סקר בחירות: הליכוד 32 מנדטים, סער 17, לפיד 14

נתניהו בשיחה בוטה עם השולמנים: "סמוטריץ' והחרדים עושים מה שאני עושה, אם אקבל 61 מנדטים בעזרת הקורונה אעזור לכם" ● אדלשטיין: נחסן אסירים, גם אם זה לא מוצא חן בעיניי ● אביב גפן נפגש עם נתניהו שהבטיח: "התרבות תהיה מהענפים הראשונים להיפתח" ● המשטרה על הפרת ההוראות של מירי רגב: "לא יכולים לחקור בדיעבד" ● העליון אישר: העבודה תקיים פריימריז ● רופאים בכירים מאיימים על אלרעי-פרייס בתביעת דיבה

בנימין נתניהו וגדעון סער, 2013 (צילום: Flash 90)
Flash 90
בנימין נתניהו וגדעון סער, 2013

בוקר טוב! בית הנבחרים בוושינגטון הצביע הלילה (בשנית) בעד הדחת הנשיא טראמפ והדיון יועבר לסנאט. שם צפוי להתקיים משפט ההדחה, אך הוא לא יחל לפני השבעתו של הנשיא ביידן. טראמפ מתעלם מההחלטה להדיחו ובנאום מוקלט קרא לאחדות בעם והתנער מתומכיו שהסתערו על גבעת הקפיטול.

הסגר יימשך שבוע נוסף, כלומר שלושה שבועות בסך הכל, נכון לעכשיו. מתווה היציאה מהסגר של משרד הבריאות יהיה מהיר יותר מבסגרים הקודמים: בשלב ראשון תיפתח מערכת החינוך חלקית בלי כיתות ה'-י', וכן ייפתחו הקניונים וחנויות הרחוב. בשלב השני ימליצו במשרד הבריאות על פתיחת את ענפי התרבות, המופעים ובתי הקולנוע, לאחר מכן חדרי כושר ובריכות שחייה, ולבסוף המסעדות ובתי הקפה.

"גנץ חייב להיות חבר כנסת אביו של גנץ הוא איש מפלגת העבודה, חולדאי איש מפלגת העבודה ולפיד מיש עתיד – החיבור הטבעי יהיה ביניהם", אומר הבוקר הפרשן הפוליטי של כאן ב' חנן קריסטל. ביחס לביקור של ראש הממשלה אתמול בנצרת אמר הפרשן כי "נתניהו מבקש מהמיעוט הערבי דבר אחד: אל תבואו להצביע, תישארו בבית".

"זאת אהבה עם תאריך תפוגה קבוע מראש, נתניהו לא בא לנצרת ולערים נוספות במגזר בשביל החיסונים אלא בגלל חסינות", אמר הבוקר ח"כ אחמד טיבי לכאן ב' בהקשר לחיבוק של נתניהו את המגזר הערבי, כפי שבא לביטוי אתמול בביקורו בנצרת.

"הוא רוצה להרדים את המצביעים הערבים וששיעור ההצבעה בציבור הערבי ידוכא … אין ראש ממשלה שהסית כמו נתניהו בכל שנות שלטונו".

"רוב הציבור לא האמין לנאום שלו אתמול בנצרת, אם נתניהו היה מחובר למכונת פוליגרף בזמן נאומו היא היתה נשרפת מיד".

יו"ר הכנסת יריב לוין התייחס הבוקר בכאן ב' לעימותים בין ח"כים מהמשותפת לשוטרים במהלך ביקורו של נתניהו אתמול בנצרת.

"מדובר בתופעה חמורה במציאות המתוחה שבה אנחנו חיים זה קורה לח"כים מכל הקשר הפוליטית. פניתי לא רק בשיחות אלא גם במכתבים לשר אוחנה בעניין הזה ופעם אחר פעם הוא הנחה את המשטרה להקפיד בנושא הזה ברוב המקרים חסינות הח"כים מכובדת ויש מקרים שאסור שיקרו כפי שקרה אתמול".

"הרשימה המשותפת לא תהיה פרטנרית אפשרית לממשלת הליכוד. "אנחנו חושבים שצריך לטפל בבעיות החברה הערבית ועשינו את זה כפי שאף ממשלה לא עשתה".

רון חולדאי מכחיש מגעים לאיחוד עם גנץ. "לא התקיימו מגעים ומישהו הדליף לעיתונות כאילו חולדאי הציע לגנץ מקום. יש מי שמנסה לסכסך ביני לניסנקורן. הסיכוי שאהיה עם גנץ ברשימה אחת שואף לאפס", אמר בראיון לכאן ב'.

בתשובה לשאלה האם ימליץ לגנץ לפרוש, אמר כך: "שאלו אותי ואמרתי שאני לא אומר לאנשים מה לעשות. לא אמרתי לעמיר פרץ מה לעשות אבל אתמול ברכתי אותו על שפרש ממפלגת העבודה".

חולדאי הודה שנכון לעכשיו אין מועמד ערבי ברשימתו, (אלא דרוזי), והתייחס לביקור של נתניהו בנצרת: "את ביבי ביקרתי על העובדה שהוא משקר כמו תמיד ולכן הוא לא יהיה ראש הממשלה הבא".

דני דיין מסביר את הצטרפותו למפלגתו של גדעון סער, על אף שנתניהו הוא זה שמינה אותו לקונסול בניו יורק.

"כשחזרתי מניו יורק עם כל הכבוד לכך שנתניהו מינה אותי חשבתי שטובת המדינה הוא להחזיר את הפוליטיקה לאיפה שהיא צריכה להיות".

"לא עשיתי שופינג בין המפלגות ידעתי שאצביע לסער ולכן זאת היתה האופציה היחידה שלי … אני נכנס למערכת הפוליטית בצניעות ולא מכוון לתפקידים כרגע. הוצע לי מקום ריאלי בכנסת".

סגירה