סער: "אני לא פוסל את הליכוד, נתניהו לא יוכל לכהן כשר"

"מטריד אותי שבוגי, חולדאי, שלח וזליכה לא עוברים את אחוז החסימה" ● הממשלה תאשר מחר מינוי מפכ"ל אך לא פרקליט מדינה ● הורוביץ: "ריד מיי ליפס - מרצ רצה לבד" ● בעבודה קוראים לברק לחזור ● 5 ראשי רשויות מהמגזר הערבי ישתתפו מחר בפגישה עם נתניהו, אחרים קראו להחרים את המפגש

גדעון סער במשרדו בכנסת, 27 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
גדעון סער במשרדו בכנסת, 27 בנובמבר 2020

שבוע טוב! במעבדה המרכזית של משרד הבריאות אותרו 4 מקרים נוספים של נדבקים בנגיף הדרום אפריקאי. הנדבקים הגיעו מאיחוד האמירויות ונמצאו חיוביים בבדיקה בנתב"ג. עד כה אותרו בישראל 12 נדבקים במוטציה. נכון לעכשיו יש בישראל 1,082 חולי קורונה במצב קשה מהם 247 מונשמים.

ועד הרשויות הערביות ישלח נציגות 4-5 נציגים לפגישה שתתקיים מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההחלטה נפלה לאחר ויכוח בקרב ראשי הרשויות שחלקם קראו להחרים את המפגש ואחרים לחצו שצריך לקיים אותו. המתנגדים למפגש חוששים שנתניהו ינצל את האירוע למטרות פוליטיות במסגרת קמפיין הבחירות שלו.

ראש עיריית שפרעם אורסאן יאסין אמר לכאן ב' שהוא לא מעוניין להשתתף בפגישה שתתקיים מחר עם נתניהו.

"אני לא רואה עתיד של השתלבות במדינה. זה לא הזמן לפגישה. עברו כמה שנים וראש הממשלה יכול היה לתקן את הדברים האלה לפני הבחירות. זה ברור, כל המגזר הערבי אומר זה, (שנתניהו רוצה את המפגש לצרכי בחירות). אין לי בעיה עם ראש הממשלה אני רוצה לראות את הדברים שהוא מדבר בשטח".

"אני לא רוצה לראות בית משפט של המדינה שהולך לפי החוק ובית משפט של פושעים. לא יכול להיות במדינה מתוקנת שני בתי משפט: אחד של הפושעים ששולחים אנשים והורגים … הדברים האלה לא התחילו לפני שנה או שנתיים".

"אני לא רוצה כראש עיר להתערב בבחירות לכנסת. אני ביחסים טובים עם כל תושבי שפרעם והם רואים שזה לא הזמן לעשות את הדברים האלה. אני 28 שנים חבר מרכז ליכוד".

חברי הנהלת מפלגת העבודה פנו לאהוד ברק בבקשה שיתמודד על הנהגת המפלגה.

שר הרווחה איציק שמולי נותן קרדיט לשר האוצר ישראל כ"ץ על הארכת המענק המיוחד לנכים גם לשנה הנוכחית.

ניצן הורוביץ מודיע שמרצ תרוץ הפעם לבד. בראיון לפגוש את העיתונות הוא אמר כך:

"אנחנו לא במשחק של איחוד. הפעם פגשתי, נפגשתי ודיברתי עם מי שאת רוצה אבל מרצ מפלגת השמאל היחידה ואין לנו עניין עם מפלגות של כלום ושום דבר, מפלגות עפיפון".

"בפעמים הקודמות זה היה נחוץ, והמצב היה שונה ולמדנו את הלקח אין לי עניין להכניס גנבי קולות ועריקים לכנסת. ריד מיי פליפס: מרצ רצה לבד עד הסוף כי היא מפלגות השמאל היחידה עם הווה ועתיד מבטיח. עשינו שותפות יהודית ערבית".

"בפעם הקודמת היתה בעיה בגלל החיבור עם העבודה ואמרתי שאני אתקן ואני מתקן. מרצ המפלגה היחידה עם שני ערבים בחמישייה הראשונה וגם שוויון מגדרי מלא זו הרשימה הכי טובה לכנסת".

הורוביץ אמר שאמירתו של יאיר גולן על שלילת טיפול מחרדים שיפרו הנחיות, לא היתה צריכה להיאמר. "אבל כשאתה שומע אמירות של הרבנים קנייבסקי ואדשלטיין שקוראים לתלמידי ישיבות לא ללכת למלוניות קורונה זה פשע נגד הציבור".

שאלה: האם תתמוך בממשלת גדעון סער?

"מרצ תהיה גורם מכריע במשחק הפוליטי. עם נאשמים בפלילים לא נשב עם כל אחד אחר נדון אחרי הבחירות."

סגירה