נתניהו מותקף מכל עבר, ורק בסקרים הוא ממשיך להוביל

פרשת ג'פרי אפשטיין הוציאה לעבודה את החשק לחבור לאהוד ברק, ואילו איש העסקים שמואל חרל"פ דווקא מתייצב לצדו ● פייגלין מאיים לעזוב את "זהות" ● ליברמן ואנשים ממשיכים להשתלח במשפחת נתניהו, גיא פלג חושף פרטים חדשים על פרשיותיה, בן כספית מעלה את הטונים נגד נתניהו וכך גם אופירה אסייג - אבל בשביל ראש הממשלה כולם "פייק ניוז" אחד גדול והציבור, לפי הסקרים, לא מתרגש משום דבר

בנימין נתניהו (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
AP Photo/Ariel Schalit
בנימין נתניהו
08:04 עריכה

גם בסקר "מעריב" המתפרסם הבוקר, מסתמן שוויון בין הגושים – כאשר ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן היא לשון המאזניים.

08:25 עריכה

איילת שקד מתייחסת לראשונה לאפשרויות העומדות בפניה. שרת המשפטים לשעבר אמנם הכחישה הבוקר דיווחים לפיהם העמידה אולטימטום לרפי פרץ, ראש מפלגת איחוד הימין, אך דווקא בהכחשתה נראה שאישרה את הדיווח עצמו: שקד תרוץ באיחוד הימין רק אם תקבל את המקום הראשון. אחרת, תעדיף לרוץ עם הימין החדש – שם ככל הידוע, שותפה נפתלי בנט מוכן לפנות לה את הבכורה. 

08:42 עריכה

יאיר לפיד לא חוסך ביקורת מהריצה של אהוד ברק:

09:32 עריכה

יוסי ורטר (הארץ) סבור שחיבור בין מרצ לברק בלתי אפשרי ללא העבודה בתווך, שעמיר פרץ מתלבט כי הוא מאמין שבכוחו להביא מנדטים מהימין ושנתניהו מצליח במאבקו נגד התקשורת.

החרדים, לדבריו, סבורים כי לאחר הבחירות תוקם ממשלת אחדות לאומית בין הליכוד — עם או בלי ביבי — לכחול לבן. "תסריט הסיוט שלהם, שלא כתוב בתורה, הוא שהם יישארו בחוץ ואביגדור ליברמן שנוא נפשם יהיה בפנים", הוא כותב, "אנחנו יותר גדולים, אומרים החרדים לבני שיחם, גם אם יהיו לו עשרה מנדטים, לנו יהיו פי שניים. ואנחנו יותר נאמנים, פחות משוגעים ממנו. קחו אותנו".

10:15 עריכה

בנימין בן גוריון: בשבת הבאה ראש הממשלה בנימין נתניהו יעקוף את ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון במשך תקופת הכהונה. נחום ברנע מסביר ב"ידיעות אחרונות" מהן המשמעויות של זה לגבי נתניהו. בין השאר הוא מראיין את פרופ' איתמר רבינוביץ', מחבר הביוגרפיה של ראש הממשלה רבין, שאומר: "אולי האורך לא קובע, אבל לנתניהו הוא קובע, ועוד איך קובע".

בנימין נתניהו ודוד בן גוריון (צילום: AP)
בנימין נתניהו ודוד בן גוריון (צילום: AP)
10:17 עריכה

ליברמן בראיון לניסים משאל ברדיו 103fm: נתניהו זה שמאל.

10:32 עריכה

אלדד יניב (ישראל דמוקרטית) ממשיך להתנגד למתנגדים לאיחוד משמאל:

10:39 עריכה

טל שלו (וואלה!) סבורה שהסרטונים של ברק הם מתנה משמיים לנתניהו. עוד כותבת שלו:

מלחמות הסרטונים מספקות בידור להמונים ומעירות את מערכת הבחירות המנומנמת (…). בטוויטר ובברנז'ה הוא (ברק) זוכה לעדנה ופופולריות, אבל בציבור, ובעיקר בבייס הליכודי, הוא מאוס עד מאוד; הרבה יותר קל לשנוא אותו מאשר את בני גנץ המנומס והממלכתי, והשפה החדה והמבזה שבה הוא משתמש פועלת כבומרנג ורק מסייעת לנתניהו בציפוף השורות; ולבסוף, גם לברק יש את מנת חלקו בהון שלטון, חברים מפוקפקים ושלדים טריים בארון.

10:49 עריכה

עמיר פרץ עובד על שינוי תדמית לצעיר ותוסס:

11:07 עריכה

סרטון חדש של הליכוד נגד כחול לבן. על הכוונת: אסטרטג המפלגה, ג'ואל בנסון.

11:16 עריכה

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, מציע לפצות את הערוצים המסחריים על אובדן זמן שידור יקר בשל תעמולת הבחירות: הרשות השנייה תעניק פטור או הנחה בדמי הרישיון שמשלמים הערוצים לרשות.

11:24 עריכה

אלה השם והלוגו החדשים של המפלגה שהוקמה בישיבת הר המור על ידי הרב צבי טאו, שבראשה צפוי לעמוד תלמידו,  הרב אבי מעוז, תלמידו של הרב צבי טאו ומי שגוייס בבחירות האחרונות לנהל את המשא ומתן מטעם מפלגת 'הבית היהודי' בראשות הרב רפי פרץ. (שימו לב לדמיון ההזוי בין הקמפיין החדש לזה של ישראל ביתנו – Make Israel Normal Again):

11:38 עריכה

משה פייגלין, יו"ר זהות, מאיים לעזוב  עקב חילוקי דיעות מול הוועד המנהל. גם מנכ"ל המפלגה ומקורבו של פייגלין, שי מלכה, מסוכסך עם הוועד, שלא מוכן לאשר את שיריונו במקום השלישי במפלגה, ושוקל עזיבה.

12:28 עריכה

עיסאווי פריג', מקום רביעי ברשימת מרצ לכנסת, משדר אופטימיות נוכח תוצאות הפריימריז במפלגה:

12:41 עריכה

ח"כ אלי אבידר, מספר 4 בישראל ביתנו: "לשרה נתניהו יש יותר עוצמה מכל ראשי הממשלה בעשור האחרון". אבידר המשיך לירות במהלך אירוע "שישי קק"לי לוקאלי" במרכז עידן שבעמק המעיינות גם לכיוון החרדים והציונות הדתית:  "צריך להזיז את ליצמן כדי שתושבי ישראל יקבלו שירותי בריאות ראויים. צריך להזיז את דרעי ממשרד הפנים כדי שמועצות מקומיות יקבלו סיוע. צריך לשחרר את סמוטריץ' ממשרד התחבורה כדי שהרכבת תעבוד בשבת".

גם ראש הממשלה לא נותר מקופח וקיבל מאלדר מנה: "אם החלטת להפוך להיות סמרטוט רצפה, אל תתפלא שכל השכונה מגיעה לנגב עליך את הרגליים. חמאס לא מפחד מישראל ולא יפסיק לפגוע למרות דברי ביבי בתרגילי צה"ל".

13:17 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מתרעם בפייסבוק  על "סילוקה של תנועת בית"ר ממצודת זאב", כפי שפורסם ב"מקור ראשון".

"שולחים את ז'בוטינסקי הביתה…" לקרוא ולא להאמין. היום פורסם "במקור ראשון", עיתון המזוהה באופן מובהק עם הימין, שתנועת…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שישי, 12 ביולי 2019

13:55 עריכה

בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מודאגים מכך שמפלגות הימין מתקשות להתאחד. הנחת העבודה שם אומרת שבלי פייגלין ועוצמה יהודית ייפגעו סיכויי הימין להקים את הממשלה הבאה – בעיקר לאור התחזקות ליברמן בסקרים.

14:09 עריכה

תגובת הליכוד לדבריו של ח"כ אלי אבידר ב"שישי קק"לי לוקאלי" בעמק המעיינות:

"ראש הממשלה נתניהו עושה את מה שליברמן לא עשה 20 שנה – חונך דיור ציבורי לעולים באשקלון ומתחייב אישית לפתור את בעיית הפנסיות. יום אחרי, ליברמן שולח את אנשיו להשתלח בפראות נגד רעיית ראש הממשלה. ככה זה כשאין שום דבר להציע חוץ ממילים ריקות ואפס מעשים – משתוללים ומקללים. ליברמן צריך להתבייש".

14:13 עריכה

עמיר פרץ במהלך סיור ביפו: "נעמיד מול נתניהו כוח דמוקרטי מאוחד, בשבוע הקרוב נכריע".

14:57 עריכה

הצצה לליטל סנט ג'יימס, "אי הפדופיליה" של המיליארדר ג'רי אפשטיין (שנכנס ב-2015 לשותפות של מיליונים עם אהוד ברק): העובדים שהשתתפו בבניית המבנים המפוארים שבו חתמו על הסכמי סודיות. אחת מקורבנותיו הצהירה שהיא קיימה שם אורגיה.

15:02 עריכה

איש העסקים ד"ר שמואל חרל"פ העמיד ערבות על סך מיליון שקלים למפלגת ישראל דמוקרטית שבראשה עומד אהוד ברק. חרל"פ, שבחחירות האחרונות תמך בגנץ, אמר על המעבר: "אני בהחלט מוריד את הכובע בפני ההישג של כחול לבן אבל יכול להיות בהחלט, זאת אפשרות, שהיא הגיעה לתקרת הזכוכית שלה. היא מתקשה לפרוץ אותה. אני חושב שהתוספת של אהוד ברק לגוש תאפשר לפרוץ את תקרת הזכוכית".

16:25 עריכה

העיתונאי בן כספית פותח פער מול כל המתחרים במרוץ הצמוד "מי משתלח בנתניהו במלים הכי קשות". בראיון אצל נסים משעל ב-103FM  אמר כספית: "אין לנתניהו מקורב אפילו אחד שיצא משם בחתיכה אחת…לא תמצא אחד שנשאר נאמן, למעט קרובי משפחה ועורכי דין. וזה פשוט עניין של אופי"…

לדברי כספית: "כמה מאנשי נתניהו חווים גם תופעות פיזיות כתוצאה מימי קרבתם לנתניהו, כאלה שנפגעו פיזית ונפשית. בועת הטרלול היא יכולה לרסק כל אחד. את השפעה רדיואקטיבית, במחוזות טירוף שקשה לתאר אותם. כשאתה מסתכל על רשימת הפליטים והניצולים, חלק דיברו, הרבה מהם לא דיברו".

בן כספית (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)
בן כספית (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)

 

17:02 עריכה

שר התחבורה הזמני בצלאל סמוטריץ' מתפנה ממערכת הבחירות ועונה בטוויטר ללקוחה נזעמת על שירות הרב-קו ומפגין בקיאות ואכפתיות בענייני שירות הלקוחות של משרדו. צויץ ביום חול.

17:08 עריכה

איתמר בן גביר מ"עוצמה יהודית" גאה בחשיפה של נחום ברנע, לפיה הוא וראש הממשלה נתניהו נופפו ידיים זה לזה, ובוחר בדרך מעניינת להמחיש את גודל ההישג:

 

17:18 עריכה

נפתלי בנט, שאוכל בימים האחרונים מנות גדושות של מרור בניסיון לבנות רשימת ימין עם פוטנציאל להיכנס לכנסת, מתרפק על עברו במגזר העסקי כמייסד חברת ההייטק המצליחה סאיוטה, שחוגגת היום 20 שנה לקיומה:

17:24 עריכה

בני גנץ מגלה לנתניהו כמה המצב חמור בפקקים. וזה עוד לפני שניסע לנהוג בעצמו או לנסוע בתחבורה ציבורית:

18:30 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסכם את השבוע בטוויטר ו"מחלק" לשלושה עיתונאים "פרס" על מה שהוא מכנה "אליפות הפייק ניוז של השבוע". הזוכים: כתב הפלילים של ערוץ 12 גיא פלג, שחשף השבוע פרטים חדשים על הקשרים הבעייתיים בין נתניהו לידידו העשיר ארנון מילצ'ן, אתר וואלה שנתניהו חשוד בניסיון להתערב בתכניו במסגרת "תיק 4000", ורביב דרוקר שידוע כמעריץ של ראש הממשלה.

 

20:13 עריכה

גורמים במפלגת העבודה אמרו לחדשות ערוץ 12: פרשת ג'רמי אפשטיין – שותפו העסקי של אהוד ברק החשוד בעבירות חמורות של סחר בנערות –  מקטינה את הסיכוי לאיחוד בין העבודה למפלגתו של ברק, "ישראל דמוקרטית". המשמעות, כנראה, היא עלייה בסיכויים למיזוג בין מפלגת העבודה לבין מרצ.

20:19 עריכה

יום לא פשוט לשרה נתניהו: אחרי שח"כ אלי אבידר מ"ישראל ביתנו" השתלח בה ואמר שהיא "תמרנה את הפרקליטות", ערוץ 12 חושף קטעים מעדותו של ניר חפץ, עד המדינה בפרשה 4000, שכוללת אמירות קשות הרבה יותר על אשת ראש הממשלה.

חפץ סיפר על התערבויות של נתניהו, לכאורה, במינויים ציבוריים, ווטו שהיא הניחה, לדבריו, על מינויים שרוה"מ תכנן לבצע, ביניהם, לכאורה, מינויים בצמרת כוחות הביטחון, כולל ראש מוסד. חפץ ציטט בחקירתו את מזכיר הממשלה לשעבר, צבי האוזר, שאמר, לפי חפץ: "שרה נתניהו היא היא ראש הממשלה האמיתי".

נתניהו מסר לערוץ 12 בתגובה: "מדובר בעוד מיחזור שקרי של עדותו השקרית של ניר חפץ ושל דבריו של האוזר מועמד "כחול לבן" לכנסת. ראש הממשלה נתניהו הוא היחיד שהחליט על מינויי הבכירים שהוזכרו בכתבה".

שרה נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
שרה נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
22:01 עריכה

הפוך על הפוך: יאיר לפיד תוקף את החרדים, אבל ליתר ביטחון הוא מעלה את הציוץ לקראת כניסת השבת, כשהציבור הדתי והמסורתי כבר לא ממש נמצא באינטרנט, אבל בכל זאת, ליתר ביטחון לפני כניסת השבת:

22:14 עריכה

יו"ר ניצן הורוביץ הגיח מביצת הפריימריז ישר למצעד הגאווה בנתניה, שם פגש את אגדת נעוריו:

22:59 עריכה

אופירה אסייג מסלימה את ההתקוטטות המתוקשרת עם יאיר נתניהו – ולראשונה תוקפת בחריפות גם את אביו ראש הממשלה, גם אם עדיין בעניין הקשור לבנו.

בראיון ב"אופירה וברקו" עם לאה גולדין, אמו של החייל הדר גולדין הנעדר בעזה, אמרה אסייג בתגובה לסיפורה הקשה של גולדין: "אם יאיר נתניהו היה נחטף, כל מדינת ישראל הייתה נכנסת לעזה". לאה גולדין עצמה אמרה בשידור: "ביקשנו להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ונדחינו".

מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "נתניהו נפגש עם משפחות השבויים והנעדרים מעת לעת, בהתחשב בבקשות המשפחה. פגישה עם ראש הממשלה תתקיים בקרוב. מדינת ישראל פועלת ללא לאות ועושים מאמצים רבים, גלויים וסמויים, על מנת להשיב את הבנים הביתה".

אופירה אסייג (צילום: פלאש 90)
אופירה אסייג (צילום: פלאש 90)
סגירה