנים 2005-1995, כיהן כיושב ראש ההסתדרות. לפני כן, בשנים 1988-1983, עמד בראש מועצת שדרות.

בחודש שעבר הודיע פרץ בן ה-68 שלא יתמודד לתפקיד יושב ראש מפלגת העבודה. לאחרונה הודיע שבכוונתו להתמודד לתפקיד נשיא המדינה.

עשרות מוחים מפגינים ליד בית ראש הממשלה בירושלים בשל דחיית דיון במשפטו, שאמור היה להיערך היום. בין היתר קוראים המפגינים קטעים מכתב האישום נגד נתניהו.

השחקן נתן דטנר יתמודד ברשימת ותיקי ישראל לכנסת – כך דיווח הבוקר רז שכניק ב"ידיעות אחרונות". לפי הפרסום, דנטר ישובץ באחד מארבעת המקומות הראשונים ברשימה.

נתן דטנר (צילום: משה שי, פלאש 90)
דטנר (צילום: משה שי, פלאש 90)

"אני רוצה להיות שר התרבות של מדינת ישראל, להיות קול לאמנים, שהפכו שקופים בשנה האחרונה, כאלה שאיש לא סופר אותם. אני חושב שאפשר לעשות את זה עם מפלגה נהדרת כמו ותיקי ישראל, שרצה בשם האג'נדה התרבותית, החברתית, עם דגש על דאגה לאוכלוסייה הוותיקה של ישראל", אמר.

בשל החלטתו להתמודד לכנסת יפסיק דטנר להנחות את התוכנית "בטלים בשישי", שאותה הוא מגיש יחד עם אודיה קורן בגלי צה"ל.

בשבוע שעבר הודיע דני יתום על הקמת המפלגה, שבה חברים אסא כשר, פאר לי שחר ורבקה לזובסקי. בכל הסקרים שנערכו מאז לא עברה הרשימה את אחוז החסימה.

אמש – 48 שעות לאחר שמסר את מכתב התפטרותו מהממשלה – חדל יזהר שי מלכהן כשר המדע והטכנולוגיה. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ – המכהן גם כשר המשפטים וכשר התקשורת – ימלא את מקומו.

יזהר שי (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
יזהר שי (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

עם כניסתה של התפטרותו מהממשלה לתוקף – שב שי לכהן כחבר כנסת, בהתאם לחוק הנורבגי. חברותה בכנסת של רות וסרמן לנדה, שהתמנתה לחברת כנסת לפני חמישה ימים – בעקבות התפטרות מירב כהן – נפסקה.

שי התפטר מהממשלה על רקע פרישתו מכחול לבן והצטרפותו לתל"ם.

נעצרו שבעה מפגינים, שמחו ליד בית ראש הממשלה בירושלים.

מפגינים מוחים ליד בית ראש הממשלה על דחיית דיון במשפטו של בנימין נתניהו, 13 בינואר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מפגינים ליד בית ראש הממשלה, הבוקר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
סגירה