גנץ: "מבחינת נתניהו, שיהיה סגר עד שבועיים לפני הבחירות"

דיווח: אדלשטיין מתכנן אירוע ראווה בהשתתפות מאות אנשים כדי לעודד התחסנות ● אמיר אוחנה על בן גביר: יש בינינו מחלוקות ● המפכ״ל הודיע כי הקצין שירה בסלומון טקה לא יחזור למשטרה ויעבור לכיבוי אש ● דיווח: מילצ'ן אמר בשיחה עם מקורב שהסיבה שנתניהו לא תוקף אותו היא שראש הממשלה יודע שיש לו "עוד כדורים בקנה" ● ליברמן: גנץ יהיה הראשון שיחבור לנתניהו

גנץ בדיון במליאת הכנסת על המצב הביטחוני בדרום, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
גנץ בדיון במליאת הכנסת על המצב הביטחוני בדרום, היום

לפי סקר פאנלס פוליטיקס שהתפרסם הבוקר ב"מעריב", מחנה מתנגדי נתניהו – המורכב מיש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ וכחול לבן – מקבל 61 מנדטים. לפי סקר מאגר מוחות שהתפרסם ב"ישראל היום", זוכה מחנה זה ב-60 מנדטים.

מחנה תומכיו של ראש הממשלה – המורכב מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית – מקבל ב"מעריב" 47 מושבים בכנסת ו-50, לפי הסקר של "ישראל היום". ימינה, שבין שני המחנות, מקבלת 12 מנדטים לפי "מעריב" ו-10 לפי "ישראל היום".

הכלכלית החדשה בראשות פרופסור ירון זליכה זוכה ב-1.3% מהקולות ב"מעריב", וב"ישראל היום" ב-2%. רע"ם בראשות מנסור עבאס מקבלת 1.1% מקולות הבוחרים ב"מעריב", ו-1.8% ב"ישראל היום". שתי הרשימות לא עוברות את אחוז החסימה.

הסקר של פאנלס פוליטיקס נערך אתמול בקרב 585 מרואיינים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה – 4.2%. הסקר של מאגר מוחות נערך שלשום ואתמול בקרב 505 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה – 4.4%.

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "אוטוטו ייפתחו חדרי הכושר".

אבתיסאם מראענה (צילום: באדיבות המרואיין)
אבתיסאם מראענה (הצילום באדיבות מראענה)

אתמול – המועד האחרון להגשת בקשות לפסילת מועמד או רשימת מועמדים לכנסת – הוגשו בקשות לפסילת מועמדותם של אבתיסאם מראענה, מס' 7 ברשימה העבודה לכנסת, של הליכוד, של הציונות הדתית, של רע"ם ושל הרשימה המשותפת.

את הבקשות לפסילת מראענה הגישו פעיל מפלגת העבודה מעוזיה סגל ומפלגת עוצמה יהודית, את הבקשות לפסילת הליכוד והציונות הדתית הגישה מפלגת הפיראטים ואת הבקשות לפסילת רע"ם והרשימה המשותפת הגישו עוצמה יהודית.

ביום שני הקרוב יחול המועד האחרון למתן תשובה לבקשות המניעה. ולמחרת, ביום שלישי, יחול המועד האחרון בו על היועץ המשפטי לממשלה להגיש את עמדתו בעניין בקשות הפסילה. ההערכה היא שאביחי מנדלבליט יתנגד לכל בקשות הפסילה. ביום ראשון, 21 בפברואר, תתקבל החלטה בעניין בקשות המניעה.

• בקשות הפסילה באתר ועדת הבחירות המרכזית

ראש צוות המומחים של מגן ישראל, פרופסור רן בליצר, אמר בגלי צה"ל שהמטרה איננה להביא לירידה בתחלואה, אלא יציבות או משהו שקרוב לכך.

לימור לבנת, שכיהנה כשרה בממשלות ישראל מטעם הליכוד, הודיעה על עזיבת התנועה.

במאמר, שמתפרסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", כותבת לבנת: "מאז 2015 התנועה המפוארת שהייתה פעם הלכה לאיבוד בהנהגתו של נתניהו… ההחלטה לחתום על הסכם עודפים עם הכהניסט וההומופוב איתמר בן גביר, שבסלון ביתו הייתה תלויה ברוך גולדשטיין ולהכניס אותו לקואליציה שלך. אלוהים אדירים, אין גבול?… הליכוד אינו עוד הבית שהיה לי כחמישים שנה, ואין במסגרת כל קדושה. הליכוד הפך לכת של ביביסטים. החוט האחרון המקשר שנותר לי בלב לתנועה המפוארת הזו – נותק. זה יום עצוב לי. זה שיר פרידה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ולימור לבנת, בעת כהונתה כשרת התרבות והספורט, בכנסת, 8 בדצמבר 2014 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ראש הממשלה נתניהו ולימור לבנת, בעת כהונתה כשרת התרבות והספורט, בכנסת, 8 בדצמבר 2014 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
סגירה